Lifestyle
Β΄ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΌΣ για το έτος 2022

Το Κέντρο Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, είναι ο φορέας πολιτισμού της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, που έχει σκοπό την ενίσχυση και προαγωγή της πολιτιστικής ζωής και καλλιτεχνικής παιδείας και δημιουργίας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
H κυριότερη δραστηριότητά του είναι η διοργάνωση και προώθηση πολιτιστικών δραστηριοτήτων και έχει να επιδείξει σημαντική παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα, προβάλλοντας την πλούσια πολιτιστική και πολιτισμική μας κληρονομιά, δημιουργώντας, στηρίζοντας και αναδεικνύοντας σημαντικούς θεσμούς, στηρίζοντας νέους αλλά και καταξιωμένους δημιουργούς και ενισχύοντας τη συμμετοχή των πολιτών στα πολιτιστικά δρώμενα.
Σύνθημά του είναι «Ο Πολιτισμός μας αγκαλιάζει ΟΛΟΥΣ» και πάνω σε αυτό το σύνθημα χτίζεται η στρατηγική και οι στόχοι του.
Ως εφαλτήριο λόγου, τέχνης και πολιτισμού λοιπόν, μέσα στο πλαίσιο των πολιτιστικών του δραστηριοτήτων, προκηρύσσει τον Β΄ Πανελλήνιο ποιητικό διαγωνισμό για το έτος 2022, αφιερωμένο στη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική καταστροφή, που αποτέλεσε τον «Φρικτό Γολγοθά» της Νεώτερης Ιστορίας μας, με τον Ξεριζωμό και την Προσφυγιά.
Tα ποιήματα δεν θα πρέπει να έχουν εθνικιστικό, ρατσιστικό, διχαστικό ή άλλο παρόμοιο περιεχόμενο ή χαρακτήρα, καθώς σκοπός του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη του ιστορικού γεγονότος μέσα από τη λογοτεχνική και (εν προκειμένω) ποιητική γραφή, με την έκφραση συναισθημάτων αλλά από την απόσταση του αναγνώστη.
Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε όσους γράφουν ποίηση στην ελληνική γλώσσα και από φέτος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες :
Α) Κατηγορία: «ΕΦΗΒΟΙ» (13 – 17 ετών)
Ποίηση στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, σε ελεύθερο και έμμετρο στίχο.
Β) Κατηγορία: «EΝΗΛΙΚΕΣ» (18 ετών και άνω)
Ποίηση στην κοινή νεοελληνική γλώσσα, σε ελεύθερο και έμμετρο στίχο.
Γενικοί όροι του Διαγωνισμού
- Το θέμα του διαγωνισμού για αμφότερες τις κατηγορίες, είναι:
«Μικρασιατική Καταστροφή 1922»
100 χρόνια από την ημερομηνία που άλλαξε την ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας»
- Κάθε διαγωνιζόμενος μπορεί να συμμετέχει με ένα και μόνον ποίημα, το οποίο να μην υπερβαίνει τους 32 στίχους, ή τις 300 λέξεις, να μην έχει εκδοθεί, να μην έχει δημοσιευθεί σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή και να μην έχει βραβευθεί σε οποιονδήποτε διαγωνισμό.
- Η υποβολή θα γίνεται με (3) δακτυλογραφημένα αντίγραφα από υπολογιστή (σε γραμματοσειρά 12 Times New Roman ελληνικά, διάστιχο 1.5) στα οποία θα αναγράφεται ΜΟΝΟ ένα μονολεκτικό ψευδώνυμο του διαγωνιζόμενου επάνω δεξιά. Οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να εσωκλείσουν σε έναν μεγάλο φάκελο μεγέθους Α4, τα τρία (3) δακτυλογραφημένα αντίγραφα και έναν μικρότερο σφραγισμένο φάκελο, όπου θα δίνονται τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου [όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ταχυδρομική διεύθυνση, τηλέφωνο, (σταθερό και κινητό) ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τίτλος έργου και ψευδώνυμο]. Στο εξωτερικό μέρος του εσώκλειστου φακέλου θα αναγράφεται απαραίτητα το ψευδώνυμο και η ένδειξη «ΠΟΙΗΜΑ».
- Τελευταία ημερομηνία αποστολής των έργων ορίζεται η 31 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2022
- Τα ποιήματα πρέπει να σταλούν ταχυδρομικά, σύμφωνα με το άρθρο
-3- της παρούσας, με συστημένη επιστολή, με εμφανή τη σφραγίδα του ταχυδρομείου για την ημερομηνία. Ο φάκελος θα περιλαμβάνει τα τρία (3) αντίγραφα του ποιήματος, στο καθένα από τα οποία δεν θα υπάρχει κανένα στοιχείο του υποψηφίου, ΠΛΗΝ του ψευδωνύμου. Ο φάκελος μεγέθους Α4, μαζί με τα τρία (3) αντίγραφα του ποιήματος, θα περιλαμβάνει και τον μικρότερο σφραγισμένο φάκελο με τα στοιχεία του διαγωνιζόμενου, ο οποίος θα ανοίξει ΜΟΝΟΝ σε περίπτωση πρόκρισης του ποιήματος, δεν θα αναγράφει το όνομα του αποστολέα και θα απευθύνεται στη διεύθυνση:
Προς το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Βασ. Όλγας 198, 546 55 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, υπόψη κυρίας Μαριάνας Σταυρίδου(με ένδειξη αντίστοιχη προς το είδος στο οποίο συμμετέχουν, π.χ. «Για το Διαγωνισμό Ποίησης – στην κοινή Νεοελληνική Γλώσσα», Κατηγορία «ΕΦΗΒΟΙ» ή «ΕΝΗΛΙΚΕΣ». Τα έργα θα αξιολογηθούν από ειδική κριτική επιτροπή, η οποία θα τηρήσει με αυστηρότητα το ανώτατο όριο των λέξεων (μέχρι 300 σε κάθε ποίημα), την καταληκτική ημερομηνία της αποστολής (βάσει της σφραγίδας του συστημένου) και θα επιλέξει εικοσιπέντε (25) ποιήματα από κάθε κατηγορία (σύνολο 50), από τα οποία θα προκύψουν τα βραβεία και οι έπαινοι. Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν στον τύπο και στο διαδίκτυο. Οι διακριθέντες θα ειδοποιηθούν έγκαιρα για την τελετή βράβευσης, η ημερομηνία της οποίας θα κοινοποιηθεί με νεότερη ανακοίνωση.
Θα βραβευθούν τρία (3) ποιήματα από κάθε κατηγορία, με συμβολικά βραβεία (αναμνηστικά στυλό ή πένες). Επιπροσθέτως θα απονεμηθούν αντιστοίχως και τρεις (3) έπαινοι. Σε όλους τους διακριθέντες με βραβεία και επαίνους θα απονεμηθεί τιμητικό δίπλωμα.
Το σύνολο των πενήντα (50) προκριθέντων ποιημάτων, θα τυπωθεί σε καλαίσθητη έκδοση, όπως και στον Α΄ Διαγωνισμό, έκαστος δε εκ των πενήντα (50) προκριθέντων διαγωνιζομένων, θα λάβει από πέντε (5) αντίτυπα.
- Επειδή στα ΜΗ προκριθέντα έργα δεν αποκαλύπτονται τα στοιχεία των διαγωνιζομένων, δεν υπάρχει δυνατότητα πληροφοριών για την επίδοσή τους, και δεν δίνονται πληροφορίες σχετικά με τη βαθμολογία τους.
- Με την ολοκλήρωση του διαγωνισμού όλα τα μη διακριθέντα έργα καταστρέφονται, μαζί με τα προσωπικά στοιχεία των διαγωνισθέντων.
- Έργα τα οποία δεν πληρούν τους όρους θα απορρίπτονται.
- Η συμμετοχή στο διαγωνισμό δηλώνει αυτόματα και την αποδοχή των όρων του. Για περισσότερες πληροφορίες για το διαγωνισμό μπορείτε να αποταθείτε στα τηλέφωνα : 2310-602599 & 2310-421059 EMAIL: kendropolitismoupkm@gmail.com & kepothe@otenet.gr
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση