Connect with us

Τουρισμός

Στον απόηχο της Συμφωνίας Ελλάδας- Ισραήλ Με φόντο τη Συνεργασία στον Τουρισμό

Έφη Βαλίλα

Δημοσιογράφος 

Αφορμή του παρόντος άρθρου είναι η συμφωνία για τη διευρυμένη, συστηματική και στενή συνεργασία μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ στον τομέα του τουρισμού που υπόγραψαν, ο Έλληνας Υπουργός Τουρισμού με την Ισραηλινή ομόλογός του. 

Η  ακένωτη φιλοσοφία του Τουρισμού

Ο τουρισμός είναι η «Παγκόσμια Βιομηχανία» του καιρού μας, γι αυτό και αποτελεί συνάμα και μορφή έκφρασης του ελεύθερου χρόνου. 

Η άποψη μας είναι ότι, με την παρούσα συμφωνία συνεργασίας, ο τουρισμός μεταξύ των χωρών μας,  θα αποδείξει τις κοσμογονικές του διαστάσεις και την παροχή των πιο ισχυρών  ευκαιριών – δυνατοτήτων, προβολής πολλών υψηλών στόχων των δύο χωρών, ως χώρες υποδοχής τουριστικού ρεύματος. Όπως προκύπτει από την ερμηνεία των δηλώσεων των δύο Υπουργών, κατανοούμε ότι και εδώ ο τουρισμός θα αποκαλύψει όλο το πνευματικό περιεχόμενο, την ειλικρίνεια, την αγάπη, την ωριμότητα και την καλλιέργεια που διαθέτουν οι δύο λαοί μας, κυρίως όμως τα πνευματικά μας χαρίσματα απέναντι στον Τουρίστα της  χώρας.

Τι Προβλέπει  η Συμφωνία…

Προφανώς, όπως προκύπτει από το κείμενο, προτείνεται η θεσμική συνεργασία, ανάμεσα στα δύο κράτη, με ανταλλαγή πληροφοριών, τεχνογνωσίας, τουριστικές επενδύσεις, τουριστική καινοτομία και ψηφιοποίηση, τουριστική εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση, καθώς και συντονισμένες δράσεις Ελλάδας και Ισραήλ, όπως και την εκπροσώπησή τους σε Διεθνείς Οργανισμούς

Δεν χρειάζεται πλέον να αποπειραθούμε για κάποια άλλη μικρή ή μεγάλη ταξινόμηση. Πρέπει μόνον σε κάθε τουριστικό πακέτο να ενισχύσουμε το νόημα των διακοπών, ως αναγκαιότητα εξαιρετικής και απαραίτητης ανάπαυσης, με στοιχεία χρονικής διάρκειας, που είναι το διακριτικό τους γνώρισμα στο πακέτο διακοπών. Αυτό σημαίνει πως αυτό θα είναι για τους εν δυνάμει τουρίστες, ο πρώτος μικρός δικός τους χρόνος στην Ελλάδα και στο Ισραήλ. 

Το Χρονοδιάγραμμα της Συμφωνίας και  οι Διαστάσεις της  

Είναι πενταετούς διάρκειας και θα ανανεώνεται αυτομάτως, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ των Εθνικών Αρχών Τουρισμού Ελλάδας και Ισραήλ. Αυτό θα τεκμηριώνεται από το γεγονός ότι, ο τουρισμός θα συμπεριλαμβάνει τους ανθρώπους (ταξιδιώτες, τουρίστες) να κινούνται ανάμεσα στις δύο χώρες, προφανώς  για ψυχαγωγικούς λόγους και όχι μόνον. Οι τουριστικές αυτές μετακινήσεις  οφείλουν να διευκολύνονται, μετατρέποντας από την αρχή  το ταξίδι πιο εύκολο και διασκεδαστικό, ενώ φυσικά εμπεριέχεται και το οικονομικό όφελος των χωρών που συναρτάται από τη μέτρηση του όγκου των ταξιδιών, των διανυκτερεύσεων, τις μέτρησης της ημερήσιας τουριστικής δαπάνης, δείκτες που σχετίζονται με τις άμεσες ή έμμεσες οικονομικές επιπτώσεις στην Εθνική οικονομία των δυο χωρών!!

Συνεργασία και στις Ειδικές Μορφές Τουρισμού

Με τη Συμφωνία  Ελλάδας- Ισραήλ, δημιουργούνται και προϋποθέσεις άμεσης συνεργασίας μέσω του μοιράσματος τεχνογνωσίας για τις ειδικές μορφές τουρισμού, καθώς και ανταλλαγής πληροφοριών σχετικά με τις τουριστικές επενδύσεις, τις επενδυτικές ευκαιρίες και τα προγράμματα κινήτρων στις δύο χώρες. Επίσης προβλέπεται η συντονισμένη συμμετοχή των Εθνικών Τουριστικών Αρχών Ελλάδας και Ισραήλ σε εκθέσεις, σεμινάρια και άλλες εκδηλώσεις προώθησης του τουρισμού όπως επίσης και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στον κλάδο του τουρισμού με καινοτομίες και ψηφιοποίηση προς όφελος των μικρομεσαίων και νεοφυών επιχειρήσεων.

Οι ειδικές μορφές τουρισμού, ορίζονται ως σύνθετα ειδικά τουριστικά προϊόντα, που ανταποκρίνονται σε ειδικά ενδιαφέροντα. Χαρακτηρίζονται από δυναμική ζήτηση και διαφοροποιούνται από το κυρίαρχο μοντέλο μαζικού τουρισμού ως προς τους πόρους που αξιοποιούν, το βαθμό χωρικής συγκέντρωσης, καθώς και τη χρονική περίοδο ανάπτυξής τους. 

Ενδεικτική αναφορά κάποιων στατιστικών στοιχείων  

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου: Εκτός από τους δεσμούς φιλίας με το Ισραήλ, η Ελλάδα μοιράζεται την ίδια πεποίθηση, ότι ο τουρισμός αποτελεί κεντρικό μοχλό ανάπτυξης προς μια σύγχρονη, βιώσιμη και προσοδοφόρο κατεύθυνση. Ας μην ξεχνάμε επίσης (όπως αναφέρει το δελτίο τύπου)  ότι για την πατρίδα μας, η τουριστική αγορά του Ισραήλ, είναι ιδιαιτέρως σημαντική. Το 2019 φιλοξενήσαμε περίπου 715.000 Ισραηλινούς επισκέπτες. Ο αριθμός αυτός αναδεικνύει το Ισραήλ στην 9η χώρα σε αφίξεις στην Ελλάδα». Αυτό για εμάς σημαίνει ότι, οι παραπάνω παράγοντες επαρκούν για να ειρηνεύσουν τους ταχύτατους ρυθµούς, µε τους οποίους θα μπορούσε να εξελιχτεί η συνεργασία αυτή. Και φυσικά το μέλλον ανήκει σε ένα σύγχρονο μοντέλο προώθησης τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών,  αλλα και δημιουργώντας  επιπλέον αριθµό αναγκών, που θα ενεργοποιούν την τουριστική µμετακίνηση και θα εντείνουν τη φυγή από αγχωτικούς χώρους εργασίας και απρόσωπους τόπους κατοικίας, σε χώρες σαν τις δικές μας, (Ελλάδα – Ισραήλ),  που εκτός από τη φυσική ομορφιά,  είναι και ανεπανάληπτοι φάροι πολιτισμού!!

Σημαντικότερο Όλων!

Η Υπουργός Τουρισμού του Ισραήλ κα Farkash Hacohen, υπογράμμισε επίσης  ότι «η υπογραφή της Συμφωνίας για τον «Διεθνή Τουρισμό» είναι φάρος ελπίδας. Τη στιγμή μάλιστα που οι ουρανοί είναι κλειστοί και οι διακοπές πολύ μακριά […] Οποιαδήποτε συμφωνία πρέπει να είναι αμοιβαία, επιτρέποντας στους πολίτες και των δύο χωρών την απόκτηση εφάμιλλων θετικών εμπειριών, που μπορούν να προσφέρουν τα ταξίδια και οι διακοπές. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου η κα Farkash-Hacohen, αναφέρθηκε επίσης και στη στρατηγική συμμαχία μεταξύ Ισραήλ και Ελλάδας, λέγοντας ότι «η Συμφωνία που υπογράφουμε σήμερα, είναι ένα ακόμη ορόσημο στη μακροχρόνια σχέση μεταξύ Ελλάδας και Ισραήλ, η οποία είναι στρατηγική για αμφότερες τις χώρες μας. Το Ισραήλ και η Ελλάδα είναι φίλοι και σύμμαχοι – και η συνεργασία μας είναι κάτι που εκτιμούμε πολύ». 

**Μετά ταύτα, έχουμε την άποψη ότι, οι δύο Υπουργοί Τουρισμού με τη συμφωνία αυτή, κρατούν  ένα  εγχειρίδιο στα χέρια τους, που αποκωδικοποιεί όλες τις παραμέτρους και τις μεταβλητές που σχετίζονται με τον Τουρισμό και την Τουριστική Οικονομία. Επισημαίνουν δε, τους κοινούς τόπους των δύο χωρών, Ελλάδας Ισραήλ, εκθέτοντας πειστικά επιχειρήματα και αριθμούς, για μία μακροχρόνια διαδρομή συνεργασίας του τουριστικού τομέα, αποκαλύπτοντας τέλος και την μέχρι σήμερα εμπειρία, στον χώρο του Τουρισμού…

Τουρισμός

Υπερτουρισμός: Υπάρχει Πραγματικά ή Υπερβάλλουμε;

Ο όρος «υπερτουρισμός» έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας την κατάσταση κατά την οποία οι τουριστικοί προορισμοί δεν μπορούν να διαχειριστούν την πίεση των επισκεπτών. Ωστόσο, είναι πραγματικά το πρόβλημα τόσο σοβαρό όσο παρουσιάζεται; Μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο υπερτουρισμός δεν υφίσταται σε τόσο μεγάλο βαθμό ή ότι η συζήτηση γύρω από αυτό το φαινόμενο έχει υπερτονιστεί για διάφορους λόγους. Ακολουθούν επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα του υπερτουρισμού δεν είναι τόσο εκτεταμένο όσο συχνά αναφέρεται.

Ο Τουρισμός ως Ευκαιρία για Οικονομική Ανάπτυξη

Ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα ενάντια στην ιδέα του υπερτουρισμού είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας. Οι τουρίστες δημιουργούν ζήτηση για υπηρεσίες και προϊόντα, ενισχύοντας την οικονομία τοπικών και εθνικών κοινωνιών. Για πολλές περιοχές, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες ή σε απομακρυσμένες τουριστικές κοινότητες, ο τουρισμός είναι συχνά η κύρια πηγή εσόδων.

Προορισμοί όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Ταϊλάνδη έχουν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό από τον τουρισμό. Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ αυτών των χωρών είναι ουσιώδης, και πολλοί τομείς της οικονομίας τους στηρίζονται στον τουρισμό. Η ιδέα ότι υπάρχει υπερτουρισμός υπονοεί ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να περιοριστεί, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες.

Εποχικότητα και Διαφοροποίηση των Επισκεπτών

Ένα από τα επιχειρήματα που δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι τόσο εκτεταμένος, είναι η εποχικότητα του τουρισμού. Η πλειοψηφία των προορισμών που κατηγορούνται για υπερτουρισμό, όπως η Σαντορίνη, η Βαρκελώνη και η Βενετία, έχουν συγκεκριμένες περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης (συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες), ενώ τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου οι τουριστικοί αριθμοί μειώνονται σημαντικά.

Αυτή η εποχικότητα δείχνει ότι ο τουρισμός δεν είναι συνεχώς «υπερβολικός», αλλά μάλλον συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Κατά συνέπεια, αν οι τοπικές αρχές διαχειριστούν καλύτερα τον τουρισμό κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, το πρόβλημα μπορεί να μετριαστεί χωρίς να υπάρξουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες.

Επιπλέον, ο τουρισμός εξελίσσεται. Σημειώνεται αύξηση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός και ο οικοτουρισμός. Αυτές οι μορφές συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των τουριστικών ροών, μειώνοντας την πίεση στους παραδοσιακούς δημοφιλείς προορισμούς.

Η Δυνατότητα Ανάπτυξης Υποδομών

Η τεχνολογία και οι σύγχρονες υποδομές έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας στους δημοφιλείς προορισμούς μεγαλύτερη δυνατότητα να φιλοξενήσουν αυξημένο αριθμό τουριστών. Πολλές περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη βελτίωση των υποδομών τους, με την ανάπτυξη νέων μεταφορικών μέσων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.

Για παράδειγμα, η Βενετία έχει επενδύσει σε έργα που αφορούν την υποδομή της, όπως την ανακαίνιση των δημόσιων μεταφορών και την κατασκευή φραγμάτων για να αντιμετωπίσει τις πλημμύρες και την πίεση των τουριστών. Αντί να περιοριστεί ο τουρισμός, η ανάπτυξη των υποδομών μπορεί να επιτρέψει στους προορισμούς να αντέξουν την αυξημένη ζήτηση.

Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών και των Δεδομένων

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση των τουριστικών ροών με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Πλατφόρμες όπως οι εφαρμογές κρατήσεων, τα συστήματα διαχείρισης επισκεπτών και τα έξυπνα συστήματα διακίνησης τουριστών μπορούν να βοηθήσουν τους προορισμούς να κατανείμουν τους επισκέπτες τους καλύτερα.

Με τη χρήση τεχνολογιών όπως η ανάλυση δεδομένων, οι τουριστικές αρχές μπορούν να προβλέπουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης και να διαχειρίζονται τους επισκέπτες, διασφαλίζοντας ότι ο αριθμός των τουριστών παραμένει εντός βιώσιμων ορίων. Έτσι, ο υπερτουρισμός μπορεί να αποφευχθεί με καλύτερο σχεδιασμό και προγραμματισμό, αντί για περιορισμούς στις τουριστικές ροές.

Η Αντίσταση των Τοπικών Κοινωνιών

Παρά την έντονη δημοσιότητα που λαμβάνει ο υπερτουρισμός, πολλοί κάτοικοι σε τουριστικές περιοχές δεν θεωρούν τον τουρισμό ως τόσο σοβαρό πρόβλημα. Σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, οι τοπικοί πληθυσμοί συχνά εκφράζουν θετική στάση απέναντι στον τουρισμό, καθώς αναγνωρίζουν τα οφέλη που προσφέρει, όπως η βελτίωση των υποδομών, η ανάπτυξη επιχειρήσεων και οι ευκαιρίες απασχόλησης.

Επίσης, η αντίδραση στις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού δεν είναι ομοιόμορφη. Ορισμένες περιοχές προτιμούν να επωφεληθούν από τον τουρισμό και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, παρά να περιορίσουν την τουριστική δραστηριότητα. Αυτό δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι απαραίτητα ένα ανεπιθύμητο φαινόμενο για όλους τους προορισμούς, και συχνά η αναπαράστασή του στα μέσα ενημέρωσης μπορεί να είναι υπερβολική.

Ελλιπής Στατιστική Ανάλυση και Ερμηνεία των Δεδομένων

Πολλές φορές τα δεδομένα για τον τουρισμό δεν λαμβάνουν υπόψη τις περιόδους χαμηλής ζήτησης ή την κατανομή των τουριστών σε διαφορετικές περιοχές εντός ενός προορισμού. Η προβολή μιας συνολικής εικόνας για τον τουρισμό βασίζεται συνήθως σε στατιστικά στοιχεία που επικεντρώνονται στις περιόδους αιχμής. Ωστόσο, αν εξεταστεί η συνολική ροή των τουριστών σε μια ετήσια βάση, η κατάσταση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.

Συμπέρασμα

Ο υπερτουρισμός είναι ένας πραγματικός προβληματισμός για κάποιους προορισμούς, αλλά η ένταση του προβλήματος δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο παρουσιάζεται συχνά στα μέσα ενημέρωσης. Οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από τον τουρισμό, ενώ με τη χρήση της τεχνολογίας και τη σωστή διαχείριση, ο τουρισμός μπορεί να γίνει βιώσιμος χωρίς να υπάρξει ανάγκη για περιορισμούς. Επιπλέον, η διαφοροποίηση των τουριστικών μορφών και η ενίσχυση των υποδομών μπορούν να μειώσουν την πίεση στους δημοφιλείς προορισμούς, διασφαλίζοντας ότι ο τουρισμός παραμένει ευεργετικός και όχι επιβλαβής.

Continue Reading

Τουρισμός

Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική

Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.

Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;

Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.

Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού

Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:

  1. Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
  2. Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
  3. Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.

Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα

Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.

Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.

Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Continue Reading

Επιχειρηματικότητα

Golden Rule vs Platinum Rule

Όσοι ασχολούνται με την εξυπηρέτηση πελατών προφανώς γνωρίζουν ήδη τον Golden Rule (χρυσό κανόνα) του customer service.

Υπάρχει ωστόσο και μία αναβαθμισμένη εκδοχή του χρυσού κανόνα, που ακόμα λιγότεροι γνωρίζουν και λέγεται Platinum Rule (πλατινένιος κανόνας).

Ο χρυσός κανόνας

Να συμπεριφέρεστε στους άλλους όπως θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται. Αυτή η διαχρονική αρχή μας υπενθυμίζει να προσεγγίζουμε κάθε αλληλεπίδραση με ενσυναίσθηση, σεβασμό και ακεραιότητα. Με την ενσωμάτωση αυτής της αρχής, δίνουμε προτεραιότητα στην ικανοποίηση των πελατών και χτίζουμε ισχυρές, διαρκείς σχέσεις που βασίζονται στην εμπιστοσύνη και την κατανόηση.

Ο πλατινένιος κανόνας

Μεταχειριστείτε τους πελάτες με τον τρόπο που οι ίδιοι θέλουν να τους φέρονται. Αναγνωρίζοντας ότι κάθε πελάτης είναι μοναδικός, με ξεχωριστές προτιμήσεις, ανάγκες και στυλ επικοινωνίας, αυτή η προσέγγιση τονίζει τη σημασία της εξατομίκευσης και της προσαρμοστικότητας. Ακούγοντας ενεργά, προβλέποντας τις ανάγκες τους και προσαρμόζοντας ανάλογα την υποστήριξή μας, ξεπερνάμε τις προσδοκίες και προσφέρουμε αξέχαστες εμπειρίες.

Και ενώ και οι δύο κανόνες αφορούν στην ευγένεια και τον σεβασμό, ο κανόνας της πλατίνας δίνει έμφαση στην κατανόηση και τον σεβασμό των ατομικών προτιμήσεων. Προωθεί ένα περιβάλλον χωρίς αποκλεισμούς και δίκαια. Ο κανόνας της πλατίνας λάμπει στην προώθηση της διαφορετικότητας και της ένταξης, υπερβαίνοντας τις υποθέσεις και προσαρμόζοντας την προσέγγισή σας για να σέβεστε τις ατομικές διαφορές. Αυτό περιλαμβάνει το αίτημα για αντωνυμίες, τον εορτασμό διαφορετικών πολιτιστικών εκδηλώσεων, το αίτημα για διατροφικές προτιμήσεις. Προωθεί την καινοτομία και τη δημιουργικότητα: Οι διαφορετικές ομάδες φέρνουν διαφορετικές προοπτικές και προσεγγίσεις που οδηγούν σε νέες ιδέες και λύσεις. Μειώνει τις συγκρούσεις. Αναζητώντας ενεργά την οπτική γωνία του άλλου, μπορούμε να αποφύγουμε τις παρεξηγήσεις και να οικοδομήσουμε ισχυρότερες σχέσεις.

Αρχή:

Η εφαρμογή του πλατινένιου κανόνα αφαιρεί την προσοχή και την εστίαση από εμάς και τη βάζει εκεί που πρέπει και αυτό αφορά στον πελάτη μας

Tips:

-Μην υποθέτετε.
-Ανακαλύψτε τις Προτιμήσεις με συνεχή δέσμευση.
-Παροχή εξατομικευμένης υπηρεσίας.
-Η κατανόηση των προτιμήσεων των πελατών και η εξατομίκευση της προσέγγισης συμβάλλει στη δημιουργία μιας σχέσης με τους πελάτες.
-Η κατανόηση και η απομνημόνευση των προτιμήσεων του πελάτη, είναι το κλειδί για την αριστεία.

Έτσι, καθώς δραστηριοποιούμαστε σε αυτόν τον πολύπλοκο κόσμο της εξυπηρέτησης πελατών (customer service), ας κρατήσουμε τους ανθρώπους στο επίκεντρο όλων. Ας ακούσουμε, ας προσαρμοστούμε και ας κάνουμε το παραπάνω μίλι (extra mile) για να φτιάξουμε τη μέρα κάποιου.

Γιατί στο τέλος όλων αυτών, είναι οι ανθρώπινες συνδέσεις που έχουν μεγαλύτερη σημασία. Ας συνεχίσουμε να υπερασπιζόμαστε την πελατοκεντρικότητα, να αναβαθμίζουμε το επίπεδο βελτιώνοντας την εξυπηρέτηση πελατών αλλά και βάζοντας τους ανθρώπους πρώτα.

Γιατί η εξαιρετική εξυπηρέτηση βρίσκεται στο να βάζεις τους ανθρώπους πρώτα και να βρίσκεις την τέλεια ισορροπία μεταξύ τους, είτε είναι πελάτες είτε εργαζόμενοι.

Λαμπρινή Κελεσίδου

Hospitality & Tourism Manager
Educator of Tourism

Continue Reading

Trending