Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Εμπορικό σήμα…απαραίτητο εργαλείο του επιχειρηματία;

Η γυναίκα επιχειρηματίας ξεκινώντας τη δική της επιχείρηση, πέρα από τις
δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει για να προκόψει στο χώρο που θα
δραστηριοποιηθεί, οφείλει να πληροφορηθεί και να εφαρμόσει όλες εκείνες
τις νομικές διατάξεις και διαδικασίες που διασφαλίζουν την επιχείρησή της.

Πολλές φορές στη μακρόχρονη πορεία μια επιχείρησης αποδεικνύεται ότι
σημαντικό κεφάλαιο αυτής αποτελεί και το σήμα της. Λανθασμένα θεωρείται
από πολλούς ότι το σήμα μιας επιχείρησης είναι η επωνυμία ή ο διακριτικός
της τίτλος. Αρκετές φορές βέβαια, μπορεί το σήμα μιας επιχείρησης να
ταυτίζεται με την επωνυμία ή το διακριτικό της τίτλο, αλλά πολλές φορές
μπορεί αυτό να διαφέρει. Λανθασμένα επίσης θεωρούν οι περισσότεροι
επιχειρηματίες ότι κατοχυρώνοντας την επωνυμία ή το διακριτικό τίτλο της
επιχείρησής τους στο οικείο Επιμελητήριο έχουν κατοχυρώσει και το σήμα
της. Σήμα είναι κάθε απεικόνιση ή λέξη ή συνδυασμός των δύο που μπορεί να
διακρίνει τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μιας επιχείρησης από εκείνα άλλων
επιχειρήσεων. Είναι δηλαδή το σήμα άρρηκτα συνδεδεμένο με το προϊόν που
διακινείται ή την υπηρεσία που παρέχεται στην αγορά.

Ειδικά σήμερα με την πληθώρα των καταναλωτικών αγαθών που παράγουν οι
βιομηχανίες και οι βιοτεχνίες, καθώς και με την προσφορά των πολυάριθμων
υπηρεσιών που παρέχουν οι ποικίλες επιχειρήσεις, καθίσταται αναγκαία η
διάκριση των προϊόντων ή υπηρεσιών που αυτές προσφέρουν κι αυτό
διασφαλίζεται μόνο με τα σήματα.

Έτσι το σήμα αποβαίνει ένα εργαλείο, πολύ σημαντικό στα χέρια του
επιχειρηματία και του εμπόρου, για να διεγείρει την προσοχή του καταναλωτή
στο προϊόν που του προσφέρει και συνακόλουθα να διακριθεί στην αγορά και
να την κατακτήσει, αποκτώντας νέους πελάτες και συγκρατώντας παλιούς. Ως
φορέας εμπορικής αξίας το σήμα δημιουργεί έναν ισχυρό δεσμό με το προϊόν ή
την υπηρεσία που διακρίνει, επιβοηθώντας τον επιχειρηματία – φορέα του να
αναπτύξει τη δραστηριότητά του και να ανταγωνιστεί τις ομοειδείς
επιχειρήσεις. Αυτή τη δυναμική που έχει το εμπορικό σήμα, αποτελώντας
θεμέλιο του ανταγωνισμού στην οικονομία της αγοράς, η ελληνίδα
επιχειρηματίας οφείλει να τη γνωρίσει και να την εκμεταλλευθεί στο έπακρον
όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε κοινοτικό και σε διεθνές επίπεδο.

Κατ’ αρχάς με το «στήσιμο» της επιχείρησης, η κατοχύρωση του σήματός της
πρέπει να γίνεται σε εθνικό επίπεδο. Η σχετική διοικητική διαδικασία
γίνεται στο Υπουργείο Ανάπτυξης (Γεν. Γραμ. Εμπορίου-Πλατεία
Κάνιγγος-Αθήνα) δια πληρεξουσίου δικηγόρου, ο οποίος θα ενημερώσει τον
πελάτη του για τα σημεία που κατά το νόμο δεν μπορούν να αποτελέσουν σήμα,
όπως π.χ. είναι οι υβριστικές λέξεις, οι δηλωτικές του προϊόντος, της
ποιότητας, της ποσότητας, της αξίας, της γεωγραφικής προέλευσης, οι
κοινόχρηστες λέξεις κ.λ.π., στη συνέχεια θα ελέγξει την ύπαρξη όμοιων ή
παρόμοιων προγενέστερων σημάτων και τελικά θα προβεί στην κατάθεση του
σήματος, το οποίο τελικά θα εγκρίνει ή μη η Διοικητική Επιτροπή Σημάτων
(Δ.Ε.Σ.), που εποπτεύεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης.

Το σύστημα κατοχύρωσης εμπορικών σημάτων που ισχύει στη Χώρα μας παρέχει
εγγυήσεις στους δικαιούχους, αφενός γιατί το Υπουργείο Ανάπτυξης προβαίνει
σε αυτεπάγγελτη έρευνα στα προγενέστερα ισχύοντα σήματα, έτσι ώστε να μην
εγκρίνονται όμοια ή παρόμοια με αυτά και αφετέρου γιατί ο νόμος προβλέπει
τη δυνατότητα ελέγχου της ορθότητας των αποφάσεων της Δ.Ε.Σ. από τα
Διοικητικά Δικαστήρια της Αθήνας.

Με την καταχώριση του σήματός του ο επιχειρηματίας μπορεί να εναντιωθεί
αποτελεσματικά σε κάθε τρίτο που προσβάλλει το σήμα του στην αγορά,
προσκομίζοντας στο Δικαστήριο αντίγραφο του σήματός του από τα Βιβλία
Σημάτων που τηρούνται στο Υπουργείο Ανάπτυξης.

Αλλά και όταν ακόμα η δραστηριότητα μια επιχείρησης ξεπεράσει τα ελληνικά
σύνορα, δίνεται η δυνατότητα στους έλληνες επιχειρηματίες καταθέτοντας μια
αίτηση στη Χώρα τους, αποφεύγοντας πολυδάπανες και πολύπλοκες διαδικασίες
με την αναζήτηση πληροφοριών και δικηγόρων για κατοχύρωση των σημάτων τους
στο εξωτερικό, να πετυχαίνουν την καταχώριση αυτών σε κοινοτικό (27 χώρες)
ή διεθνές επίπεδο (78 χώρες).

Δεν είναι τυχαίο ότι τόσο οι χώρες – μέλη του Παγκόσμιου Οργανισμού
Διανοητικής Ιδιοκτησίας (W.I.P.O.), όσο και τα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής
Ένωσης ίδρυσαν αυτόνομα γραφεία, όπως είναι το Διεθνές και το Κοινοτικό
Γραφείο Σημάτων (ΟΗΙΜ) και επικύρωσαν διεθνείς συνθήκες (Σύμβαση των
Παρισίων, Πρωτόκολλο της Μαδρίτης, ΤLT, και άλλες) για να εξασφαλίσουν ένα
ευέλικτο και αποτελεσματικό  συγχρόνως σύστημα κατοχύρωσης και προστασίας
εμπορικών σημάτων σε παγκόσμιο και ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η ελληνίδα επιχειρηματίας μπορεί σήμερα, θεμελιώνοντας και αναπτύσσοντας
την επιχείρησή της,  να επιλέξει το σύστημα κατοχύρωσης  εμπορικών σημάτων
που της ταιριάζει, ανάλογα με την εδαφική εμβέλεια εμπορίας των προϊόντων
ή των υπηρεσιών που προσφέρει, αφήνοντας τα εμπορικά της σήματα να γίνουν
οι καλύτεροι πρεσβευτές των ελληνικών προϊόντων και της ελληνικής
επιχειρηματικότητας.

Της Νότας Γεωργοπούλου

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Trending