Connect with us

Lifestyle

Τα «Food Forest» στο facebook

Την Τετάρτη, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, η τακτική δημόσια διαδικτυακή συζήτηση του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής προσεγγίζει τα διεθνώς ονομαζόμενα «Food Forest» ή Καρποί του Δάσους.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Περιφέρειας Αττικής «Άγιος Γεώργιος» ξεκίνησε στις 2/6/2020, στις 12.00 τις τακτικές δημόσιες διαδικτυακές συζητήσεις με ζητήματα που απασχολούν τους κτηνοτρόφους αλλά και άλλα επίκαιρα θέματα, οι οποίες με την υποστήριξη του Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα γίνονται κάθε Τετάρτη, στις 12.00 και προβάλλονται ταυτόχρονα στο facebook όπου δέχονται σχόλια και ερωτήσεις από οποιονδήποτε συνεννοείται στην ελληνική γλώσσα.

Η κα Μάγδα Κοντογιάννη (6932094231, κτηνοτρόφος) ενημέρωσε ότι οι μέχρι σήμερα είκοσι δύο (22) δημόσιες συζητήσεις κάθε Τετάρτη, 12.00, του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Αττικής βρίσκονται σε video στην σελίδα Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα για όποιον επιθυμεί να δει κάποιο θέμα από όσα έγιναν στις 2/6/2020, 26/6/20220, 3/7/2020, 10/7/2020, 22/7/2020, 19/8/20, 26/8/20, 2/9/20, 9/9/20, 16/9/20, 23/9/20, 30/9/20, 30/9/20, 7/10/20, 14/10/2020, 21/10/2020, 4/11/2020, 11/11/2020, 18/11/2020, 25/11/2020, 2/12/2020 & 9/12/2020.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής προσκαλεί όλες και όλους τους φίλους στην διαδικτυακή δημόσια «ανταλλαγή ευχών για ένα καλύτερο 2021» την Τετάρτη, 13 Ιαν 2021, στις 12.00.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής επίσης καθιέρωσε τις συναντήσεις αγροτισσών στο διαδίκτυο κάθε Τρίτη, στις 20.00 μετά από μια πρόταση κατά την συζήτηση στην Παγκόσμια Ημέρα της Αγρότισσας 2020 για να γεφυρώσει τις αγρότισσες στην Ελλάδα, με την επόμενη συνάντηση να είναι την Τρίτη, 15 Δεκ 2020, στις 20.00 με την κα Αικατερίνη Καμηλάκη, πρώην Διευθύντρια στο Κέντρο Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών να συζητά για «τα ήθη και έθιμα για τον Άγιο Μόδεστο», προστάτη των αγροτικών ζώων. Η μεθεπόμενη διαδικτυακή συνάντηση των αγροτισσών θα γίνει την Τρίτη, 5 Ιαν 2021, στις 20.00 με συμβολικό διαδικτυακό «κόψιμο βασιλόπιτας».

Εντοπίσαμε τον όρο «Food Forest» σε σχόλιο του κ Σ. Σεκλιζιώτη σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης και ξαναζωντάνεψε μνήμες από παλαιότερες εποχές με πιο ισορροπημένο -βιώσιμο (αειφόρο)- περιβάλλον, κυρίως φυσικό, αλλά και κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον.

Στην ουσία ξανασυνειδητοποιήσαμε ότι στα διάφορα οικοσυστήματα η επιβίωση είναι θέμα ισορροπίας και θέμα συμβίωσης της πλούσιας βιοποικιλότητας, όπως αποτυπωνόταν στα ήθη και έθιμα της κάθε κοινωνίας.

Μερικά από τα δένδρα και τους θάμνους που ανέφερε ο  κ Σ. Σεκλιζιώτης είναι: Καρυδιές, Καστανιές, Φουντουκιές (Corylus avellana), Αγριοφουντουκιές ή Κόρυλος (Corylus colurna), Κουμαριές, Κρανιές (Cornus mas), Κράταιγοι, Βελανιδιές, Κυδωνιές, Γκορτσιές (Pyrus amygdaliformis), Χαρουπιές, Μηλιές, Μουριές, Αχλαδιές, Δαμασκηνιές, Κορομηλιές (τζανεριές), Βανίλιες, Κερασιές, Αμπέλια, Αρώνια η µελανόκαρπη (Aronia melanocarpa), Τσουκνιδόδενδρα (Celtis australis), Βατομουριές (Rubus sanctus), Μύρτιλα (Vaccinium myrtillus), Κόκκινο μύρτιλο (Vaccinium vitis-idaea), Τσαπουρνιά (Prunus spinosa), Σμέουρα ή φραμπουάζ ή red raspberry (Rubus idaeus), Σουμάκι ή Ρούδι (Rhus coriana), Σαμπούκος (Sambucus nigra), Αμελάγχιον το ωοειδές (Amelanchier ovalis), Σουρβιά Σορβιά (Sorbus domestica), Prunus cocomilia Αγριοκορομηλιά, Σκλήθρο (Alnus glutinosa), Λαγοκέρασο (Ribes uva-crispa), Τίλιες, Αγριοκερασιές (Prunus avium), Αγριοτριανταφυλλιά (Rosa Canina).

Ο Δρ Δημήτριος Φωτάκης εκτιμά ότι απαιτείται να γίνει αειφορική κάρπωση, των δασικών, μη ξυλωδών προϊόντων. Μέχρι σήμερα στα έσοδα από τα δάση καατγράφονταν μόνο στην παραγωγή ξυλείας. Ίσως εάν γίνει επαρκής έρευνα να μποεί να φανεί η συμβολή του δάσους και σε τρόφιμα από το δάσος τόσο για άνθρώπινη χρήση, όσο και σαν συμβολή στην κτηνοτροφία (κυρίως στην αγελαδοτροφία και στην προβατοτροφία). Και βέβαια είναι μια ακόμα σημαντική δυνατότητα η καλλιέργεια «καρπών του δάσους» σε παρακείμενους χώρους και η εξασφάλιση εισοδήματος στους κατοίκους της υπαίθρου από τους συνήθως super foods καρπούς του δάσους.

Η αγροτική ύπαιθρος έχει ενσωματωμένη στην επιβίωσή της τους καρπούς του δάσους, οι οποίοι στην ουσία αποτελούν κομμάτι της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς που σχετίζεται με εθνοβοτανικές πρακτικές και τη διασύνδεση φυτών με την ιστορία και τη μυθολογία της κάθε περιοχής.

Και πάντα θυμόμαστε ότι ο βραβευθείς από την ΚΙΒΩΤΟ του ΚΟΣΜΟΥ κ Δήμος Δήμου, από τα Τρίκαλα, με τα αυτόχθονα αγροτικά ζώα, πάντα επιμένει ότι στην Ελλάδα ο φυσικός χώρος συμβιωτικής διαβίωσης των ελληνικών φυλών είναι το δάσος και οι καρποί του δάσους. Πχ τα βελανίδια θα μπορούσαν να ξαναδώσουν κομμάτι από την απαραίτητη πλούσια ζωοτροφή.

Και στο facebook από τον Stamati Seklizioti βρίσκουμε γραμμένα: Πολλά τα καλλιεργούμενα από τους καρπούς του δάσους για καρποφορία, χυμούς, φλοιούς & ιστούς, χρήσιμα στην διατροφή, την παραγωγή υπερτροφών, αιθέριων ελαίων, στην ζαχαροπλαστική, στην φαρμακευτική, στον χρωματισμό οινοπνευματωδών ποτών καθώς και στην βαφή υφασμάτων, πολλά από αυτά σημαντικά μελισσοκομικά φυτά, σπουδαίοι συντελεστές και ισχυροί κρίκοι συνοχής του φυσικού μας χώρου και των κατά τόπους δασικών οικοσυστημάτων.

Τα περισσότερα απ’ αυτά τα φυτά συμβάλουν στην αντιπυρική άμυνα και με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αισθητικής προσφέρουν στο τοπίο, στις εποχικές τους εμφανίσεις και φάσεις (ανθοφορίας, καρποφορίας, εποχικές αλλαγές χρωμάτων φυλλώματος για τα φυλλοβόλα, γυμνές σιλουέτες στα χειμωνιάτικα ξημερώματα και σούρουπα….). Τα φυτά αυτά αποτελούν φυσική αλλά και “αγροδασοπονικού” χαρακτήρα βιοποικιλότητα και συνεπώς μια τεράστια τράπεζα γενετικού υλικού και βιοαποθέματος που παραμένει περιθωριοποιημένη και αναξιοποίητη στη χώρα μας.

Ο Κτηνοτροφικός Σύλλογος Αττικής θεωρεί σημαντικό να γίνει από όλους (και κυρίως από τους Δημόσιους υπαλλήλους-Δασάρχες) κατανοητό και αποδεκτό ότι η κτηνοτροφία, με κανόνες, και τα δάση μας είναι απολύτως συμβιωτικά δια μέσου των αιώνων, και ότι τα δάση της Ελλάδος μας δεν είναι μόνο για ξυλεία και μισθοδοσίες. Και η δημόσια συζήτηση της Τετάρτης, 16 Δεκ 2020, στις 12.00, στο facebook: Skywalker-Εργασία στην Ελλάδα ελπίζεται ότι θα υποδείξει και άλλες δυνατότητες συμβιωτικής βιώσιμης διαδικασίας και αξιοποίησης με καλλιέργειες, εκεί πλησίον, της τεράστιος βιοποικιλότητας της Ελλάδος και των ελληνικών δασών, των καρπών του δάσους, του Food Forest …

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending