Επίκαιρα Πρόσωπα
Η Μαρία Ανθη μιλάει στο Business Woman
Συνέντευξη με τη συγγραφέα Μαρία Σ. Άνθη
«Για καφέ στο Μανχάταν», το νέο βιβλίο της Μαρίας Άνθη
« Μαρία Άνθη: Το χρήμα κυβερνάει και η λογική θα σε βγάλει από κάθε κρυμμένο συμφέρον, δεν ανήκει η λογική στο ψεύδος»
Όταν η ζωή σβήνει τα χνάρια από ανεμοθύελλα που έξαφνα σηκώνει, τότε το δρόμο το ξαναφτιάχνουμε όπως και η Καρόλ η ηρωίδα του βιβλίου «ΓΙΑ ΚΑΦΕ ΣΤΟ ΜΑΝΧΑΤΑΝ», από τις εκδόσεις Λεξίτυπον. Η συγγραφέας Μαρία Άνθη, μας μιλάει για την ιστορία της νουβέλας 172 σελίδων, που έγραψε και πώς αυτή προέκυψε.
Κα Άνθη συνήθως εκδίδεται βιβλία φιλοσοφικού περιεχομένου, έχετε βγάλει κι άλλα βιβλία λογοτεχνικά αλλά αυτό διαφέρει, σε ποιους απευθύνεται;
Ναι, έχω εκδώσει κυρίως θεωρητικά βιβλία και κάποια λογοτεχνικά, αυτό είναι το δέκατο βιβλίο μου, απευθύνεται στο ευρύ κοινό, έχει μια φιλοσοφική διάθεση η γραφή αυτή, σχεδόν ανεπαίσθητη όμως, ίσως γιατί η φιλοσοφία είναι καθημερινή υπόθεση έτσι το βιβλίο αυτό δεν είναι για λίγους ή μερικούς μόνο αναγνώστες. Αυτή είναι η δεύτερη νουβέλα που έχω εκδώσει.
- Μιλήστε μας λίγο για την υπόθεση της νέας σας νουβέλας πώς αποφασίσατε να γράψετε ένα βιβλίο τελείως διαφορετικό σε ύφος από όσα έχετε γράψει μέχρι τώρα;
Ήθελα να δείξω πόσο ρευστά είναι όσα κι αν κατακτήσουμε στη ζωή μας. Η υπόθεση κυρίως διαδραματίζεται στο Παρίσι όπου η νεαρή Καρόλ, φεύγει από το Μπορντώ για να πραγματοποιήσει τα όνειρά της. Μένει στην Σανζ Ελιζέ και όλη η ιστορία διαδραματίζεται σε μεγάλους οίκους μόδας, εκεί όπου υπάρχει κόπος πολύς, αλλά και λάμψη και χλιδή με όλα τα θετικά και τα αρνητικά της περιπέτειας της Καρόλ, προκειμένου να φθάσει μια μέρα να καταξιώνεται. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, είναι ο τρόπος που συμβαίνουν όλα. Όπου εκεί υπάρχουν οι σκληρές διαπραγματεύσεις, οι μεγάλες βιομηχανίες μόδας, η κουλτούρα μιας συναναστροφής ανθρώπων μετρ, στο είδος τους και άλλων όμως, ικανών όπως διαφημιστών και εταιριών πολυεθνικών με προϊόντα στη διαφήμιση. Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει αυτό το ιδιαίτερο πρόσωπο της κοινωνίας μέσα σε αυτά τα περιβάλλοντα, με τα πάθη και το έντονο ερωτικό στοιχείο.
- Βλέπουμε δηλαδή κάποιες συμπεριφορές που προσπαθεί να αντιμετωπίσει και να εξηγήσει η ίδια η ηρωίδα;
Ναι, και να τις αντιμετωπίσει και να τις ερμηνεύσει. Αλλά πολλές είναι κρυμμένες, η φύση του ανθρώπου είναι τέτοια. Έχει τόσο λεπτοφυή πεδία που στο τέλος πολλά τα βλέπεις ότι έχουν στο παρελθόν την αιτία. Επομένως δείχνω αυτά που φαίνονται και δεν υπάρχουν ή αυτά που ναι, υπάρχουν και δεν φαίνονται. Είναι η πραγματικότητα, οι υποστάσεις οι ανθρώπινες αλλά δεν μπορούμε να τις δούμε καθόλου. Αδυνατούμε να τις καταλάβουμε, το ίδιο κι Καρόλ και ο περίγυρος της. Εκεί πάνω έρχεται το ερωτικό στοιχείο που καμιά φορά το ένστικτο, σου δείχνει τα χνάρια σου. που ξεπερνάει κάθε λογική.
- Τα χνάρια αυτά, είναι ο δρόμος του καθενός, μέσα στην πλοκή του έργου σας;
Ακριβώς, τα χνάρια είναι ο δρόμος σου. Υπάρχει λοιπόν, ένας κόσμος κι ένα πρότυπο που οι αξίες έχουν άλλο νόημα, όχι ότι αυτές δεν υπάρχουν ως αξίες. Πρόκειται για έναν άλλο τρόπο ζωής που όσο καλός κι αν είναι και ό, τι και να σου εξασφαλίζει σου ‘ρχεται να τα γκρεμίσεις όλα και να ξεκινήσεις πάλι από την αρχή. Ακόμη και η προσφορά που κάνει η σοφή Γκούντρουν στην Καρόλ που αποφασίζει να αποσυρθεί πλέον και να της δώσει έναν κολοσσό δικό της, τον οίκο Ντρέσοργκ, με τον ιδανικό σύζυγο το γιό της Ζαν, και μάλιστα με τη σύμφωνη γνώμη του, που τίποτα δεν του λείπει αυτού του άνδρα, για κάποιο λόγο όμως οι συσχετισμοί του χρόνου τα φέρνουν έτσι κι αυτό δεν γίνεται και μάλιστα διαδραματίζεται αθόρυβα. Δεν πραγματοποιείται η επιθυμία της Γκούντρουν και του γιου, ωστόσο δεν υπάρχει κάτι που να τους αναστατώνει. Γίνεται αθόρυβα, ενώ άλλα περιστατικά έχουν το έντονο στοιχείο και τον έντονο διάλογο μέσα.
- Γιατί το λέτε αυτό, το τέλειο δεν έχει καμιά θέση στη νουβέλα σας;
Έχει αλλά το τέλειο είναι μαζί με τη λέξη θέλω, μαζί με κάτι άλλο όπου η λογική έρχεται να βάλει τα πράγματα με έναν ανεξήγητο λόγο σε τάξη. Η αξία της ζωής δεν είναι η άνεση για τη Καρόλ, αυτήν μπορεί και μόνη της να τη κερδίσει, το όνομα και τα μεγαλεία κι αυτά μπόρεσε να τα κερδίσει, είδε τη ζωή στα μεγάλα πάρτι και πώς ευτελίζεται από κάποιους επειδή δεν ήταν η ζωή τους, ακριβώς αυτή που ήθελαν να έχουν. Όμως, κάποια στιγμή όλα τελειώνουν.
- Κατά τη γνώμη σας, συμβαίνει πάντοτε, ό,τι έχει αρχή να έχει και τέλος;
Εξαρτάται αν κάποιος στη ζωή του είναι ανερμάτιστος είναι ένα πρόβλημα να βρει αυτό που αναζητά, αν ξέρει ποιος είναι και που πάει θα πετύχει τους στόχους του σε ό,τι θελήσει.
- Τι θέλει ουσιαστικά η Καρόλ, η τόσο πετυχημένη σχεδιάστρια μόδας και γιατί μετά πάει στο Μανχάταν για καφέ, κάπως έτσι τελειώνει η νουβέλα που γράψατε.
Θέλει να γίνει ευτυχισμένη, δεν είχε τη δύναμη κανείς να την κάνει ευτυχισμένη, να συμβαδίσει συντροφικά μαζί της, παρόλο που ζει τη μεγάλη ζωή. Έχει πάει στο Μανχάταν γιατί θα έκανε μια παύση. Μια ανάπαυλα ήταν από όλα όσα είχαν συμβεί, στην έντονη αυτή ζωή της. Είδε ότι ήταν όλα μια απαξία ζωής, κι αυτό θα σκεφτεί κυρίως. Όμως θα ξαναγυρίσει πίσω στο Μπορντώ και στο σπίτι της στη Σανζ Ελιζέ. Εκεί στο Μανχάταν ουσιαστικά κλείνει ο κύκλος γιατί βλέπει και κάποιους που εργάστηκαν μαζί κι έναν πίνακα που την είχε ζωγραφίσει ένας σπουδαίος ζωγράφος, αλλά να μην σας τα πω όλα.
- Το κεντρικό νόημα ποιο είναι;
Το κεντρικό νόημα είναι ότι όσα κι αν έχεις θέλεις την ανιδιοτέλεια. Το να σε νοιάζονται, την αγνότητα από τους άλλους θέλεις, τη χαρά, είναι πολύ βασικό το αγαθό αυτό. Σήμερα υπάρχει το συμφέρον παντού όσο ποτέ άλλοτε. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, δεν υπάρχει ανταπόκριση. Μα αυτό όμως αν το ψάξεις, θα βρεις το καλά κρυμμένο λεπτοφυές συμφέρον που φέρνει πόνο στο τέλος ότι κι αν γίνει θα σου κάνει χαλάστρα. Υπάρχει εκ των προτέρων, έχει κρατήσει θέση. Και λέω μέσα στο κείμενο στο τέλος, το γράφω πόσες είναι σαν τη Καρόλ ανάμεσά μας και γι’ αυτές ποιος νοιάστηκε; Θα φύγεις μόνος σου από το ψεύδος αν είσαι εκεί, και θα πας αλλού που θα σου ταιριάζει μπορεί να αργήσεις αλλά θα πας, με όποια μέσα όπως και η Καρόλ.
- Τι είναι συμφέρον για εσάς;
Συμφέρον είναι στην προκειμένη περίπτωση το χρήμα και αυτό τελικά κυβερνάει. Το χρήμα κυβερνάει και η λογική θα σε βγάλει από κάθε κρυμμένο συμφέρον, το συμφέρον του άλλου, η απληστία το κακώς εννοούμενο, διότι δεν ανήκει η λογική στο ψεύδος. Το ψεύδος, το τίποτα, θα πάει στο τίποτα. Αυτό που λέμε όλοι, καμιά φορά – τόσοι αγώνες και δεν δικαιώθηκα – ήταν δίχως αποτέλεσμα, γι’ αυτό, τι σημασία έχει πόσο αγωνίστηκες, γι’ αυτό το ψεύτικο ιδανικό, μπορεί και τη μισή σου ζωή. Δεν ήταν όσα έκανες κοντά στην αλήθεια κι εκεί το τίμημα είναι μεγάλο γι’ αυτό που έκανες που είχες ροπή στο ψεύδος …
- Πώς να ξεχωρίσουμε την αλήθεια από το ψεύδος, εδώ μοιάζει λίγο Αριστοτελικό αυτό που λέτε
Είναι ο Αριστοτέλης εν μέρει, που έρχεται να σου πει τι είναι και τι δεν είναι αληθινό, τι είναι κάλπικο. Κι η Καρόλ το νιώθει αυτό, δεν γνωρίζει καμία φιλοσοφία, το ψεύδος το νιώθει βαθιά μέσα της όπως ο κάθε άνθρωπος και στο τέλος φεύγει, γυρνάει πίσω εκεί απ΄ όπου ξεκίνησε.
- Είναι πρότυπο πετυχημένης γυναίκας η Καρόλ;
Είναι πρότυπο πετυχημένης γυναίκα και μάλιστα της σύγχρονης γυναίκας που αντιμετωπίζει όλες αυτές τις προκλήσεις μέσα στην κοινωνία και καλείται να πάρει αποφάσεις για εκείνην κυρίως και τους άλλους. Είναι η γυναίκα που ξέρει να πατάει στα πόδια της και όταν είσαι έτσι, προχωράς μπροστά τα παραμερίζεις όλα. Αν ξέρεις που πας και τι θέλεις οι πόρτες ανοίγουν να περάσεις. Πρέπει όμως να ξέρεις…
Σύντομο βιογραφικό
Η Μαρία Σ. Άνθη είναι δημοσιογράφος και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Ελλάδος (Ε.Σ.Η.Ε.Α). Είναι απόφοιτη του Εργαστηρίου Επαγγελματικής Δημοσιογραφίας. Φοίτησε στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Διοίκηση Επιχειρήσεων και Οργανισμών.
Έχει εργασθεί επί σειρά ετών στην έντυπη και την ηλεκτρονική δημοσιογραφία. Ως συγγραφέας έχει αφιερώσει πολλά χρόνια στην έρευνα. Τον Οκτώβριο του 2019, τιμήθηκε από το World Philosophical Forum για τη πρωτότυπη εργασία της, για το βιβλίο της «Απωστικές Δυνάμεις Ιπτάμενων Δίσκων» εκδ. Λεξίτυπον, της απονεμήθηκε ο τίτλος Πολίτης της γης, 21ος αιώνας από τον Πρόεδρο Igor Kondrashin.
Έχει δώσει διαλέξεις για τον Αριστοτέλη και τη Φιλοσοφία του. Το βιβλίο της το 2021 «Αριστοτελικό Σύμπαν», από τις εκδόσεις Λεξίτυπον, αποτελεί μια νέα μελέτη πάνω στην κοσμολογία και τα Μετά τα Φυσικά του Αριστοτέλη. Άλλα βιβλία που έχει εκδόσει: «Επιστημονικές Εργασίες Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», εκδ. Μ. Σιδέρη (2012). «Η Επανάληψη… Το Άνοιγμα των Πυλών», εκδ. Δεσμός (2013).
«Η Ζωή Ξανά», εκδ. Λεξίτυπον (2014). «Ο Αιθέρας Θεός», εκδ. Λεξίτυπον (2015). «Λουΐζα και Αντώνιος», εκδ. Λεξίτυπον (2016). «Ως διά μαγείας… και κατά γράμμα», εκδ. Λεξίτυπον (2019). «Η κόρη της Κίρκης», εκδ. Ηρόδοτος (2019).
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
Μια παρέα τριών φίλων ο Νίκος Θεοδωρής, ο Φώτης Σπίνος και ο Μάνος Αποστολόπουλος με πολύ πάθος, γνώση, εμπειρία προσπαθούσαν από πάντα να προσφέρουν στους πελάτες τους την καλύτερη δυνατή γεύση του καφέ. Έτσι, ξεκίνησαν το εγχείρημά τους να δημιουργήσουν έναν ποιοτικό εμφιαλωμένο καφέ που μπορείς να καταναλωθεί οπουδήποτε και σε οποιαδήποτε στιγμή.
Κύριε Αποστολόπουλε Μάνο, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;
Οι σπουδές μου ήταν στον τομέα της πληροφορικής, οι οποίες όμως δεν ολοκληρώθηκαν καθώς εκείνο τον καιρό προτίμησα να εργαστώ, αργότερα δεν υπήρχε ο χρόνος και ιδίως η διάθεση να τις συνεχίσω. Παρ όλα αυτά, το γεγονός πως δεν σπούδασα δεν με απέτρεψε να κάνω τα βήματα που ήθελα. Ομοίως οι συνεταίροι μου σπούδασαν σε διαφορετικά πεδία, όπως η ψυχολογία και η μηχανική αυτοκινήτων.
Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;
Και οι τρεις μας εργαστήκαμε από πολύ νωρίς στον χώρο της εστίασης και στον καφέ, στην πορεία καθώς εξειδικευτήκαμε με αφοσίωση μας στο να σερβίρουμε τον καλύτερο καφέ παντού και πάντα. Προσωπικά ασχολήθηκα με το κομμάτι της κρύας εκχύλισης το 2013 και ανέπτυξα τις γνώσεις μου σε αυτή την μέθοδο. Έξι χρόνια αργότερα, είδα ότι υπήρχε μεγάλο κενό στην ελληνική αγορά και ειδικά στα ποιοτικά εμφιαλωμένα προϊόντα καφέ, καθώς μέχρι τότε υπήρχαν μόνο παρασκευάσματα καφέ με γάλα συντηρητικά και ζάχαρη. Όταν έγινε η πρόταση από τον Φώτη να κάνουμε την δική μας επιχείρηση, πρότεινα να κάνουμε την First Cold Brew δηλαδή την πρώτη και την μοναδική ελληνική εταιρεία παραγωγής εμφιαλωμένων καφέδων κρύας εκχύλισης.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Οι συμβουλές που έχουμε πλέον είναι αναρίθμητες, αρχικά σε πρακτικά κομμάτια και διαδικασίες, δεν θα σταθώ όμως σε αυτές.
Αυτό που πρέπει να κάνει ένας άνθρωπος που θέλει να ξεκινήσει κάτι δικό του, είναι αρχικά να διαλέξει με σύνεση τους ανθρώπους που θα ξεκινήσει την κοινή αυτή πορεία, να μοιράζετε τις ιδέες του και να μην φοβάται ότι θα τις κλέψουν γιατί δεν είναι η ιδέα το ζήτημα αλλά η ομάδα που την κάνει πραγματικότητα και τέλος να έχει πίστη στο εγχείρημα και υπομονή.
Ποια είναι η πολιτική σας ως προς την βιώσιμη παραγωγή και την κοινωνική ευθύνη;
Προσπαθούμε ιδιαίτερα να μην σπαταλάμε άσκοπα ενέργεια. Σε αυτό βοηθάει και η κρύα εκχύλιση καθώς χρειάζονται λιγότεροι πόροι για να την παραγωγή μας, οπότε θα έλεγε κανείς ότι είναι ένας πιο «πράσινος» καφές, παράλληλα επιλέγουμε συσκευασίες οι οποίες ανακυκλώνονται και σε κάθε μας στάδιο έχουμε ελαχιστοποιήσει τις φύρες. Το υπόλειμμα του καφέ το πετάμε σε καφέ κάδους για οργανικά απορρίμματα και παράλληλα συνεργαζόμαστε με διάφορες εταιρείες που μπορούν να το επαναχρησιμοποιήσουν, όπως για καλλυντικά σαπούνια και οργανικά λιπάσματα.
Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;
Πρωτοπορία, καινοτομία και αφοσίωση για αυτό που κάνουμε,
Να συνεχίσουμε με την ίδια αγάπη γιατί πιστεύουμε ότι αξίζει.
Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;
Στα σχέδια μας είναι να ξεκινήσουμε τις εξαγωγές, για να γίνει όμως αυτό πρέπει πρώτα να αναπτύξουμε επιπλέον την μονάδα παραγωγής.
Θα θέλαμε επίσης να μπορούμε να προσλάβουμε επιπλέον προσωπικό και να γίνει η εταιρεία μας, ένας σταθμός ζωής για περισσότερους ανθρώπους που μοιράζονται το ίδιο πάθος.
Μάνος Αποστολόπουλος
Συνιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος του First Cold Brew
Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
Το “Naughty Dogs” είναι μια εταιρεία που προέκυψε μέσα από τις φυλακές όσο οι ιδρύτριες της Αντρέα και Κική έμαθαν να δημιουργούν κρέμες και άλλα προϊόντα καλλωπισμού από συνταγές που μοιράζονταν. Πρόκειται για μια επιχείρηση που έχει ως στόχο να προσφέρει αξέχαστα αρώματα μέσα από ποικίλα προϊόντα που κάθονται πάνω στο σώμα με αγάπη και σεβασμό.
Κυρία Κική και κυρία Αντρέα, μπορείτε να μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;
Κική: Έχω σπουδάσει ηθοποιός σε δημόσιο ΙΕΚ. Η επαγγελματική μου πορεία μέχρι στιγμής ξεκινάει από το δημοτικό, όπου αγόραζα ζελεδάκια από το σούπερ μάρκετ και τα πουλούσα ακριβότερα σε
μικρές συσκευασίες στους συμμαθητές μου. Έπειτα αναβάθμισα τη δραστηριότητα μου με αξεσουάρ από χάντρες που τα έφτιαχνα μόνη μου σπίτι και τα εμπορευόμουν. Με τα λεφτά που έβγαλα αγόρασα λάπτοπ στο οποίο έγραφα CD τα οποία πουλούσα στους συμμαθητές μου . Έπειτα στην Αθήνα δούλευα ως σερβιτόρα και παράλληλα πουλούσα τσαντάκια. Λέγοντας αστείες ιστορίες από τη
δουλειά μου ως σερβιτόρα έγινα γνωστή , κατάφερα να κάνω επιτυχημένες παραστάσεις και να βγάζω χρήματα με αυτόν τον τρόπο. Ύστερα αφού μάζεψα κάποια χρήματα αποφάσισα να τα επενδύσω ανοίγοντας το naughty dogs με την καλή μου φίλη Αντρέα.
Αντρέα: Έχω σπουδάσει χημικός. Γεννήθηκα και μεγάλωσα στη Ρουμάνια. Στα 26 μου αποφάσισα να μεταναστεύσω στην Ελλάδα για να κάνω κάτι καλύτερο για μένα. Η προσαρμογή μου και η επαγγελματική μου πορεία ήταν δύσκολη,δουλεύοντας αρκετά χρόνια στην εστίαση και παράλληλα
μεγαλώνοντας ένα παιδί μόνη μου. Καταλήξαμε σε αυτήν την επιχείρηση με την κολλητή μου φίλη Κική.
Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;
Επιλέξαμε μαζί με την φίλη μου Κική να ξεκινήσουμε αυτή την επιχείρηση από την επιθυμία μας για ανεξαρτησία. Πάντα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια «οικογένεια» την οποία τελικά δημιουργήσαμε, με τα άτομα που εμείς επιλέξαμε να είναι κοντά μας σε αυτό το ταξείδι. Λόγω της δύσκολης επαγγελματικής μας πορείας ήταν ανάγκη να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο εργασιακό περιβάλλον που απευθύνεται κυρίως στις γυναίκες.
Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Να ρισκάρουν , και να γνωρίζουν ότι δεν υπάρχουν ήττες, παρά μόνο μαθήματα.
Μην κάνετε κάτι εφήμερο αλλά χτίστε τη δική σας ιστορία!
Ποια η έμπνευση πίσω από το ιδιαίτερο design και τις ιδιαίτερες ονομασίες των προϊόντων σας;
Καθημερινά παρατηρούμε την ανάγκη του κόσμου να εκφραστεί ελεύθερα. Η ιδέα
μας ήταν αφού όλοι τα σκεφτόμαστε από μέσα μας, γιατί να μη τα βγάλουμε προς
τα έξω;
Οι ονομασίες των προϊόντων δείχνουν και την άποψη μας για τη ζωή, δεν
χρειάζεται να την παίρνουμε στα σοβαρά , όλα εμπεριέχουν χιούμορ μέσα τους, αν
έχει κανείς τα μάτια να το δει. Σίγουρα αυτή η πινελιά έλειπε από την αγορά όπως και
αποδείχθηκε.
Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;
Μία λέξη μας εμπνέει: Η αγάπη
Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες για την εταιρεία σας;
Στα επόμενα δυο χρόνια θα ανοίξουμε δυο φυσικά κατάστημα, ένα στο κέντρο της Αθήνας
και ένα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Στο πολύ κοντινό μέλλον, θα λανσάρουμε 20
νέους κωδικούς που σίγουρα θα σας συναρπάσουν οπότε… αναμείνατε στις θέσεις
σας!
Andreea Boboc | Συνιδρυτής Naughty Dogs
Κική Λιτσάκη | Συνιδρυτής Naughty Dogs
Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
Η κυρία Παναγιώτα Μαθιουδάκη είναι απόφοιτη του τμήματος Αισθητικής και Κοσμητολογίας , του Τ.Ε.Ι. Αθήνας (νυν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής). Στην πορεία της έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων και συνεδρίων στο τομέα της κοσμητολογίας και της αισθητικής , τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Κυρία Μαθιουδάκη μπορείτε να μας πείτε ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα; Τι σας έκανε να θέλετε να ακολουθήσετε αυτό τον δρόμο;
Η φροντίδα. Η φροντίδα και η περιποίηση του υγιούς δέρματος. Η επιστήμη μας αφορά ακριβώς αυτό.
Καθημερινά βιώνουμε έναν αγώνα δρόμου, με αντίπαλο τον χρόνο. Ο ρόλος της αισθητικού είναι να μας βοηθήσει με την φροντίδα της, να διατηρήσουμε την νεανικότητα και την σφριγηλότητα της επιδερμίδας μας. Για αυτό και η σχέση αισθητικού – πελάτισσας είναι πολύ δυνατή, είναι μία σχέση αμφίδρομης εμπιστοσύνης που σπάνια την συναντάς.
Ποια είναι η εξειδίκευση σας στον χώρο της κοσμητολογίας και ποια είναι η γνώμη σας για τη συνεχή εκπαίδευση και προσαρμογή σε νέες τάσεις στον κλάδο που δραστηριοποιείστε;
Αγαπάω πολύ το πρόσωπο. Είναι ο καθρέφτης μας, είναι το πρώτο πράγμα που θα δει κάποιος όταν μας συναντήσει, λέει την αλήθεια για εμάς. Προσπαθώ να παρακολουθώ όλες τις νέες τάσεις, νέα δραστικά συστατικά, νέα προϊόντα και τεχνολογίες. Κάθε χρόνο προσπαθώ να παρευρίσκομαι σε όλα τα σημαντικά διεθνή συνέδρια , ώστε να ανακαλύπτω από τους πρώτους τις καινοτομίες και το που οδηγούνται η αισθητική και η κοσμητολογία. Θεωρώ σημαντικό να μην μένεις πίσω, ειδικά σε μία επιστήμη που συνεχώς εξελίσσεται και τις τελευταίες δεκαετίες έχει κάνει άλματα προόδου.
Ποια είναι η φιλοσοφία πίσω από το κέντρο αισθητικής σας; Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχετε;
Η φιλοσοφία η δική μου και των συνεργατών μου βασίζεται στον συνδυασμό της καινοτομίας και της διαχρονικότητας. Θα επιλέξουμε το μοντέρνο αλλά δεν θα εγκαταλείψουμε το κλασικό, το δοκιμασμένο, το αποτελεσματικό. Για παράδειγμα, ο βαθύς καθαρισμός αποτελεί το Α και το Ω για τη σωστή περιποίηση του προσώπου. Παρά την εξέλιξη στην κοσμητολογία τα στάδια του παραμένουν ίδια. Η κύρια μας προτεραιότητα είναι η επιστημονική προσέγγιση στις υπηρεσίες που παρέχουμε. Επιλέγουμε προσεκτικά και με αυστηρά κριτήρια τις συνεργασίες μας. Χρησιμοποιούμε μόνο πιστοποιημένα και αξιόπιστα μηχανήματα και προϊόντα, με κλινικές μελέτες που αποδεικνύουν αυτό που υπόσχονται. Επιπλέον, διατηρούμε υψηλά πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας σε όλες μας τις διαδικασίες..
Ούσα ειδικός, ποιες θα λέγατε ότι είναι οι τελευταίες και πιο ενδιαφέρουσες τάσεις της κοσμητολογίας;
Το νέο trend είναι τα εξωσώματα. Τα εξωσώματα είναι νανοκυστίδια που παράγονται από όλα τα ευκαρυωτικά κύτταρα. Χρησιμεύουν ως ένα φυσικό σύστημα επικοινωνίας μεταξύ των κυττάρων. Λειτουργούν ως αγγελιοφόροι, στέλνοντας σήματα στα κύτταρα και πυροδοτώντας την αναγέννηση των κουρασμένων και ανενεργών κυττάρων του δέρματος. Ολοένα και περισσότερα εργοστάσια παραγωγής καλλυντικών προσπαθούν να τα ενσωματώσουν στις φόρμουλές τους, αναπτύσσοντας νέες θεραπείες και σκευάσματα που βασίζονται στις ιδιότητες τους.
Μπορείτε να μοιραστείτε τυχόν επερχόμενα σχέδια ή πρωτοβουλίες που οραματίζεστε;
Πρόσφατα επενδύσαμε επιχειρηματικά στον κλάδο του φαρμακείου. Είναι μία διαχρονική , αλλά συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά. Με τους συνεργάτες μου και μία ομάδα επιστημόνων εργαζόμαστε στην ανάπτυξη μίας καινοτόμου σειράς δερμοκαλλυντικών χρησιμοποιώντας φιλικές προς το περιβάλλον συσκευασίες και ανανεώσιμα υλικά. Θα μου επιτρέψετε όμως, να σας πω περισσότερα για αυτό στο μέλλον.
Παναγιώτα Μαθιουδάκη,
Αισθητικός – Κοσμητολόγος, Επιχειρηματίας.
Ιδιοκτήτρια των Laserskin Solutions (www.laserskin.gr)
Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη