Επιχειρηματικότητα
Έρευνα της ICAP «Το Σύγχρονο Γυναικείο Μάνατζμεντ»

6η εσπερίδα «High Heels on High Hills«
Συζητήθηκαν καυτά ζητήματα του σύγχρονου Γυναικείου Μάνατζμεντ,
και παρουσιάστηκε έρευνα της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα.
Στον εναρκτήριο Χαιρετισμό της εκδήλωσης, η Κατερίνα Παπακώστα, Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, αναγνώρισε τις Γυναίκες ως πολύτιμους πόρους της Εθνικής οικονομίας, τους οποίους η Πολιτεία δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει στο περιθώριο. Σημείωσε δε, ότι προκειμένου οι σύγχρονες Γυναίκες Μάνατζερ, να βρουν τον μίτο της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, θα πρέπει η Χώρα να αποκτήσει μια Εθνική στρατηγική για την οικογένεια. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην ανάγκη εναρμόνισης της καριέρας με την οικογένεια, ως μια ουσιαστική διεκδίκηση της ισότητας και της συμμετοχής για τις επόμενες γενιές Ελληνίδων.
Τη σκυτάλη πήρε ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΙCAP, ο οποίος αφού χαιρέτισε και ευχαρίστησε τις συμμετέχουσες, δήλωσε: «Πιστεύω ότι οι Εταιρείες δεν έχουν αξιοποιήσει επαρκώς το Γυναικείο κεφαλαίο, κυρίως γιατί υπάρχουν προκαταλήψεις και στερεότυπα πρωτίστως από τους Άνδρες αλλά και από τις Γυναίκες, που δεν βοηθούν να κλείσει η ψαλίδα των ανισοτήτων. Χρειάζεται λοιπόν πολύ δουλειά από τις επιχειρήσεις που πρέπει να έχουν συγκεκριμένα πλάνα με μετρήσιμους στόχους. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία στην Ελλάδα, η απασχόληση στους Άνδρες είναι κατά 7 μονάδες μεγαλύτερη από τις Γυναίκες, οι Άνδρες εκπροσωπούνται με τριπλάσιο ποσοστό στις Ανώτατες Διευθυντικές και Διοικητικές βαθμίδες και αμείβονται κατά 18% περισσότερο από τις συναδέλφους τους. Είναι χαρά μας, που στην ICAP εφαρμόζουμε ειδική Πολιτική,για την στήριξη του Γυναικείου κεφαλαίου, με μετρήσιμα αποτελέσματα τα οποία βελτιώνονται συνεχώς».
Η Α.Ε. Πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, Charlotte Sammelin, στην ομιλία της, υποστήριξε ότι η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί απλό ή μονοδιάστατο στόχο, αλλά ζήτημα δικαιοσύνης και δημοκρατίας κρίσιμο μεν, για την επίλυση των προκλήσεων της κοινωνίας, προϋπόθεση δε, για τη βιώσιμη ανάπτυξη της. Μάλιστα τόνισε την σημασία εφαρμογής τόσο ενός κρατικού προϋπολογισμού αλλά και μεταρρυθμίσεων κοινωνικής πρόνοιας που ν΄ ανταποκρίνονται στους στόχους της Πολιτείας. Μιλώντας για την Ισότητα των Φύλων στην Ελλάδα σε σχέση με την Σουηδία, σχολίασε ότι η διαφορά μεταξύ των χωρών δεν σχετίζεται με τη νοοτροπία και επεσήμανε ότι οι πολιτικές για την ισότητα των Φύλων θα πρέπει να αναγνωριστούν και να υλοποιηθούν ως συνειδητή απόφαση των Πολιτικών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες.
Ακολούθως, ο Γιώργος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αναφέρθηκε στη συμβολή και στην αξία της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Οικονομία. Παράλληλα τόνισε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την Πολιτεία αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη δημιουργία ενός ευνοϊκότερου περιβάλλοντος για το γυναικείο επιχειρείν και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φορείς επιχειρηματικότητας και όσους δραστηριοποιούνται γύρω από αυτήν, να υποστηρίξουν τον δημόσιο διάλογο και να τοποθετηθούν με συγκεκριμένες λύσεις – προτάσεις.
Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, παρουσίασε και ανέλυσε τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα. Σύμφωνα με αυτά, στο 24,2% ανήλθε η συμμετοχή των εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες το 2016, επί συνόλου του Εταιρικού τομέα, σαφώς αυξημένη συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την σταδιακή ενδυνάμωση της τάσης διείσδυσης των γυναικών στις ανώτερες βαθμίδες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής.
Οι Γυναίκες Ανώτατα Στελέχη διακρίνονται για την αποτελεσματική διοίκησή τους, καθώς και για την καλύτερη διαχείριση του κόστους των εταιρειών που διοικούν, αφού οι εταιρείες τους εμφανίζουν αρκετά καλύτερες οικονομικές επιδόσεις σε όλους σχεδόν τους δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Αναζοωγονητική έκπληξη της εκδήλωσης, αποτέλεσε το ευχάριστο, γεμάτο ενέργεια, διάλειμμα που επιφύλαξε στις συμμετέχουσες η ICAP, σε συνεργασία των «Holmes Place» όπου εξειδικευμένη performer-γυμνάστρια της γνωστής αλυσίδας health clubs, ξεσήκωσε το κοινό με ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ασκήσεων, για ευεξία και τόνωση.
Σημαντικά τα μηνύματα που εξάχθηκαν στη Συζήτηση Panel Ανωτάτων Στελεχών με θέμα: «Ξετυλίγοντας το Μίτο του Σύγχρονου Γυναικείου Management» υπό το συντονισμό του Νικήτα Κωνσταντέλλου.
Η Νίκη Κουτσιανά, Founder of APIVITA & Chairman of SYMBEEOSIS, δήλωσε ότι οι Γυναίκες με όραμα και όνειρο, προκειμένου να ηγηθούν και να επιτύχουν πρέπει να έχουν τη σύμπραξη των ανδρών και τη συμβίωση, να βγουν από το comfort zone τους και με ηθική να ενσκήψουν στις ευκαιρίες.
Η Κατερίνα Souha Mousbeh, Διευθύνουσα Σύμβουλος, MIDEAST Travel Worldwide υποστήριξε ότι οι Γυναίκες, ιδιαίτερα οι ξένες που θέλουν να διαπρέψουν στην Ελλάδα, πρέπει να καταβάλουν πολύ μεγάλη προσπάθεια για να τις δεχθούν / αναγνωρίσουν οι Άνδρες, ως ισότιμες στον επιχειρείν. Τόνισε δε, μέσα από το προσωπικό της παράδειγμα επιχειρηματικής εξέλιξης, ότι η ενοχή δεν πρέπει να υπάρχει στις Γυναίκες διότι μπορούν να βρουν την ισορροπία τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική / οικογενειακή ζωή λειτουργώντας με σεβασμό και πίστη στον πελάτη και την οικογένεια.
Η Αποστολίνα Τσαλταμπάση, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.), πληροφόρησε τον κοινό για τον ρόλο και τα προγράμματα του Σ.Ε.Γ.Ε. και του Μεσογειακού Δικτύου Επιχειρηματιών Γυναικών (με τον ρόλο της ως Αντιπροεδρος). Σημείωσε δε, ότι οι αυτοδημιούργητες Γυναίκες επιχειρηματίες πιέζονται συναισθηματικά και αντιμετωπίζουν σημαντικούς κοινωνικούς φραγμούς, οι οποίοι καθιστούν δύσκολη τη διείσδυση τους σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα. Με στόχο την ανάπτυξή της Γυναίκας, σε θέσεις καίριες γύρω από το business, δήλωσε ότι ο Σ.Ε.Γ.Ε. συμβάλει στην ηθική και συναισθηματική τους υποστήριξη μέσω προγραμμάτων Coaching & Mentoring τα οποία ενισχύουν την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου.
Οι συμμετέχοντες στο workshop της εκδήλωσης ‘The Professional Tree of Life” με την υποστήριξη των έμπειρων Coaches της Διεύθυνσης Human Capital Consulting της ICAP είχαν την μοναδική ευκαιρία να καταγράψουν τα κομβικά σημεία της επαγγελματικής τους πορείας, να αναγνωρίσουν τις δυνατότητές τους και να τολμήσουν να ονειρευτούν. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία που διεξήγαγαν οι κ.κ. Μαρία Κοκκίνου, Γαλήνη Ηλιοπούλου και Εύη Κουτσούγερα, πέτυχαν να μοιραστούν αξίες, εμπειρίες, επιθυμίες και στόχους και να εμπνεύσουν ο ένας τον άλλον με αντικείμενο την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Πλούσια ήταν και η Κλήρωση Δώρων, που μοίρασε Υπηρεσίες και Προϊόντα αξίας άνω των 1.500 ευρώ.
Η εσπερίδα “High Heels on High Hills” της ICAP Group, πραγματοποιήθηκε για 6η συνεχή χρονιά με τη συμμετοχή 200 Επιχειρηματιών και Ανωτάτων Στελεχών και παρουσιάστρια-συντονίστρια την Reputation Management and Communications Specialist κα. Κατερίνα Γκαγκάκη.
Ολοκληρώθηκε με το Veranda Networking Cocktail στην Προεδρική Σουίτα του ξενοδοχείου, με θέα στην Ακρόπολη.
Συζητήθηκαν καυτά ζητήματα του σύγχρονου Γυναικείου Μάνατζμεντ,
και παρουσιάστηκε έρευνα της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα.
Στον εναρκτήριο Χαιρετισμό της εκδήλωσης, η Κατερίνα Παπακώστα, Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, αναγνώρισε τις Γυναίκες ως πολύτιμους πόρους της Εθνικής οικονομίας, τους οποίους η Πολιτεία δεν έχει την πολυτέλεια να αφήσει στο περιθώριο. Σημείωσε δε, ότι προκειμένου οι σύγχρονες Γυναίκες Μάνατζερ, να βρουν τον μίτο της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας, θα πρέπει η Χώρα να αποκτήσει μια Εθνική στρατηγική για την οικογένεια. Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην ανάγκη εναρμόνισης της καριέρας με την οικογένεια, ως μια ουσιαστική διεκδίκηση της ισότητας και της συμμετοχής για τις επόμενες γενιές Ελληνίδων.
Τη σκυτάλη πήρε ο Νικήτας Κωνσταντέλλος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΙCAP, ο οποίος αφού χαιρέτισε και ευχαρίστησε τις συμμετέχουσες, δήλωσε: «Πιστεύω ότι οι Εταιρείες δεν έχουν αξιοποιήσει επαρκώς το Γυναικείο κεφαλαίο, κυρίως γιατί υπάρχουν προκαταλήψεις και στερεότυπα πρωτίστως από τους Άνδρες αλλά και από τις Γυναίκες, που δεν βοηθούν να κλείσει η ψαλίδα των ανισοτήτων. Χρειάζεται λοιπόν πολύ δουλειά από τις επιχειρήσεις που πρέπει να έχουν συγκεκριμένα πλάνα με μετρήσιμους στόχους. Ενδεικτικά, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία στην Ελλάδα, η απασχόληση στους Άνδρες είναι κατά 7 μονάδες μεγαλύτερη από τις Γυναίκες, οι Άνδρες εκπροσωπούνται με τριπλάσιο ποσοστό στις Ανώτατες Διευθυντικές και Διοικητικές βαθμίδες και αμείβονται κατά 18% περισσότερο από τις συναδέλφους τους. Είναι χαρά μας, που στην ICAP εφαρμόζουμε ειδική Πολιτική,για την στήριξη του Γυναικείου κεφαλαίου, με μετρήσιμα αποτελέσματα τα οποία βελτιώνονται συνεχώς».
Η Α.Ε. Πρέσβης της Σουηδίας στην Ελλάδα, Charlotte Sammelin, στην ομιλία της, υποστήριξε ότι η ισότητα των φύλων δεν αποτελεί απλό ή μονοδιάστατο στόχο, αλλά ζήτημα δικαιοσύνης και δημοκρατίας κρίσιμο μεν, για την επίλυση των προκλήσεων της κοινωνίας, προϋπόθεση δε, για τη βιώσιμη ανάπτυξη της. Μάλιστα τόνισε την σημασία εφαρμογής τόσο ενός κρατικού προϋπολογισμού αλλά και μεταρρυθμίσεων κοινωνικής πρόνοιας που ν΄ ανταποκρίνονται στους στόχους της Πολιτείας. Μιλώντας για την Ισότητα των Φύλων στην Ελλάδα σε σχέση με την Σουηδία, σχολίασε ότι η διαφορά μεταξύ των χωρών δεν σχετίζεται με τη νοοτροπία και επεσήμανε ότι οι πολιτικές για την ισότητα των Φύλων θα πρέπει να αναγνωριστούν και να υλοποιηθούν ως συνειδητή απόφαση των Πολιτικών, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι ανισότητες.
Ακολούθως, ο Γιώργος Πατούλης, Δήμαρχος Αμαρουσίου και Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), αναφέρθηκε στη συμβολή και στην αξία της Γυναικείας Επιχειρηματικότητας στην Οικονομία. Παράλληλα τόνισε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν από την Πολιτεία αλλά και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη δημιουργία ενός ευνοϊκότερου περιβάλλοντος για το γυναικείο επιχειρείν και απηύθυνε ανοιχτή πρόσκληση προς όλους τους φορείς επιχειρηματικότητας και όσους δραστηριοποιούνται γύρω από αυτήν, να υποστηρίξουν τον δημόσιο διάλογο και να τοποθετηθούν με συγκεκριμένες λύσεις – προτάσεις.
Η Σταματίνα Παντελαίου, Director Οικονομικών και Κλαδικών Μελετών της ICAP Group, παρουσίασε και ανέλυσε τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας της ICAP για την Γυναικεία Επιχειρηματικότητα. Σύμφωνα με αυτά, στο 24,2% ανήλθε η συμμετοχή των εταιρειών που διοικούνται από γυναίκες το 2016, επί συνόλου του Εταιρικού τομέα, σαφώς αυξημένη συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, γεγονός το οποίο καταδεικνύει την σταδιακή ενδυνάμωση της τάσης διείσδυσης των γυναικών στις ανώτερες βαθμίδες της ελληνικής επιχειρηματικής σκηνής.
Οι Γυναίκες Ανώτατα Στελέχη διακρίνονται για την αποτελεσματική διοίκησή τους, καθώς και για την καλύτερη διαχείριση του κόστους των εταιρειών που διοικούν, αφού οι εταιρείες τους εμφανίζουν αρκετά καλύτερες οικονομικές επιδόσεις σε όλους σχεδόν τους δείκτες κερδοφορίας και αποδοτικότητας σε σύγκριση με το σύνολο των επιχειρήσεων.
Αναζοωγονητική έκπληξη της εκδήλωσης, αποτέλεσε το ευχάριστο, γεμάτο ενέργεια, διάλειμμα που επιφύλαξε στις συμμετέχουσες η ICAP, σε συνεργασία των «Holmes Place» όπου εξειδικευμένη performer-γυμνάστρια της γνωστής αλυσίδας health clubs, ξεσήκωσε το κοινό με ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα ασκήσεων, για ευεξία και τόνωση.
Σημαντικά τα μηνύματα που εξάχθηκαν στη Συζήτηση Panel Ανωτάτων Στελεχών με θέμα: «Ξετυλίγοντας το Μίτο του Σύγχρονου Γυναικείου Management» υπό το συντονισμό του Νικήτα Κωνσταντέλλου.
Η Νίκη Κουτσιανά, Founder of APIVITA & Chairman of SYMBEEOSIS, δήλωσε ότι οι Γυναίκες με όραμα και όνειρο, προκειμένου να ηγηθούν και να επιτύχουν πρέπει να έχουν τη σύμπραξη των ανδρών και τη συμβίωση, να βγουν από το comfort zone τους και με ηθική να ενσκήψουν στις ευκαιρίες.
Η Κατερίνα Souha Mousbeh, Διευθύνουσα Σύμβουλος, MIDEAST Travel Worldwide υποστήριξε ότι οι Γυναίκες, ιδιαίτερα οι ξένες που θέλουν να διαπρέψουν στην Ελλάδα, πρέπει να καταβάλουν πολύ μεγάλη προσπάθεια για να τις δεχθούν / αναγνωρίσουν οι Άνδρες, ως ισότιμες στον επιχειρείν. Τόνισε δε, μέσα από το προσωπικό της παράδειγμα επιχειρηματικής εξέλιξης, ότι η ενοχή δεν πρέπει να υπάρχει στις Γυναίκες διότι μπορούν να βρουν την ισορροπία τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική / οικογενειακή ζωή λειτουργώντας με σεβασμό και πίστη στον πελάτη και την οικογένεια.
Η Αποστολίνα Τσαλταμπάση, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρηματιών Γυναικών Ελλάδος (Σ.Ε.Γ.Ε.), πληροφόρησε τον κοινό για τον ρόλο και τα προγράμματα του Σ.Ε.Γ.Ε. και του Μεσογειακού Δικτύου Επιχειρηματιών Γυναικών (με τον ρόλο της ως Αντιπροεδρος). Σημείωσε δε, ότι οι αυτοδημιούργητες Γυναίκες επιχειρηματίες πιέζονται συναισθηματικά και αντιμετωπίζουν σημαντικούς κοινωνικούς φραγμούς, οι οποίοι καθιστούν δύσκολη τη διείσδυση τους σε ανδροκρατούμενα επαγγέλματα. Με στόχο την ανάπτυξή της Γυναίκας, σε θέσεις καίριες γύρω από το business, δήλωσε ότι ο Σ.Ε.Γ.Ε. συμβάλει στην ηθική και συναισθηματική τους υποστήριξη μέσω προγραμμάτων Coaching & Mentoring τα οποία ενισχύουν την ανάληψη επιχειρηματικού ρίσκου.
Οι συμμετέχοντες στο workshop της εκδήλωσης ‘The Professional Tree of Life” με την υποστήριξη των έμπειρων Coaches της Διεύθυνσης Human Capital Consulting της ICAP είχαν την μοναδική ευκαιρία να καταγράψουν τα κομβικά σημεία της επαγγελματικής τους πορείας, να αναγνωρίσουν τις δυνατότητές τους και να τολμήσουν να ονειρευτούν. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία που διεξήγαγαν οι κ.κ. Μαρία Κοκκίνου, Γαλήνη Ηλιοπούλου και Εύη Κουτσούγερα, πέτυχαν να μοιραστούν αξίες, εμπειρίες, επιθυμίες και στόχους και να εμπνεύσουν ο ένας τον άλλον με αντικείμενο την προσωπική και επαγγελματική τους ανάπτυξη.
Πλούσια ήταν και η Κλήρωση Δώρων, που μοίρασε Υπηρεσίες και Προϊόντα αξίας άνω των 1.500 ευρώ.
Η εσπερίδα “High Heels on High Hills” της ICAP Group, πραγματοποιήθηκε για 6η συνεχή χρονιά με τη συμμετοχή 200 Επιχειρηματιών και Ανωτάτων Στελεχών και παρουσιάστρια-συντονίστρια την Reputation Management and Communications Specialist κα. Κατερίνα Γκαγκάκη.
Ολοκληρώθηκε με το Veranda Networking Cocktail στην Προεδρική Σουίτα του ξενοδοχείου, με θέα στην Ακρόπολη.
Επιχειρηματικότητα
Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας: Ο Ρόλος των Γυναικών στην Επιχειρηματική Επιτυχία – Hatzi Filax Group

Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας: Ο Ρόλος των Γυναικών στην Επιχειρηματική Επιτυχία
Η 8η Μαρτίου, η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, είναι μια ευκαιρία για έμπνευση και ενίσχυση της γυναικείας παρουσίας στον κόσμο των επιχειρήσεων. Οι γυναίκες επιχειρηματίες διαδραματίζουν πλέον ηγετικό ρόλο στην οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας, καινοτομώντας και προάγοντας ένα πιο δυναμικό και ισότιμο επιχειρηματικό περιβάλλον.
Γυναίκες στην Επιχειρηματικότητα: Μια Δύναμη Ανάπτυξης
Σήμερα, η επιχειρηματικότητα δεν είναι ανδρικό προνόμιο. Οι γυναίκες ιδρύουν και αναπτύσσουν επιχειρήσεις σε κάθε τομέα της οικονομίας, από την τεχνολογία και τη βιομηχανία μέχρι το λιανεμπόριο και τις υπηρεσίες. Το γυναικείο επιχειρείν συμβάλλει καθοριστικά στη δημιουργία ευκαιριών, στην οικονομική ανεξαρτησία και στην ενίσχυση της καινοτομίας.
Από την Οικογενειακή Επιχείρηση στη Διεθνή Επιτυχία Πολλές επιτυχημένες γυναίκες επιχειρηματίες ξεκινούν από οικογενειακές επιχειρήσεις, αξιοποιώντας τη γνώση και την εμπειρία των προηγούμενων γενιών. Η συνεργασία μητέρας και κόρης σε μια επιχείρηση είναι ένα ισχυρό παράδειγμα διαγενεακής εξέλιξης, όπου συνδυάζεται η εμπειρία με τη φρέσκια ματιά της νέας γενιάς. Αυτός ο συνδυασμός οδηγεί σε βιώσιμη ανάπτυξη και ενδυναμώνει την επιχειρηματική κοινότητα.
Πώς οι Γυναίκες Επιχειρηματίες Μπορούν να Αναπτυχθούν και να Ξεχωρίσουν
- Επένδυση στη Δια Βίου Μάθηση: Η συνεχής εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων είναι κλειδί για την επιτυχία. Η παρακολούθηση σεμιναρίων, η δικτύωση και η εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες βοηθούν στη δυναμική εξέλιξη μιας επιχείρησης.
- Καινοτομία και Ψηφιακή Μεταμόρφωση: Η τεχνολογία δίνει στις γυναίκες επιχειρηματίες νέα εργαλεία για να αναπτύξουν τις επιχειρήσεις τους.
- Από το e-commerce μέχρι την αξιοποίηση των social media, η ψηφιακή παρουσία είναι απαραίτητη.
- Δικτύωση και Συνεργασίες: Η συνεργασία με άλλες γυναίκες επιχειρηματίες, οι συνέργειες και η ανταλλαγή γνώσης είναι βασικά στοιχεία για τη βιώσιμη ανάπτυξη μιας επιχείρησης.
- Χρηματοδότηση και Επενδύσεις: Η εξεύρεση κεφαλαίων είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Οι γυναίκες πρέπει να διεκδικούν επενδυτικά κεφάλαια και να αξιοποιούν προγράμματα χρηματοδότησης.
Γυναικεία Ηγεσία: Έμπνευση για τις Νέες Γενιές
Η επιτυχία των γυναικών επιχειρηματιών δεν είναι μόνο προσωπικό επίτευγμα, αλλά και έμπνευση για τις επόμενες γενιές. Οι νέες γυναίκες πρέπει να βλέπουν τα δυναμικά παραδείγματα και να εμπνέονται να κυνηγήσουν τις δικές τους φιλοδοξίες. Η Ημέρα της Γυναίκας είναι μια υπενθύμιση ότι η αλλαγή έρχεται μέσα από τη δράση, την καινοτομία και την υποστήριξη μεταξύ των γυναικών.
Ας συνεχίσουμε να στηρίζουμε και να αναδεικνύουμε τη γυναικεία επιχειρηματικότητα, γιατί όταν μια γυναίκα πετυχαίνει, αναπτύσσεται ολόκληρη η κοινωνία.
Χρόνια πολλά σε όλες τις γυναίκες που τολμούν, δημιουργούν και αναπτύσσονται!
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση