Ξενοδοχεία
Επετειακή εκδήλωση για τα 70 χρόνια της ΠΟΞ
Τη συμπλήρωση των 70 χρόνων ζωής της γιόρτασε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, σε μια λιτή και συγκινητική τελετή που πραγματοποιήθηκε χθες, Τετάρτη 3 Απριλίου 2019, στην κατάμεστη αίθουσα «Galaxy» του ξενοδοχείου Hilton Athens.
Πλήθος κόσμου, ανάμεσά τους ξενοδόχοι, εκπρόσωποι της Πολιτείας, των φορέων του τουρισμού, των εργαζομένων, παλαιοί Πρόεδροι της Ομοσπονδίας, πρώην και νυν συνεργάτες και δημοσιογράφοι τίμησαν με την παρουσία τους την εκδήλωση που ήταν γεμάτη υπερηφάνεια και αναμνήσεις και είχε ως τίτλο: «70 Χρόνια ΠΟΞ (1949-2019): 70 Χρόνια Προσφοράς στην Ελληνική Οικονομία και Κοινωνία».
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης μνημονεύτηκε η μεγάλη συλλογική διαδρομή της ΠΟΞ που άφησε το αποτύπωμα του ξενοδοχειακού κλάδου στην οικονομική και κοινωνική ιστορία της Ελλάδας. Κορυφαία στιγμή της βραδιάς ήταν η βράβευση δώδεκα εμβληματικών επιχειρηματιών – ανάμεσά τους και τρεις γυναίκες – ως ελάχιστο δείγμα αναγνώρισης της πολύχρονης και πολύπλευρης συνεισφοράς τους στην ανάπτυξη του ξενοδοχειακού κλάδου.
Στο χαιρετισμό του, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Γρηγόρης Τάσιος έκανε λόγο για «ιστορικό ορόσημο στη μεγάλη διαδρομή εξέλιξης και προόδου που διένυσε ο κλάδος» και πρόσθεσε:
«Αναλογιστείτε από που ξεκινήσαμε… Μας αποκαλούσαν απαξιωτικά “πανδοχείς” και “κάπελες” κι αργότερα, ο φόβος όλος ήταν τάχα μήπως μετατραπούμε σε “χώρα γκαρσονιών», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως ύστερα ήρθε η ίδια η ζωή κι έδωσε τις απαντήσεις: «Στην πιο μεγάλη κρίση της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, με τη χώρα να καταρρέει και τους πολίτες να βρίσκονται σε απόγνωση, ο ξενοδοχειακός κλάδος έγινε το στήριγμα πάνω στο οποίο ακούμπησε η Ελλάδα. Έγινε το ξενοδοχείο καταλύτης για την ανάταξη της οικονομίας και πυλώνας για τη συνοχή της κοινωνίας».
“Αυτή είναι η ιστορία μας, η κληρονομιά μας και η προσφορά μας στον τόπο. Αυτή είναι η περηφάνια μας” υπογράμμισε σε άλλο σημείο του χαιρετισμού του ο κ. Τάσιος και συνέχισε: “Με αυτή τη περηφάνια προχωράμε μπροστά. Για νέες κατακτήσεις εξέλιξης και προόδου. Για να λύσουμε όλα τα ανοιχτά θέματα που υπάρχουν κι απαιτούν συνεπή και συνετή μάχη”.
Κατά την απονομή των βραβείων, ο κ. Τάσιος επεσήμανε πως “η απόδοση τιμής στα πρόσωπα των ανθρώπων που κοίταξαν μπροστά, που αγωνίστηκαν κάτω από αντίξοες συνθήκες, που τόλμησαν και ρίσκαραν, που επένδυσαν και άνοιξαν νέους δρόμους κόντρα σε προκαταλήψεις και στερεότυπα, δεν είναι απλά μια συνδικαλιστική αναγνώριση”, αλλά ότι στα πρόσωπά τους αναγνωρίζονται «εκείνοι που δημιούργησαν έναν ολόκληρο κλάδο πάνω στον οποίο ακούμπησε ολόκληρη η Ελλάδα στη δύσκολη στιγμή της”.
Οι ξενοδόχοι που βραβεύτηκαν είναι οι κ.κ. Νίκος Αγγελόπουλος, Δημήτρης Γρηγοριάδης, Τηλέμαχος Γρηγοριάδης, Νίκος Δασκαλαντωνάκης, Αριστοτέλης Διβάνης, Βασίλης Καμπουράκης, Σπύρος Κοκοτός, Αθανάσιος Ρέτσος, Γεράσιμος Φωκάς καθώς και οι κυρίες Ντία Καψή, Ειρήνη Μαντζαβελάκη και Ισμήνη Τορνιβούκα.
Βραβεία απένειμαν επίσης από πλευράς ΠΟΞ οι τρεις Αντιπρόεδροι του Δ.Σ. κκ. Μανώλης Γιαννούλης, Άρης Σουλούνιας και κα Κωνσταντίνα Σβύνου, ο Γενικός Γραμματέας κ. Κώστας Χατζηκωνσταντίνου, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος (ιδιαίτερη στιγμή όταν παρέδωσε ο ίδιος το βραβείο στον πατέρα του κ. Αθανάσιο Ρέτσο) και ο Πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Αλέξανδρος Βασιλικός.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Χαράλαμπος Καρίμαλης ανέγνωσε το γραπτό χαιρετισμό που απέστειλε η υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά και προβλήθηκε βιντεοσκοπημένο μήνυμα του Ευρωπαίου Επιτρόπου κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου. Χαιρετισμό απηύθυναν επίσης οι πρώην Υπουργοί κυρίες Φάνη Πάλλη Πετραλιά και Όλγα Κεφαλογιάννη.
Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση ΠΟΞ
Γρ. Τάσιος: «Το χέρι που απλώνουμε είναι για χειραψία συμφωνίας. Αλλά αν χρειαστεί μπορεί να γίνει και γροθιά»
Μαζική ήταν η συμμετοχή και στην ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Crowne Plaza Athens City Centre. Στο επίκεντρο βρέθηκαν όλα τα μεγάλα ζητήματα και οι προβληματισμοί του κλάδου, ενώ απευθυνόμενος κυρίως προς την Πολιτεία ο κ. Τάσιος ζήτησε “καθαρές κουβέντες και καθαρές απαντήσεις”.
Ο Πρόεδρος της ΠΟΞ τόνισε πως πρώτος στόχος είναι να υπάρξει ελάφρυνση μεγάλων βαρών του ξενοδοχείου (ΦΠΑ, ΕΝΦΙΑ, ασφαλιστικές εισφορές, κατάργηση του φόρου διαμονής κλπ) που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Μεταφέροντας την αγωνία των ξενοδόχων για το αύριο, ο κ. Τάσιος διεμήνυσε ότι «όσοι εκλαμβάνουν την υπεύθυνη στάση μας ως αδυναμία κάνουν τραγικό λάθος» και πρόσθεσε: «Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να παίζει με τις ζωές μας, με τις επιχειρήσεις μας, με τις οικογένειές μας, με τους κόπους μιας ζωής. Το χέρι που απλώνουμε είναι για χειραψία συμφωνίας. Αλλά αν χρειαστεί μπορεί να γίνει και γροθιά».
Ξενοδοχεία
Τα Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα ως εργαλείο Marketing Προορισμών & Ξενοδοχείων
Με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, ανακοινώθηκε η επανεκκίνηση του καινοτόμου έργου “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ”, από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ), το Δίκτυο “AuthenticGreece” και τους λοιπούς συντελεστές του. Το έργοβασίζεται σε δράσεις ανάδειξης και κοινής προβολής Ξενοδοχείων, Προορισμών και Παραγωγών – χρησιμοποιώντας ως “όχημα” επιλεγμένα Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα.
Είναι αποδεκτό ότι η γαστρονομία αποτελεί πλέον σημαντικό εργαλείο στη διαμόρφωση της ταυτότητας των προορισμών και αποτελεί σοβαρό λόγοεπιλογής τόπου διακοπών. Ωστόσο οι σχετικές μεθοδολογίες αξιοποίησης είναι σε πρώιμα στάδια οργάνωσης, με βασικό πρόβλημα ότι η διασύνδεση αυτή βασίζεται συνήθως σε λύσεις μη-τυποποιημένες και “μη-Επώνυμες” (πχ ένα φεστιβάλ, μια τοπική συνταγή, προϊόντα χωρίς επωνυμία και τοπική ταυτότητα, κλπ).
Πολύ πριν την έκρηξη της πανδημίας, η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη γαστρονομία, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από τους συνεργαζόμενους Φορείς “Authentic Greece – δίκτυο παραγωγών και γαστροτουρισμού” και “We Do Local”, το δίκτυο Φιλοξενίας με έδρα στην Κρήτη.
Συγκεκριμένα, το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” βασίζεται στο Μοντέλο ΤΕΤοΠ, δηλαδή «Το Επώνυμο Τοπικό Προϊόν ως αποδοτικό εργαλείο Marketing Ξενοδοχείων & Προορισμών». Βασικό εργαλείο του μοντέλου, είναι η άμεση επικοινωνία με το ευρύ κοινό μέσα από κοινές ενέργειες προώθησης και προβολής τροφίμων και τουρισμού προς καταναλωτές και δυνητικούς τουρίστες. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι ότι σημαντικές δράσεις προβολής διενεργούνται στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό..
Επιπλέον το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις “Αυθεντικότητας” για σήμανση και “επώνυμη” χρήση, επιλεγμένων τοπικών προϊόντων μέσα στα ξενοδοχεία, παρουσιάζοντας παραγωγούς καιτόπους προέλευσης αυτών. Σκοπός του έργου είναι, από τη μια οι τουρίστες να επαναγοράζουν τοπικά προϊόντα που γεύτηκαν στις διακοπές τους και οι αγοραστές ελληνικών τοπικών προϊόντων να θέλουν να γνωρίσουν τους Ελληνικούς προορισμούς.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, κ. Γρηγόρη Τάσιο, «η ΠΟΞ γίνεται υποστηρικτής τέτοιων συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον παγκόσμιο χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας και σκληρού ανταγωνισμού, με επίκεντρο την Ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής. Η Ελληνική γαστρονομία αποτελεί ένα εξαιρετικό εργαλείο, ώστε η χώρα να μπορέσει να προωθήσει τον ποιοτικό τουρισμό σε μια δύσκολη εποχή για όλο τον κλάδο».
Η ΠΟΞ, με 62 μέλη της τις τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας, δηλαδή τους Ελληνικούς προορισμούς,αναπτύσσει μια εξωστρεφή πολιτική και γίνεται υποστηρικτής δράσεων που προωθούν τα προϊόντα των Ελλήνων παραγωγών τόσο στην χώρα μας όσο και στο εξωτερικό. Συγχρόνως όμως εξετάζει και τρόπους με τους οποίους το Τουριστικό Προϊόν της χώρας μπορεί να γίνει υψηλότερης Προστιθέμενης Αξίας αλλά και να προβληθεί και προωθηθεί αποδοτικότερα στο ευρύ κοινό, από περισσότερα κανάλια άμεσης προβολής και διανομής.
Από τη μεριά του, το Δίκτυο “AuthenticGreece”, όπως επεσήμανε ο ιδρυτής του κ. Δημήτρης Η. Βασιλείου, «εισήγαγε ως βασική καινοτομία τη διαμόρφωση μιας γκάμας Προϊόντων επιλεγμένων Παραγωγών τοπικού χαρακτήρα, με δύο ταυτόχρονα χαρακτηριστικά: 1.Ικανό αριθμό προϊόντων για σχηματισμό μιας ενιαίας γκάμας, ικανής να ικανοποιήσει μια διατροφική πρόταση στηριγμένη στη Μεσογειακή Διατροφή και 2.Πλήρη και ισότιμη παρουσίαση παραγωγού και τόπου στην σήμανση ΚΑΘΕ προϊόντος σε κάθε συσκευασία – υπηρετώντας τις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις για αυθεντικότητα».
Το έργο “ΤΟΠΙΚΑ & ΕΠΩΝΥΜΑ” τελεί υπό την Αιγίδα των Υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου (ΤΟΠ), τουΣυνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποίησης Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ). Χορηγός Επικοινωνίας του έργου είναι ο Όμιλος KSD/Money &Tourism, ενώ Υποστηρικτές Επικοινωνίας είναι ο Όμιλος 100% Hotel Show και το GTP (Greek Travel Pages)
Οι εκπρόσωποι Προορισμών, μέλη τοπικών Ενώσεων Ξενοδόχων ή μεμονωμένα ξενοδοχεία που επιθυμούν να έχουν αναλυτική πληροφόρηση ώστε να εξετάσουν τη συμμετοχή τους στο έργο, μπορούν να επικοινωνούν με τους :
Δημήτρη Η. Βασιλείου, Project Manager του έργου, εκπρόσωπο της “Authentic Greece” (6932.277.779, [email protected]) και
Ιωάννη Χατζή, Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα – Υπεύθυνο του ΔΣ της ΠΟΞ (e-mail: [email protected]), ή με τα γραφεία της ΠΟΞ.
Ξενοδοχεία
Καλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων για το 2021 η CHC GROUP
Τον τίτλο Best Hotel Management Company 2021, καλύτερη εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων για το 2021, κατέκτησε επάξια η CHC GROUP Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. στα International Travel Awards 2021.
Μια ακόμη διάκριση για τον Όμιλο CHC με διεθνή απήχηση, που επιτεύχθηκε έπειτα από σκληρή δουλειά και εντυπωσιακά αποτελέσματα στον δύσκολο, όσο και απαιτητικό, επαγγελματικό στίβο της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας, η οποία έρχεται ως επιστέγασμα των προσπαθειών που το σύνολο των συνεργατών του Chnaris Hotel Management, Development & Consulting S.A. καταβάλλουν αδιάκοπα.
Με αφορμή αυτή τη βράβευση, ο Γενικός Διευθυντής και Ιδρυτής του Ομίλου CHC Ζαχαρίας Α. Χνάρης προχώρησε στην ακόλουθη δήλωση: «Μια ακόμη βράβευση που μας φέρνει συναισθήματα χαράς και ικανοποίησης. Αλλά και μια διεθνής διάκριση, που μας γεμίζει με ακόμα μεγαλύτερο αίσθημα ευθύνης για το μέλλον. Η δε χρονική συγκυρία αυτής της αναγνώρισης, μια χρονιά με πολλά προβλήματα για το τουρισμό διεθνώς λόγω της πανδημίας όπως είναι το 2021, έχει ιδιαίτερη βαρύτητα.
Θα ήθελα να συγχαρώ όλες και όλους τους συνεργάτες μου που ενστερνίζονται το όραμα του Ομίλου CHC. Ένα όραμα που έχει στο επίκεντρο την προσφορά ολοκληρωμένων υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών σε όλα τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα που μας εμπιστεύονται. Συνεχίζουμε δυναμικά, με πίστη στις δυνατότητες των ανθρώπων μας, ρεαλιστικά οραματικό σχεδιασμό βασισμένο στη γνώση, την εμπειρία και τις ιδιαιτερότητες της παγκόσμιας αγοράς, αλλά και με αισιοδοξία για το μέλλον του Ελληνικού τουρισμού.».
Τα International Travel Awards
Τα International Travel Awards θεωρούνται τα κορυφαία βραβεία στον κλάδο του τουρισμού και των ταξιδιών. Απονέμονται έπειτα από διαδικασία ψηφοφορίας 100.000 και πλέον επαγγελματιών της τουριστικής βιομηχανίας, επισκεπτών και ταξιδιωτών, έπειτα από προσεκτική επιλογή των συμμετεχόντων, που γίνεται από εξειδικευμένη κριτική επιτροπή. Κάθε υποψηφιότητα αξιολογείται προσεκτικά έτσι ώστε να πληροί τα αυστηρά κριτήρια συμμετοχής και να διασφαλίζεται το υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων. Χαρακτηριστικό της αναγνώρισης που τυγχάνουν τα International Travel Awards διεθνώς, είναι το γεγονός ότι για το 2021 έλαβαν μέρος περισσότερες από 4.500 εταιρείες από 50 και πλέον χώρες.
Τα International Travel Awards διοργανώνονται από την KSA Tourism Marketing & PR Company, μια εταιρεία με εμπειρία δεκαετιών στην τουριστική προώθηση και το branding περισσοτέρων από 5.000 τουριστικών εμπορικών σημάτων σε όλο τον κόσμο.
Ξενοδοχεία
Δήλωση του Προέδρου της ΠΟΞ κ. Γρηγόρη Τάσιου για το Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό.
Με αφορμή την πρόταση της Κομισιόν για τη δημιουργία του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων κ. Γρηγόρης Τάσιος, δήλωσε:
«Η ανακοίνωση του Ψηφιακού Πράσινου Πιστοποιητικού για τις μετακινήσεις και τα ταξίδια είναι μια ιστορική μέρα για την Ευρώπη, καθώς όλοι οι Ευρωπαίοι πολίτες ξανακερδίζουμε σήμερα το δικαίωμα της ασφαλούς ελεύθερης κυκλοφορίας εντός της Ε.Ε.
Είναι επίσης μια μέρα δικαίωσης για την Ελλάδα. Πρώτος από όλους ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έδειξε από τις 12 Ιανουαρίου τη σωστή κατεύθυνση. Σωστή για την Ευρώπη, σωστή για την Ελλάδα και την οικονομία της, αφού ο τουρισμός έχει καθοριστική σημασία για την ανάκαμψη της χώρας.
Η συμβολή της Ελλάδας στο Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό επιβεβαιώνει τον ηγετικό ρόλο της στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο τουρισμό. Αξίζει να είμαστε περήφανοι για μια χώρα – οδηγό και όχι ουραγό, όπως συνέβαινε για πολλά χρόνια.
Είναι, τέλος, μια μέρα που αναπτερώνει τις ελπίδες κάθε Έλληνα ξενοδόχου πως παρά τις δυσκολίες, η ζήτηση που υπάρχει θα μεταφραστεί και σε κρατήσεις, ώστε να επιβιώσει, να σταθεί στα πόδια του αυτό το καλοκαίρι και να ανακάμψει στη συνέχεια».
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη