Lifestyle
«Οι διάσημοι καλλιτέχνες Ίλια & Εμίλια Καμπάκοφ στη γκαλερί Donopoulos International Fine Arts»

Με τη συμπλήρωση ενός έτους συνεργασίας, η Donopoulos International Fine Arts παρουσιάζει την έκθεση των Ίλια και Εμίλια Καμπάκοφ «Έργα Σε Χαρτί», η οποία εγκαινιάζεται τη Δευτέρα15 Μαΐου, στις 19:00. Η έκθεση περιλαμβάνει εκτυπώσεις και σχέδια σε χαρτί, όπως και την εγκατάσταση “The Children’s Corner”, η οποία εκτέθηκε για πρώτη φορά το 1988. Τα εγκαίνια θα πλαισιώνονται από ένα κονσέρτο νέων μουσικών από την Ελλάδα, τη Βόρεια Μακεδονία, την Ουκρανία και τη Ρωσία.
Οι Ίλια και Εμίλια Καμπάκοφ, είναι πρώην Σοβιετικοί καλλιτέχνες που ζουν και εργάζονται στις ΗΠΑ. Οι Καμπάκοφ επεξεργάζονται περιβάλλοντα τα οποία ενώνουν στοιχεία της καθημερινότητας, με στοιχεία του ιδεατού. Ενώ το έργο τους είναι βαθιά ριζωμένο στο Σοβιετικό κοινωνικό και πολιτισμικό περίγραμμα, με το οποίο ανατράφηκαν, η δουλειά τους έχει αποκτήσει παγκόσμια χροιά και σημασία. Έχει ως επίκεντρο τους συναισθηματικούς και ψυχολογικούς φόβους, τις φοβίες, τις ελπίδες και τα όνειρα, τα οποία είναι κοινά σε όλους, ανεξαρτήτως εθνικότητας και προέλευσης.

Ο εννοιολογικός καλλιτέχνης, Ίλια Καμπάκοφ γεννήθηκε στο Ντιεπροπετρόφσκ της Σοβιετικής Ένωσης, το 1933. Σπούδασε στην Ακαδημία Τεχνών VA Surikov στη Μόσχα, και ξεκίνησε τη καριέρα του ως δημιουργός σκίτσων σε παιδικά βιβλία τη δεκαετία του 50. Υπήρξε μέλος μιας ομάδας καλλιτεχνών στη Μόσχα, η οποία δούλεψε εκτός του Σοβιετικού Συστήματος Τέχνης. Το 1985, πραγματοποίησε τη πρώτη ατομική του έκθεση στη Dina Vierny Gallery στο Παρίσι, ενώ μετοίκησε στη Δύση δύο χρόνια αργότερα, με την ευκαιρία του art residency στο Kunstverein Graz της Αυστρίας. Το 1988, ο Καμπάκοφ ξεκίνησε να εργάζεται με τη μέλλουσα σύζυγό του, Εμίλια (θα παντρευτούν το 1992). Στη συνέχεια όλη η δουλειά των δύο καλλιτεχνών ήταν συνεργατική, σε διαφορετικές αναλογίες, ανάλογα με το πρότζεκτ το οποίο αναλάμβαναν. Σήμερα, ο Καμπάκοφ αναγνωρίζεται ως ο πιο σημαντικός Σοβιετικός καλλιτέχνης που αναδείχθηκε στα τέλη του 20ου Αιώνα. Οι εγκαταστάσεις του απευθύνονται τόσο στις συνθήκες της μετασταλινικής Ρωσίας, όσο και γενικότερα στο ανθρώπινο γίγνεσθαι.
Η Εμίλια Καμπάκοφ (γεν. Λέκατς) γεννήθηκε στο Ντιεπροπετρόφσκ της Σοβιετικής Ένωσης, το 1945. Παράλληλα με τις σπουδές της Ισπανικής Γλώσσας στο Πανεπιστήμιο της Μόσχας, παρακολούθησε και το Μουσικό Κολλέγιο του Ιρκούτσκ. Μετοίκησε στο Ισραήλ το 1973 και έπειτα στη Νέα Υόρκη το 1975, όπου εργάστηκε ως επιμελήτρια και έμπορος Τέχνης. Η Εμίλια εργάζεται στο πλάι του Ίλια, από το 1989.

Το έργο των καλλιτεχνών έχει εκτεθεί σε Μουσεία όπως το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης (ΜΟΜΑ) στη Νέα Υόρκη, στο Hirshhorn στην Ουάσινγκτον, στο Stedeleijk στο Άμστερνταμ, στο Pompidou στο Παρίσι, στη Documenta IX, στη Whitney Biennial του 1997, και στο Κρατικό Μουσείο Ερμιτάζ στην Αγία Πετρούπολη, μεταξύ άλλων. Το 1993, εκπροσώπησαν τη Ρωσία στην 45η Μπιενάλε Βενετίας, με την εγκατάστασή τους στο Κόκκινο Περίπτερο. Οι Καμπάκοφ, έχουν αναλάβει πληθώρα σημαντικών δημοσίων commissions ανά την Ευρώπη, και έχουν λάβει βραβεία και διακρίσεις, όπως το Βραβείο El Greco For Lifetime Achievement από την Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair, στη Θεσσαλονίκη το 2022, το Commandeur de l’Ordre des Arts et des Lettres, Γαλλία, το 2014, το βραβείο Cartier, στο St. Moritz Ελβετίας το 2010, το βραβείο Όσκαρ Κόκοσκα, στη Βιέννη Αυστρίας το 2002, και το Chevalier de L’Ordre des Arts et des Lettres, Γαλλία, το 1995.

Η έκθεση λαμβάνει χώρο σε αλληλεπίδραση με το Ship of Tolerance (Πλοίο της Ανεκτικότητας), ένα παγκόσμιας εμβέλειας πρότζεκτ αφιερωμένο στη μόρφωση και τη διασύνδεση παιδιών από διαφορετικές Ηπείρους, Κουλτούρες και Ταυτότητες, μέσω της παγκόσμιας γλώσσας της Τέχνης. Η εκκίνηση του πρότζεκτ έγινε από τους Καμπάκοφ το 2005 στη Σίβα Αιγύπτου, και ακολούθησαν περισσότερες από δώδεκα εγκαταστάσεις του, σε τέσσερις Ηπείρους.
Στις 18 Μαΐου, το Πλοίο θα εγκαινιαστεί στη Πρώτη Προβλήτα του Λιμένος Θεσσαλονίκης, σε συνδυασμό με δωρεάν κονσέρτο, στο οποίο θα συμμετέχουν νέοι μουσικοί καλλιτέχνες του πρότζεκτ.
Info: Donopoulos International Fine Arts, Αγίας Θεοδώρας 3, Θεσσαλονίκη, 2310 552633
Διάρκεια έκθεσης 15 Μαΐου- 22 Ιουνίου, 2023
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα κλειστά
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 10.00-14.30, 17.30-21.00
Τετάρτη & Σάββατο: 10.00 – 15.00
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση