Συνεντεύξεις
Η φετινή τουριστική περίοδος απαιτεί δεξιότητες και αντανακλαστικά.
Οι σχεδιασμοί για τη φετινή τουριστική περίοδο είναι περιορισμένοι και με πολλούς αστερίσκους. Υπάρχουν καλές ενδείξεις από τη Μεγάλη Βρετανία και το Ισραήλ, που προχωρούν με γοργούς ρυθμούς στους εμβολιασμούς, αλλά η αισιοδοξία των ανθρώπων του τουρισμού είναι περιορισμένη.
Η Αθήνα ως προορισμός, εξακολουθεί να αντιστέκεται, να γοητεύει και να κερδίζει τους επισκέπτες της, οι οποίοι την συστήνουν ανεπιφύλακτα, παρά τα προβλήματα που προκάλεσε η πανδημία της νόσου covid-19, όπως προκύπτει από την 16η ετήσια Έρευνα «Περί ικανοποίησης ξενοδοχείων και απόδοσης ξενοδοχείων Αττικής 2019», τα αποτελέσματα της οποίας παρουσιάσθηκαν διαδικτυακά , στο πλαίσιο της 50ης Ετήσιας Τακτικής Γενικής Συνέλευσης Μελών της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Αξίζει να σημειωθεί πως για το 2020, παρά τις αντικειμενικές, οικονομικές και πρακτικές αντιξοότητες λόγω της πανδημίας covid-19, κρίθηκε σκόπιμο και ουσιαστικό για όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό της Αθήνας, η φετινή Έρευνα “Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων” να διεξαχθεί κανονικά, στα εν λειτουργία ξενοδοχεία – μέλη της Ένωσης, προκειμένου να καταγράψουνε τα δεδομένα μιας αντικειμενικά ‘ιστορικής’ για τον διεθνή, τον ελληνικό και τον αθηναϊκό τουρισμό χρονιάς, μαζί με τις απόψεις και το προφίλ των πελατών στα ξενοδοχεία – εν μέσω πανδημίας.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις απαντήσεις των επισκεπτών, μαζί με τα φετινά στοιχεία απόδοσης των ξενοδοχείων, είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και απολύτως απαραίτητα για την αποτίμηση της κατάστασης και την εξαγωγή σωστών συμπερασμάτων.
Η έρευνα διήρκησε από τον μήνα Αύγουστο έως και τον Οκτώβριο, δρομολογήθηκε νέος τρόπος συμπλήρωσης των ερωτηματολογίων από τους ενοίκους των ξενοδοχείων (μέσω tablets και application), τα φετινά ερωτηματολόγια επικαιροποιήθηκαν με ερωτήσεις σχετικές με τις συνθήκες – μέτρα – πρωτόκολλα ασφάλειας για τον covid -19, όπως άλλωστε επικαιροποιήθηκε και το δείγμα των ξενοδοχείων που συμμετείχαν – λόγω ανοιχτών και κλειστών ξενοδοχείων.
* Το πλέον εντυπωσιακό στοιχείο που προέκυψε ήταν ότι το 43% των επισκεπτών που ήρθαν στην Αθήνα από ευρωπαϊκές αγορές (όπως Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία), δήλωσαν ότι την επέλεξαν συνειδητά, επειδή τη θεώρησαν ασφαλή προορισμό. Μεταξύ των επισκεπτών αναψυχής ηλικίας 18-25 ετών, αυτό το ποσοστό ήταν 60%. Επιπλέον, οι αλλοδαποί επισκέπτες αισθάνθηκαν, με βαθμολογία 7,6 στα 10, ότι ήταν αρκετά καλά ενημερωμένοι για τα μέτρα Covid-19 της Ελλάδας.
* Η συστηματική προσπάθεια εφαρμογής μέτρων ασφαλούς διαμονής από τους ξενοδόχους της Αθήνας είχε ως αποτέλεσμα τόσο οι Έλληνες όσο και οι αλλοδαποί επισκέπτες να νιώθουν πολύ ασφαλείς, στο ξενοδοχείο (βαθμολογώντας το με 8,9 και 9,2 αντίστοιχα).
*Οι επισκέπτες ήρθαν κυρίως για διακοπές (σε ποσοστό 75%) και αισθάνθηκαν ασφαλείς (βαθμολογία 8+) και στις διαδρομές τους στην πόλη. Επίσης, η συνολική εμπειρία τους στην πόλη δεν επηρεάστηκε ιδιαίτερα από τα μέτρα covid στα μάτια των αλλοδαπών τουριστών. Στην πραγματικότητα, ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης αυξήθηκε από 8,1 το 2019 σε 8,2 το 2020.
*Οι περισσότεροι επισκέπτες θα ξαναέρχονταν (σε ποσοστό 97%), αντιλαμβάνονται ότι έχουν να δουν πολλά περισσότερα (77%) και θα σύστηναν ανεπιφύλακτα (98%) την Αθήνα, δηλώνοντας απολύτως ευχαριστημένοι από την σχέση τιμής – ποιότητας.
Οι αρνητικοί δείκτες , ωστόσο, αφορούν στα στοιχεία που περιγράφουν την «απόδοση» των αθηναϊκών ξενοδοχείων, όπου πέραν της ‘κάθετης ελεύθερης πτώσης’ σε ζήτηση, πληρότητα και σε όλα τα επί μέρους στοιχεία που εξετάζονται (μέση τιμή δωματίου, έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο κ.λπ.), είναι ορατές πλέον σοβαρές αλλαγές στο τουριστικό προφίλ της Αθήνας, σε αγορές, πελατεία, κ.ά. τομείς, στους οποίους η πόλη και η ξενοδοχία βασίζονταν παραδοσιακά σε μεγάλο βαθμό, όπως:
α. Η απώλεια τουλάχιστον 700 εκ. ευρώ για τα ξενοδοχεία, κάτι που σίγουρα αναμένεται να επιδράσει στις επιχειρηματικές αποφάσεις και επενδύσεις,
β. Η ‘εξαφάνιση’ στην κυριολεξία των βασικών παραδοσιακών και μεγάλων αγορών της Αθήνας (Αμερική, Ασία κ.λπ. – όπως ήταν λογικό και αναμενόμενο)
γ. Η ‘εξαφάνιση’ (επίσης) του επαγγελματικού – συνεδριακού Τουρισμού, αλλά και της κρουαζιέρας.
Τα ως άνω φαινόμενα (οικονομικές απώλειες, απώλειες αγορών και θεματικών δραστηριοτήτων) πιστεύουνε ότι θα έχουν διάρκεια και πολύ σοβαρές συνέπειες, καθώς όχι απλώς επηρεάζονται αλλά και καθορίζονται από τον παράγοντα ‘υγεία’ / covid και τα όποια μέτρα και κανόνες (lockdown, εμβόλια, υγειονομικά πρωτόκολλα, πιστοποιητικά ελεύθερης διακίνησης κ.ά.) θεσπίζουν όχι μόνο η Ελλάδα, αλλά και όλες οι χώρες από τις οποίες δεχόμαστε επισκέπτες.
Όπως δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΞΑΑΑ κυρία Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς, « είναι αναγκαίο να μελετήσουμε πολύ προσεκτικά όλα τα νέα δεδομένα και στοιχεία που προκύπτουν, όχι μόνο από την έρευνα της ΕΞΑΑΑ αλλά και από όλες τις έρευνες που διεξήχθησαν από τους φορείς του Τουρισμού κατά την περίοδο της πανδημίας covid-19 με αντικειμενικότητα, καθώς θα χρειαστεί να συνθέσουμε τα συμπεράσματά τους και να λάβουμε υπόψη μας την πραγματική εικόνα, η οποία και θα καθορίσει τις όποιες κινήσεις, επιλογές και στρατηγικές αποφάσεις μας για το μέλλον.
Όλοι οι φορείς πρέπει να δουλέψουμε σκληρά και με αισιοδοξία παρά τις αντίξοες συνθήκες με ένα νέο όραμα: Μια νέα Ελλάδα και μια καινούργια Αθήνα, που θα ‘αναδυθεί’ στα μάτια των επισκεπτών μας. Και θα πρέπει να συνεργαστούμε γι’ αυτό, ξεκινώντας από το χτες και από το σήμερα, για το φετινό καλοκαίρι αλλά και για την «επόμενη ημέρα» στον αθηναϊκό, στον ελληνικό και στον διεθνή τουρισμό.»
Ο Γενικός Γραμματέας της ΕΞΑΑΑ κ. Ευγένιος Βασιλικός, επεσήμανε πως «ο δημόσιος και ο ιδιωτικός τομέας περισσότερο απ’ οποιαδήποτε άλλη φορά καλούνται να συνεργαστούν, να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να επιλύσουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που προκύπτουν για το τουριστικό και οικονομικό μέλλον της χώρας και της Αθήνας ειδικά, υποστηρίζοντας ουσιαστικά τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους στην ξενοδοχία και στον Τουρισμό.»
Τη συνεργασία ΕΟΤ – ΞΕΕ, ενόψει της ΙΤΒ 2021, επικύρωσαν ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης και ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητήριου Ελλάδας κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία του Οργανισμού.
Στόχος της συμφωνίας, αποτελεί η ισχυροποίηση της παρουσίας της Ελλάδας στην γερμανική και την διεθνή τουριστική αγορά, στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάκαμψης του τουριστικού κλάδου το 2021. Η συνεργασία των δύο φορέων, που θα υλοποιηθεί αρχικά στην διεθνή τουριστική έκθεση ITB Βερολίνου, φέτος πραγματοποιείται σε ψηφιακό περιβάλλον από τις 9 έως τις 12 Μαρτίου 2021.
Η επόμενη μέρα στον τουρισμό έχει δύο μεγάλους πρωταγωνιστές. Την ποιότητα και την ψηφιακή καινοτομία.
Η χώρα μας καλείται να ανταπεξέλθει στα νέα δεδομένα του τουρισμού με ασφάλεια και επιτυχία.
Κων/νος Σ. Μαργαρίτης
Δημοσιογράφος
Γαστρονομία
Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις
Πάλαι ποτέ προπύργιο της παράδοσης, το φαγητό σήμερα είναι κάτι πολύ περισσότερο από τροφή. Η γαστρονομία αποτελεί έναν ζωντανό καμβά που πειραματίζεται και μεταμορφώνεται, που μαγεύει, που παντρεύει τη μαγειρική τέχνη με τις καινοτόμες τεχνικές και μας δίνει ένα αποτέλεσμα μοναδικό. Το fine dining, το αποτέλεσμα αυτής της ένωσης, κάθε άλλο παρά στάσιμο μένει. Το αριστούργημα αυτό θέλει να εξελίσσεται συνεχώς, από τον λεπτεπίλεπτο χορό ενός τέλεια ισορροπημένου amuse-bouche μέχρι το grand finale ενός επιδορπίου.
Ποιο είναι, λοιπόν, το μέλλον του fine dining; Ας δούμε όλα όσα μας περιμένουν στη γαστρονομική σκηνή της χώρας τους επόμενους μήνες.
- Εξαιρετικά τοπική και εποχιακή κουζίνα
Η υψηλή γαστρονομία αγκαλιάζει όλο και περισσότερο την ντόπια πρώτη ύλη, γιορτάζοντας την αφθονία των τοπικών συστατικών σε hyper-local επίπεδο: δεν αρκεί να είναι ελληνικό, χρειάζεται να είναι από το ίδιο νησί, από το ίδιο χωριό, από τον ντόπιο αγρότη και παραγωγό με τον οποίο οι σεφ μπορούν να έχουν και απευθείας επικοινωνία.
Από αυτή την επικοινωνία, φυσικά, γεννιούνται μενού που όχι μόνο αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές, αλλά και ανάλογα με τη μέρα – χαρακτηριστικό ακόμα πιο έντονο στα εστιατόρια θαλασσινών όπου η ψαριά της κάθε μέρας μπορεί να ορίσει το τι θα σερβιριστεί. Αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει τις πιο φρέσκες γεύσεις, αλλά υποστηρίζει και βιώσιμες πρακτικές, με μεγάλα εστιατόρια με αστέρια μισελέν στην Αθήνα και αλλού να την υιοθετούν ήδη ως πρακτική.
- Μαγειρικές συνεργασίες
Μπορεί ένα “στριτφουντάδικο” να είναι high end; Μα, φυσικά! Τα όρια μεταξύ των διαφορετικών γαστρονομικών παραδόσεων είναι ασαφή, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συναρπαστικές συνεργασίες μεταξύ μαγείρων από διαφορετικά υπόβαθρα που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν παράταιρα, όμως μια δοκιμή αρκεί για να μας πείσει για το αντίθετο.
Αυτές οι συνεργασίες καταλήγουν σε καινοτόμα πιάτα που ξεπερνούν τα όρια της γεύσης και της παρουσίασης. Περιμένετε να γευτείτε, λοιπόν, απροσδόκητες “συγχωνεύσεις”, όπως fine dining και street food σε ένα πιάτο, που θα πυροδοτήσουν τους γευστικούς σας κάλυκες και θα διευρύνουν τους γαστρονομικούς σας ορίζοντες.
- Η τεχνολογία στην υπηρεσία της γεύσης
Η τεχνολογία φέρνει επανάσταση όχι μόνο στον τρόπο και τον χρόνο του μαγειρέματος, αλλά και στη συνολική εμπειρία φαγητού, δίνοντάς μας από διαδραστικά μενού και augmented reality έως εξατομικευμένες προτάσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις μας.
Αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις ενισχύουν τη συνολική γευστική εμπειρία, καθιστώντας την πιο ελκυστική και, χωρίς αμφιβολία, αξέχαστη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ της τεχνολογίας και της ανθρώπινης επαφής, διασφαλίζοντας ότι ο κλάδος της εστίασης και της φιλοξενίας συνεχίζει να έχει ως στόχο του την κοινωνική πτυχή του φαγητού.
- Η βιωσιμότητα στο προσκήνιο
Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον απλώς ένα τσιτάτο, μια λέξη που λέμε γιατί είναι στη μόδα τελευταία, είτε στον γαστρονομικό κόσμο είτε και σε άλλες πτυχές της ζωής μας – είναι μια βασική αξία που οδηγεί το μέλλον μας και το μέλλον του fine dining επίσης.
Όλο και περισσότεροι σεφ σε όλο τον κόσμο δεσμεύονται να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, να προμηθεύονται βιολογικά συστατικά και να ελαχιστοποιούν τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις της κουζίνας τους. Αυτή η δέσμευση δεν ωφελεί μόνο τον πλανήτη, αλλά απογειώνει και τη γευστική εμπειρία, προσφέροντας στους επισκέπτες ενός εστιατορίου μοναδικές γεύσεις αλλά και μια αίσθηση σκοπού και ικανοποίησης.
- Καθολικές εμπειρίες
Εδώ και χρόνια το fine dining έχει σταματήσει να αφορά μόνο το φαγητό που υπάρχει στο πιάτο μας. Τα εστιατόρια σκοπό έχουν πλέον να δημιουργήσουν μια εν γένει καθηλωτική εμπειρία που συνδυάζει γεύσεις σε ποτά και φαγητά, ήχους και μουσική, εξυπηρέτηση, περιβάλλον, άνεση και δεκάδες άλλα χαρακτηριστικά που ενδεχομένως επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία.
Το fine dining σήμερα ξυπνά όλες τις αισθήσεις και η τάση αυτή φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνει, μεταφέροντάς μας σε έναν άλλο κόσμο και κάνοντας το γεύμα μας ένα πραγματικά αξέχαστο ταξίδι από την αρχή ως το τέλος.
Οι τάσεις αυτές δεν είναι κάτι νέο, σίγουρα όμως κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, που σημαίνει ότι θα τις συναντήσουμε στις γευστικές μας περιπλανήσεις τους επόμενους μήνες. Το fine dining σήμερα αγκαλιάζει την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τα τοπικά προϊόντα κάθε περιοχής και είμαστε εδώ για να γευτούμε τα όσα έρχονται.
Συνεντεύξεις
Η Δύναμη της Γυναικείας Ηγεσίας | Αϊδινίδου Λυδία
Η κυρία Αϊδινίδου Λυδία είναι ιδιοκτήτρια της εταιρείας LeChatnails Greece, η οποία αποτελεί την αποκλειστική αντιπροσωπεία στην Ελλάδα του αμερικάνικου brand LeChat. Προμηθεύει
επαγγελματικά προϊόντα ονυχοπλαστικής σε καταστήματα περιποίησης άκρων σε όλη την
Ελλάδα. Παράλληλα, διαθέτει το κατάστημα LeChatnails Spot, που περιλαμβάνει παροχές για την
περιποίηση των άκρων και εξειδικευμένες υπηρεσίες φρυδιών, βλεφαρίδων, αποτρίχωσης
και Solarium. Το φθινόπωρο του 2023 άνοιξε ένα ακόμη κατάστημα Le Chat στην Πάτρα.
Τα τελευταία χρόνια, οι δραστηριότητες της επεκτάθηκαν και στον κλάδο τoυ αυτοκινήτου,
και ειδικότερα του leasing αυτοκινήτων, με καταστήματα σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα. Μια
ακόμα ενασχόληση αφορά την εκμετάλλευση και αξιοποίηση οικογενειακών ακινήτων.
Κυρία Αϊδινίδου Λυδία, θα μπορούσατε να μας πείτε αν υπάρχουν πρότυπα ή μέντορες που σας έχουν επηρεάσει;
Θα έλεγα πως μέντοράς μου ηταν ο παππούς μου, ο οποίος από τα πρώτα μου βήματα στο
επιχειρείν αποτέλεσε τον πιο αξιόπιστο σύμβουλο, υποστηρικτή και θαυμαστή μου.
Βέβαια, για μένα πρότυπο αποτελεί κάθε γυναίκα που εργάζεται σκληρά και καταφέρνει να
πραγματοποιήσει το όνειρο της ενώ ταυτόχρονα επιτελεί πολλαπλούς κοινωνικούς ρόλους.
Είναι πολύ σημαντικό να αναγνωρίζουμε την δύναμη και την συνεισφορά των γυναικών στην
κοινωνία και την οικονομία.
Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν την επιτυχία μιας
επιχείρησης;
Προσωπικά πιστεύω ότι η ομαδικότητα, η δημιουργικότητα και η καινοτομία αποτελούν το
τρίπτυχο της επιτυχίας. Ένας άνθρωπος δεν μπορεί ποτέ να υλοποιήσει το όραμα του μόνος
του χωρίς τους κατάλληλους στόχους και συνεργάτες. Η προσφορά προϊόντων και
υπηρεσιών που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών συμβάλλει στην επιτυχία.
Θεωρώ όμως ότι αυτό που κάνει πραγματικά μία επιχείρηση να ξεχωρίζει είναι η διαρκής
αναζήτηση νέων ιδεών και τρόπων για να βελτιωθούν οι διαδικασίες και τα προϊόντα.
Τι θα συμβουλεύατε σε μία νέα επιχειρηματία που θα επιθυμούσε να ασχοληθεί με το
αντικείμενο σας;
Δεν πρέπει να φοβόμαστε να κάνουμε λάθη, η αποτυχία συνιστά μέρος της διαδικασίας
μάθησης. Επιμονή και υπομονή. Η υλοποίηση ενός οράματος απαιτεί σκληρή δουλειά και
αφοσίωση και το πάθος μας κινητοποιεί κατά τη διάρκεια των δύσκολων περιόδων.
Ποιο είναι το πιο σημαντικό μάθημα που έχετε μάθει ούσα επιχειρηματίας;
Σε κάθε φάση της επιχειρηματικής μου πορείας αντιμετώπισα προκλήσεις και ανατροπές.
Εκείνο που με βοήθησε όμως πραγματικά είναι η δύναμη της αποφασιστικότητας και η
στοχοπροσήλωση. Βέβαια, μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια συνειδητοποίησα ότι η αξία των
ανθρώπων είναι ανεκτίμητη και πολυδιάστατη. Οι άνθρωποι αποτελούν τον πυρήνα κάθε
επιχειρηματικής δραστηριότητας, δίνουν ζωή στην επιχείρηση και καθορίζουν την επιτυχία
της.
Ποια είναι τα σχέδια σας για το μέλλον;
Θέλω να διευρύνω την εταιρεία LeChatnails σε όλη την Ελλάδα. Μάλιστα, πιστεύω ότι η
Αθήνα αποτελεί την κατάλληλη τοποθεσία για την έδρα του επόμενου καταστήματος μας.
Μέσα στις επιδιώξεις μου είναι η προσχώρηση στην ενοικίαση αυτοκινήτων και η επένδυση
στην αγορά της βραχυπρόθεσμης ενοικίασης ακινήτων.
Αϊδινίδου Λυδία | Επιχειρηματίας
Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman.
Εκδηλώσεις
“Σημάδια στο Χρόνο: Η Queer Ιστορία της Θεσσαλονίκης”
H Θεσσαλονίκη ζει στο ρυθμό του πανευρωπαϊκού φεστιβάλ υπερηφάνειας EuroPride 2024 και η dot2dot, σε αποκλειστική συνεργασία με τη διοργάνωση, σας ξεναγεί στην queer ιστορία της πόλης!
Ποια είναι τα σημεία του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης που άφησαν τα σημάδια
τους μέσα στο χρόνο; Ποιες είναι οι ιστορίες της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητάς της; Τι σχέση έχει
ένας άνδρας 2.300 χρόνων, ένα καφενείο στο λιμάνι, μια αυτοκτονία στα Δικαστήρια και τα
Λουτρά Παράδεισος;
Σε μια ξεχωριστή περιπατητική ξενάγηση με την υπογραφή της πολιτιστικής εταιρείας
dot2dot, οι συναρπαστικές ιστορίες των ανθρώπων της πόλης συνδέονται με κτίρια-
τοπόσημα, πλατείες, αγορές και γειτονιές πολυσύχναστες αλλά και του περιθωρίου,
γειτονιές φωτεινές αλλά και σκοτεινές. Σε κάθε βήμα της διαδρομής, live performances, φωτογραφίες, ήχοι και αντικείμενα πρωταγωνιστών αποκαλύπτουν ένα νέο κεφάλαιο
στην ιδιαίτερη και πολύχρωμη ιστορία της Θεσσαλονίκης.
Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Απαραίτητη η προκράτηση.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη