Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Άνοδος του Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών στο 2ο εξάμηνο 2019

Ιδιαίτερα αισιόδοξοι οι Έλληνες Εξαγωγείς για τις εγχώριες οικονομικές συνθήκες

Για 7ο διαδοχικό εξάμηνο ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων σε συνεργασία με την εταιρία DHL, μέλος του ΣΕΒΕ, κατάρτισαν το Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών. Ο δείκτης κατέγραψε τις εκτιμήσεις των Ελλήνων εξαγωγέων αναφορικά με τις εγχώριες και διεθνείς συνθήκες, καθώς και τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις τους για το 2ο εξάμηνο 2019. Το θέμα επικαιρότητας αφορούσε στην αλλαγή που επήλθε στο πολιτικό σκηνικό στο πλαίσιο των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019, με το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων να διατυπώνει μία θετική στάση για την επιρροή των προαναφερθεισών εξελίξεων στον προγραμματισμό τους και στις εκτιμήσεις τους για τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις τους για τα επόμενα χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δείκτης TCI SEVE-DHLγια το 2ο εξάμηνο του 2019 ανήλθε σε 141,5 μονάδες (όπου TCI>100 = αισιοδοξία και TCI<100 = απαισιοδοξία) έναντι 132,3 μονάδων του 1ου εξαμήνου 2019, με την αύξηση να διαμορφώνεται σε 9,2 μονάδες. Η υλοποίηση του project έγινε από το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών & Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, με Επιστημονικό Σύμβουλο τον Καθηγητή Ιωάννη Χατζηδημητρίου, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος στις Διεθνείς Επιχειρηματικές Δραστηριότητες του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Αναλυτικά:

  •  Οι εξαγωγές παρέμειναν για ακόμη ένα εξάμηνο ο τομέας για τον οποίο αποτυπώνονται  πιο έντονα αισιόδοξες προβλέψεις. Συγκεκριμένα, το 66% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αναμένει αύξηση εξαγωγών στο β’ εξάμηνο 2019, ενώ σταθερό παρέμεινε το ποσοστό όσων αναμένουν μείωση εξαγωγών σε 5%. Αντίστοιχα, το 29% εκτιμά ότι δε θα υπάρξει μεταβολή στην εξαγωγική τους επίδοση στο β’ εξάμηνο 2019.
  •  Για τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες οι ερωτηθέντες διατύπωσαν μία πιο επιφυλακτική στάση εκφράζοντας μέσω της μελέτης την ανησυχία τους για τα διεθνή οικονομικά δρώμενα του τρέχοντος διαστήματος, καθώς μόλις το 21% αναμένει βελτίωση των παγκόσμιων οικονομικών συνθηκών, ενώ μεγαλύτερο ποσοστό και συγκεκριμένα 33% εκτιμά ότι θα επιδεινωθούν οι οικονομικές συνθήκες. Το 46% ανέφερε πως θα επικρατήσει σταθερότητα.
  •  Σε 60% ανέρχεται το ποσοστό του δείγματος που προσβλέπει σε αύξηση των εγχώριων πωλήσεών του, με το 34% να αναμένει σταθερότητα και μόλις το 6% μείωση, αποτυπώνοντας έτσι μία αισιόδοξη στάση συνολικά για τις εγχώριες πωλήσεις στο β’ εξάμηνο 2019.
  • Καταγράφοντας για πρώτη φορά μία έντονα αισιόδοξη στάση στο πλαίσιο του Trade Confidence Index ΣΕΒΕ-DHL, το 68% των εξαγωγέων που συμμετείχαν στην έρευνα για το 7ο τεύχος, δήλωσε ότι οι εγχώριες οικονομικές συνθήκες θα βελτιωθούν, ενώ μόλις το 5% αναμένει επιδείνωση και το 27% σταθερότητα.
  •  Θέμα Επικαιρότητας: Πολιτικό Σκηνικό. Η 5η ερώτηση επικαιρότητας αφορούσε στις αλλαγές στο πολιτικό σκηνικό και στο αν οι εξαγωγείς εκτιμούν ότι θα επηρεάσουν θετικά τον προγραμματισμό της επιχείρησής τους, αναφορικά με τις επενδυτικές δαπάνες, αλλά και τις εκτιμήσεις τους για τις πωλήσεις στην ελληνική αγορά και τις εξαγωγές τους για τα επόμενα χρόνια.

Στο πρώτο ερώτημα αναφορικά με τις επενδυτικές δαπάνες το 29% δήλωσε ότι δε θα επηρεαστεί, το 15% ότι θα επηρεαστεί ελάχιστα, το 37% μέτρια, το 16% πολύ και μόλις το 3% πάρα πολύ. Όσον αφορά στις εγχώριες πωλήσεις, το 21% δήλωσε ότι οι εκτιμήσεις της επιχείρησής του δε θα επηρεαστούν καθόλου, το 16% ελάχιστα, η πλειονότητα και συγκεκριμένα το 43% ανέφερε ότι θα επηρεαστούν μέτρια, το 18% πολύ και το 2% πάρα πολύ. Αντίστοιχα για τις εξαγωγές, 1 στους 5 εκτιμά ότι δε θα επηρεαστούν οι εκτιμήσεις της επιχείρησής του για τα επόμενα χρόνια, το 23% δήλωσε ελάχιστα, το 39% μέτρια, το 16% πολύ και το 2% πάρα πολύ.

Η αύξηση του δείκτη κατά 9,2 μονάδες συγκριτικά με το α’ εξάμηνο 2019, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην πολύ μεγάλη βελτίωση των εγχώριων οικονομικών συνθηκών, καθώς το ποσοστό βελτίωσης διαμορφώθηκε σε 68% στο β’ εξάμηνο 2019 από 38% στο α’ εξάμηνο 2019. Παράλληλα, σε παρόμοια θετικά επίπεδα με το προηγούμενο εξάμηνο κινήθηκαν οι εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις των εξαγωγικών επιχειρήσεων, σημειώνοντας μάλιστα μία μικρή βελτίωση αναφορικά με το ποσοστό αυτών που αναμένουν αύξηση των εγχώριων και διεθνών πωλήσεών τους, ενώ αντίστροφη εικόνα παρατηρούμε στην ενότητα των διεθνών οικονομικών συνθηκών, με το 29% των ερωτηθέντων να διαμορφώνει μία απαισιόδοξη εικόνα. Αναφορικά με το θέμα επικαιρότητας το οποίο επικεντρώθηκε στην αλλαγή του πολιτικού σκηνικού στο πλαίσιο των βουλευτικών εκλογών της 7ης Ιουλίου 2019 και το πώς η αλλαγή θα επηρεάσει τον προγραμματισμό των εξαγωγικών επιχειρήσεων αναφορικά με τις επενδυτικές δαπάνες και αν θα επηρεάσει θετικά τις εκτιμήσεις τους για τις εγχώριες και διεθνείς πωλήσεις για τα επόμενα χρόνια, το μεγαλύτερο ποσοστό (56%-63%) διατύπωσε μία αισιόδοξη στάση απαντώντας «μέτρια-πολύ-πάρα πολύ», ενώ λιγότεροι είναι οι εξαγωγείς που κρατούν μία πιο απαισιόδοξη στάση (καθόλου-ελάχιστα) με τα ποσοστά να κυμαίνονται από 37% ως 44%.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το διάστημα 15/10/19–29/11/19 σε επιλεγμένο δείγμα 250 εξαγωγικών επιχειρήσεων από όλη τη χώρα (οι 239 ανταποκρίθηκαν). Η επιλογή των επιχειρήσεων έγινε μέσω διαστρωματικής δειγματοληψίας, στα πρότυπα αντίστοιχων ερευνών που πραγματοποιούνται από εγχώριους και διεθνείς οργανισμούς, ενώ για τη συλλογή των στοιχείων των επιχειρήσεων αξιοποιήθηκε η βάση δεδομένων της ICAP. Ειδικότερα, με αρχικό κριτήριο τις επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο πάνω από €1.000.000, το δείγμα περιλαμβάνει επιχειρήσεις από πρωτογενή παραγωγή, βιομηχανία και εμπόριο.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Trending