Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Ημερίδα Ecocity-Ecos: Κυκλική Οικονομία & Τυποποίηση

Η υιοθέτηση Προτύπων που θα ενσωματώνουν περιβαλλοντικές απαιτήσεις είναι μονόδρομος για την επιτυχή μετάβαση στη Κυκλική Οικονομία. Αυτό ήταν μεταξύ άλλων ένα από τα κύρια συμπεράσματα της Ημερίδας – Ανοιχτής Διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, την Τρίτη 10 Δεκεμβρίου από το ECOCITY και τον ECOS, Ευρωπαϊκό Περιβαλλοντικό Οργανισμό Πολιτών για την Τυποποίηση, με την σύμπραξη της Γενικής Διεύθυνσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εσωτερική Αγορά, τη Βιομηχανία, την Επιχειρηματικότητα και τις Μεσαίες & Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και την υποστήριξη του ΕΛΟΤ. Η εκδήλωση διεξήχθη υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.   

Στην εκδήλωση συμμετείχαν ενεργά με σύντομες ομιλίες, παρεμβάσεις, τοποθετήσεις και ερωταπαντήσεις περισσότεροι από 50 εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με την ανάπτυξη και την εφαρμογή των προτύπων αντιπροσωπεύοντας εξειδικευμένους και αρμόδιους κρατικούς φορείς, επιστημονικά ιδρύματα, μέσα ενημέρωσης, επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα και της τοπικής και περιφερειακής διοίκησης.  

       Συνοπτικά, οι θέσεις και τα συμπεράσματα που διατυπώθηκαν καταγράφονται ως εξής:

  • Η Κυκλική Οικονομία βρίσκεται στο κέντρο της πολιτικής του ΥΠΕΝ το οποίο συντονίζει την σχετική Διυπουργική Επιτροπή και την Μόνιμη Επιτροπή Παραγωγικών και Κοινωνικών Φορέων με αντικείμενο  την εκπόνηση Επιχειρησιακού Σχεδίου με ανάπτυξη δράσεων εφαρμογής και σχηματισμό πλαισίου κινήτρων για χρηματοδότηση. 
  • Το πρόβλημα της έλλειψης ολοκληρωμένης προσέγγισης στον πολεοδομικό σχεδιασμό, τόσο στις αστικές περιοχές, όσο και στις μεταφορές, γεγονός που προκάλεσε οικονομικές ζημίες και αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στη δημόσια υγεία
  • Η προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων των παγκόσμιων στόχων του ΟΗΕ (SDGS) και ειδικότερα της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης μέσω του οικολογικού σχεδιασμού, τόσο των προϊόντων, όσο και των πόλεων και των οικισμών, προκειμένου να ενθαρρύνει την πόλη και τους επιμέρους τομείς της κατοίκησης, της εργασίας, της κοινωνικοποίησης, της βιομηχανίας, των επενδύσεων, να λειτουργούν με γνώμονα την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας.
  • Ο Οικολογικός Σχεδιασμός των πόλεων ενσωματώνει απόλυτα τις αρχές της Κυκλικής Οικονομίας και αφορά στην Δημόσια Υγεία, την ανάπτυξη συνεργειών και την υιοθέτηση καινοτομιών με στόχο την προώθηση της βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και τον περιορισμό της σπατάλης των πόρων. 
  • Η νομοθέτηση για την ισχύ των Προτύπων παραμένει ζητούμενο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο όπως και η ενημέρωση, πληροφόρηση και διάχυση στην ανώτατη εκπαίδευση. Τα Εθνικά Πρότυπα και η αλληλοσυμπλήρωσή τους με τα Ευρωπαϊκά θα υποστηρίξουν την παραγωγή και την αγορά καθώς και τις δεσμεύσεις για την επίτευξη των στόχων 2050 σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή. 
  • Η δημιουργία συνθηκών ευρείας αποδοχής και συμφωνίας, η άμβλυνση αντιφάσεων μεταξύ των διεθνών φορέων τυποποίησης και η ανάπτυξη πλατφόρμας τεχνικών προδιαγραφών και προτύπων προκρίνεται όπως και η εδραίωση διαδικασιών συνεχούς διαβούλευσης.
  • Τα πρότυπα έχουν θετικό πρόσημο για την ασφαλή καθημερινότητα των πολιτών και της βιομηχανίας. Δεν θα πρέπει να εμποδίζουν την ανάπτυξη τεχνολογιών Περιβάλλοντος και οφείλουν να αντανακλούν την πραγματική συμπεριφορά των προϊόντων και των καταναλωτών. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων και των των ΜΚΟ στην διαδικασία τυποποίησης από την φάση του σχεδιασμού προϊόντων και υπηρεσιών και στο περιεχόμενό τους μέσω της ανοιχτής διαβούλευσης
  • Οι τεχνικές προδιαγραφές για τις δημόσιες προμήθειες πρέπει να αξιοποιούν διεθνή και εθνικά πρότυπα τα οποία θα αξιοποιούνται και ως εργαλείο υποστήριξης πολιτικών για την ποιότητα και το περιβάλλον πάντα με σεβασμό σε ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας που καλύπτει τα πρότυπα.  
  • Ο ΕΛΟΤ έχει αναπτύξει πρότυπα με δείκτες επίδοσης των έξυπνων βιώσιμων πόλεων περιλαμβάνοντας πρότυπο για την φιλικότητα προς την αναπηρία και την κινητικότητα
  • Είναι αποδεκτή η λογική συντήρησης και επανάχρησης προτύπων όπως η εφαρμογή τους στη νέα πολιτική κατασκευών στην ΕΕ και τον κανονισμό για τα δομικά προϊόντα.
  • Τα πρότυπα εφαρμόζονται και απαιτούνται στις υποδομές και στη διαδικασία Διαχείρισης  των Αστικών Αποβλήτων. Ο νέος νόμος για την ανακύκλωση περιλαμβάνει Ενεργειακές κοινότητες
    Πράσινες δημόσιες συμβάσεις και δράσεις που είναι συναφείς με τα πρότυπα.
  • Η εμπλοκή των πολιτών είναι απαραίτητος κρίκος διαμόρφωσης και ενημέρωσης για τα πρότυπα και την κυκλική Οικονομία.

Ο στόχος της εκδήλωσης επετεύχθη, δεδομένου ότι ανελήφθησαν δεσμεύσεις μεταξύ των παρευρισκομένων για προώθηση πρωτοβουλιών και συνεργασιών για την ταχύτερη και πληρέστερη μετάβαση στο μοντέλο της κυκλικής οικονομίας. 


Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Η Πράσινη Διάσταση Της Παραγωγικότητας

Η παραγωγικότητα αλλάζει διάσταση και απομακρύνεται από τη στενή έννοια της αύξησης του μεριδίου αγοράς και της κερδοφορίας της επιχείρησης και επεκτείνεται σε έννοιες όπως ποιότητα, διαρκή βελτίωση, πράσινη ανάπτυξη και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε βάθος χρόνου. Η ανάγκη της κοινωνίας για σεβασμό του περιβάλλοντος και εξοικονόμηση πόρων πιέζει τις επιχειρήσεις να αποσυρθούν από την κατάσταση αδράνειας και να δραστηριοποιηθούν με προσανατολισμό την πράσινη παραγωγικότητα. Στην αλυσίδα αξιών της επιχείρησης εκτός από την ικανοποίηση των αναγκών και προσδοκιών του πελάτη, την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος ή της υπηρεσίας και την ευελιξία στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς προστίθεται και η στρατηγική ελαχιστοποίησης της κακής διαχείρισης των φυσικών πόρων, η μείωση των ρύπων, η εξοικονόμηση ενέργειας, η χρήση νέων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και η οικονομικά και περιβαλλοντικά αποδεκτή εικόνα της επιχείρησης.

Η πράσινη παραγωγικότητα έχει ως σκοπό να εξασφαλίσει την προστασία του περιβάλλοντος  με την παράλληλη αύξηση της κερδοφορίας της επιχείρησης στα πλαίσια της απαίτησης για αειφόρο ανάπτυξη, χωρίς όμως η ανάπτυξη να λειτουργεί εις βάρος της περιβαλλοντικής προστασίας. Επομένως, η πράσινη παραγωγικότητα ως στρατηγική ανάπτυξης συνδυάζει κερδοφορία, περιβάλλον και ποιότητα σε κάθε τομέα. Μέσω αυτής της εστίασης η πράσινη παραγωγικότητα προσδοκά να προσδώσει στον πελάτη μεγαλύτερη απόδοση και αξία, χρησιμοποιώντας εποικοδομητικά τους φυσικούς πόρους και την ενέργεια στη δημιουργία ενός ποιοτικά αναβαθμισμένου προϊόντος ή υπηρεσίας.

Η ποιότητα στην πράσινη παραγωγικότητα συνδυάζεται με την καινοτομία και τη συνεχή βελτίωση των διαδικασιών παραγωγής, επεξεργασίας, συσκευασίας και προώθησης των προϊόντων ή ακόμη και με το σχεδιασμό και τη χρήση εναλλακτικών μεθόδων στην ανάπτυξη υπηρεσιών που υπολογίζουν την περιβαλλοντική φθορά. 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να γίνονται πιο δημοφιλή και ευρέως χρησιμοποιούμενα κάθε μορφής εργαλεία για τη σωστή διαχείριση του περιβάλλοντος είτε αυτά υπάγονται στους κανονισμούς και τις απαιτήσεις των διεθνών προτύπων της σειράς ISO 14000 είτε αυτά είναι αυτόνομα εργαλεία και ειδικές μέθοδοι αξιολόγησης της ποιότητας. Αυτές μάλιστα οι μέθοδοι, έχουν ως βασικό κριτήριο αξιολόγησης τη μείωση χρήσης των φυσικών πόρων, την αποφυγή μόλυνσης του περιβάλλοντος και σπατάλης των ενεργειακών πόρων, ενώ παράλληλα στοχεύουν στη βελτίωση της οικονομικής απόδοσης αλλά και στη δημιουργία υψηλού επιπέδου περιβαλλοντικής απόδοσης της επιχείρησης.

Φαίνεται πως είναι αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια  ο προσανατολισμός της κάθε επιχείρησης προς την πράσινη παραγωγικότητα και ανάπτυξη, γιατί πολύ σύντομα η επιχείρηση δεν θα αξιολογείται μόνο για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παρέχει και πόσο αυτά συντελούν στην ικανοποίηση του πελάτη και στην αύξηση της κερδοφορίας της, αλλά κυρίως με όλη τη δράση της που αναπτύσσεται με εστίαση στην προστασία του περιβάλλοντος υιοθετώντας αξίες και εφαρμόζοντας στρατηγικές, μεθόδους και τεχνολογίες συμβατές και φιλικές προς το περιβάλλον.

Στέλλα Γκιώση: Οικονομολόγος MBA – Executive 

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Από τα ρούχα μέχρι τη στάση σώματος: Tips για τη συνέντευξη για δουλειά

Είτε έχετε περάσει από συνέντευξη, είτε όχι, το πιο πιθανό είναι ότι γνωρίζετε για τη στρεσογόνα
φύση αυτής της διαδικασίας. Είναι φυσιολογικό, ο καθένας να θέλει να δώσει το 100% του
εαυτού, για να κερδίσει τη θέση εργασίας. Παρόλα αυτά, η κατάλληλη προετοιμασία, δεν
περιορίζεται μόνο σε ένα ολοκληρωμένο κι εντυπωσιακό βιογραφικό.
Αν και κανείς δεν αμφισβητεί την αναγκαιότητά του, υπάρχουν κι άλλες παράμετροι, που αν
συνυπολογιστούν κι εφαρμοστούν, μπορούν να σας εξασφαλίσουν την πολυπόθητη θέση! Αυτό
το άρθρο, θα αποτελέσει τον ιδανικό οδηγό, για να αναδείξετε την καλύτερη και πιο
επαγγελματική εκδοχή του εαυτού σας!

1. Δώστε βάση στο σωστό ντύσιμο

Καμία συνέντευξη δε θεωρείται πραγματικά επιτυχημένη όταν δε λαμβάνεται υπόψη το ντύσιμο.
Όπως και σε κάθε άλλη περίσταση, έτσι κι εδώ, τα ρούχα που θα επιλέξετε για να σας
συνοδεύσουν σε αυτή τη στιγμή, μπορούν είτε να σαμποτάρουν, είτε να συνδράμουν στην
επιτυχία σας. Το κατάλληλο outfit, είναι αυτό που θα δώσει την πρώτη εντύπωση και θα δείξει
ότι ταιριάζετε με το προφίλ της εταιρείας.
Για αρχή, πρέπει να υπολογίσετε το ύφος της επιχείρησης, για την οποία στοχεύετε. Για
παράδειγμα, μια δουλειά στο χώρο της τράπεζας, καλεί και το ανάλογο, ίσως και πιο “αυστηρό”
outfit. Οι γυναικείες φούστες, μαζί με τα πουκάμισα, τα γιλέκα και τα υφασμάτινα παντελόνια,
προσδίδουν μία επαγγελματική και σοφιστικέ αύρα στο look σας και δημιουργούν την ιδανική
business formal αισθητική. Αν πάλι, το ύφος της δουλειάς, δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη
επισημότητα, τότε μπορείτε να ακολουθήσετε τις επιταγές του smart casual, για ένα πιο άνετο,
αλλά εξίσου περιποιημένο σύνολο!

2. Μην ξεχνάτε τη γλώσσα και τη στάση του σώματος

Μπορεί να έχετε “ρίξει” όλα τα δυνατά σας χαρτιά κατά τη διάρκεια της συνέντευξής σας, όμως
εξίσου καθοριστική είναι η γλώσσα κι στάση του σώματός σας. Η λεκτική επικοινωνία, είναι
εξίσου δυνατή με τη μη λεκτική και πρέπει να δοθεί σημασία στο πώς τη χρησιμοποιούμε.
Θέλοντας και μη, υπάρχουν κάποιες κινήσεις, που “βγαίνουν” ασυναίσθητα, λόγω της πιθανής
αμηχανίας ή της νευρικότητας που μπορεί να έχετε τη δεδομένη στιγμή.
Η απουσία βλεμματικής επαφής, οι νευρικές κινήσεις, η κακή στάση σώματος ή η χρήση
πολλών χειρονομιών, αποτελούν μερικά λάθη, που “κλονίζουν” την αίσθηση αυτοπεποίθησης
και μπορούν και να σας στερήσουν ακόμα και τη θέση σας. Προτιμήστε να κάθεστε με την
πλάτη σας ίσια, αφού αυτό θα βελτιώσει αυτόματα την εικόνα σας και διατηρήστε όσο πιο πολύ μπορείτε τη φυσικότητά σας. Όσο αντιμετωπίζετε τις αγχωτικές καταστάσεις με ηρεμία, άλλο
τόσο θα δίνετε την εντύπωση μιας ικανής υπαλλήλου!

3. Ενημερωθείτε για την εταιρεία

Αν θέλετε να ξεχωρίσετε από τους άλλους υποψήφιους, τότε η έρευνα θα γίνει ο σύμμαχός σας.
Ακόμα κι αν θεωρείται δεδομένο ότι θα ακολουθήσει μια σύντομη παρουσίαση της εκάστοτε
εταιρείας, είναι σημαντικό να είστε κι εσείς εφοδιασμένες με μερικές πληροφορίες για το προφίλ
και την κουλτούρα της.
Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές, που οι ίδιοι οι εργοδότες απευθύνουν μερικές αναγνωριστικές
ερωτήσεις, ή καλούν τους υποψηφίους να θέσουν τις απορίες τους αναφορικά με τις γνώσεις
τους πάνω στην επιχείρηση. Από τη δική σας τη πλευρά, πρέπει να φροντίσετε να μείνετε
ενημερωμένες για τις δράσεις, τους στόχους, καθώς και το γενικότερο background της εταιρείας.
Αυτό με τη σειρά του, θα σας δώσει το έναυσμα να τοποθετηθείτε κι εσείς με δικές σας απορίες
και να δείξετε ότι σας ενδιαφέρει πραγματικά η θέση!

4. Να είστε ο εαυτός σας

Στις περισσότερες συνεντεύξεις, συνηθίζεται να γίνονται ερωτήσεις που αφορούν την
προσωπικότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του καθενός. Σε αυτό το σημείο λοιπόν, είναι
σημαντικό να μην παρουσιάσετε καμία άλλη εικόνα, πέρα από την πραγματική σας. Τις
περισσότερες φορές, είναι ενστικτώδες να υπερ-προβάλλει κανείς τον εαυτό του, με σκοπό να
εντυπωσιάσει τον υπεύθυνο πρόσληψης.
Με αυτές τις ερωτήσεις, μπορούν κι εκείνοι να έχουν μια πιο διεισδυτική ματιά στη στάση που
έχετε απέναντι στην εργασία, αλλά και τη ζωή, οπότε πρέπει να είστε πάντα ειλικρινείς. Μιλήστε
για τις αξίες σας, τα προσόντα και τα χαρίσματά σας, χωρίς να υπερβάλλετε, ή να πείτε ψέματα,
αφού αυτό θα φανεί στην πορεία. Όσο κλισέ κι αν ακούγεται, η αυθεντικότητά σας είναι αυτή
που θα σας ξεχωρίσει και θα σας βοηθήσει να διεκδικήσετε μια θέση σε έναν εργασιακό χώρο,
που όντως “κουμπώνει” με την ιδιοσυγκρασία σας!

Κάθε συμβουλή είναι πολύτιμη και μπορεί να βελτιώσει την απόδοση και τη γενικότερη παρουσία
σας κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αυτά τα συστατικά της
επιτυχίας μπορούν να σας “ανοίξουν” πολλές επαγγελματικές πόρτες!

Continue Reading

Lifestyle

ΚΡΗΤΙΚΟΣ τιμές σταθερά στα κάτω τους!

ΚΡΗΤΙΚΟΣ τιμές σταθερά στα κάτω τους, φροντίζουμε για σταθερά μειωμένες τιμές σε πληθώρα βασικών ειδών.

Δεδομένης της συγκυρίας και της δύσκολης κατάστασης στην οποία βρίσκονται τα
ελληνικά νοικοκυριά, στην ΚΡΗΤΙΚΟΣ προσπαθούμε να επιβεβαιώσουμε την
υπόσχεση «κάθε μέρα δίπλα σας» εξασφαλίζοντας σταθερά χαμηλές τιμές.

Σε συνδυασμό με τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας και με αίσθημα
ευθύνης απέναντι στο καταναλωτικό κοινό, δίνουμε σε όλους την δυνατότητα να
καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες, προσφέροντας πληθώρα προϊόντων σε πιο
συμφέρουσες τιμές.

Είμαστε το supermarket που είναι δίπλα στον καταναλωτή και αποτελεί μέρος της
καθημερινότητάς του, δίνοντας λύσεις με την σιγουριά της καλής σχέσης ποιότητας –
τιμής και της φροντίδας, υλοποιώντας δράσεις που συμβάλλουν στην ευρύτερη
συλλογική ανάγκη του σήμερα για βελτίωση της αγοραστικής δύναμης των
νοικοκυριών.

Continue Reading

Trending