Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου

Το 77% των Ελλήνων Εργοδοτών δυσκολεύονται να καλύψουν θέσεις εργασίας

Ρεκόρ 11ετίας: Η Ελλάδα στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης στην δυσκολία εύρεσης του

κατάλληλου προσωπικού για το 2019

Οι θέσεις των «Τεχνικών» εκείνες με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα 

Σχεδόν 8 στους 10 εργοδότες στην Ελλάδα αντιμετωπίζουν δυσκολία στην κάλυψη θέσεων εργασίας, σύμφωνα με τα ευρήματα της Ετήσιας Διεθνούς Έρευνας Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup για το 2019. Το ποσοστό 77% αποτελεί ρεκόρ 11ετίας για την Ελλάδα, αφού πρόκειται για το υψηλότερο ποσοστό που έχει καταγραφεί ποτέ από την έναρξη της Έρευνας το 2008 ενώ σημειώνει αύξηση κατά 16 μονάδες σε σύγκριση με το 2018. Σε παγκόσμιο επίπεδο, καταγράφεται εξίσου το υψηλότερο ποσοστό (54%) δυσκολίας εύρεσης εργαζομένων με τα απαιτούμενα προσόντα από το 2007 και συγκριτικά με το 2018 η αύξηση είναι 9 μονάδες, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η έλλειψη ταλέντων δεν εμφανίζει σημάδια υποχώρησης. Οι εργοδότες στην Ιαπωνία εξακολουθούν να καταγράφουν τη μεγαλύτερη δυσκολία εύρεσης ταλέντου, με 88%, ακολουθεί η Ρουμανία με 86%, η Ταϊβάν με 77% και η Ελλάδα εξίσου με 77%, η οποία βρίσκεται στην 3η θέση στην παγκόσμια κατάταξη ― μετακίνηση κατά 4 θέσεις συγκριτικά με την 8η θέση που κατείχε το 2018. Αντιθέτως, ευρωπαϊκές χώρες που φαίνεται να μην αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα προσέλκυσης ταλέντων είναι η Ιρλανδία (27%), το Ηνωμένο Βασίλειο (23%) και η Κίνα (16%).

 

Πίνακας 1: 

Η Έλλειψη Ταλέντου στην Ελλάδα και παγκοσμίως, 2009 – 2019 (Πηγή: ManpowerGroup)

 

Οι θέσεις των «Τεχνικών» κατέχουν τα πρωτεία στη λίστα καθώς αποτελούν εκείνες με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα και «εκθρονίζουν» τους «Επαγγελματίες Πωλητές», που βρίσκονταν στην 1η θέση από την έναρξη της έρευνας το 2008. Για πρώτη φορά στην κατηγορία των επαγγελματιών Πωλητών προστίθενται και ρόλοι του Marketing όπου μεταφέρονται στην 3η θέση. Στη 2η θέση βρίσκονται οι «Πτυχιούχοι Μηχανικοί» που τοποθετούνταν στην 4η θέση της κατάταξης το 2018.

2018 – Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα 2019 – Οι 10 θέσεις εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα
1. Επαγγελματίες Πωλητές 1. Τεχνικοί
2. Τεχνικοί  2. Πτυχιούχοι Μηχανικοί 
3. Εξειδικευμένοι Τεχνίτες 3. Επαγγελματίες Πωλητές & Μάρκετινγκ
4. Πτυχιούχοι Μηχανικοί 4. Προσωπικό υπηρεσιών  IT
5. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη 5. Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα
6. Προσωπικό υπηρεσιών IT 6. Εργάτες Κατασκευαστικού κλάδου
7. Προσωπικό για Λογιστήρια & Οικονομικά Τμήματα 7. Υψηλόβαθμα Στελέχη
8. Εξειδικευμένοι Υπάλληλοι Γραφείου 8. Προσωπικό για Διοικητική & Γραμματειακή Υποστήριξη
9. Οδηγοί 9. Εξειδικευμένοι Τεχνίτες
10. Επαγγελματίες Υγείας 10. Προσωπικό Εξυπηρέτησης & Υποστήριξης Πελατών

Πίνακας 2. Το Top-10 των θέσεων εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης για την Ελλάδα, 2018-2019 

(Πηγή: ManpowerGroup)

Αξίζει να σημειωθεί πως η ειδικότητα των «Εργατών Κατασκευαστικού κλάδου» εισέρχονται για πρώτη φορά στη λίστα των 10 θέσεων εργασίας με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης στην Ελλάδα. Ενώ, συγκριτικά με τη λίστα των 10 θέσεων, εκτός κατάταξης βρίσκεται η ειδικότητα των «Οδηγών» και των «Επαγγελματιών Υγείας» που είχε καταλάβει την 9η θέση το 2018.

Σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και ανάμεσα στις ΕΜΕΑ χώρες (Ευρώπη, Μέση Ανατολή & Αφρική), στην κορυφή των θέσεων για τις οποίες οι εργοδότες δυσκολεύονται περισσότερο να καλύψουν, βρίσκονται οι «Εξειδικευμένοι Τεχνίτες». Επίσης παρατηρείται πως η θέση των «Επαγγελματιών Πωλητών & Μάρκετινγκ» βρίσκεται εντός τριάδας για την Ελλάδα, τις ΕΜΕΑ χώρες αλλά και παγκόσμια. Στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η θέση των «Τεχνικών» όπου στην Ελλάδα βρίσκεται στην 1η θέση. Τέλος, την 2η θέση με τη μεγαλύτερη δυσκολία κάλυψης για τις ΕΜΕΑ χώρες καταλαμβάνουν οι «Οδηγοί».

Για τα αποτελέσματα της έρευνας, τοποθετείται ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Ελλάδος, δηλώνοντας: «Η δυσκολία κάλυψης ταλέντων με τα απαιτούμενα προσόντα δεν αποτελεί μόνο εγχώρια πρόκληση για τους εργοδότες, αλλά και παγκόσμια. Συγκεκριμένα, στην Ελλάδα καταγράφεται η μεγαλύτερη έλλειψη ταλέντου από το 2008 (έναρξη της έρευνας), με σχεδόν 8 στους 10 εργοδότες να δηλώνουν πως αντιμετωπίζουν δυσκολία. Οι ανάγκες σε δεξιότητες αλλάζουν πιο γρήγορα από ποτέ. Οι τεχνολογικές εξελίξεις, η ψηφιοποίηση και η αυτοματοποίηση επιδρούν καταλυτικά στην ταχεία αλλαγή των απαραίτητων τεχνικών προσόντων. Θέσεις εργασίας όπως των Τεχνικών και των Μηχανικών που εμφανίζουν υψηλή ζήτηση στην Ελλάδα  δεν μπορούν να καλυφτούν λόγω έλλειψης προσφοράς των κατάλληλων δεξιοτήτων. Από την άλλη πλευρά, οι διευθύνσεις ανθρώπινου δυναμικού οφείλουν να επικεντρωθούν στην αναζήτηση και υλοποίηση μιας πολυεπίπεδης στρατηγικής εντοπισμού, προσέλκυσης και διακράτησης των ταλέντων. Στην ManpowerGroup στηρίζουμε τους πελάτες μας εφαρμόζοντας καινοτόμες λύσεις ανθρώπινου δυναμικού μέσα από την ολιστική μας στρατηγική που βασίζεται σε 4 πυλώνες: το Χτίσιμο Δεξαμενής Ταλέντων (επένδυση στην ανάπτυξη ταλέντου εσωτερικά στους οργανισμούς), την Απόκτηση (Προσέλκυση ταλέντων που δεν μπορούν να αναπτύξουν τις απαραίτητες δεξιότητες εντός του οργανισμού), τις Ευέλικτες Μορφές Απασχόλησης και την Πλαισίωση Ταλέντων (υποστήριξη των εργαζομένων ώστε να συνεχίσουν την καριέρα τους εντός του οργανισμού αναλαμβάνοντας νέους ρόλους)».  

Η Ταυτότητα της Έρευνας

Για το 2019, στην Έρευνα Έλλειψης Ταλέντου της ManpowerGroup συμμετείχαν 24.419 εργοδότες από 44 χώρες. Η έρευνα διεξήχθη το Δ΄ Τρίμηνο του 2019 για 13η συνεχή χρονιά, με στόχο να προσδιοριστούν οι θέσεις εργασίας οι οποίες είναι δύσκολο να καλυφτούν, οι λόγοι για τους οποίους οι εργοδότες αντιμετωπίζουν την έλλειψη ταλέντου και οι στρατηγικές αντιμετώπισης αυτής της πρόκλησης. Η Ελλάδα συμμετείχε στην Έρευνα για 11η συνεχόμενη χρονιά, με αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.000 εργοδοτών.

 

 

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Trending