Επιχειρηματικότητα
Η αισιοδοξία των ευκατάστατων επενδυτών εκτοξεύεται με την είσοδο του 2020

Οι ερωτηθέντες αναφέρουν την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών ως τον κύριο λόγο για τη θετική τους στάση απέναντι στις μετοχές |
Οι ιδιώτες και οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων υψηλής καθαρής θέσης παγκοσμίως κοιτούν πιο αισιόδοξα την αρχή του 2020, με τα επίπεδα ταμειακών διαθεσίμων και τις ανησυχίες σχετικά με την εγχώρια πολιτική να μειώνονται σύμφωνα με τη νέα τριμηνιαία έρευνα με θέμα το Επενδυτικό Κλίμα (Investor Sentiment) της UBS Global Wealth Management (GWM).
Σύμφωνα με την έρευνα, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 4.800 εύποροι επενδυτές και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων σε 19 αγορές από τις 19 Δεκεμβρίου έως τις 12 Ιανουαρίου, το 67% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ήταν αισιόδοξο για την οικονομία της περιφέρειάς του, έναντι του 61% της προηγούμενης έρευνας πριν από τρεις μήνες. Το 60% εξέφρασε αισιοδοξία για την παγκόσμια οικονομία, σημειώνοντάς άνοδο από το 53%. Επίσης, το 65% ήταν αισιόδοξο για τις περιφερειακές χρηματιστηριακές αγορές του, σημειώνοντας άνοδο από το 56%, με τα επίπεδα ταμειακών διαθεσίμων να μειώνονται από το 27% των χαρτοφυλακίων σε 25%.
Έπειτα από την ισχυρή επίδοση του 2019, οι μέσες προσδοκίες των επενδυτών για το 2020 ήταν υψηλές. Το 94% ανέμενε θετικές αποδόσεις και το 44% διψήφιες αποδόσεις. Αυτό ακολούθησε μετά από ένα έτος κατά το οποίο μόλις το 5% των ερωτηθέντων εμφάνισε αρνητικές αποδόσεις και το 53% πέτυχε διψήφιες αποδόσεις.
Στις ΗΠΑ σημειώθηκε η μεγαλύτερη βελτίωση του κλίματος. Το 68% των Αμερικανών ερωτηθέντων ήταν αισιόδοξο για την οικονομία της περιφέρειά του, σε σύγκριση με το 55% της προηγούμενης έρευνας. Το 64% εξέφρασε αισιοδοξία για την χρηματιστηριακή αγορά της περιφέρειάς του, συγκριτικά με το 50% του προηγούμενου τριμήνου. Οι ερωτηθέντες από την Ασία παρουσίασαν επίσης τη δεύτερη πιο σημαντική βελτίωση και ήταν συνολικά οι πιο θετικοί, με ποσοστό άνω του 70% να είναι αισιόδοξο τόσο για την οικονομία όσο και για τη χρηματιστηριακή αγορά του.
Η βελτίωση στις ΗΠΑ και την Ασία έπεται μιας χαλάρωσης της έντασης μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας, η οποία προκάλεσε επίσης τον ενθουσιασμό των επενδυτών για τις αναδυόμενες αγορές και τη μείωση των πολιτικών ανησυχιών. Το 43% ανέφερε την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών ως ένα λόγο αισιοδοξίας για τις μετοχές, υψηλότερο ποσοστό από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα. Το 42% ανέφερε την πολιτική της χώρας του μεταξύ των κύριων ανησυχιών του, ποσοστό που μειώθηκε από το 47% της προηγούμενης έρευνας. Ωστόσο, το 67% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων παγκοσμίως αναμένει μεγαλύτερο ή το ίδιο επίπεδο εμπορικών εντάσεων μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας στα επόμενα πέντε έτη.
Το κλίμα των επενδυτών συνάδει με την τρέχουσα τοποθέτηση χαρτοφυλακίων της UBS GWM. Το Κεντρικό Γραφείο Επενδύσεων της UBS GWM κατέχει υπέρβαρη θέση (overweight) στις μετοχές γενικά και στις αναδυόμενες χρηματιστηριακές αγορές ειδικότερα, καθώς και υπέρβαρη θέση (overweight) σε μετοχές αναδυόμενων αγορών στην Κίνα.
Η Paula Polito, Divisional Vice Chairman (Αντιπρόεδρος Τμήματος) της UBS Global Wealth Management, δηλώνει: «Την προηγούμενη χρονιά σημειώθηκε έντονη ανάκαμψη στα χαρτοφυλάκια των επενδυτών μετά από μια δύσκολη χρονιά το 2018. Μολονότι οι επενδυτές δικαίως εισέρχονται στο 2020 με θετική στάση, θα πρέπει να αποφύγουν το κυνήγι αποδόσεων και να συνεχίσουν να επενδύουν σύμφωνα με τις ανάγκες ρευστότητας, μακροβιότητας και κληροδοτήματός τους».
ΗΠΑ
Οι ανησυχίες σχετικά με την εγχώρια πολιτική παρέμειναν στην πρώτη θέση στις ΗΠΑ, όπου το 55% των ερωτηθέντων τις χαρακτήρισε ως τον κορυφαίο προβληματισμό. Παρόλα αυτά, το κλίμα βελτιώθηκε σημαντικά μεταξύ των ιδιοκτητών επιχειρήσεων και των επενδυτών. Το 75% των Αμερικανών ιδιοκτητών επιχειρήσεων ήταν αισιόδοξο για την οικονομία της περιφέρειάς του, ενώ το 37% βρισκόταν σε διαδικασία προσλήψεων έναντι του 31% του προηγούμενου τριμήνου.
Ευρώπη
Στην Ευρώπη ανέκαμψε επίσης η αισιοδοξία των επενδυτών καθώς μπαίνουμε στο 2020. Το 57% εξέφρασε αισιοδοξία για την χρηματιστηριακή αγορά της περιφέρειάς του, σε άνοδο από το 50% της προηγούμενης έρευνας. Το ποσοστό αισιόδοξων για την περιφερειακή οικονομία ανήλθε από 56% σε 58%, ή από 62% σε 67% στην περίπτωση των ιδιοκτητών επιχειρήσεων. Όπως και στις ΗΠΑ, οι Ευρωπαίοι θεωρούν την πολιτική της χώρας τους ως την κορυφαία ανησυχία τους, όπως ανέφερε το 42% των ερωτηθέντων.
Λατινική Αμερική
Οι επενδυτές στη Λατινική Αμερική έγιναν πιο επιφυλακτικοί από την προηγούμενη έρευνα, με τις οικονομικές συνθήκες να εξακολουθούν να επιδεινώνονται, ιδιαίτερα στην Αργεντινή. Το 60% των Λατινοαμερικανών ερωτηθέντων εξέφρασε αισιοδοξία για τη χρηματιστηριακή αγορά της περιφέρειάς του, αλλά το ποσοστό αυτό μειώθηκε από το 64% του προηγούμενη τριμήνου. Ωστόσο, το ποσοστό των ιδιοκτητών επιχειρήσεων που επιθυμούν να προσλάβουν εργάτες ανήλθε από 31% σε 38%, εναρμονιζόμενο με τον παγκόσμιο μέσο όρο.
Ελβετία
Οι Ελβετοί επενδυτές έγιναν επίσης πιο επιφυλακτικοί, αλλά η πλειοψηφία ή το 58% εξακολουθούσε να εκφράζει αισιοδοξία για τις εγχώριες αγορές του, σε πτώση από το 60% της προηγούμενης έρευνας. Το ποσοστό των αισιόδοξων ιδιοκτητών επιχειρήσεων για την περιφερειακή τους οικονομία αυξήθηκε από 54% σε 58%, ωστόσο, το ποσοστό εκείνων που σχεδιάζουν να προβούν σε προσλήψεις μειώθηκε από 44% σε 42% του συνόλου. Η βασική ανησυχία των Ελβετών επενδυτών ήταν οι αυξανόμενες δαπάνες υγειονομικής περίθαλψης, ενώ εκείνη των Ελβετών ιδιοκτητών επιχειρήσεων ήταν οι κανονισμοί.
Ασία
Το βελτιωμένο κλίμα των Ασιατών επενδυτών αντικατοπτρίζεται και στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων. Το 72% των Ασιατών ιδιοκτητών επιχειρήσεων εξέφρασε αισιοδοξία για την περιφέρειά του, σε άνοδο από το 68%. Το 37% σχεδίαζε προσλήψεις, σημειώνοντας άνοδο από το 32%. Οι κορυφαίες ανησυχίες τους σχετίζονταν με τον πληθωρισμό – το αυξανόμενο εργατικό κόστος και το αυξανόμενο κόστος των υλικών. Αντιθέτως, για τους Ασιάτες επενδυτές, κύρια ανησυχία εξακολουθούσε να είναι η παγκόσμια εμπορική σύγκρουση.
-Τέλος- |
Σχετικά με την έρευνα της UBS με θέμα το Επενδυτικό Κλίμα (Investor Sentiment)
Στην έρευνα της UBS Global Wealth Management συμμετείχαν περισσότεροι από 4.800 επενδυτές και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με ελάχιστη καθαρή θέση της τάξης του 1 εκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ ή με ετήσια έσοδα τουλάχιστον 250.000 δολάρια ΗΠΑ και με τουλάχιστον έναν εργαζόμενο εκτός των ίδιων. Οι ερωτηθέντες ήταν από 19 αγορές – Αργεντινή, Βραζιλία, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Χονγκ Κονγκ, Ινδονησία, Ιταλία, Ιαπωνία, Μαλαισία, Μεξικό, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Ελβετία, Ταϊβάν, ΗΑΕ, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Η έρευνα διεξήχθη στο διάστημα μεταξύ 19 Δεκεμβρίου 2019 και 12 Ιανουαρίου 2020. Σχετικά με την UBS Η UBS παρέχει χρηματοπιστωτικές συμβουλές και λύσεις σε ευκατάστατους, θεσμικούς και εταιρικούς πελάτες παγκοσμίως, καθώς επίσης και σε ιδιώτες στην Ελβετία. Η στρατηγική της UBS επικεντρώνεται στην ηγετική παγκόσμια δραστηριότητά μας σχετικά με τη διαχείριση περιουσιακών στοιχείων και στην κορυφαία τράπεζά μας γενικών εργασιών στην Ελβετία, υποστηριζόμενοι από την Asset Management και την Investment Bank. Η τράπεζα εστιάζει σε επιχειρήσεις, οι οποίες κατέχουν μια ισχυρή ανταγωνιστική θέση στις αγορές που στοχεύουν, είναι αποδοτικές από άποψη κεφαλαίου και έχουν μια ελκυστική μακροπρόθεσμη διαρθρωτική ανάπτυξη ή προοπτικές κερδοφορίας. Η UBS είναι παρούσα σε όλα τα μεγάλα χρηματοπιστωτικά κέντρα παγκοσμίως. Διαθέτει γραφεία σε 50 αγορές, με ποσοστό περίπου 31% των εργαζομένων της στην Αμερική, 32% στην Ελβετία, 19% στην υπόλοιπη Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική και 18% στην Ασία-Ειρηνικού. Η UBS Group AG απασχολεί περισσότερα από 67.000 άτομα σε όλο τον κόσμο. Οι μετοχές της είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο της Ελβετίας (SIX) και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης (NYSE). |
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα