Συνεντεύξεις
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Το Bright Start International Conference «Early Years Excellence is Practice», θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Αθήνα, απο τις 9 έως και τις 11 Δεκεμβρίου, με την συμμετοχή διεθνώς καταξιωμένων επιστημόνων που έχουν συμβάλλει καθοριστικά στην διαμόρφωση και προώθηση προγραμμάτων με στόχο την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών και την έγκαιρη παρέμβαση κατά τη διάρκεια της πρώιμης παιδικής ανάπτυξης.
Το συνέδριο διοργανώνεται σε υβριδική μορφή, διαδικτυακά και με φυσική παρουσία στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και απευθύνεται σε βρεφονηπιαγωγούς, παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας, ειδικούς επιστήμονες υγείας και εκπαίδευσης, κυβερνητικούς εκπροσώπους και policy makers.
70+ κορυφαίοι εμπειρογνώμονες απ΄όλο τον κόσμο θα παρουσιάσουν καινοτόμες παιδαγωγικές πρακτικές και μεθοδολογικές προτάσεις που στηρίζονται στα πλέον πρόσφατα επιστημονικά στοιχεία και δεδομένα στον τομέα της ανάπτυξης και φροντίδας των παιδιών.
Στόχος του συνεδρίου είναι όλοι όσοι ασχολούνται με τα παιδιά, να ενημερωθούν σχετικά με τις διεθνείς εξελίξεις και να πάρουν τα κατάλληλα εφόδια και εργαλεία για να τα θέσουν σε εφαρμογή στο χώρο τους αμέσως μετά το συνέδριο.
Καινοτόμες προσεγγίσεις του Ετησίου Bright Start International Conference περιλαμβάνουν:
1. Υποστηρικτικό υλικό ανά συνεδρία που να βοηθήσει τους συμμετέχοντες να θέσουν σε εφαρμογή αυτά που έμαθαν. Περιλαμβάνει: εγχειρίδια οδηγιών, checklists, σχέδια μαθημάτων και ανάπτυξης εκπαιδευτικών δεξιοτήτων.
2. Συμβουλευτική υποστήριξη μετά το συνέδριο για τους συνέδρους που θα επιλέξουν να συμμετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα της Αξιολόγησης και Επίδρασης του συνεδρίου στην βελτίωση των καθημερινών πρακτικών τους.
3. Πρόσβαση μέσω του 2022 Bright Start App στις βιντεοσκοπημένες ομιλίες και το υλικό όλων των συνεδριών για 3 μήνες (μέχρι τον Μάρτιο 2023).
Το συνέδριο διοργανώνεται σε 3 θεματικές ενότητες:
1η Για τυπικά αναπτυσσόμενα παιδιά 0-5 ετών
2η Για παιδιά στο φάσμα του Αυτισμού και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες 3η Για γονείς και φροντιστές παιδιών, και περιλαμβάνει: Parent Talks σε θέματα που αφορούν στην ενημέρωση και ενεργό συμμετοχή τους στην αναπτυξιακή εξέλιξη των παιδιών τους.
Στο πλαίσιο του Συνεδρίου θα φιλοξενηθεί επίσης η πρώτη Συνδιάσκεψη “Early Intervention and Inclusion’’ – Call To Action προς κυβερνητικούς φορείς, δημοτικές αρχές και κέντρα αποφάσεων με στόχο την λήψη μέτρων εν όψει της απειλητικής αύξησης του αριθμού παιδιών με αναπτυξιακές δυσκολίες και την προώθηση:
– Μεθόδων που συμβάλλουν στην ενημέρωση των γονέων για την σημαντικότητα της έγκαιρης διάγνωσης & αντιμετώπισης,
– Πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης ‘’Inclusive Practices in Early Years settings’’,
– Πιλοτικό πρόγραμμα ‘’Inclusive Playgrounds’’ στα σχολεία,
– Πιλοτικό πρόγραμμα ‘’Inclusive Playgrounds’’ σε μεγάλα αστικά κέντρα
Όλες οι συνεδρίες θα αναμεταδοθούν ζωντανά σε όλο τον κόσμο μέσω του συνδέσμου που θα είναι διαθέσιμος στους εγγεγραμμένους χρήστες.
Το συνέδριο διοργανώνεται σε συνεργασία με διεθνείς φορείς και (στην Ελλάδα) σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Αναπτυξιακών Παιδιάτρων και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εκπαίδευσης & Θρησκευμάτων, του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Δήμου Αθηναίων.
Παράλληλες Εκδηλώσεις που προγραμματίζονται στο πλαίσιο του συνεδρίου, περιλαμβάνουν:
– Το Εarly Years Family Play Festival που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα, Σάββατο, 10 & Κυριακή, 11 Δεκεμβρίου και απευθύνεται σε γονείς με τα παιδιά τους ηλικίας 2-6 ετών.‘’Child-Led Play’’ είναι το κεντρικό μήνυμα του Φεστιβάλ κατά τη διάρκεια του οποίου γονείς καλούνται να παίξουν μαζί και ‘’υπό την καθοδήγηση των παιδιών τους’’ και να ανακαλύψουν τα μηνύματα που στέλνουν τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι,
– Η 1η Διεθνής Έκθεση Voices of Children – ‘’ Oι φωνές των Παιδιών’’ που περιλαμβάνει έργα ζωγραφικής, φωτογραφίες, κατασκευές και τα ‘’μηνύματα ελπίδας’’ παιδιών από 20 χώρες απ’ όλο τον κόσμο περιλαμβανομένων 10+ εκπαιδευτικών κέντρων από την Ελλάδα. Η 1η‘Eπίσημη Ανακοίνωση της ‘Εκθεσης πραγματοποιήθηκε στις 19 Νοεμβρίου από τον Christopher Bailey, Αrts & Health Lead, Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στο πλαίσιο του 2021 Βright Start International Conference. H ‘Εκθεση στην Αθήνα θα φιλοξενηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού και διαδικτυακά με ζωντανή αναμετάδοση σε όλο τον κόσμο. Στιγμιότυπα από την 1η Voices of Children Exhibition στο Πεκίνο.
Ο επίσημος φορέας διοργάνωσης του συνεδρίου είναι o οργανισμός Bright Start Foundation, διεθνής μη κερδοσκοπικός οργανισμός με έδρα στην Γενεύη, υπό την προεδρεία του καθηγ. Δημήτρη Χρηστάκη από τις ΗΠΑ. Η αποστολή του οργανισμού είναι να εξασφαλίσει ένα ‘’λαμπρό ξεκίνημα στη ζωή για όλα τα παιδιά’’. Οι διεθνείς πολυετείς πρωτοβουλίες του οργανισμού στοχεύουν στην έγκυρη &
συνεπή ενημέρωση όλων όσων ασχολούνται με τα παιδιά με μετρήσιμα αποτελέσματα & αξιολογήσεις. Το Ετήσιο Διεθνές Συνέδριο είναι η κορυφαία εκδήλωση του οργανισμού. Το 2021 Βright Start International Conference πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά με την συμμετοχή 1067 συνέδρων από 64 χώρες και οι βιντεοσκοπημένες ομιλίες του συνεδρίου μεταφράστηκαν στα Κινεζικά και τις παρακολούθησαν 784 εκπαιδευτικοί από την Κίνα. Οι βιντεοσκοπημένες ομιλίες του 2022 Βright Start International Conference καθώς και τα πρακτικά (handouts) όλων των συνεδριών θα προωθηθούν από την UNICEF China στην κοινότητα των εκπαιδευτικών πρώιμης παιδικής ανάπτυξης όλης της χώρας.
Ο κατάλογος των προσκεκλημένων ομιλητών, περιλαμβάνει:
– Dimitris A. Christakis, Chair Bright Start Foundation, Editor in Chief, JAMA Pediatrics, το επίσημο περιοδικό του American Medical Association Pediatrics, George Adkins Professor of Pediatrics at the University of Washington, Director of the Center for Child Health, Behavior and Development, Seattle Children’s Research Institute από τις ΗΠΑ. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει πάνω από 300 δημοσιευμένες εργασίες και στο Christakis Lab έχει πραγματοποιηθεί σειρά μελετών, συμπεριλαμβανομένης της πλέον πρόσφατης ανακοίνωσης ότι τα μικρά παιδιά που παρακολουθούν τηλεόραση είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν προβλήματα προσοχής και άλλα προβλήματα υγείας και συμπεριφοράς,
– Παναγιώτα Περβανίδου, MD, Αναπτυξιακή Παιδίατρος και Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Αναπτυξιακής & Συμπεριφορικής Παιδιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ). Από το 2007 είναι Προϊσταμένη της Μονάδας Αναπτυξιακής & Συμπεριφορικής Παιδιατρικής Α’ Τμήματος Παιδιατρικής, ΕΚΠΑ, Νοσοκομείο Παίδων «Η Αγία Σοφία» στην Αθήνα. Η Δρ Περβανίδου είναι ιδρυτικό μέλος και Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αναπτυξιακών Παιδιάτρων, υπότροφος Fulbright στα Εθνικά Ινστιτούτα Ψυχικής Υγείας (NIMH), Bethesda, MD, ΗΠΑ. Διαθέτει μεγάλη διδακτική εμπειρία σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο και έχει αναπτύξει το μάθημα επιλογής «Αναπτυξιακή και Συμπεριφορική Παιδιατρική» στην Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ. Έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 100 άρθρα σε Διεθνή Επιστημονικά Περιοδικά και έχει διατελέσει Guest Editor σε πολλά επιστημονικά περιοδικά
– Chris Wright, PhD, Math Educator, Stanford University, Author & Founder, Early Family Math από τις ΗΠA. Ο Chris είχε πάθος για την εκπαίδευση στα μαθηματικά για το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, ξεκινώντας πολύ πριν αποκτήσει το διδακτορικό του στα μαθηματικά από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Το Early Family Math πρόγραμμα περιλαμβάνει σειρά
διασκεδαστικών μαθηματικών παιχνιδιών και δραστηριοτήτων για παιδαγωγούς και οικογένειες που μπορούν να κάνουν μαζί με τα παιδιά τους κάτω των 6 ετών,
– Prof Sally Peters, University of Waikato από την Νέα Ζηλανδία. Η Prof Peters συμμετείχε στη συγγραφική ομάδα για την ανανέωση του προγράμματος
σπουδών για την πρώιμη παιδική ηλικία της Νέας Ζηλανδίας Te Whāriki (2017) και του εγχειριδίου του Υπουργείου Παιδείας για δασκάλους. Από το 2020 ανήκει στην Ομάδα του Υπουργείου Παιδείας, που παρακολουθεί το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την εφαρμογή του ανανεωμένου προγράμματος,
– Tamar Andrews, Professor of Early Childhood Education, UCLA από τις ΗΠΑ. Ως μέλος της σχολής του UCLA, διευθυντής σχολείου και ως γονέας ενός αυτιστικού παιδιού, γνωρίζει το διπλό τραύμα που αντιμετωπίζουν οι γονείς με παιδιά με ειδικές ανάγκες. Το πρώτο τραύμα είναι η διάγνωση. Αλλά το ακόμη πιο οδυνηρό τραύμα είναι αυτό της προσπάθειας να περιηγηθούν στον λαβύρινθο των υπηρεσιών, των επιστολών απόρριψης και των αντίθετων απόψεων για αυτό που ελπίζουν ότι θα είναι η καλύτερη πορεία θεραπείας για το παιδί τους. “Κάθε μέρα καθυστέρησης είναι μια άλλη χαμένη μέρα που θα μπορούσε να είχε φέρει το παιδί σας πιο κοντά στο να γίνει το παιδί που έπρεπε να είναι” είναι το κεντρικό μήνυμα που μεταφέρει η Tamar Andrews στους γονείς σε όλο τον κόσμο,
– Rebecca Landa, Professor of Psychiatry and Behavioral Sciences, Founder and executive director of the Center for Autism and Related Disorders, Johns Hopkins School of Medicine, από τις ΗΠΑ. Η Dr Landa διευθύνει το Κέντρο Αυτισμού και Συναφών Διαταραχών (CARD) στο Ινστιτούτο Kennedy Krieger, το οποίο προσφέρει μια πρωτοποριακή διεπιστημονική και ολοκληρωμένη προσέγγιση για την υποστήριξη των παιδιών με Αυτισμό και των οικογενειών τους. Το ερευνητικό της έργο τα τελευταία 15 χρόνια επικεντρώθηκε στον εντοπισμό των πρώτων δεικτών και αναπτυξιακών τροχιών που σχετίζονται με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ASD) και διαταραχές επικοινωνίας και στη μετάφραση αυτής της γνώσης σε παρεμβατικές πρωτοβουλίες.
– Tiffany Harris, Co-Founder and CEO, Inclusion Matters by Shane’s Inspiration, από τις ΗΠΑ. “Τα παιδιά με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να παίζουν μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά” είναι το κεντρικό μήνυμα του οργανισμού, που εγκαινίασε την πρώτη Inclusive παιδική χαρά στο Λος ‘Αντζελες το 2000. Σήμερα, το δίκτυο της Inclusion Matters περιλαμβάνει 75 Inclusive παιδότοπους σε όλο τον κόσμο (Μεξικό, Equador, το Ισραήλ, τον Καναδά, το Equador, τη Ρωσία και σε όλες τις ΗΠΑ). Υπάρχουν επίσης 50 σε ανάπτυξη, περιλαμβανομένων της Αργεντινής, Νότιας Αφρικής, Αρμενίας, Ιαπωνίας και άλλες.
Σε αυτές τις παιδικές χαρές τα παιδιά με και χωρίς αναπηρία μαθαίνουν να βλέπουν πέρα από τις διαφορές τους. Αυτή η πολύπλευρη, χωρίς αποκλεισμούς πρωτοβουλία επεκτάθηκε σε τέσσερις ηπείρους, με ένα πέμπτο άνοιγμα το 2022. Aπό το 2015, και σε συνεργασία με τον οργανισμό Too Small To Fail, Clinton Foundation, προώθησαν τα σχέδια της καμπάνιας “Talking is Teaching” στις παιδικές χαρές με κεντρικά μηνύματα προς τους γονείς με στόχο την εκπαίδευση των γονέων σχετικά με τον κρίσιμο ρόλο τους κατά τη διάρκεια της πρώιμης παιδικής ανάπτυξης.
– Deborah Fein, Ph.D., Board Certified Neuropsychologist and Distinguished Professor, University of Connecticut. Η Deborah Fein ηγήθηκε της επιστημονικής ομάδας που ανέπτυξε, μετά από πολυετείς έρευνες, εκπαιδευτικό πρόγραμμα προς
γονείς, φροντιστές παιδιών και εκπαιδευτικούς για την έγκαιρη διάγνωση και υποστήριξη παιδιών στο φάσμα του Αυτισμού.
“Η ανάγκη για γονεική υποστήριξη γίνεται όλο και πιο σημαντική στην σημερινή πραγματικότητα και είναι προσωπικό μου όραμα & επιθυμία η Ελλάδα να περιληφθεί μεταξύ των χωρών ‘’πρότυπο’’. Είναι χρέος μας προς την επόμενη γενιά να βάλουμε τα δυνατά μας ώστε να δώσουμε στα παιδιά ένα ”λαμπρό ξεκίνημα στην ζωή τους – Α Bright Start in Life’” Prof Dimitri A. Christakis, Chair Bright Start Foundation
Για καθημερινές ενημερώσεις και σημαντικές ανακοινώσεις, ακολουθήστε το Bright Start Foundation στα socia media:
Για το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου & τον πλήρη κατάλογο ομιλητών παρακαλούμε επισκεφθείτε την ιστοσελίδα:
Επικοινωνία ΜΜΕ:
Χριστίνα Ιωάννου
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
Επίκαιρα Πρόσωπα
Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves

Με σπουδές στην Επικοινωνία, τη Διοίκηση και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, η Δέσποινα Μπακάλη ακολούθησε μια πολυδιάστατη πορεία, από τον τραπεζικό τομέα έως την επιχειρηματικότητα. Έφερε τα Curves στην Ελλάδα με όραμα να προάγει την υγεία και την ευεξία στις γυναίκες. Πιστεύει ότι «δυνατές γυναίκες σημαίνουν δυνατές κοινότητες» και ενθαρρύνει το franchising ως ασφαλή επιχειρηματική επιλογή. Με επίκεντρο την υποστήριξη και την αλλαγή συνηθειών σήμερα, τα Curves γίνονται ο σύμμαχος κάθε γυναίκας για μια καλύτερη ζωή.
Κυρία Μπακάλη μπορείτε να μας πείτε μας λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;
Σπούδασα στο Πάντειο, Επικοινωνία και ΜΜΕ, συνέχισα με ένα masters στην Ευρωπαϊκή Διοίκηση, την εποχή που «έπρεπε». Την εποχή που ήθελα, λίγο πριν τα 50 έκανα ένα LLM στη Νομική, στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αντίστοιχα και η επαγγελματική πορεία. 13 χρόνια σε Τράπεζα – το ήθελε ο μπαμπάς – παραίτηση και δημιουργία ενός από τα πρώτα Social Media Agencies στην Ελλάδα – το ήθελα εγώ – μετανάστευση στο Βέλγιο και μετά στην Κύπρο – το «ήθελαν» οι καταστάσεις. Master Franchise των Curves σε Ελλάδα και Κύπρο – μάλλον «το θέλαμε όλοι»…
Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ιστορία της εταιρείας, την αποστολή της και ενδεχομένως την έμπνευση που υπάρχει πίσω από τη δημιουργία της;
«Ακόμα και τώρα, μερικές φορές σκέφτομαι: Τι θα γινόταν αν, όταν η μητέρα μου ζούσε, κάποιος της είχε διδάξει τη σημασία της άσκησης, την είχε πιάσει από το χέρι και είχε ασκηθεί μαζί της; Ίσως να ήταν ακόμα εδώ, χαμογελώντας δίπλα μου». Είναι τα λόγια του Gary Heavin που ίδρυσε τα Curves το 1992. Η μητέρα του πέθανε στον ύπνο της όταν ο ίδιος ήταν 13 ετών. Οι αιτίες του θανάτου δεν ήταν δύσκολο να διαπιστωθούν: μια μακροχρόνια μάχη με τον διαβήτη, την υψηλή αρτηριακή πίεση και την παχυσαρκία.
«Άνθρωποι σαν τη μητέρα μου δεν μπορούν να σωθούν μόνο με φάρμακα και ιατρική θεραπεία. Αυτό που πραγματικά χρειάζονται είναι σωστές συνήθειες ζωής. Χρειάζονται να γυμνάζονται σωστά και να προσέχουν τη διατροφή τους.» Ο Γκάρι άρχισε να εργάζεται για το όνειρο να δημιουργήσει ένα κέντρο γυμναστικής «όπου θα μπορούσαν να πάνε άνθρωποι σαν τη μητέρα μου».
Έτσι γεννήθηκαν τα «Curves, 30-minute Fitness for Women» που λειτουργούν για περισσότερα από 30 χρόνια και στις 5 Ηπείρους, με χιλιάδες Club και εκατομμύρια γυναίκες που κοντά μας αλλάζουν τη ζωή τους.
Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον τομέα της γυμναστικής και της ευεξίας; Ήταν κάτι που σας ενδιέφερε από την αρχή ή προέκυψε στην πορεία;
Είμαι η κλασσική Ελληνίδα γυναίκα της εποχής μου. Απεχθάνομαι τη γυμναστική, της οποίας τα ουσιαστικά αποτελέσματα δεν διδάχθηκε η γενιά μου. Μέλος των Curves από την ίδρυση τους στην Ελλάδα «Γιατί κάτι πρέπει να κάνω, αλλά δε προλαβαίνω κιόλας», με κοπάνες χρόνων και τα κιλά να μπαινοβγαίνουν. Μεγαλώνοντας κατάλαβα. Δεν είναι ούτε τα κιλά, ούτε οι πόντοι. Δεν είναι ούτε η ντουλάπα με τα 3 διαφορετικά νούμερα. Είναι ότι δυο εβδομάδες χωρίς Curves και είμαι άλλος άνθρωπος. Κουρασμένος άνθρωπος, στο κορμί αλλά και στο πνεύμα. Τα Curves είναι μαγικά. Με τρία μισάωρα την εβδομάδα, πετάς.
Θέλω να «πετάμε» όλες. Για αυτό και ασχολήθηκα.

Ποια είναι η φιλοσοφία της Curves όσον αφορά τη γυναικεία γυμναστική και την υποστήριξη των μελών της;
Στα Curves αγαπάμε τις γυναίκες. Θέλουμε να τις βλέπουμε δυνατές – μέσα και έξω. Δυνατές γυναίκες σημαίνει δυνατές οικογένειες, δυνατές γειτονιές, δυνατές πόλεις, δυνατή Ελλάδα. Curves σημαίνει κατανόηση, υποστήριξη, κίνητρο, αλλά και ευθύνη. Εμείς με κάθε τρόπο είμαστε δίπλα σου. Εσύ, αναλαμβάνεις την ευθύνη του εαυτού σου;
Προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκγύμνασης – μυϊκή ενδυνάμωση, καρδιαγγειακή άσκηση και διατάσεις – σε μόνο 30’, χωρίς ραντεβού, με προσωπική καθοδήγηση κάθε φορά! Με ειδικά σχεδιασμένα μόνο για γυναίκες μηχανήματα υδραυλικής αντίστασης, γυμνάζεσαι και διασκεδάζεις, ανεξάρτητα από την ηλικία σου και τη φυσική σου κατάσταση.
Αυτά είναι τα καλά μας. Το κακό μας: Δεν έχεις πια άλλοθι για να μη γυμναστείς. Μαζί μας δεν έχεις άλλοθι για να μην αγαπήσεις τον εαυτό σου!
Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Επιχειρείν και Ελλάδα είναι έννοιες δυστυχώς ακόμη και σήμερα «τσακωμένες».
Το Franchise είναι ίσως η μέση λύση. Σε εμάς είναι όλα «πατερνταρισμένα» και όλα μετρήσιμα, ώστε ο νέος επιχειρηματίας να έχει έναν σίγουρο μονοπάτι. Αυτός που δε φοβάται να δουλέψει μπορεί να «εκτιναχθεί» επιχειρηματικά ξεκινώντας από μια στέρεα βάση και ένα « άπαικτο» δοκιμασμένο προϊόν.
Υπάρχουν σχέδια επέκτασης ή καινοτομίες που σκοπεύετε να εισάγετε στα γυμναστήρια Curves στο άμεσο μέλλον;
Τα Curves θέλουν να είναι προσβάσιμα σε κάθε γυναίκα. Μπαίνοντας στην τρίτη δεκαετία, και αφού έχουμε επιβιώσει κρίση και πανδημία είναι η ώρα να φτάσουμε παντού. Σε κάθε Ελληνική πόλη!
Αναφορικά με το προϊόν μας, έχουμε πίσω μας κορυφαία επιστημονική υποστήριξη από πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, πρωτοπόρα στην υγεία και ευεξία. Ό,τι καινούργιο αποδεικνύεται επιστημονικά το εφαρμόζουμε αμέσως.
Αν και εσένα σε ενδιαφέρει να χτίσεις τη δική σου επιχείρηση με γρήγορο ROI, χαμηλά λειτουργικά κόστη, εύκολο στήσιμο & κυρίως, προσφορά στην κοινότητα σου, επικοινώνησε σήμερα μαζί μας. www.curves.gr

Δέσποινα Μπακάλη
Master Franchisee των Curves για Ελλάδα & Κύπρο
Εκδηλώσεις
«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»

Οι Φίλοι της Κοινωνικής Παιδιατρικής/Ιατρικής “Ανοιχτή Αγκαλιά” ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη
φιλανθρωπική συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Ο αγαπημένος καλλιτέχνης Νίκος Πορτοκάλογλου, συνοδευόμενος από τις εξαιρετικές
ερμηνεύτριες Ελένη Τσαλιγοπούλου και Νατάσσα Μποφίλιου, καθώς και τους ταλαντούχους
συνεργάτες του, Βίκυ Καρατζόγλου, Βύρων Τσουράπη και τους “Ευγενείς Αλήτες”, δημιούργησαν
μια αξέχαστη βραδιά γεμάτη μουσική και συναισθήματα. Η συναυλία είχε ως στόχο τη συγκέντρωση πόρων για τη στήριξη του έργου της “Ανοιχτής Αγκαλιάς” και τη Γ’ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν συγκινητική μέσα στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ύπαρξη και τη δύναμη της αλληλεγγύης και της προσφοράς.
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα