Connect with us

Lifestyle

Η Λαμπερή Έναρξη της επετειακής 30ης Athens Xclusive Designers Week με Special Guest  Star την Δούκισσα Νομικού! 

Η επετειακή 30η Athens Xclusive Designers Week σήκωσε αυλαία και εντυπωσίασε με την έναρξη της. Καταξιωμένοι Έλληνες σχεδιαστές μόδας, φαντασμαγορικά fashion shows και ένα μοναδικό official opening με τη Special Guest Star της επετειακής Εβδομάδας Μόδας, Δούκισσα Νομικού!

Η Εβδομάδα μόδας της Αθήνας ξεκίνησε με ένα μοναδικό installation του Λάκη Γαβαλά με μότο «Riding with grace, Riding in fashion, Riding to show your unique balance in mind and style» παρουσίασε τη νέα του συλλογή εντυπωσιάζοντας το κοινό. Όλοι οι καλεσμένοι είχαν την ευκαιρία να ζήσουν μια μοναδική εμπειρία και να παρακολουθήσουν ένα μοναδικό δρώμενο με μοτοσυκλέτες στο εξωτερικό χώρο του Ζάππειου.

Ακολούθησε το fashion show της Ελληνίδας σχεδιάστριας μόδας Daphne Valente η οποία παρουσίασε τη συλλογή “Midsummer Night’s Dream” S/S 2022 Collection. 

Η έμπνευση για τη συλλογή της έρχεται από το έργο του William Shakespeare «Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας» που διαδραματίζεται στην Αρχαία Ελλάδα, σε ένα μαγεμένο Αθηναϊκό δάσος. Η χαρά της ζωής εκφράζεται με μια εκρηκτική παλέτα ζωηρών χρωμάτων που συνυπάρχουν αρμονικά με τα βαθιά, γήινα χρώματα του μαγεμένου δάσους. Το ‘Όνειρο καλοκαιρινής νύχτας’ είναι μια εμπνευσμένη, χαλαρή, αισθησιακή και προκλητική συλλογή για ένα μακρύ παραμυθένιο Ελληνικό καλοκαίρι. Highlight του show το εντυπωσιακό φινάλε με τα μοντέλα να κρατούν πλακάτ με κοινωνικά μηνύματα όπως «stop the war » , «stop racism», «say no to fast fashion», «no bullying» και πολλά άλλα με την σχεδιάστρια μόδας να κλείνει το fashion show μοιράζοντας όλους το μήνυμα «All we need is Love» κερδίζοντας το θαυμασμό του κοινού! 

O οίκος Kathy Heyndels παρουσίασε τη συλλογή άνοιξη 2022 “Spectrum”. Μια πανδαισία χρωμάτων από το κίτρινο του ήλιου μέχρι το μπλε της θάλασσας όπου οι 

έντονες αποχρώσεις καλωσορίζουν ξανά την λάμψη. Μια ρομαντική αλλά και cozy προσέγγιση με total white looks κοστούμια  με κυρίαρχες τις μίνιμαλ αποχρώσεις. Περπατώντας με πολυτελή φτερά ως λεπτομέρεια σε φορέματα, δίνοντας τον αέρα που μπορεί να έχει κάθε γυναίκα. Τα χρώματα του ηλιοβασιλέματος κυριαρχούν, μεταξωτές υφές με πολλά υφάσματα, μακριά μανίκια με ανοίγματα και τζόκερ ενωμένα με τα ρούχα κάνουν την γυναίκα να το τολμήσει. Μίνι φορέματα με ασύμμετρα τελειώματα, αλλά και τριγωνικές βατές αντικαθιστούν το απλό με το ιδιαίτερο. Τουαλέτες με έναν ώμο και με ανοιχτή πλάτη και βολάν που αγκαλιάζουν τον λαιμό. Τέλος, δεν θα μπορούσε να λείψει η μοναδική στιγμή της κάθε γυναίκας φορώντας το νυφικό με το ύφος και το στυλ που έχει ονειρευτεί.

O Marios Togos έρχεται με μια φρεσκάδα να μας παρουσιάσει τη δική του συλλογή «Zebra» για την άνοιξη 2022. Τα Cargo παντελόνια και βερμούδες συνεχίζουν να μας εντυπωσιάζουν και να τα επιλέγουμε για ένα πιο Streetwear outfit. Αποχρώσεις όπως Black and White με oversized ρούχα, πράσινο, μπεζ αλλά και Animal prints με satin details δίνουν ένα διαφορετικό ύφος και στυλ. Τέλος, τα Vest έρχονται να κλέψουν την παράσταση καθώς θα έχουν λεπτομέρειες που τα κάνουν μοναδικά.

Η πρώτη μέρα έκλεισε με ένα φαντασμαγορικό opening party με οικοδέσποινα την ψυχή της εβδομάδας μόδας  κα. Τονια Φουσέκη και Special Guest Star τη μία και μοναδική Δούκισσα Νομικού. 

Στην εκδήλωση  έδωσαν το παρόν πολλές διακεκριμένες προσωπικότητες από τον πολιτικό και καλλιτεχνικό χώρο αναμεσά στους παρευρισκόμενους και η Αντιδήμαρχος Αλληλεγγύης και Κοινωνίας των Πολιτών, Κατερίνα Γκαγκάκη η οποία έκανε ένα σύντομο χαιρετισμό όπως και οι επί χρόνια σχεδιαστές της διοργάνωσης η σχεδιάστρια μόδας και η Προέδρος του Σωματείου Ελλήνων σχεδιαστών, Ορσαλία Παρθένη, και ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Σχεδιαστών, Βασίλης Ζούλιας, όπου μίλησαν για την σπουδαιότητα της Εβδομάδας Μόδας της Αθηνάς και το σημαντικό έργο που επιτελεί τα τελευταία 15 χρόνια με απόλυτη συνέπεια. 

 Η βραδιά κορυφώθηκε με το διεθνών προδιαγραφών, υψηλής αισθητικής κι ευρηματικής σκηνοθεσίας show παρουσίασης των κοσμημάτων και του αρώματος Doukissa Nomikou (www.doukissanomikou.com), με την εκθαμβωτική Δούκισσα με το εντυπωσιακό outfit Celia Kritharioti, τα ξεχωριστά παπούτσια Envie Shoes και τα μοναδικά κοσμήματα Doukissa Nomikou (www.doukissanomikou.com), να ενθουσιάζει κοινό, ειδικούς και ΜΜΕ, αποτελώντας το κύριο θέμα συζήτησης της πρώτης ημέρας της Εβδομάδας Μόδας, κατακλύζοντας τα social media! Στο ξεχωριστό show τα μοντέλα σε υπερυψωμένα βάθρα και με δημιουργικές προβολές σε οθόνες, παρουσίασαν τα κοσμήματα Doukissa Nomikou (www.doukissanomikou.com), φορώντας ξεχωριστές δημιουργίες Mind Matter. Λαμπερά κοσμήματα, 100% χειροποίητα, φτιαγμένα στην Ελλάδα, υμνούν τη γυναίκα του σήμερα και αποτελούν την επιτομή της κομψότητας. Ένα μεθυστικό άρωμα με διάρκεια κι ένταση, στο οποίο κυριαρχούν γλυκές νότες που δένουν αρμονικά με νότες καρδιάς από λαχταριστή τραγανή  καραμέλα και ζεστές νότες βανίλιας. 

H τελετή έναρξης έκλεισε με το πάρτυ γενεθλίων των 30 επιτυχημένων διοργανώσεων AXDW με την κα. Φουσεκη να σβήνει το κεράκι της εντυπωσιακής πολυώροφης τούρτας στα χρώματα του χρυσού και του μαύρου όπως ακριβώς και το λογότυπο της AXDW όπου επιμελήθηκε αποκλειστικά το ζαχαροπλαστείο «Despina Patisserie». 

Πολλοί επώνυμοι τίμησαν με την παρουσία τους την πρώτη ημέρα της AXDW: Κατερίνα Γκαγκάκη, Καλλιόπη Καρβούνη – Calliope, Νίκος Γιαννακοπουλος, Ιωάννα Σουλιώτη, Κώστας Σομερ, Βαλεντίνη Παπαδάκη, Μιχάλης Ζαμπίδης , Άντζυ Ανδριτσόπουλου, Περικλής Κονδυλάτος , Μάγκυ Χαραλαμπίδου, Shaya, Βασίλης Μίχας, Στέλλα Μέλιγκαν, Χρυσσιάνα Ανδριοπούλου, Έλενα Βρεττού, Σάντυ Τσαντάκη. 

Την εκδήλωση κάλυψαν πολλά από τα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας μας αλλά και μέσα ενημέρωσης από το εξωτερικό. Πιο συγκεκριμένα από την Κίνα το Fashion China @ GXTV, από την Ιταλία το Cosmopolitan, από την Αμερική το δημοφιλές site, fashionweekonline.com και η Vogue Arabia. 

Σε κάθε διοργάνωση η εβδομάδα μόδας της Αθήνας στηρίζει εκστρατείες και σκοπούς με κοινωφελή χαρακτήρα.  Αυτή τη σεζόν δεν θα μπορούσαμε να μείνουμε αδιάφοροι στην αδιανόητη έκρηξη βίας διαφόρων μορφών που βιώνει η κοινωνία μας το τελευταίο διάστημα.  Το concept  “Inclusive is the new Xclusive” έχει ως στόχο την Καταπολέμηση 

της Έμφυλης Βίας, την Ισότητα, την Ενίσχυση και Ενδυνάμωση κυρίως των γυναικών και υποστηρίζουμε την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Διοτίμα», και τους σκοπούς της, για την ενδυνάμωση των γυναικών.

Στo πλαίσιο του συγκεκριμένου concept  πραγματοποιείται έκθεση με quotes Ελλήνων και διεθνών σχεδιαστών σχετικά με την Διαφορετικότητα,  την Ισότητα, τη Γυναικεία Ενδυνάμωση και την Αγάπη. Παράλληλα,  παρουσιάζεται έκθεση με φωτογραφίες διάσημων φωτογράφων για το πώς αποτυπώνουν δημιουργικά με τον φακό τους και πως αντιλαμβάνονται την Διαφορετικότητα  την Ισότητα, τη Γυναικεία Ενδυνάμωση και την Αγάπη ενώ παράλληλα θα πραγματοποιείται  Silent Auction όπου τα έσοδα  θα διατεθούν στο Κέντρο για τα Έμφυλα Δικαιώματα και την Ισότητα «Διοτίμα». Οι φωτογράφοι που θα πάρουν μέρος σε αυτό το πολύ σημαντικό εγχείρημα είναι οι Μαρία Μαρκέζη, Πλάτων Παπαδάτος – Καλός,  Harris Kyprianou, Charis Evagorou, Μάρα Δεσύπρη, Θοδωρής Παπαδάκης, Sakis Lalas, Παναγιώτης Σιμόπουλος, Γιώργος Καλφαμανώλης , Mariam Chorozian, Θωμάς Χρυσοχοΐδης, Βασίλης Τοπουσλίδης , Κύνθια Κυνδελή, Ολυμπία Κρασαγάκη, Ευτύχης Ανδρεαδάκης, Διονύσης Κούτσης, Μάριος Θεολόγης , Θοδωρής Θεοδωρίδης, Πάνος Σταυριανός, Πέτρος Νικολαρέας, Θωμάς Δασκαλάκης.

Επιπλέον, σ’ αυτή τη διοργάνωση το Fashion Design Project by Answear σας καλεί να λάβετε μέρος στο απόλυτο διαγωνισμό σχεδίου μόδας όπου πηγή έμπνευσης αποτελεί ο συνδυασμός του Vintage με το μοντέρνο στυλ. Σχεδιαστικά ταλέντα ανεξαρτήτως 

σπουδών και επαγγελματικής απασχόλησης αλλά με φαντασία, όραμα και δημιουργικότητα αυτή τη σεζόν θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν το δικό τους σχέδιο 

με το κοινό και να διεκδικήσουν την ψήφο του, που θα τους εξασφαλίσει τη συμμετοχή στο θεσμό των New Designers Awards στην επόμενη διοργάνωση και το έπαθλο των 500€ καθώς και τη δυνατότητα να σχεδιάσουν ένα t-shirt για το private label  Answear Lab.

Κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, οι επισκέπτες  έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τις τρέχουσες συλλογές των Ελλήνων δημιουργών αξεσουάρ μόδας, οι οποίοι συμμετέχουν στο Xclusive Elements Section:  Doukissa Nomikou Collection, Hara Kaϊmakami, YLIAS – Greek Artwear by Ilias Yerassimou , Maria Mpointa,  Πιτσικάκης Χειροποίητα-Κοσμήματα, Des to Tsantaki mou, Theodosia Art Jewellery, Lina’s Exclusive,  Niki Stylianou Jewelry, Aperitta Is Classic, E.T. Collection. 

Official Hair Sponsor της διοργάνωσης είναι η L’Oréal Professionnel Paris. Επτά κορυφαίες κομμωτικές ομάδες με πάθος για τη μόδα επιμελούνται το hairstyling των μοντέλων κατά την διάρκεια των fashion shows. Η L’Oréal Professionnel Paris παρουσιάζει τα πιο hot hair trends σε κομμωτήρια & backstages με στόχο να αναδεικνύει τη μοναδική ομορφιά κάθε γυναίκας, ώστε να είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού της.

Την Athens Xclusive Designers Week στηρίζει ως Gold Sponsor η ελληνική εταιρεία Media Strom που για παραπάνω από 50 χρόνια έχει μετατρέψει τον ύπνο και τη βελτίωση του σε επιστήμη με τα μοναδικά προϊόντα της. Στην Εβδομάδα μόδας της Αθήνας έρχεται με το concept «Αποτύπωμα Αγάπης»  βασισμένο στις αρχές της ισότητας, της ομαδικότητας, της κοινωνικής προσφοράς, της συμπερίληψης, της αλληλεγγύης και της υπέρβασης. Η AXDW σε συνεργασία με τη Media Strom προσκάλεσε φωτογράφους  οι οποίοι αποτύπωσαν με διαφορετικό τρόπο ο καθένας το βασικό concept της διοργάνωσης σχετικά με τη διαφορετικότητα  με γνώμονα το «Αποτύπωμα της Αγάπης» στον ίδιο καμβά με κοινό print ανθρώπινα αποτυπώματα. Κατά τη διάρκεια του event, οι προσκεκλημένοι μπορούν να φωτογραφίζονται στο box-photo booth, και να λαμβάνουν την ίδια στιγμή τη φωτογραφία με email ώστε να την ανεβάζουν  στο Instagram για να παίρνουν μέρος σε διαγωνισμό. 

Επίσημος Χορηγός φιλοξενίας της διοργάνωσης είναι το ξενοδοχείο Academias Hotel, Autograph Collection, το πολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας ένα πρότυπο σύγχρονης αρχιτεκτονικής και interior design.

Επίσημοι συνεργάτες της διοργάνωσης είναι η σχολή Freddy MakeUp Stage και ο Φρέντυ Καλομπράτσος που επιμελείται το μακιγιάζ των μοντέλων καθώς επίσης και το κέντρο 

αισθητικής «Valentine & Co»  της Βαλεντίνης Παπαδάκη όπου επιμελείται τα άκρα των μοντέλων. 

Η εταιρεία Demak up με τα εξειδικευμένα προϊόντα που απομακρύνουν το μακιγιάζ και μας κάνουν να νιώθουμε ακαταμάχητες, το Ο.Β. της εταιρείας Johnson & Johnson,  προϊόντα  από 100% πιστοποιημένο βιολογικό βάμβακι για αξεπέραστη προστασία.

Τα υπέροχα  ροφήματα Starbucks  που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο και δημιουργούνται  με πάθος και αφοσίωση για κάθε ρόφημα ξεχωριστά προσφέρουν απολαυστικούς καφέδες σε συντελεστές και κοινό.

Η εταιρεία ΒΑΤ, υποδέχεται τους επισκέπτες που αγαπούν τα προϊόντα καπνού στην είσοδο του Ζαππείου σε ένα vintage Van όπου παρουσιάζουν τα εκλεκτά προϊόντα καπνού και  τη συσκευή θέρμανσης καπνού Glo

Η εταιρεία Braun με τα πιο αξιόπιστα προϊόντα σιδερώματος.

Επίσημοι υποστηρικτές είναι: 

Ο όμιλος σπουδών μόδας  Pansik, το πρακτορείο μοντέλων happy people models, η εταιρεία Printop , η εταιρεία Κare 24 με τα πιο ντιζαινάτα έπιπλα, το πρώτο ελληνικό νερό σε οικολογική χάρτινη συσκευασία  Minoa Water, Δειπνολόγων- catering με το πιο νόστιμο μενού εμπνευσμένο από την Αρχαία Ελλάδα, τα υπερ- πολυτελή αυτοκίνητα Volvo Sfakianakis και η Εταιρεία Επικοινωνίας So Fine! Communications Management.

Τέλος το ζαχαροπλαστείο « Despina Patisserie» προσέφερε την πεντανοστιμη  τούρτα για το πάρτι γενεθλίων της AXDW. 

Υπό την αιγίδα και την ευγενική υποστήριξη του:  Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού ( ΕΟΤ),  Enterprise Greece,  Βιοτεχνικού Επιμελητήριου Αθηνών  (ΒΕΑ),

Υπό την αιγίδα του:  Δήμου Αθηναίων, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριο Αθηνών ( ΕΒΕΑ), Marketing Greece,  Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος ( ΣΕΛΠΕ), Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών Πλεκτού Ενδύματος (ΠΣΒΒΠΕ).  

Τέλος,  την 30η Εβδομάδα Μόδας στηρίζει  η Εταιρεία Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής Αθηνών ( ΕΑΤΑ). 

Χορηγοί επικοινωνίας της διοργάνωσης  είναι τα παρακάτω μέσα ενημέρωσης:  

COSMOTE TV, LOVE RADIO, BEAUTE MAGAZINE, DOWNTOWN, OK!,  DELUXE MAGAZINE, FASHION DAILY, T-LIFE, MISSBLOOM.GR. 

Η μεγαλύτερη γιορτή της μόδας επέστρεψε!

 Προπώληση εισιτήριων viva.gr. Μέρος των εσόδων θα διατεθούν στον Μη Κυβερνητικό Οργανισμό «Διοτίμα» 

Περισσότερα νέα για τη διοργάνωση ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα www.axdw.gr  και τις επίσημες σελίδες της στα  social media: facebook.com/axdweek & instagram.com/axdweek 

Για περισσότερες πληροφορίες:

Αλίκη Μαρινάκη , 6936002605/ [email protected]

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending