Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Αγροδιατροφή και ελληνική διατροφική παράδοση «πρωταγωνιστούν» στην Expo 2020 Dubai

Ο κλάδος της αγροδιατροφής αναδεικνύει τη δυναμική του ακόμα και στην πανδημική κρίση, συμβάλλει στην τόνωση της απασχόλησης και συνεισφέρει στις εξαγωγές. Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της ελληνικής μεταποίησης και ένα σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της παραγωγικής δραστηριότητας, αλλά και της αναπτυξιακής πορείας της χώρας. 

Στο πλαίσιο αυτό, η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), με αφορμή τη διοργάνωση της εθνικής αποστολής σε μία εκ των σημαντικότερων εμπορικών εκθέσεων τροφίμων στη Μέση Ανατολή – 26η Διεθνής Έκθεση GULFOOD 2022 – διοργάνωσε εκδήλωση γευσιγνωσίας για την παρουσίαση της ελληνικής διατροφής, παρουσία των Ελληνικών Εξαγωγικών εταιρειών Τροφίμων και Ποτών και των συνεργατών τους που συμμετείχαν στην έκθεση.

Η εκδήλωση διεξήχθη στις 16 Φεβρουαρίου, όπου φιλοξενήθηκαν – από τον Γενικό Γραμματέα ΔΟΣ και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Προέδρου ΔΣ της Enterprise Greece, κ. Ιωάννη Σμυρλή και την Εντεταλμένη Σύμβουλο και Μέλος ΔΣ της Enterprise Greece,  κα Μπέττυ Αλεξανδροπούλου – στο εστιατόριο Efzin το οποίο βρίσκεται στον πρώτο όροφο του ελληνικού περιπτέρου της Expo2020 Dubai, οι ελληνικές εταιρίες και οι συνεργάτες τους που συμμετείχαν στην 26η Διεθνή Έκθεση GULFOOD 2022. Υπό τη «μπαγκέτα» του σεφ Αλέξανδρου Σπέρχου, η ελληνική γαστριμαργική κουλτούρα συστήνεται μέσω του εστιατορίου σε ένα απαιτητικό διεθνές κοινό και προβάλει μια σύγχρονη οπτική της διατροφικής μας παράδοσης. 

Η Ελλάδα συμμετέχει στην έκθεση Expo 2020 Dubai με μήνυμα «Greece Tomorrow, Today», (Η Ελλάδα του Αύριο, Σήμερα) παρουσιάζοντας τη μετεξέλιξή της ως μία σύγχρονη οικονομία, με σημαντική εξωστρέφεια και δυναμική εξαγωγών καθώς και ως ένας ελκυστικός προορισμός για επενδυτές. Στόχος της ελληνικής παρουσίας στην Expo 2020 Dubai είναι να παρουσιαστεί το σύγχρονο προφίλ της Ελλάδας, η καινοτομία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η εξωστρέφεια και οι προοπτικές της ως ελκυστικός επενδυτικός προορισμός. Η έκθεση θα διαρκέσει έως και τις 31 Μαρτίου 2022. 

Στην Expo 2020 Dubai, η Ελλάδα συμμετέχει με ένα εντυπωσιακού σχεδιασμού περίπτερο, στο οποίο παρουσιάζονται οκτώ στρατηγικοί πυλώνες που είναι ταυτόχρονα και συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας: η τεχνολογία/καινοτομία, η ενέργεια, η ναυτιλία, ο τουρισμός και ο πολιτισμός, το  ανθρώπινο κεφάλαιο, η βιομηχανία, η αγροδιατροφή και οι επιστήμες Υγείας. Η αγροδιατροφή κατέχει ιδιαίτερη θέση στο ελληνικό περίπτερο της Expo 2020 και αποτελεί έναν από τους βασικούς στρατηγικούς πυλώνες που προβάλλονται. 

Την ευθύνη της ελληνικής συμμετοχής στην Expo 2020 Dubai έχει η Enterprise Greece, η οποία στηρίζει την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας, την προσέλκυση επενδύσεων και την προώθηση εγχώριων προϊόντων σε διεθνείς αγορές. Ως εκ τούτου στηρίζει οργανωμένες και στοχευμένες προωθητικές δράσεις για τον σημαντικό αυτό κλάδο των Τροφίμων και Ποτών, όπως είναι η συμμετοχή στη Gulfood, στο MDR Connect, στην Prowein, στη SIAL μεταξύ δεκάδων άλλων δράσεων ακόμα. Βασικός στόχος είναι, τα υψηλής ποιότητας προϊόντα, το ελληνικό brand name, καθώς και η προώθηση των ελληνικών τροφίμων στις διεθνείς αγορές, να αποτελέσουν τα χαρακτηριστικά εκείνα που θα αναδείξουν το ρόλο της εγχώριας βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, στον παγκόσμιο χάρτη της μεταποίησης. 

Το εστιατόριο Εfzin «ανασχεδιάζει» την ελληνική γαστριμαργική κουλτούρα

Με πρώτες ύλες από την ελληνική γη, με πυρήνα τη μεσογειακή διατροφή και με έμπνευση από την παραδοσιακή κουζίνα, το εστιατόριο Efzin  στην Expo 2020 Dubai  «διαφημίζει» τους θησαυρούς που παράγει η ελληνική γη, χάρη στη βιοποικιλότητα και τις κλιματολογικές συνθήκες. 

Με «προίκα» τα αρώματα της παιδικής του ηλικίας στα Καλάβρυτα, ο διακεκριμένος σεφ Αλέξανδρος Σπέρχος, «σερβίρει» τη γευστική ιδιαιτερότητα της Ελλάδας στους επισκέπτες μιας παγκόσμιας έκθεσης. Παραδοσιακές συνταγές, εκτελεσμένες με μια φρέσκια οπτική, αναδεικνύουν τα τοπικά προϊόντα και φυσικά τον γαστρονομικό πλούτο της χώρας μας.

Η σύγχρονη εκδοχή του μουσακά, o ντάκος, το στιφάδο με ένα διαφορετικό πρίσμα, είναι μερικές μόνο από τις δημιουργίες που περιλαμβάνει το μενού του εστιατορίου Efzin, όπου «πρωταγωνιστούν» το ελαιόλαδο, τα βότανα και προϊόντα ασύγκριτης ποιότητας και διατροφικής αξίας. 

Enterprise Greece

Η Εταιρεία Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε.) είναι ο αρμόδιος εθνικός φορέας, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εξωτερικών, για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των εξαγωγών, με στόχο να προβάλλει τη χώρα ως ελκυστικό επενδυτικό προορισμό και να προωθεί τα ανταγωνιστικά εξαγωγικά προϊόντα και υπηρεσίες της Ελλάδας.

Περισσότερες Πληροφορίες για συντάκτες: 

ENTERPRISEGREECE | Γραφείο Τύπου– 210 3355705, [email protected]

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ HATZI FILAX GROUP στο Make-A-Wish Ελλάδος το Πρόγραμμα Leadership Accelerator Program

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού
προγράμματος της Hatzi Filax Group για τον οργανισμό Make-A-Wish Ελλάδος. Η Hatzi Filax Group παρείχε δωρεάν 52 συμμετοχές σε 7 εξειδικευμένα σεμινάρια, συνολικής διάρκειας 226 ωρών. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων του Make-A-Wish, υποστηρίζοντας τον πολύτιμο σκοπό τους να εκπληρώνουν ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες, με την καθοδήγηση της κας Σοφίας Σκευοφύλακα και Χάτζης Σκευοφύλακα με θεματολογία Time Management: How to be more productive, Communication Skills, Giving Feedback, (Πως να Προσλαμβάνετε τους Καλύτερους, Business English)

Η κα. Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Co-Founder της Hatzi Filax Group και η Σοφία
Σκευοφύλακα, CCO και Founder της Hatzi Filax Group δήλωσαν:

«Είναι πραγματική τιμή και χαρά για εμάς να στηρίζουμε το Make-A-Wish Ελλάδος.»
Η ολοκλήρωση του προγράμματος Leadership Accelerator Program ενισχύει τις δεξιότητες
του ανθρώπινου δυναμικού του Make-A-Wish Ελλάδος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός
ισχυρού πυρήνα υποστήριξης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Με έμφαση στη
συνεχή ανάπτυξη και υποστήριξη του κοινωνικού έργου του οργανισμού, η συνεργασία μας
αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για προσφορά και κοινωνική ευθύνη.
Η Hatzi Filax Group δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που κάνουν τη διαφορά
στην κοινωνία, προσφέροντας ελπίδα, χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειες που
την έχουν ανάγκη.

Continue Reading

Trending