Connect with us

Ομορφιά

Ο Φειδίας, ο Leonardo da Vinci και η Πλαστική Χειρουργική

Ο Πλαστικός χειρουργός ακριβώς όπως ένας καλλιτέχνης θα πρέπει πάντα και σύμφωνα με τα παραπάνω να αναλύει ανθρωπομετρικά ορθά, έτσι ώστε να κάνει την σωστή αισθητική διάγνωση με στόχο πάντα το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Ο Δημήτρης Τριανταφύλλου μας εξηγεί ποια είναι η σχέση ανάμεσα στον Φειδία, τον Leonardo da Vinci, την πλαστική χειρουργική και τις τέλειες αναλογίες.

Ο“Κώδικας Da Vinci” του Dan Brown ήταν αναμφισβήτητα το βιβλίο που είχε τις περισσότερες πωλήσεις τη χρονιά που εκδόθηκε, αλλά και τους περισσότερους αναγνώστες.

Συναρπαστική πλοκή ενός θρίλερ που συνδυάζει την τέχνη, την ιστορία και τη Θρησκεία. Μια συνεχής αναζήτηση χαμένη σε μυστικούς κώδικες. Ο συγγραφές στη σελίδα 131 του βιβλίου του αναφέρεται στον αριθμό “φ”. Ο αριθμός αυτός πίστευαν και ήταν βέβαιοι οι αρχαίοι όταν τον ανακάλυψαν, ότι είχαν εντοπίσει τη θεμέλιο λίθο του σύμπαντος, τη δομική αρχή του Θεού. Ο αριθμός αυτός είναι απλά ένα νούμερο το “1,618” που το πραγματικά ασύλληπτο χαρακτηριστικό του ήταν ο ρόλος του ως θεμελιώδους δομικού στοιχείου στη φύση.

Τα πάντα (φυτά, ζώα, ακόμα και οι άνθρωποι) διέπονται από αναλογίες που συνέτειναν με τρομακτική ακρίβεια προς την αναλογία “φ”, προς 1. Η συνεχής αυτή παρουσία του ξεπερνά τα όρια της σύμπτωσης.

Σε μια κυψέλη όπου οι θηλυκές μέλισσες πάντοτε ξεπερνούν τις αρσενικές σε αριθμό, αν διαιρέσεις τον αριθμό των θηλυκών μελισσών με τον αριθμό των αρσενικών μελισσών σε οποιαδήποτε κυψέλη στον κόσμο καταλήγεις πάντα στον ίδιο αριθμό, το “φ”.

Ο χρυσός αριθμός “φ” είναι αφιερωμένος και βαπτίζεται έτσι απ’ το πρώτο γράμμα του ονόματος του πασίγνωστου σε όλους γλύπτη Φειδία. Ο αριθμός αυτός μπορεί να αποδοθεί με τον μαθηματικό τύπο φ= (τετραγωνική ρίζα του 5) + 1 δια 2. Παρ’ όλο που ο χρυσός αριθμός “φ” αυτή η θεία αναλογία είχε μελετηθεί και ήταν γνωστή από τους Πυθαγόρειους (όπου το 1 ταυτίζεται με το Θεό και όλα τα άλλα είναι παράγωγα αυτού), και την σχολή στο Άργος του γλύπτη Πολύκλειτου όπου γίνονται τρομερές ανθρωπομετρικές αναλύσεις με κύκλους, τετράγωνα τρίγωνα και άλλα Ευκλείδια γεωμετρικά σχήματα, ένας Μαθηματικός του 12ου αιώνα, ο Leonardo Fibonacci (ή Fillius Bonacci) παρουσιάζει μια ιδιαίτερα διάσημη και ξεχωριστή ακολουθία όπου το άθροισμα δύο διαδοχικών αριθμών ισούται με τον αμέσως επόμενο αλλά και τα πηλίκα των γειτονικών αριθμών προσεγγίζουν το 1,618 δηλαδή το χρυσό νούμερο “φ”. “Ακολουθία Fibonacci 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, …”.

To “χρυσό τμήμα” είναι ένα ευθύγραμμο τμήμα που αποτελείται από δύο επιμέρους τμήματα, ΑΒ το μικρότερο και BC το μεγαλύτερο. Η χρυσή αναλογία εκφράζεται με την εξίσωση ΑΒ/BC = BC/AC = φ = 1,618. “Χρυσό παραλληλόγραμμο’’ είναι αυτό που έχει πλευρές 1 Χ 1,618 (φ) ενώ “χρυσό τρίγωνο’’ αυτό με βάση 1 και πλευρές 1,618 (φ). Η ένωση πέντε τέτοιων ‘’χρυσών τριγώνων’’ δημιουργεί το “πεντάγραμμο’’ όπως ονομαζόταν από τους αρχαίους ή πεντάκτινο αστέρι. Γι’ αυτό το λόγο και το πεντάκτινο αστέρι θεωρούνταν ανέκαθεν σύμβολο ομορφιάς και τελειότητας.

Αυτός που κατανόησε καλύτερα από όλους τη “χρυσή αναλογία’’ στα μεταγενέστερα χρόνια στο ανθρώπινο σώμα δεν ήταν άλλος από τον Leonardo Da Vinci, ο οποίος έφτασε στο σημείο να εκταφιάζει πτώματα προκειμένου να μελετήσει τις ακριβείς αναλογίες της ανθρώπινης σκελετικής δομής. Είναι περίφημο το έργο του “Βιτρούβιος Άντρας’’. Μελέτη πάνω στο ανθρώπινο σώμα που το βλέπουμε σε αφίσες, προσκλήσεις ιατρικών συνεδρίων, ατζέντες ή και ημερολόγια, αφιερωμένα
στον Μάρκο Βιτρούβιο, ένα ρωμαίο ιδιοφυή αρχιτέκτονα του 1ου μ.χ αιώνα, όπου και ο ίδιος αναφέρεται στις ‘’χρυσές αναλογίες’’ στο έργο του περί αρχιτεκτονικής, και ο οποίος πρώτος σχεδίασε έναν άντρα με ανοιχτά και κλειστά πόδια μέσα σε κύκλο και τετράγωνο. Ο Da Vinci το ξανασχεδίασε, διόρθωσε τις ατέλειες και το παρουσίασε.

Ο Alberti στην αρχή της Αναγέννησης τροποποίησε το σύστημα του Πολύκλειτου χρησιμοποιώντας πολύπλοκο σύστημα γεωμετρικών σχημάτων που αναλύει το ανθρώπινο σώμα. Στη μοντέρνα ιατρική οι ‘’χρυσές αναλογίες’’ βρίσκουν εφαρμογή στην Πλαστική Χειρουργική κάνοντας ένα βήμα παραπάνω. Ένας ιατρός ο Marquardt δημιούργησε ένα σχήμα βασισμένο στο πεντάγραμμο με το οποίο υποστηρίζει ότι μπορεί να το χρησιμοποιεί για να αναλύει τις αναλογίες του προσώπου και τις αποκλίσεις από το ιδεατό.

Ο Δημήτρης Τριανταφύλλου είναι Πλαστικός Χειρουργός,
μετεκπαιδεύτηκε στο Barnes Hospital,
Washington University, St.Louis Mo, USA.

Δείτε τις υπηρεσίες που παρέχει ο dr.Τριανταφύλλου στο drplastic.gr!

Ομορφιά

Πως να περιποιηθούμε το δέρμα μας μετά το καλοκαίρι;  Δώστε στο δέρμα σας την υγρασία που του έχει λείψει για να το δείτε και πάλι ελαστικό και ζωντανό!

Το καλοκαίρι πέρασε και κρατάμε τις όμορφες αναμνήσεις των διακοπών. Ήρθε όμως η ώρα να διώξουμε τα σημάδια που άφησαν στο πρόσωπο μας η εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο, στις υψηλές θερινές θερμοκρασίες και το θαλασσινό νερό. Ενδεικτικά το δέρμα μας μπορεί να εμφανίσει σημάδια αφυδάτωσης, θαμπάδες , πανάδες ακόμα και ακμή σε ορισμένες περιπτώσεις.

Στην ξενοιασιά του καλοκαιριού συνηθίζουμε να παραλείπουμε την ρουτίνα περιποίησης μας και να μην δίνουμε την δέουσα προσοχή στο δέρμα μας. Έτσι με την επιστροφή θα πρέπει πρώτα να κάνουμε κάποια επιπρόσθετα στάδια περιποίησης , να επαναφέρουμε την επιδερμίδα μας και μετά να συνεχίσουμε με την ρουτίνα μας.

Θα πρέπει να δεχθούμε κάποιες θεραπείες περιποίησης σε ένα κέντρο αισθητικής, αλλά ταυτόχρονα να κάνουμε και σωστή χρήση καλλυντικών στο σπίτι, πάντα συνδυαστικά.

Το πιο σύνηθες είναι να χρειαστούμε ενυδάτωση. Η παρατεταμένη έκθεσή μας σε υψηλές θερμοκρασίες, στον ήλιο αλλά και στα μελτέμια του Αυγούστου, προκαλεί αφυδάτωση και θαμπάδες. Υπάρχει ένα μεγάλο εύρος θεραπειών που ενυδατώνουν βαθιά το δέρμα. Η μεσοθεραπεία και οι υπέρηχοι είναι οι πιο διαδεδομένες και πιο δραστικές.

Για πιο καλό αποτέλεσμα μια θεραπεία ενυδάτωσης θα μπορούσε να συνδυαστεί με βαθύ καθαρισμό ή με υδροδερμοαπόξεση, δερμοαπόξεση με διαμάντι κ.α. Η απολέπιση θα βοηθήσει να απομακρυνθούν οι ρύποι και τα νεκρά κύτταρα της επιδερμίδας. Το δέρμα μας πρέπει να παραμένει πάντα καθαρό , να μπορεί να αναπνέει και να δεχθεί και πιο εύκολα τα συστατικά από όποια καλλυντικά προϊόντα κι αν εφαρμόσουμε.

Για τις πανάδες υπάρχουν πιο δραστικές θεραπείες όπως το φυτικό και τα peelings ΑΗΑs , ΒΗΑs. Η πιο βαθιά απολέπιση καταπολέμα τις λεπτές γραμμές και ρυτίδες, βοηθά και στην απομάκρυνση των πανάδων και δυσχρωμιών που αφήνει πίσω της η μελανίνη που παράγεται κατά την έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία.

Για την φροντίδα στο σπίτι θα πρέπει να επιλέξουμε μια δυνατή ενυδατική κρέμα ή ορό με υψηλή συγκέντρωση σε ενυδατικούς παράγοντες όπως το υαλουρονικό. Δώστε στο δέρμα σας την υγρασία που του έχει λείψει για να το δείτε και πάλι ελαστικό και ζωντανό.

Η γνωστή σε όλους μας για την αντιοξειδωτική της δράση βιταμίνη C είναι must για το φθινόπωρο, αφού θα βοηθήσει να διώξουμε τις πανάδες και την θαμπάδα από το πρόσωπο μας.

Τέλος η ρετινόλη, που συνήθως την διακόπτουμε τους καλοκαιρινούς μήνες, θα πρέπει να επιστρέψει στην βραδινή μας ρουτίνα. Θα βοηθήσει στην αναγέννηση των κυττάρων και την παραγωγή κολλαγόνου. 

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,  Αισθητικός – Κοσμητολόγος

και Μαρία Νίκου , Αισθητικός – Κοσμητολόγος

Laserskin Solutions (Αθήνα, Τρίκαλα)

Continue Reading

Ομορφιά

Η θερμοκρασία ανεβαίνει, καιρός να ανανεώσεις την ρουτίνα περιποίησης του προσώπου σου.

Με το καλοκαίρι προ των πυλών έχει έρθει η ώρα να αλλάξεις τις συνήθειες σου. Το δέρμα σου καλείται να αντιμετωπίσει νέες περιβαλλοντικές συνθήκες και ο ρόλος σου είναι να το προστατέψεις.

Οι υψηλές θερμοκρασίες που μας αφυδατώνουν, η υγρασία και η έκθεση στην επιβλαβή ακτινοβολία UV είναι οι βασικοί παράγοντες για τους οποίους καλούμαστε να προσαρμόσουμε την ρουτίνα περιποίηση μας, προκειμένου να διατηρήσουμε ένα υγιές και λαμπερό δέρμα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Η κατάλληλη ενυδατική κρέμα πλούσια σε υαλουρονικό οξύ είναι το κλειδί για τη διατήρηση της ενυδάτωσης του δέρματος. Τις πρωινές ώρες επίλεξε μια ελαφριά, μη λιπαρή ενυδατική κρέμα που θα απορροφάται γρήγορα από το δέρμα σου. Το υαλουρονικό οξύ έχει την ικανότητα να συγκρατεί περίπου 1.000 φορές το βάρος του σε νερό, το γεγονός αυτό το καθιστά τον κύριο ενυδατικό παράγοντα της επιδερμίδας μας. Σε κάθε περίπτωση μην ξεχνάς τη σημασία της ενυδάτωσης από μέσα προς έξω. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες θα πρέπει να πίνεις 2 με 2,5 lt νερού στη διάρκεια της ημέρας .

Προστατέψου από την ακτινοβολία UV που προκαλεί την φωτογήρανση. Επιτακτική ανάγκη είναι η χρήση ενός ποιοτικού αντηλιακού με υψηλό δείκτη προστασίας. Φόρα το αντηλιακό σου πριν βγεις από το σπίτι, πριν πας στην εργασία σου, ακόμη κι αν βγεις για λίγη ώρα για μία βόλτα ή τα καθημερινά ψώνια. Ο ήλιος στην χώρα μας είναι επιθετικός τους καλοκαιρινούς μήνες και το αντηλιακό μας είναι η ασπίδα προστασία μας απέναντι στις ακτίνες UV. Επίλεξε το αντηλιακό που σου ταιριάζει σε υφές και αρώματα, προτίμησε όμως κάποιο από αυτά που περιέχουν ενυδατικούς παράγοντες και μην ξεχνάς να το ανανεώνεις κατά την διάρκεια της μέρας.

Το βράδυ πρέπει να αφιερώσεις λίγο χρόνο για την καθαριότητα του προσώπου σου. Η αφαίρεση του μακιγιάζ και η απομάκρυνση των ρύπων, επιτρέπει στο δέρμα σου να “αναπνέει”, να παραμένει υγιές και ζωντανό. Στη συνέχεια εφάρμοσε μία κρέμα με αντιοξειδωτικούς παράγοντες , όπως η νιασιναμίδη. Η νιασιναμίδη κερδίζει έδαφος τους καλοκαιρινού μήνες, έναντι άλλων δραστικών συστατικών με αντιοξειδωτική δράση, επειδή δεν προκαλεί φωτοευαισθησία. Είναι συμβατή με όλους τους τύπους δέρματος, δρα ενάντια στις ελεύθερες ρίζες και έχει αντιφλεγμονώδη δράση.

Με λίγη προσοχή και τα κατάλληλα κοσμητικά προϊόντα, μπορείς να απολαύσεις ένα υγιές και λαμπερό δέρμα καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.

Αρθρογράφοι :

Παναγιώτα Μαθιουδάκη,  Αισθητικός – Κοσμητολόγος

Μαρία Νίκου , Αισθητικός – Κοσμητολόγος

Laserskin Solutions (Αθήνα, Τρίκαλα)

Continue Reading

Ομορφιά

Βλέμμα που μαγνητίζει

Η αξιοποίηση του χαρακτηριστικού στοιχείου της μεσαίας ζώνης του προσώπου μας μπορεί να μας χαρίσει πιο έντονη έκφραση. Ιδανικό θεωρείται όταν η απόσταση μεταξύ των δύο ματιών είναι ίση με ένα μάτι, οι γωνίες του έσω και έξω ματιού βρίσκονται στην ίδια νοητή ευθεία και το μέγεθός τους είναι ανάλογο με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά.

Το ολοκληρωμένο μακιγιάζ τους περιλαμβάνει:

  • χρήση κρέμας
  • τοποθέτηση καλυπτικού με χρώμα για τους μαύρους κύκλους και τις τυχόν δυσχρωμίες του προσώπου
  • make up και πούδρα
  • βάση σκιάς στο πάνω βλέφαρο, αν πρόκειται να τοποθετηθούν σκιές
  • χρήση σκιών στο πάνω και κάτω βλέφαρο
  • υπογράμμιση με μολύβι ή eyeliner
  • τονισμός των βλεφαρίδων με μάσκαρα ή και τοποθέτηση ψεύτικων βλεφαρίδων,
  • συσχέτιση – διόρθωση των φρυδιών

Για την τοποθέτηση των σκιών στα μάτια προτείνονται δύο τρόποι χρήσης των χρωμάτων:

Ο πρώτος μιλάει για οριζόντιο μακιγιάζ ματιών, όπου η τοποθέτηση των χρωμάτων είναι σχεδόν παράλληλη. Το πιο ανοιχτό χρώμα μπαίνει κάτω από το τόξο του φρυδιού καθ’ όλο το μήκος του, το μεσαίο χρώμα στο κινητό βλέφαρο, σε ύψος που συναντά το ανοικτό χρώμα και το σκουρότερο στην εξωτερική γωνία του ματιού, περισσότερο ή λιγότερο προς την εσωτερική γωνία του, ανάλογα με το σχήμα ματιών του εκάστοτε ατόμου.

Ο δεύτερος τρόπος αφορά κάθετο μακιγιάζ, όπου η τοποθέτηση των χρωμάτων είναι πλαγιοκάθετη. Σύμφωνα με αυτόν τον τρόπο, το μάτι χωρίζεται σε τρία ίσα νοητά μέρη. Στο πρώτο 1/3 του, που ξεκινάει από την εσωτερική επιφάνεια του ματιού μπαίνει το ανοικτότερο χρώμα. Στο 2/3 μπαίνει το μεσαίο χρώμα, στο σημείο του βλεφάρου ακριβώς πάνω από την ίριδα. Το σκουρότερο θα φαίνεται στο τρίτο τμήμα του από το τελείωμα της ίριδας προς το τελείωμα του ματιού. Τα μεσαία και σκούρα χρώματα μπορούν να φτάνουν ως το φρύδι ή να σταματούν λίγο χαμηλότερα. Μακιγιάρουμε με σκιά μέρος ή και όλο το κάτω βλέφαρο κοντά στη γραμμή των βλεφαρίδων.

Το περίγραμμα των ματιών γίνεται με μολύβι ή eye1iner. Στα φυσιολογικά μάτια η γραμμή ξεκινά λεπτή απ’ την εσωτερική γωνία του, φαρδαίνει λίγο πάνω απ’ την ίριδα και καταλήγει λεπτότερη στην εξωτερική γωνία του ματιού. Η γραμμή τοποθετείται κοντά στη ρίζα των βλεφαρίδων, περισσότερο ή λιγότερο παχιά ανάλογα με το ύψος του κινητού βλεφάρου, το χρώμα που επιλέγουμε και την απόδοση που επιθυμούμε. Μπορεί να υπογραμμιστεί όλο το κάτω βλέφαρο ή τμήμα του.

Το χρώμα του προϊόντος που χρησιμοποιούμε για το περίγραμμα είναι αυτό που θα καθορίσει την προβολή ή την υποβάθμιση τμήματος του ματιού. Λαμπερό και ανοικτό για παράδειγμα χρώμα, το προβάλει. Σκούρο, σε μεγάλη έκταση βαραίνει το βλέμμα και δίνει την εντύπωση μεγάλου βάθους.

Μεγάλη σημασία έχουν και οι βλεφαρίδες, το μακιγιάζ των οποίων γίνεται με χρήση μάσκαρας πρώτα στο πάνω βλέφαρο από τη ρίζα προς το ελεύθερο άκρο τους και μετά ανοδικά προς τα έξω και πάνω. Τοποθετούμε μάσκαρα και στο κάτω βλέφαρο. Χτενίζουμε τις βλεφαρίδες με το ειδικό χτενάκι για την αποφυγή συγκέντρωσης υλικού.

Η γνώση της τοποθέτησης των έγχρωμων καλλυντικών ματιών με την κατάλληλη επιλογή χρωματικών τόνων εναρμονισμένων με το χρώμα της ίριδας συνθέτει την αρμονία για ένα ιδανικό βλέμμα που δεν περνά απαρατήρητο. Μαγνητίζει…


Άρθρο αρχείου

Μεγακλή Θεογνωσία

Continue Reading

Trending