Αυτοκίνητο
Πανελλαδική Δημοσιογραφική Παρουσίαση της νέας BMW XM.
Με τους εορτασμούς της 50ής επετείου να συνεχίζονται, η BMW M GmbH φέρνει το πρώτο της αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με σύστημα ηλεκτροκίνησης. Ένα plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από έναν V8 βενζινοκινητήρα και έναν εξαιρετικά ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, χαρίζει στην BMW XM (συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου: 1,6 – 1,5 l/100 km στον κύκλο WLTP, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 30,1 – 28,9 kWh/100 km στον κύκλο WLTP, συνδυασμένες εκπομπές CO2: 36 – 33 g/km στον κύκλο WLTP, τιμές για τον κύκλο NEDC: – *) μία συναρπαστική δυναμική υπεροχή.
Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID, η πολυτελής σχεδίαση και το πρωτοποριακό εσωτερικό της BMW XM, συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας νέας ερμηνείας της φιλοσοφίας Sports Activity Vehicle (SAV) στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων, που υπόσχεται να φέρει αυτή την απαράμιλλη αίσθηση M σε νέα target groups και αγορές.
Η BMW XM, το highlight της προϊοντικής επέλασης της μάρκας στην επετειακή χρονιά της, είναι επίσης η πρώτη πρωτότυπη BMW M μετά την BMW M1. Περίτεχνες πινελιές κατασκευασμένες με ακρίβεια στην εξωτερική σχεδίαση του υψηλών επιδόσεων SAV, παραπέμπουν στο θρυλικό σπορ αυτοκίνητο που είχε τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο. Η παραγωγή της BMW XM θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο του 2022, πριν φτάσει στις αντιπροσωπείες όλου του κόσμου την άνοιξη του 2023. Κύριες αγορές πωλήσεων θα είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Μέση Ανατολή.
Σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID για εντυπωσιακές επιδόσεις και ταξίδια με μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID στην BMW XM αποδίδει συνολική ισχύ 480 kW/653 hp (που παράγεται από τον συνδυασμό του κινητήρα εσωτερικής καύσης με απόδοση έως 360 kW/489 hp και του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με ισχύ έως 145 kW/197 hp). Το σύστημα υποστηρίζεται από έναν πρόσφατα εξελιγμένο, κλασικά υψηλόστροφο V8 κινητήρα με προηγμένη τεχνολογία M TwinPower Turbo. Η μονάδα των 4,4 λίτρων διαθέτει πολλαπλή εξαγωγή σε διάταξη cross-bank και βελτιστοποιημένη διαδικασία διαχωρισμού λαδιού.
Ο οκτακύλινδρος κινητήρας υποβοηθείται στο έργο του από έναν ηλεκτροκινητήρα που ενσωματώνεται στο οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic. Η ισχύς του κινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη κατά την εκκίνηση, προσφέροντας απόκριση χωρίς δισταγμό σε κάθε κίνηση του γκαζιού. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης M HYBRID αποδίδει μέγιστη συνολική ροπή 800 Nm (κινητήρας εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 650 Nm σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει έως 280 Nm). Χάρη σε ένα σύστημα γραναζιών στο σύστημα μετάδοσης, η πραγματική μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα στην είσοδο του κιβωτίου, αυξάνεται στα 450 Nm.
Ένας κινητήρας, ένας ηλεκτροκινητήρας, τρία προγράμματα λειτουργίας, τέσσερις κινητήριοι τροχοί.
Η έξυπνη διαχείριση της αλληλεπίδρασης μεταξύ κινητήρα εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκινητήρα προσφέρει μία εξαιρετική εμπειρία απόδοσης, αντάξια του σήματος M, σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Αυτή ορίζεται από μια τεράστια συσσώρευση παραγόμενης ισχύος που αποδίδεται άμεσα και διατηρείται σε όλο το εύρος στροφών. Η BMW XM επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 4,3 δευτερόλεπτα, με τη συνοδεία ενός γεμάτου ενέργεια ήχου, σπάνιας συναισθηματικής απήχησης για οκτακύλινδρο κινητήρα. Ο ήχος προέρχεται από το σπορ σύστημα εξαγωγής που φέρει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, συνεχώς ρυθμιζόμενα flaps και εξαγωνικής διατομής διπλές απολήξεις, τη μία πάνω στην άλλη, για πρώτη φορά σε μοντέλο BMW M.
Το μπουτόν M Hybrid στην κεντρική κονσόλα χρησιμοποιείται για την επιλογή ενός από τα τρία προγράμματα λειτουργίας, συμπεριλαμβανομένης μιας ρύθμισης ELECTRIC για κίνηση με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ταχύτητες έως 140 km/h και για μέγιστη απόσταση 82 – 88 km* στον κύκλο WLTP. Αυτό οφείλεται στη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης που είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στην ωφέλιμη ενέργεια των 25,7 kWh που παρέχει. Η μονάδα συνδυασμένης φόρτισης (Combined Charging Unit) της BMW XM επιτρέπει φόρτιση AC με ισχύ 7,4 kW.
Το BMW IconicSounds Electric, προϊόν συνεργασίας του BMW Group και του συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer, δημιουργεί επίσης το κατάλληλο ηχητικό υπόβαθρο για την απόδοση ισχύος του ηλεκτροκινητήρα. Ο ήχος της ηλεκτρικής κίνησης που είναι ειδικά σχεδιασμένος για μοντέλα Μ, προσφέρει αυθεντική ανάδραση σε κάθε κίνηση του πεντάλ του γκαζιού, κατά την οδήγηση στο πρόγραμμα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Και εάν επιλεγεί η ρύθμιση Sport ή Sport Plus ενώ το σύστημα μετάδοσης βρίσκεται στη λειτουργία HYBRID, ένας ενισχυμένος ήχος θα υπογραμμίσει την ηλεκτρική υποβοήθηση που παρέχεται στον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η ισχύς που παράγεται από τις δύο κινητήριες μονάδες διοχετεύεται στο δρόμο μέσω του συστήματος τετρακίνησης M xDrive, του οποίου η ‘οπισθοβαρής’ ρύθμιση είναι ιδιαίτερα αισθητή στη λειτουργία 4WD Sport. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέξουν τη λειτουργία 4WD Sand, η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για οδήγηση στους αμμόλοφους και παρόμοιες επιφάνειες. Η λειτουργία του διαφορικού M Sport στον πίσω άξονα είναι επίσης πλήρως μεταβλητή.
BMW XM LABEL RED : το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της BMW M .
Η BMW XM LABEL RED θα προστεθεί στη γκάμα μοντέλων το φθινόπωρο του 2023. Το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στην ιστορία της BMW M GmbH θα αποδίδει ισχύ 550 kW/748 hp (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ισχύ έως 430 kW/585 hp και τον ηλεκτροκινητήρα με απόδοση έως 145 kW/197 hp) και μέγιστη ροπή συστήματος 1.000 Nm (που παράγεται συνδυαστικά από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος συνεισφέρει με έως 750 Nm και τον ηλεκτροκινητήρα με έως 280 Nm, προκαταρκτικές τιμές που βασίζονται στο τρέχον στάδιο εξέλιξης του αυτοκινήτου).
Ξεχωριστή σχεδίαση, ως έκφραση δυναμικής παρουσίας και απόδοσης.
Η εξωτερική σχεδίαση της BMW XM είναι μία δήλωση αποκλειστικότητας, παρουσίας και απόδοσης. Οι αναλογίες ενός σύγχρονου SAV, οι έντονες καμπύλες, η δυναμική σιλουέτα, τα τυπικά σχεδιαστικά στοιχεία M, μία νέα ερμηνεία της αισθητικής του εμπρός τμήματος που δημιουργήθηκε για τα πολυτελή μοντέλα της BMW και πολυάριθμες ακόμα ξεχωριστές πινελιές, χαρίζουν στην XM μία μοναδική αύρα εξωστρέφειας.
Οι χωρισμένοι σε δύο ξεχωριστές μονάδες προβολείς, μία μάσκα ‘νεφρών’ BMW με χρυσαφί πλαίσια και συνεχόμενο φωτεινό περίγραμμα, καθώς και οι μεγάλες εισαγωγές αέρα, είναι τα στοιχεία που προσδιορίζουν το εμπρός τμήμα. Στο πλάι, μία χρυσαφί λωρίδα θυμίζει τη μαύρη λωρίδα που διατρέχει το αμάξωμα της BMW M1. Περαιτέρω αναφορές στο παρελθόν αποτελούν η μορφή των λογοτύπων BMW που είναι χαραγμένα στο επίπεδο πίσω παρμπρίζ και η εντυπωσιακή δομή με περσίδες των σμιλεμένων πίσω φώτων. Ιδιαίτερα ξεχωριστές είναι οι ζάντες ελαφρού κράματος Μ, σε στάνταρ έκδοση 21 ιντσών και προαιρετικά έως και 23 ιντσών.
Εσωτερικό: πιλοτήριο εστιασμένο στον οδηγό, πολυτελές M Lounge στο πίσω τμήμα.
Η εκφραστική εξωτερική σχεδίαση της BMW XM συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το cockpit και τα εμπρός καθίσματα είναι σχεδιασμένα με στόχο μία δυναμική εμπειρία οδήγησης. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει πολυλειτουργικά καθίσματα M, προστατευτικές επενδύσεις γονάτων και ένα αποκλειστικό για το μοντέλο δερμάτινο τιμόνι M, μαζί με ειδικά γραφικά M, συμπεριλαμβανομένων προειδοποιητικών λυχνιών για την αλλαγή των σχέσεων στα BMW Curved Display και BMW Head-Up Display.
Μία γενναιόδωρη αίσθηση ευρυχωρίας, τα υλικά υψηλής ποιότητας και η πολυτελής σχεδίαση μεταμορφώνουν το πίσω τμήμα της BMW XM σε ένα αποκλειστικό M Lounge. Οι θερμαινόμενες πλάτες καθισμάτων που εκτείνονται στα πλαϊνά του πίσω μέρους της καμπίνας και τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλάρια προσφέρουν στους επιβάτες πολυτελή, κορυφαία επίπεδα άνεσης. Η σμιλεμένη επένδυση της οροφής είναι μοναδική με την τρισδιάστατη πρισματική δομή της, το περίγραμμα τύπου πασπαρτού και τις 100 μονάδες LED για φωτισμό. Διατίθενται τέσσερις διαφορετικές διακοσμήσεις για την εξατομίκευση του εσωτερικού, καθώς και ένα νέο Vintage δέρμα για τα άνω τμήματα του ταμπλό και των πάνελ των θυρών. Ο κρυφός φωτισμός, το αυτόματο σύστημα κλιματισμού τεσσάρων ζωνών, το Harman Kardon Surround Sound System και το Travel & Comfort System είναι όλα στάνταρ χαρακτηριστικά, ενώ η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει το Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System με ενισχυτή 1.500-watt και τέσσερα επιπλέον ηχεία στην περιοχή της οροφής.
Πλαίσιο: το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ δυναμισμού και άνεσης σε μεγάλες αποστάσεις.
Το μοναδικό μίγμα οδηγικής απόλαυσης και ευεξίας που προσφέρει η καμπίνα της BMW XM αντικατοπτρίζεται στην οδηγική εμπειρία. Τα προηγμένα συστήματα πλαισίου με ρύθμιση ειδική για μοντέλα M, επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να προσφέρει το ευρύτερο δυνατό φάσμα μεταξύ της χαρακτηριστικής δυναμικής Μ, και άνω του μέσου όρου οδηγικής άνεσης για την κατηγορία του. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να προσαρμόσουν τις ρυθμίσεις του οχήματος μέσω του μενού M Setup. Η αρμονική συνύπαρξη και συνεργασία όλων των συστημάτων μετάδοσης κίνησης και πλαισίου σε διάφορους τύπους δρόμων – από οδήγηση σε αστικούς και επαρχιακούς δρόμους έως και αυτοκινητόδρομους – έχει οδηγήσει σε εξαιρετικά ασφαλή και εύκολο χειρισμό σε όλες τις περιπτώσεις.
Η σχεδίαση του πλαισίου περιλαμβάνει διπλά ψαλίδια εμπρός και έναν πίσω άξονα πέντε συνδέσμων με ειδικά ρυθμισμένα χαρακτηριστικά κινηματικής και ελαστοκινηματικής. Η BMW XM διατίθεται στάνταρ με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M Professional που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και ενεργές αντιστρεπτικές δοκούς με ηλεκτροκινητήρες 48V και Active Roll Control. Επίσης, η BMW XM είναι το πρώτο μοντέλο της BMW M που φέρει το σύστημα Integral Active Steering, το οποίο ανήκει επίσης στο στάνταρ εξοπλισμό.
Η πρόσφυση, η ευελιξία και η κατευθυντική ευστάθεια, ωφελούνται αφενός από το σύστημα ελέγχου της ολίσθησης των τροχών που είναι εγκατεστημένο κοντά στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, αφετέρου από τη δικτύωση όλων των συστημάτων ελέγχου στο σύστημα διαχείρισης των δυναμικών χαρακτηριστικών κατά το διαμήκη άξονα. Τα φρένα M Sport λειτουργούν παράλληλα με ένα ενσωματωμένο σύστημα πέδησης που προσφέρει στον οδηγό δύο ρυθμίσεις αίσθησης πεντάλ. Οι ζάντες αλουμινίου Μ των 21 ιντσών τοποθετούνται στάνταρ, ενώ υπάρχει και η επιλογή ζαντών ελαφρού κράματος Μ με διάμετρο 22 ή 23 ιντσών.
Ασυναγώνιστη ποικιλία συστημάτων υποστήριξης οδηγού.
Η BMW XM διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία συστημάτων υποστήριξης οδηγού – στάνταρ ή προαιρετικά – που προσφέρονται για οποιοδήποτε όχημα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει το Driving Assistant, που περιέχει τα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς στη λωρίδα με υποβοήθηση διεύθυνσης, Evasion Assistant, Alertness Assistant και σύστημα Speed Limit Info. Το προαιρετικό Driving Assistant Professional συνδυάζει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go με πλείστα ακόμα χαρακτηριστικά όπως Steering & Lane Control Assistant, traffic light recognition, αυτόματο Speed Limit Assist και Active Navigation.
Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πλέον του Reversing Assistant, το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.
Μία αποκλειστική εμπειρία οδήγησης με το πάτημα ενός μπουτόν.
Το πάνελ ελέγχου στην κεντρική κονσόλα της BMW XM περιλαμβάνει μία ειδική για το μοντέλο σειρά μπουτόν που προορίζονται για την εξατομίκευση της οδηγικής εμπειρίας με ποικίλους τρόπους. Για πρώτη φορά, αυτό περιλαμβάνει το μπουτόν M Hybrid, που χρησιμοποιείται για την επιλογή του επιθυμητού προγράμματος λειτουργίας για το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν μεταξύ HYBRID, ELECTRIC και eCONTROL modes. Υπάρχει επίσης το μπουτόν Setup που παρέχει άμεση πρόσβαση στις ρυθμίσεις διαμόρφωσης για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, το πλαίσιο, τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης, το M xDrive και το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης.
Ένα ακόμα μπουτόν χρησιμοποιείται για την επιλογή του M Mode. Όταν οι οδηγοί αλλάζουν από την προεπιλεγμένη (default) ρύθμιση Road σε Sport, οι παρεμβάσεις από τα συστήματα υποστήριξης οδηγού περιορίζονται μόνο στις βασικές λειτουργίες που απαιτούνται για σπορ οδήγηση, όπως και το περιεχόμενο που προβάλλεται στην οθόνη πληροφοριών. Δύο εξατομικευμένες διαμορφώσεις του οχήματος μπορούν να αποθηκεύονται μαζί με τις επιθυμητές ρυθμίσεις για τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος M HYBRID, τον ήχο του κινητήρα, το Dynamic Stability Control (DSC) και τα χαρακτηριστικά αλλαγών του κιβωτίου, τα οποία ενεργοποιούνται στη συνέχεια μέσω των μπουτόν M στο τιμόνι.
BMW Live Cockpit Professional και Head-Up Display στάνταρ .
Η BMW XM διατίθεται στάνταρ με το BMW Live Cockpit Professional, που συνοδεύεται από μία ειδική έκδοση Μ της πολυαισθητηριακής εμπειρίας οχήματος νέας γενιάς BMW iDrive. Βασισμένο στο BMW Operating System 8, διαθέτει μία BMW Curved Display που περιλαμβάνει μία οθόνη πληροφοριών 12,3 ιντσών και μία οθόνη ελέγχου 14,9 ιντσών. Η νέα ομαδοποίηση των οθονών και οι συνεχώς διευρυνόμενες δυνατότητες του BMW Intelligent Personal Assistant, σημαίνουν ότι το νέο BMW iDrive είναι σκόπιμα προσανατολισμένο σε λειτουργίες αφής και ελέγχου μέσω χειρονομιών, καθώς και στο διάλογο με τη χρήση φυσικής ομιλίας. Το iDrive Controller και τα μπουτόν πολλαπλών λειτουργιών στο τιμόνι πλαισιώνονται στο στάνταρ εξοπλισμό από το BMW Head-Up Display και τον έλεγχο, μέσω χειρονομιών BMW.
Το βασισμένο σε cloud σύστημα πλοήγησης BMW Maps είναι ένα ακόμα στοιχείο του BMW Live Cockpit Professional. Το προαιρετικό BMW Digital Key Plus επιτρέπει στους πελάτες να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν τη νέα τους BMW XM με ένα Apple iPhone μέσω ευρυζωνικής τεχνολογίας (UWB) αυξημένης ασφάλειας. Τέλος, η ενσωμάτωση smartphone για Apple CarPlay® και Android Auto™, η εξατομικευμένη λειτουργικότητα BMW ID και μία eSIM σχεδιασμένη για τεχνολογία 5G, διατίθενται επίσης για χρήση στην BMW XM.
CO2 EMISSIONS & CONSUMPTION.
BMW XM
Fuel consumption combined: 1.6 – 1.5 l/100 km [176.6 – 188.3 mpg imp] in the WLTP cycle; electric power consumption combined: 30.1 – 28.9 kWh/100 km in the WLTP cycle; CO2 emissions combined: 36 – 33 g/km in the WLTP cycle; figures for the NEDC cycle: – *.
Αυτοκίνητο
Από το δίπλωμα μέχρι την οδήγηση… πολλές σκέψεις δρόμος! 9 λύσεις γι’ αυτές
Για πολλούς ανθρώπους μπορεί η οδήγηση να είναι κάτι απλό, μια φυσική διαδικασία για την οποία χρειάζονται ελάχιστη εξάσκηση. Για άλλους, τα πράγματα μπορεί να είναι πιο περίπλοκα: δεν είναι λίγοι οι νέοι οδηγοί που, παρόλο που έχουν βγάλει το δίπλωμά τους, έχουν ενδοιασμούς και δυσκολεύονται να οδηγήσουν τελικά. Για αυτούς, ο δρόμος μέχρι την οδήγηση έχει… σαμαράκια και απαιτείται χρόνος, εξάσκηση και αφοσίωση μέχρι να νιώσουν έτοιμοι.
Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, μην ανησυχείτε! Ακολουθούν λύσεις που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί στον δρόμο σας, ώστε να αναπτύξετε τις απαραίτητες δεξιότητες για μια οδήγηση ασφαλή και γεμάτη αυτοπεποίθηση.
- Άγχος και φόβος
Για αρκετούς νέους οδηγούς, οι πρώτοι μήνες αφού βγάλουν το δίπλωμά τους χαρακτηρίζονται από στρες. Η μη εξοικείωση με τον δρόμο, η πολυπλοκότητα του ΚΟΚ, ακόμα και η πιθανότητα τρακαρίσματος μπορούν να επηρεάσουν πολλούς, ακόμα κι εσάς.
Λύση #1: Για να μετριαστούν αυτά τα συναισθήματα, χρειάζεται εξάσκηση. Ξεκινήστε σε περιοχές με χαμηλή κίνηση ή άδειους χώρους στάθμευσης και ενισχύστε σιγά-σιγά την αυτοπεποίθησή σας. Καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη στον εαυτό σας, μπορείτε να οδηγείτε σε πιο πολυσύχναστους δρόμους.
Λύση #2: Ένα μικρό τρακάρισμα ή μια γρατζουνιά στο αυτοκίνητο δεν πρέπει να σας πτοεί – συμβαίνει σε όλους αργά ή γρήγορα και σπανίως έχει σχέση με τις οδηγικές σας ικανότητες. Ιδανικά, ξεκινήστε με ένα σχετικά οικονομικό, μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή δοκιμάστε avis leasing. Έτσι θα ελαχιστοποιήσετε τις αρνητικές σκέψεις που μπορεί να προκύπτουν από την “καταστροφή” ενός καινούριου, ακριβού αυτοκινήτου και θα αφαιρέσετε από τη λίστα κάτι που σας αγχώνει.
Λύση #3: Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, αν αυτό που σας προκαλεί άγχος είναι το ότι δεν γνωρίζετε ορισμένους δρόμους, υπάρχουν οικονομικά συστήματα πλοήγησης όπως τα Garmin που μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα, βοηθώντας σας να κινηθείτε με ευκολία ακόμα και σε πόλεις που δεν γνωρίζετε!
- Έλλειψη εμπειρίας
Μια κοινή πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι νέοι οδηγοί είναι η έλλειψη εμπειρίας και, όπως είναι λογικό, μόνο η συστηματική οδήγηση μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό.
Λύση #4: Εάν βγάλατε το δίπλωμα αλλά δεν έχετε ακόμα δικό σας αμάξι ή αν δεν οδηγείτε συχνά γιατί προτιμάτε τα ΜΜΜ, μην επαναπαυθείτε. Προσπαθήστε να περάσετε όσο περισσότερο χρόνο γίνεται πίσω από το τιμόνι, είτε του δικού σας αυτοκινήτου είτε ενός φίλου, για να μη χάσετε επαφή με την οδήγηση.
Λύση #5: Επιπλέον, μην φοβηθείτε να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου άλλου ατόμου, το οποίο θα βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού τις στιγμές που οδηγείτε ώστε να νιώθετε περισσότερη ασφάλεια και σιγουριά.
Λύση #6: Τέλος, μία καλή λύση είναι να κάνετε περισσότερα μαθήματα με έναν δάσκαλο οδήγησης αν νιώθετε ότι τα χρειάζεστε ή αν έχει περάσει καιρός απ’ όταν βγάλατε το δίπλωμά σας. Μόνο έτσι θα νιώσετε βεβαιότητα για τις ικανότητές σας!
- Άσχημες καιρικές συνθήκες
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως η βροχή, το χιόνι και η ομίχλη, μπορούν να αγχώσουν έναν νέο οδηγό και να τον κάνουν να παραλύσει ακόμα και στην ιδέα της καταιγίδας.
Λύση #7: Για να αντιμετωπίσετε τέτοιες προκλήσεις, είναι σημαντικό να αποκτήσετε εμπειρία οδήγησης σε διάφορες καιρικές συνθήκες. Με την εξάσκηση οι οδηγοί όχι μόνο μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους αλλά και την κρίση τους, που θα τους βοηθήσει να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου.
Επιπλέον, η προσαρμογή της οδηγικής συμπεριφοράς (επιβράδυνση, αύξηση απόστασης από το μπροστινό αυτοκίνητο, χρήση συγκεκριμένης σκάλας στα φώτα κ.λπ.) μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχημάτων, που σημαίνει ότι μόνο με την εξάσκηση θα νιώθετε πιο έτοιμοι και σίγουροι να ανταπεξέλθετε σε κάθε πρόκληση.
- Parking
Η αλήθεια είναι πως το parking, ειδικά ή η παράλληλη στάθμευση, μπορεί να αποθαρρύνει πολλούς νέους οδηγούς – και όχι μόνο! Αν μάλιστα οδηγείτε σε πολυσύχναστους δρόμους ή ζείτε σε περιοχές με “δύσκολο” parking, τότε μπορεί να σας πιάνει κρύος ιδρώτας και μόνο στην ιδέα ότι θα ψάχνετε θέση για ώρα ή ότι θα αναγκαστείτε να παρκάρετε σε πολύ στενό χώρο καθώς μάλιστα άλλοι οδηγοί περιμένουν πίσω σας και ενδεχομένως σας κορνάρουν.
Λύση #8: Για να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στο παρκάρισμα, εξασκηθείτε πρώτα σε άδειους χώρους στάθμευσης ή, ακόμα καλύτερα, τοποθετήστε κάποια αντικείμενα, όπως για παράδειγμα δυο καρέκλες, και δοκιμάστε να παρκάρετε ανάμεσά τους.
Λύση #9: Η χρήση τεχνολογίας, όπως αισθητήρες στάθμευσης ή κάμερες, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ακρίβεια στάθμευσης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, μη βιάζεστε! Οι άλλοι οδηγοί μπορούν να περιμένουν και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγχώνεστε γι’ αυτό.
Μην ξεχνάτε πως η “καλή” οδήγηση είναι μια σταδιακή διαδικασία που απαιτεί χρόνο και εξάσκηση. Η υπομονή και η επιμονή είναι το κλειδί για να κατακτήσετε αυτή την δεξιότητα και να νιώσετε την αυτοπεποίθηση που απαιτείται για να πιάσετε το τιμόνι χωρίς φόβο και πάθος!
Αυτοκίνητο
Opel Corsa
Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.
Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.
Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.
Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .
Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection.
Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.
Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.
Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων.
Μελίνα
Ναταλία
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα
Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;
Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.
Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).
Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.
Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.
Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,
καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη