Επιχειρηματικότητα
Επιχειρηματικότητα εν μέσω πανδημίας:δυσκολίες, προκλήσεις, ευκαιρίες, η επόμενη μέρα και ο ρόλος της τεχνολογίας
Το πέρασμα σε αυτή τη νέα χρονιά είναι πιο σημαντικό από ποτέ, πιο διαφορετικό, πιο περιπετειώδες, πιο αβέβαιο. Ζούμε πανδημία για πρώτη φορά στη ζωή μας και οι αντιδράσεις μας, όπως και οι εξελίξεις, είναι απρόβλεπτες και πρωτόγνωρες.
Κάποιες χώρες, φυσικά, μπορεί να είχαν ήδη αντιμετωπίσει μια σοβαρή επιδημία στο παρελθόν γι’ αυτό και είχαν κατά κάποιον τρόπο το “know how” στον τρόπο αντιμετώπισης, αλλά τώρα μιλάμε για πανδημία, μια παγκόσμια δυσάρεστη κατάσταση και αυτό αυτόματα τα αλλάζει όλα! Το μόνο σίγουρο είναι ότι o covid19 δεν υπήρχε στο πλάνο του 2020, στο πλάνο όμως του 2021 υπάρχει και μάλιστα έχουμε γνωριστεί αρκετά για να μπορούμε να εφαρμόσουμε όσο το δυνατόν πιο επιτυχημένα μέτρα αντιμετώπισής του! Η ιστορία έχει αποδείξει πολλές φορές ότι επαναλαμβάνεται, επομένως γνωρίζουμε πολύ καλά ότι και η κρίση υγείας στο κοντινό μέλλον θα αποτελεί παρελθόν. Ας λάβουμε τα μέτρα μας, ώστε όχι μόνο να βγούμε από όλο αυτό που ζούμε με τις λιγότερες απώλειες, αλλά και να προχωρήσουμε έξυπνα και επιτυχημένα μαθαίνοντας από τις εμπειρίες μας.
Τι δεν πήγε καλά?
Καταρχάς σκεφτείτε αν κάτι δεν πήγε καλά όλο το προηγούμενο διάστημα. Δείτε και εξετάστε προσεκτικά όλα τα κακώς κείμενα που έφερε στην επιφάνεια η πανδημία. Τι σας δυσκόλεψε περισσότερο στην προσπάθειά σας να προσαρμοστείτε στα νέα δεδομένα; Αφιερώστε χρόνο, επανεκτιμήστε, αξιολογήστε και σχεδιάστε τρόπους βελτίωσης. Η πανδημία ανέδειξε τον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη σημαντικότητα της τεχνολογίας σε όλο το φάσμα της κοινωνίας, των επιχειρήσεων, της υγείας, των σχέσεων, της εκπαίδευσης κ.τ.λ.
Οι υποδομές της επιχείρησής σας ήταν σύγχρονες και σε κατάσταση που θα μπορούσαν να παρέχουν τη δυνατότητα της εξ’ αποστάσεως εργασίας χωρίς κανένα πρόβλημα; Οι υπάλληλοί σας ήταν έτοιμοι να εργαστούν από το σπίτι; Είχαν τις απαιτούμενες γνώσεις και δεξιότητες; Φροντίσατε να τις παρέχετε; Υπήρχαν τα κανάλια εκείνα και τα εργαλεία που θα σας επέτρεπαν να συνεχίσετε να εξυπηρετείτε τους πελάτες με νέους τρόπους που απαιτούσαν οι νέες συνθήκες; Υπήρχαν συγκεντρωμένα όλα τα δεδομένα που θα μπορούσαν να σας δώσουν πληροφορίες για τη συμπεριφορά των πελατών σας; Μπορούσατε να έχετε άμεση πρόσβαση σε αυτά από παντού;
Αναγνωρίστε τις αδυναμίες, κατανοήστε τις τρέχουσες τάσεις και προετοιμαστείτε. Οι προσδοκίες για το 2021 είναι μεγάλες, τίποτα όμως δεν είναι εγγυημένο. Δε θα μετανιώσετε ποτέ γιατί ήσασταν προσεκτικοί. Η προνοητικότητα και η ικανότητα της ευελιξίας είναι σήμερα από τα πιο σημαντικά συστατικά της επιτυχίας!
Μετά την υποχρεωτική ανάπαυλα έρχεται η απελευθέρωση δυνάμεων
Φανταστείτε όλη αυτή την ενέργεια σε προσωπικό και επιχειρηματικό επίπεδο που ήταν εγκλωβισμένη και περιορισμένη για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα να απελευθερώνεται! Σκεφτείτε πώς θα αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο όλη αυτή τη δυναμική και πώς θα την εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας.
Το καθολικό άνοιγμα της αγοράς -όταν έρθει- θα δημιουργήσει μεγάλη ζήτηση και κατ’ επέκταση ευκαιρίες. Θα πρέπει να αναλογιστείτε, όμως και πάλι: τι πρακτικές από την προ covid19 εποχή θα επαναφέρετε και τι αλλαγές από την περίοδο της πανδημίας και των lockdown θα κρατήσετε; Όπως όλα δείχνουν, οι ζωές μας δεν θα επιστρέψουν ποτέ στην “κανονικότητα” της προ υγεινονομικής κρίσης εποχής, αλλά μια άλλη νέα κανονικότητα θα έρθει μαζί με τις συνήθειες που αποκτήσαμε και υιοθετήσαμε εν καιρώ πανδημίας. Συνεπώς, η οποιαδήποτε μείωση στη διαδικτυακή δραστηριότητα (ηλεκτρονικές αγορές, τηλεδιασκέψεις, τηλεργασία κ.ά), θα είναι περισσότερο μια αντίδραση για επαναφορά της άμεσης προσωπικής επαφής μετά την παρατεταμένη απόσταση, παρά μια νέα τάση. Δεν είναι μόνο οι Millennials ή οι Gen Z εξοικειωμένοι με τα έξυπνα τηλέφωνά τους, είναι, πλέον, και η πλειοψηφία του κόσμου που αναγκάστηκε να προσαρμοστεί το 2020 για να εξυπηρετήσει καθημερινά πρακτικά του ζητήματα.
Φροντίστε τους ανθρώπους σας, που φροντίζουν τους πελάτες σας
Εσείς και οι άνθρωποί σας αντιμετωπίζετε τώρα τους ίδιους κινδύνους και τις ίδιες προκλήσεις για την υγεία και την οικογένειά σας. Όλοι μα όλοι είμαστε εκτεθειμένοι εξίσου. Γνωρίζετε, λοιπόν, πόσο δύσκολο ήταν το 2020 για το ανθρώπινο δυναμικό σας. Εργάστηκαν σε πρωτόγνωρες και δύσκολες συνθήκες και μάλιστα σε κλίμα μεγάλης αβεβαιότητας και φόβου για έναν νέο θανατηφόρο και εύκολα μεταδιδόμενο ιό. Μετά από όλο αυτό το δύσκολο διάστημα οι άνθρωποί σας θα πρέπει να γνωρίζουν ότι τους εκτιμάτε πραγματικά. Δε νομίζετε ότι το αξίζουν; Έρευνες έχουν δείξει ότι 8 στους 10 υπαλλήλους αφήνουν τη δουλειά τους γιατί νιώθουν ότι υποτιμούνται. Η επιβράβευση (λεκτική, οικονομική, παροχές), η επένδυση σε εκπαίδευση-επιμόρφωση και η ψυχαγωγία τους είναι πολύ σημαντικά για τη δημιουργία ενός άριστου κλίματος που μεταφέρεται σε κάθε τμήμα και διαδικασία της επιχείρησης. Ένα χαρούμενο και υποστηρικτικό επαγγελματικό περιβάλλον αυξάνει τα θετικά συναισθήματα και την ευεξία, που αποτελούν την προϋπόθεση για αυξημένη παραγωγικότητα, αποδοτικότητα, και ανάληψη πρωτοβουλιών. Μην τα θεωρείτε δευτερεύοντα θέματα. Καθώς οι πελάτες σας και οι ανάγκες τους αλλάζουν θα χρειαστείτε σύμμαχο τους ανθρώπους σας τους οποίους πρέπει να εμπνεύσετε για τις νέες στρατηγικές που θα ακολουθήσετε.
Καινοτομία! Αυτό είναι το κλειδί για την ανάπτυξη στην μετά Covid-19 εποχή.
H πανδημία αποτελεί απειλή και για την επιχειρηματικότητα. Ταυτόχρονα, όμως, είναι μια κορυφαία πρόκληση που απαιτεί καινοτόμες και αποτελεσματικές αντιδράσεις. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να εστιάσουν στη δημιουργία κατάλληλων πρακτικών που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξη και θα επιταχύνουν την καινοτομία για να ανταποκριθούν στις νέες ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας, έτσι όπως αυτές διαμορφώνονται στις παρούσες συνθήκες. Θα πρέπει να επενδύσουν σε έρευνα προκειμένου να καταρτίσουν και να εφαρμόσουν καινοτόμες προτάσεις που έχουν να κάνουν με την υγεία, την προστασία του περιβάλλοντος, την εξοικονόμηση ενέργειας, την εκπαίδευση, τον ψηφιακό μετασχηματισμό κ.ά.
Ένα πρόσφατο και πολύ σημαντικό παράδειγμα καινοτομίας είναι η ομάδα F1 της Mercedes, όπου οι μηχανικοί της -που είχαν αρκετό ελεύθερο χρόνο λόγω της αναβολής των αγώνων Grand Prix του παγκόσμιου πρωταθλήματος – σχεδίασαν και κατασκεύασαν αναπνευστήρες για ασθενείς με covid19 και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, σε συνεργασία με το UCL (University College of London) και με γιατρούς του UCL Hospital. Η καινοτόμα αυτή συσκευή παρέχει οξυγόνο στον εγκέφαλο χωρίς να χρειάζεται χρήση ειδικού αναπνευστήρα, αποφεύγοντας την ανάγκη για επεμβατικό μηχανισμό αναπνοής και δημιουργήθηκε σε λιγότερο από μία εβδομάδα. Μπορεί το παράδειγμα της ομάδας της F1 να σας φαίνεται υπερβολικό, στην πραγματικότητα, όμως, κάθε επιχείρηση θα μπορούσε να προσπαθήσει να ακολουθήσει τη λογική του, ανεξάρτητα από το μέγεθος και τον τομέα δραστηριότητάς της! Σίγουρα υπάρχει αρκετή καινοτομία σε όλους τους κλάδους που δεν έχει ανακαλυφθεί ακόμα. Διαθέστε τον χρόνο, κάντε την έρευνα, παρατηρήστε τις εξελίξεις και σκεφτείτε πού μπορείτε να κάνετε τη διαφορά!
Αδράξτε τις ευκαιρίες
Οι άνθρωποι υπό τον φόβο του covid19 έδωσαν μεγαλύτερη προσοχή και προτεραιότητα στην υγεία τη δική τους, αλλά και των ανθρώπων που αγαπούν. Έκαναν στροφή σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, υιοθέτησαν είδη άσκησης όπως η πεζοπορία και η εξόρμηση στη φύση, ενώ επένδυσαν σε αθλητικό εξοπλισμό για το σπίτι. Η ζήτηση για βιολογικά προϊόντα, υγιεινές τροφές και συμπληρώματα διατροφής που ενισχύουν το ανοσοποιητικό αυξήθηκε. Αντισηπτικά, οινόπνευμα, καθαριστικά και είδη ατομικής υγιεινής, γάντια μια χρήσης και μάσκες εκτόξευσαν τις πωλήσεις τους. Αν είστε μία επιχείρηση που το αντικείμενό της σχετίζεται με τα παραπάνω, σκεφτείτε τι άλλο μπορείτε να προσφέρετε στους πελάτες σας, ώστε να είστε πιο ανταγωνιστικοί και προετοιμαστείτε έγκαιρα για την μετά covid19 εποχή και τις αλλαγές που μπορεί να φέρει!
Το 2020, μείναμε αρκετά σπίτι, με τις απαγορεύσεις να περιορίζουν δραματικά τον χρόνο που είχαμε για επίσκεψη στα καταστήματα ώστε να καλύψουμε τις βασικές μας ανάγκες. Το γεγονός αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτούμε και να γνωρίσουμε τις τοπικές επιχειρήσεις, τις επιχειρήσεις δηλαδή “της γειτονιάς μας”. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να εκμεταλλευτούν αυτό το πλεονέκτημα, ώστε να μη μείνει μία απλή τάση του Lockdown, αλλά να αναζητήσουν τρόπους για να διατηρήσουν και να προσελκύσουν αποτελεσματικότερα και άλλους τοπικούς πελάτες.
Γυμναστήρια και δάσκαλοι γυμναστικής (π.χ. yoga, pilates κ.τ.λ.), που αναγκάστηκαν να διακόψουν με κυβερνητική εντολή, στράφηκαν στο διαδίκτυο και στα online προγράμματα. Αυτό τους έδωσε την ευκαιρία όχι μόνο να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, αλλά και να προσελκύσουν νέους χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς. Ευκαιρίες υπάρχουν σε όλους του κλάδους αρκεί να τις αναγνωρίσετε έγκαιρα και να ενεργήσετε αποφασιστικά με σύμμαχο, πάντα, την τεχνολογία!
Αγκαλιάστε την τεχνολογία
Η καινοτομία και η τεχνολογία πάνε μαζί και η αυτοματοποίηση που μπορούν να επιτύχουν σε όλους τους τομείς θα είναι το ζητούμενο το επόμενο διάστημα. Η πανδημία επιτάχυνε σημαντικά τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι πελάτες δεν έπαψαν να υπάρχουν, να έχουν ανάγκες, να τρώνε, να πίνουν καφέ, να επικοινωνούν, να συναλλάσονται. Ηλεκτρονικό εμπόριο, εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τηλεργασία, απομακρυσμένη διαχείριση, ηλεκτρονικές συναλλαγές συνέχισαν να υφίστανται με τη βοήθεια της τεχνολογίας. Οι επιχειρήσεις που είχαν φροντίσει πριν την πανδημία για την παρουσία τους στο διαδίκτυο είχαν το προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού, συνέχισαν να προσφέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους και διατήρησαν την επαφή με τους πελάτες και τους συνεργάτες τους. Μέσα από τα πληροφοριακά τους συστήματα και τη βάση δεδομένων τους είδαν πώς εξελίσσονται οι ανάγκες των πελατών και μπόρεσαν να εξάγουν κάποια συμπεράσματα για τις τάσεις και τους κινδύνους. Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι επιχειρηματίες είναι ότι οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν να εξυπηρετηθούν. Μπορεί να έχει αλλάξει ο τρόπος και ο τόπος, αλλά η ανάγκη παραμένει. Αν δεν τους καλύψετε εσείς κάποιος άλλος θα το κάνει. Το λογισμικό επιτρέπει στις επιχειρήσεις να λειτουργούν και να εξυπηρετούν τους πελάτες τους παρά τις δυσκολίες, ενώ η πλειοψηφία του προσωπικού τους βρίσκεται στο σπίτι.
Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός για το 2021 είναι δύσκολος όσο εξακολουθούμε να ζούμε υπό το καθεστώς της πανδημίας. Ωστόσο, η επένδυση στην τεχνολογία θα επιτρέψει στις επιχειρήσεις να είναι πιο ευέλικτες, να ανταποκριθούν καλύτερα στις νέες απαιτήσεις των πελατών τους και να επιτύχουν το καλύτερο που θα μπορούσαν. Οι επιχειρηματίες εκπαιδεύονται να είναι πιο προνοητικοί μέσα από την παρατεταμένη κρίση υγείας και την αβεβαιότητα. Συνεχίστε να επανεξετάζετε τα επιχειρηματικά σας βήματα και να τα αναθεωρείτε όταν χρειάζεται. Θωρακιστείτε ψηφιακά και ξεπεράστε γρήγορα και εύκολα τα εμπόδια που βάζει η πανδημία. Επενδύστε σε τεχνολογία και καινοτομία για να μπορείτε να πετυχαίνετε εύκολη προσαρμογή σε κάθε νέα πρόκληση, να ξεχωρίσετε και να ευδοκιμήσετε.
Αρθρογραφία από: Τμήμα Marketing MegasoftA.E.
Πηγή: https://www.megasoft.gr/,
Προγράμματα
Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη
Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη.
Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ.
Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας.
Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών.
Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.
Προγράμματα
Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)
Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»
Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER
Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.
Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.
Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο.
Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.
Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.
Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.
Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής.
Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.
Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής.
Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.
Έρευνες
Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!
Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)
(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).
Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%) (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3).
Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5.
Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6.
Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7.
Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.
ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8.
Προφίλ τους δείγματος
Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς εκ των 288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς.
Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων: το 85% ήταν γυναίκες και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).
Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς: το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).
Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη