Τουρισμός
Τελετή Απονομής των Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards 2021: Ήταν μία υπέροχη βραδιά για την τοπική επιχειρηματικότητα
Σε μία λιτή, λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας, αλλά λαμπρή γιορτή για την τοπική επιχειρηματικότητα, έδωσαν το παρών εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, των επιχειρηματικών και επαγγελματικών φορέων του νησιού, αλλά και εκπρόσωποι των φορέων και επιχειρήσεων που βραβεύθηκαν. Η Τελετή Απονομή των Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards 2021 πραγματοποιήθηκε την Τρίτη, 21 Δεκεμβρίου 2021 στη Νέα Πτέρυγα του Νεστοριδείου Μελάθρου του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, με τήρηση όλων των μέτρων κατά της πανδημίας.
Τα Best in Rhodes είναι ένας νέος θεσμός που ήρθε για να μείνει. Μια ιδέα του Μιχάλη Καβουκλή, αρκετά παλιά, που πρόσφατα αναγεννήθηκε και απέκτησε μία πραγματική δυναμική, παρά την πανδημία. Μία διαδικασία που σκοπό έχει να δώσει φωνή στο κοινό της Ρόδου, ντόπιους και ξένους, με σκοπό να αναδείξει τα καλύτερα στη Ρόδο: τα καλύτερα στο φαγητό, στη ψυχαγωγία, στα τοπικά προϊόντα, στη μόδα, την ομορφιά, τον πολιτισμό, την κοινωνία.
Τα Best in Rhodes 2021 είχαν πάνω από 70 κατηγορίες, χωρισμένες σε 7 θεματικές ενότητες: 1. Καλύτερες Επιλογές, 2. Ποτό & Ψυχαγωγία, 3. Υγεία & Ομορφιά, 4. Φαγητό, 5. Κοινωνία, 6. Πολιτισμός, 7. Προορισμός. Επτά ανεξάρτητες ψηφοφορίες, με συνολική συμμετοχή που ξεπέρασε τα 6.600 άτομα, έδωσαν πάνω από 2300 προτάσεις και ανέδειξαν 283 επιχειρήσεις, προϊόντα και τοπόσημα ως κορυφαία (Top), και από αυτά 40 ως τα καλύτερα (Best). Η ανάδειξη των κορυφαίων και των καλύτερων επιλογών έγινε με συγκεκριμένα κριτήρια και μεθοδολογία.
Την βραδιά άνοιξε η Κατερίνα Σταματελοπούλου, από την nettings, η οποία είχε και την ευθύνη του συντονισμού της βραδιάς. Χαιρέτισε ο οικοδεσπότης, Σέργιος Αϊβάζης, Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου, το οποίο συνδιοργάνωσε μαζί με το rhodes.online και την mgk.advertising την Τελετή. Ο κος Αϊβάζης επισήμανε το άνοιγμα του Μουσείου στην τοπική επιχειρηματική κοινότητα και τον σχεδιασμό για να αποτελέσει σημείο αναφοράς για τον προορισμό, μέσα από διαρκή εξωστρέφεια και προσπάθεια προβολής του μοναδικού πολιτιστικού του πλούτου σε ένα όλο και πιο πολυσχιδές κοινό.
Στη συνέχεια το λόγο πήρε, ο εμπνευστής και επικεφαλής της Εκτελεστικής Επιτροπής των Βραβείων, Μιχαήλ Γ. Καβουκλής, ο οποίος αναφέρθηκε στο όραμα των Βραβείων να καταστούν ένας διαρκής θεσμός, που θα αποτυπώνει τις προτιμήσεις του ροδιακού διαδικτυακού κοινού, ντόπιων και επισκεπτών, και με βάση αυτές τις προτιμήσεις το rhodes.online θα παράγει πρωτότυπο και έξυπνο περιεχόμενο. Για τους διοργανωτές, τα Βραβεία Best in Rhodes ήταν μία μοναδική ευκαιρία να αποκτήσουν μία οπτική της δύναμης των τοπικών brand names και να καταγράψουν τις τάσεις των προτιμήσεων και της εμπιστοσύνης που έχει το τοπικό κοινό στις τοπικές επιχειρήσεις. Κατά την ομιλία του, ο κος Καβουκλής απένειμε και αναμνηστικά διπλώματα στους χορηγούς επικοινωνίας των Βραβείων, τα 12 τοπικά ΜΜΕ που στήριξαν τη διαδικασία για το 2020-2021.
Ακολούθησε ο Δρ. Ιωάννης Παπαγεωργίου, Διευθυντής Ερευνών του Ροδιακού Κέντρου Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών – Rhodes Project, που με τη σειρά του ανέλυσε τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη διενέργεια της διαδικασίας των βραβείων, εξασφαλίζοντας την ποιότητα, διαφάνεια και εγκυρότητα του αποτελέσματος, μέσα από τις διάφορες δικλείδες ασφαλείας που τέθηκαν προς αυτή την κατεύθυνση. Έκανε επίσης αναφορά στα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων στη διαδικασία, τα οποία βοήθησαν τόσο στην εξέταση εγκυρότητας των αποτελεσμάτων, ενώ παράλληλα προσφέρουν και ένα μοναδικό εργαλείο για επιχειρήσεις και φορείς να καταγράψουν τη δύναμη του ονόματός τους στο τοπικό καταναλωτικό κοινό. Σημειώνεται ότι τα δεδομένα της έρευνας ανήκουν αποκλειστικά στην mgk.advertising, με το Rhodes Project να έχει αποκλειστική πρόσβαση σε αυτά για παροχή σχετικών αναλύσεων προς επιχειρήσεις και φορείς.
Στη συνέχεια έγινε η απονομή των Βραβείων Best in Rhodes 2021. Βραβεύθηκαν όλοι οι διακριθέντες ως Καλύτεροι (Best), ενώ για την θεματική ενότητα του Πολιτισμού βραβευτηκαν όλοι οι διακριθέντες (Best και Top). Συγκεκριμένα, βραβεύθηκαν:
Κορυφαίες Επιλογές
Καλύτερο brunch: Dali Extraordinary Art Bistro
Καλύτερο τοπικό κρασί: Rozalia (Tatakis Wines)
Καλύτερο τοπικό προϊόν (φαγητό ή ποτό): Μελεκούνι (Διακεκριμένος Παραγωγός: Μελισσοκομική Δωδεκανήσου)
Καλύτερο τοπικό ποτό (εκτός οίνου): Σούμα (παρέλαβε το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου)
Ποτό & Ψυχαγωγία
Καλύτερη Καφετέρια: Playcafe
Καλύτερο Club / Χώρος Νυκτερινής Διασκέδασης: Gazi Club
Καλύτερος Πολυχώρος / Χώρος διασκέδασης / Χώρος Εμπειρίας: Playcafe
Καλύτερη Κάβα / Οινοποιείο: Vintage
Υγεία & Ομορφιά
Καλύτερο κομμωτήριο για τη γυναίκα: Sotiris Vasilas Hair Art Studio
Καλύτερο κομμωτήριο/κουρείο για τον άνδρα: Sotiris Vasilas Hair Art Studio
Καλύτερο Γυμναστήριο: Body Defence
Καλύτερος Αθλητικός Χώρος: Αθλητικό Κέντρο «Καλλιπάτειρα»
Καλύτερο κατάστημα ανδρικής ένδυσης: CalceisPennatis
Καλύτερο κατάστημα παιδικής ένδυσης: Petra Kamara
Καλύτερο κατάστημα αθλητικών ειδών: Cosmossport
Καλύτερο κατάστημα γυναικείας υπόδησης: CalceisPennatis
Καλύτερο κοσμηματοπωλείο: Theros Jewels
Καλύτερο κατάστημα αξεσουάρ / χειροποίητων αξεσουάρ: Theros Jewels / Petra Kamara
Φαγητό
Καλύτερο κινέζικο ή ασιατικό εστιατόριο: Canton Restaurant (Κρεμαστή) / Nami Sushi & Korean BBQ
Καλύτερο Ιταλικό εστιατόριο / Πιτσαρία: Tsaperdona Pizza Pasta
Καλύτερο catering: Όμορφος
Καλύτερο Παγωτατζίδικο: Στάνη
Προορισμός
Καλύτερο ηλιοβασίλεμα: Μόντε Σμιθ (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)
Καλύτερη παραλία: Τραουνού (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)
Καλύτερο μνημείο: Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)
Καλύτερο σημείο στο βουνό: Προφήτης Ηλίας (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου) / Φιλέρημος (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)
Καλύτερη θέα: Μόντε Σμιθ (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)
Καλύτερη παραδοσιακή συνοικία: Λίνδος (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου) / Μεσαιωνική Πόλη (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)
Καλύτερο μουσείο: Αρχαιολογικό Μουσείο Ρόδου (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)
Καλύτερος αρχαιολογικός χώρος: Ακρόπολη της Λίνδου / Αρχαία Κάμειρος (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)
Καλύτερο selfie spot: Μόντε Σμιθ (απονεμήθηκε στον Δήμο Ρόδου)
Πολιτισμός
Καλύτερος χώρος τέχνης: Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου – Νεστορίδειο Μέλαθρον
Κορυφαίος χώρος τέχνης: Θέατρο Μεσαιωνικής Τάφρου «Μελίνα Μερκούρη» (απονεμήθηκε στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου)
Κορυφαίος χώρος τέχνης: Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης Ρόδου – Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης (Συσσίτιο)
Καλύτερο βιβλιοπωλείο: Το Δέντρο
Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Νικόλαος Καμπουράκης, Κρεμαστή
Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Το Καραβάκι
Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Notebook
Κορυφαίο βιβλιοπωλείο: Ακαδημία
Καλύτερο βιβλίο (με θέμα τη Ρόδο): Αναστασία της Ρόδου: Η τελευταία πολιορκία, Μαρία Αρβανιτάκη (εκδόσεις mgk)
Καλύτερο βιβλίο (από συγγραφέα ή/και εκδοτικό οίκο με βάση τη Ρόδο): Αναστασία της Ρόδου: Η τελευταία πολιορκία, Μαρία Αρβανιτάκη (εκδόσεις mgk)
Κορυφαίο βιβλίο (από συγγραφέα ή/και εκδοτικό οίκο με βάση τη Ρόδο): Το παρελθόν ως πολιτικό δεδομένο, Σπύρος Συρόπουλος» (Eκδόσεις Gutenberg)
Τα βραβεία των επιχειρήσεων παρέλαβαν αντιπρόσωποί τους, ενώ τον Δήμο Ρόδου εκπροσώπησαν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών, Κώστας Ταρασλιάς, ο Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού και Οργάνωσης και Πρόεδρος του Δημοτικού Οργανισμού Πρόνοιας, Γεώργιος Τριάντος, και ο Αντιδήμαρχος Πολιτιστικών Μνημείων & Υπηρεσίας Δόμησης, Στέφανος Δράκος. Την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου εκπροσώπησε η Μαρία Μιχαηλίδου, προϊσταμένη της υπηρεσίας, και το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, ο Αντιπρόεδρος του, Γεώργιος Αντώνογλου.
Τις απονομές των βραβείων στους διακριθέντες πραγματοποίησαν η Αντιπεριφερειάρχης Υγείας, Πρόνειας και Κοινωνικής Μέριμνας, Χαρούλα Γιασιράνη, ο Εντεταλμένος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου, Χρήστος Μπάρδος, ο Αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, Γεώργιος Αντώνογλου, ο Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ιωάννης Σεϊμένης, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος – Τμ. Δωδεκάνησου, Αντώνιος Γιαννικουρής, ο Πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Ρόδου, Χρήστος Μιχαλάκης, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, Γεώργιος Ματσίγκος, η Διευθύνουσα Σύμβουλος του ΚΕΚ Γεννηματάς, Βάνα Μανωλάκη, ο Πρόεδρος της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Ρόδου, Νίκος Παπαγρηγορίου, ο Πρόεδρος του Σωματείου Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδεκανήσων, Δημήτρης Σαλαχούρης, το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Αργυροχρυσοχόων Ωρολογοπωλών Ωρολογοποιών Ρόδου, Μιχάλης Δημητριάδης, ο Πρόεδρος του Μουσείου Νεοελληνικής Τέχνης Δήμου Ρόδου Σέργιος Αϊβάζης, και ο εμπνευστής των βραβείων, Μιχαήλ Γ. Καβουκλής.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Επίσημου Οδηγού των Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards, ένα ετήσιο περιοδικό, καταχωρημένο στην Εθνική Βιβλιοθήκη με ISSN 2732-933X, το οποίο περιλαμβάνει τα αποτελέσματα και θα διανέμεται δωρεάν σε κεντρικά σημεία της πόλης. Τέλος, παρουσιάστηκαν τα Βραβεία Best in Rhodes 2022. Στόχος των διοργανωτών είναι οι επτά ψηφοφορίες να ολοκληρωθούν το πρώτο εξάμηνο του έτους και τα βραβεία να απονεμηθούν σε μία πανηγυρική εκδήλωση τον Ιούνιο, με ταυτόχρονη παρουσίαση και κυκλοφορία του δεύτερου τεύχους του Επίσημου Οδηγού. Η βραδιά έκλεισε με μία «νόστιμη» δεξίωση από το Playcafe Catering. Τα κρασιά ήταν προσφορά της Tatakis Wines.
Την Τελετή Απονομή των Βραβείων Best in Rhodes 2021 διοργάνωσε το rhodes.online και η mgk.advertising σε συνεργασία με το Μουσείο Νεοελληνικής Τέχνης του Δήμου Ρόδου. Τα βραβεία Best in Rhodes – Reader’s Choice Awards 2021 διοργανώθηκαν από το rhodes.online με την υποστήριξη της mgk.advertising, της nettings, του δικηγορικού γραφείου της Μαρίας-Ελίζας Θεοδώρου, του Ροδιακού Κέντρου Ιστορικών και Κοινωνικών Ερευνών – Rhodes Project και του λογιστικού-φοροτεχνικού γραφείου Iraklidis & associates.
Η επόμενη έκδοση των βραβείων θα ξεκινήσει στις 17 Ιανουαρίου με την ψηφοφορία για τη Θεματική Ενότητα: Κοινωνία. Περισσότερα στην ιστοσελίδα www.bestinrhodes.gr.
Τουρισμός
Προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν κάνεις συχνά ταξίδια για δουλειά
Τα επαγγελματικά ταξίδια αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ζωής και αδιαμφισβήτητα προσφέρουν μοναδικές ευκαιρίες τόσο προσωπικής όσο και επαγγελματικής εξέλιξης. Ωστόσο, πίσω από τη λάμψη των νέων προορισμών και τις συναρπαστικές ευκαιρίες κρύβεται μια σειρά από προκλήσεις που δοκιμάζουν ακόμα και τους πιο έμπειρους ταξιδιώτες. Ας δούμε μερικά από τα πιο συνηθισμένα “εμπόδια” που μπορεί να αντιμετωπίσεις αν ταξιδεύεις συχνά για δουλειά αλλά και πώς να ανταπεξέλθεις σε κάθε δυσκολία.
- Απρόβλεπτα γεγονότα
Τα απρόβλεπτα γεγονότα είναι αναπόφευκτα σε όλα τα ταξίδια, ακόμα και στα επαγγελματικά. Ακυρώσεις πτήσεων, καθυστερήσεις, χαμένες αποσκευές, προβλήματα με το αυτοκίνητο ή ακόμα και το να μείνεις από βενζίνη ή μπαταρία σε ένα άγνωστο μέρος, είναι μερικά από τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσεις. Για να ανταπεξέλθεις σε τέτοιες καταστάσεις, είναι σημαντικό να είσαι προετοιμασμένη: βενζινάδικα και σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη διαδρομή σου, ένα κιτ έκτακτης ανάγκης, φορτιστές, μετρητά και σημαντικά έγγραφα σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή μπορεί να αποδειχθούν σωτήρια. Επιπλέον, η ελαστικότητα και η προθυμία να αλλάξεις τα σχέδιά σου ανάλογα με την κατάσταση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να απολαύσεις το ταξίδι σου.
- Κούραση
Αν ταξιδεύεις εκτός Ελλάδας, η κούραση και το jet lag είναι δύο συχνές προκλήσεις των επαγγελματικών ταξιδιών, καθώς οι αλλαγές στις ζώνες ώρας μπορούν να προκαλέσουν εξάντληση και να επηρεάσουν την απόδοσή σου. Για να μειώσεις την κούραση, προσπάθησε να διατηρήσεις έναν σταθερό κύκλο ύπνου, ακόμη και όταν ταξιδεύεις. Μια ισορροπημένη διατροφή και τακτική άσκηση μπορούν επίσης να αυξήσουν τα επίπεδα ενέργειας και να μειώσουν το στρες που ενδεχομένως προκύπτει από τα συχνά επαγγελματικά ταξίδια.
- Διατροφή
Η διατροφή είναι μια ακόμη πρόκληση που αντιμετωπίζουν πολλοί ταξιδιώτες. Το να τρως σε εστιατόρια ή να προετοιμάζεις φαγητό σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου μπορεί να είναι δύσκολο και να οδηγήσει σε κακές διατροφικές επιλογές. Για να διατηρήσεις μια υγιεινή διατροφή, προσπάθησε να προετοιμάζεις υγιεινά σνακ και γεύματα που μπορείς να καταναλώσεις στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, ή ακόμα καλύτερα προτίμησε να μένεις σε κάποιο διαμέρισμα που διαθέτει και κουζίνα για να ετοιμάζεις τα γεύματά σου. Τέλος, αναζήτησε υγιεινές επιλογές εστιατορίων στην περιοχή που θα επισκεφτείς και όχι fast food.
- Μοναξιά
Καθώς πολλές φορές σε τέτοιες περιπτώσεις ταξιδεύουμε solo, είναι πιθανό να νιώσουμε μόνες, ειδικά αν δεν έχουμε χρόνο για κοινωνικές δραστηριότητες. Για να αντιμετωπίσεις τη μοναξιά, προσπάθησε να συμμετέχεις σε δραστηριότητες δικτύωσης όπως networking events ή να επισκεφθείς τοπικά καφέ και μπαρ. Τέλος, ένα χόμπι που μπορείς να κάνεις και ενώ ταξιδεύεις μπορεί να σε βοηθήσει να νιώσεις λιγότερο μόνη, όπως για παράδειγμα η άθληση. Κάτι τέτοιο θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις και την ισορροπία επαγγελματικής-προσωπικής ζωής, όπως και το να αφιερώσεις χρόνο σε δραστηριότητες που απολαμβάνεις, όπως το διάβασμα και οι βόλτες.
- Τεχνικά προβλήματα
Σημαντικό κομμάτι που μπορεί να επηρεάσει ακόμα και την απόδοσή σου στη δουλειά είναι τα τεχνικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών ταξιδιών. Από την απώλεια του φορτιστή μέχρι τη βλάβη του laptop και την κακή σύνδεση στο internet, τα τεχνικά προβλήματα μπορούν να δημιουργήσουν σοβαρά εμπόδια. Για να τα ελαχιστοποιήσεις, κάνε τακτικά αντίγραφα των σημαντικών σου εγγράφων, φρόντισε να έχεις μαζί σου επιπλέον φορτιστές για τις συσκευές σου και δοκίμασε ενδεχομένως κάποια ταξιδιωτική ασφάλιση που μπορεί να σου εξασφαλίσει λύσεις ή αποζημίωση.
- Προσαρμοστικότητα
Τέλος, η προσαρμογή σε νέα περιβάλλοντα είναι λογικό να σε αγχώσει. Κάθε νέο μέρος έχει τους δικούς του κανόνες και έθιμα, και μπορεί να χρειαστείς χρόνο για να προσαρμοστείς. Για να διευκολύνεις την προσαρμογή σου, προσπάθησε να είσαι ανοιχτή σε νέες εμπειρίες και κουλτούρες. Σε αυτό το πλαίσιο, σημαντική είναι και η ασφάλειά σου: ενημερώσου για τις ασφαλείς περιοχές στην περιοχή που θα επισκεφθείς καθώς και για αυτές που πρέπει να αποφύγεις και φρόντισε να ενημερώσεις κάποιον για τα σχέδιά σου.
Τα επαγγελματικά ταξίδια προσφέρουν μια μοναδική ευκαιρία να βγεις από τη ρουτίνα, να ανακαλύψεις νέους προορισμούς, να επεκτείνεις το επαγγελματικό σου δίκτυο και να αποκτήσεις εμπειρίες που θα σε βοηθήσουν να αναπτυχθείς προσωπικά και επαγγελματικά. Με τον σωστό προγραμματισμό και τις κατάλληλες στρατηγικές, τα ταξίδια αυτά μπορούν να γίνουν μια εμπειρία που θα θυμάσαι για πάντα.
Τουρισμός
Υπερτουρισμός: Υπάρχει Πραγματικά ή Υπερβάλλουμε;
Ο όρος «υπερτουρισμός» έχει γίνει δημοφιλής τα τελευταία χρόνια, περιγράφοντας την κατάσταση κατά την οποία οι τουριστικοί προορισμοί δεν μπορούν να διαχειριστούν την πίεση των επισκεπτών. Ωστόσο, είναι πραγματικά το πρόβλημα τόσο σοβαρό όσο παρουσιάζεται; Μπορεί να υποστηριχθεί ότι ο υπερτουρισμός δεν υφίσταται σε τόσο μεγάλο βαθμό ή ότι η συζήτηση γύρω από αυτό το φαινόμενο έχει υπερτονιστεί για διάφορους λόγους. Ακολουθούν επιχειρήματα που υποστηρίζουν ότι το πρόβλημα του υπερτουρισμού δεν είναι τόσο εκτεταμένο όσο συχνά αναφέρεται.
Ο Τουρισμός ως Ευκαιρία για Οικονομική Ανάπτυξη
Ένα από τα ισχυρότερα επιχειρήματα ενάντια στην ιδέα του υπερτουρισμού είναι ότι ο τουρισμός αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες κινητήριες δυνάμεις της παγκόσμιας οικονομίας. Οι τουρίστες δημιουργούν ζήτηση για υπηρεσίες και προϊόντα, ενισχύοντας την οικονομία τοπικών και εθνικών κοινωνιών. Για πολλές περιοχές, ιδίως στις αναπτυσσόμενες χώρες ή σε απομακρυσμένες τουριστικές κοινότητες, ο τουρισμός είναι συχνά η κύρια πηγή εσόδων.
Προορισμοί όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελλάδα και η Ταϊλάνδη έχουν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό από τον τουρισμό. Η συνεισφορά του τουρισμού στο ΑΕΠ αυτών των χωρών είναι ουσιώδης, και πολλοί τομείς της οικονομίας τους στηρίζονται στον τουρισμό. Η ιδέα ότι υπάρχει υπερτουρισμός υπονοεί ότι αυτή η οικονομική δραστηριότητα θα πρέπει να περιοριστεί, κάτι που θα μπορούσε να έχει σοβαρές συνέπειες στις τοπικές κοινωνίες.
Εποχικότητα και Διαφοροποίηση των Επισκεπτών
Ένα από τα επιχειρήματα που δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι τόσο εκτεταμένος, είναι η εποχικότητα του τουρισμού. Η πλειοψηφία των προορισμών που κατηγορούνται για υπερτουρισμό, όπως η Σαντορίνη, η Βαρκελώνη και η Βενετία, έχουν συγκεκριμένες περιόδους υψηλής τουριστικής ζήτησης (συνήθως τους καλοκαιρινούς μήνες), ενώ τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου οι τουριστικοί αριθμοί μειώνονται σημαντικά.
Αυτή η εποχικότητα δείχνει ότι ο τουρισμός δεν είναι συνεχώς «υπερβολικός», αλλά μάλλον συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένες χρονικές περιόδους. Κατά συνέπεια, αν οι τοπικές αρχές διαχειριστούν καλύτερα τον τουρισμό κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, το πρόβλημα μπορεί να μετριαστεί χωρίς να υπάρξουν σοβαρές αρνητικές συνέπειες.
Επιπλέον, ο τουρισμός εξελίσσεται. Σημειώνεται αύξηση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο αγροτουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός και ο οικοτουρισμός. Αυτές οι μορφές συμβάλλουν στη διαφοροποίηση των τουριστικών ροών, μειώνοντας την πίεση στους παραδοσιακούς δημοφιλείς προορισμούς.
Η Δυνατότητα Ανάπτυξης Υποδομών
Η τεχνολογία και οι σύγχρονες υποδομές έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, παρέχοντας στους δημοφιλείς προορισμούς μεγαλύτερη δυνατότητα να φιλοξενήσουν αυξημένο αριθμό τουριστών. Πολλές περιοχές που αντιμετωπίζουν προβλήματα υπερτουρισμού έχουν ήδη λάβει μέτρα για τη βελτίωση των υποδομών τους, με την ανάπτυξη νέων μεταφορικών μέσων, δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και την αναβάθμιση των τουριστικών υπηρεσιών.
Για παράδειγμα, η Βενετία έχει επενδύσει σε έργα που αφορούν την υποδομή της, όπως την ανακαίνιση των δημόσιων μεταφορών και την κατασκευή φραγμάτων για να αντιμετωπίσει τις πλημμύρες και την πίεση των τουριστών. Αντί να περιοριστεί ο τουρισμός, η ανάπτυξη των υποδομών μπορεί να επιτρέψει στους προορισμούς να αντέξουν την αυξημένη ζήτηση.
Ο Ρόλος των Νέων Τεχνολογιών και των Δεδομένων
Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να συμβάλουν στη διαχείριση των τουριστικών ροών με πιο αποτελεσματικό τρόπο. Πλατφόρμες όπως οι εφαρμογές κρατήσεων, τα συστήματα διαχείρισης επισκεπτών και τα έξυπνα συστήματα διακίνησης τουριστών μπορούν να βοηθήσουν τους προορισμούς να κατανείμουν τους επισκέπτες τους καλύτερα.
Με τη χρήση τεχνολογιών όπως η ανάλυση δεδομένων, οι τουριστικές αρχές μπορούν να προβλέπουν τις περιόδους υψηλής ζήτησης και να διαχειρίζονται τους επισκέπτες, διασφαλίζοντας ότι ο αριθμός των τουριστών παραμένει εντός βιώσιμων ορίων. Έτσι, ο υπερτουρισμός μπορεί να αποφευχθεί με καλύτερο σχεδιασμό και προγραμματισμό, αντί για περιορισμούς στις τουριστικές ροές.
Η Αντίσταση των Τοπικών Κοινωνιών
Παρά την έντονη δημοσιότητα που λαμβάνει ο υπερτουρισμός, πολλοί κάτοικοι σε τουριστικές περιοχές δεν θεωρούν τον τουρισμό ως τόσο σοβαρό πρόβλημα. Σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, οι τοπικοί πληθυσμοί συχνά εκφράζουν θετική στάση απέναντι στον τουρισμό, καθώς αναγνωρίζουν τα οφέλη που προσφέρει, όπως η βελτίωση των υποδομών, η ανάπτυξη επιχειρήσεων και οι ευκαιρίες απασχόλησης.
Επίσης, η αντίδραση στις αρνητικές επιπτώσεις του τουρισμού δεν είναι ομοιόμορφη. Ορισμένες περιοχές προτιμούν να επωφεληθούν από τον τουρισμό και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, παρά να περιορίσουν την τουριστική δραστηριότητα. Αυτό δείχνει ότι ο υπερτουρισμός δεν είναι απαραίτητα ένα ανεπιθύμητο φαινόμενο για όλους τους προορισμούς, και συχνά η αναπαράστασή του στα μέσα ενημέρωσης μπορεί να είναι υπερβολική.
Ελλιπής Στατιστική Ανάλυση και Ερμηνεία των Δεδομένων
Πολλές φορές τα δεδομένα για τον τουρισμό δεν λαμβάνουν υπόψη τις περιόδους χαμηλής ζήτησης ή την κατανομή των τουριστών σε διαφορετικές περιοχές εντός ενός προορισμού. Η προβολή μιας συνολικής εικόνας για τον τουρισμό βασίζεται συνήθως σε στατιστικά στοιχεία που επικεντρώνονται στις περιόδους αιχμής. Ωστόσο, αν εξεταστεί η συνολική ροή των τουριστών σε μια ετήσια βάση, η κατάσταση μπορεί να είναι πολύ διαφορετική.
Συμπέρασμα
Ο υπερτουρισμός είναι ένας πραγματικός προβληματισμός για κάποιους προορισμούς, αλλά η ένταση του προβλήματος δεν είναι τόσο εκτεταμένη όσο παρουσιάζεται συχνά στα μέσα ενημέρωσης. Οι τοπικές κοινωνίες μπορούν να επωφεληθούν σημαντικά από τον τουρισμό, ενώ με τη χρήση της τεχνολογίας και τη σωστή διαχείριση, ο τουρισμός μπορεί να γίνει βιώσιμος χωρίς να υπάρξει ανάγκη για περιορισμούς. Επιπλέον, η διαφοροποίηση των τουριστικών μορφών και η ενίσχυση των υποδομών μπορούν να μειώσουν την πίεση στους δημοφιλείς προορισμούς, διασφαλίζοντας ότι ο τουρισμός παραμένει ευεργετικός και όχι επιβλαβής.
Τουρισμός
Ιατρικός Τουρισμός στην Ελλάδα: Η Αναδυόμενη Προοπτική
Ο ιατρικός τουρισμός αναδεικνύεται ως μια δυναμική και αναπτυσσόμενη βιομηχανία παγκοσμίως, με την Ελλάδα να αποτελεί έναν από τους πρωταγωνιστές σε αυτό τον τομέα. Με τη συνδυασμένη προσφορά υψηλής ποιότητας ιατρικών υπηρεσιών και εξαιρετικών τουριστικών προορισμών, η Ελλάδα έχει εδραιώσει τον εαυτό της ως προορισμός υγείας και ευεξίας.
Ο Ιατρικός Τουρισμός: Τι Είναι;
Ο ιατρικός τουρισμός αναφέρεται στη μετακίνηση ατόμων από την πατρίδα τους σε άλλες χώρες για την λήψη ιατρικών υπηρεσιών. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να περιλαμβάνουν από επεμβάσεις αισθητικής χειρουργικής και οδοντιατρικές θεραπείες, μέχρι πιο εξειδικευμένες επεμβάσεις όπως ορθοπεδικές και καρδιολογικές εγχειρήσεις. Οι λόγοι που ωθούν τους ανθρώπους να επιλέξουν τον ιατρικό τουρισμό ποικίλλουν, από το χαμηλότερο κόστος μέχρι την αναζήτηση θεραπειών που δεν είναι διαθέσιμες στη χώρα τους.
Η Ελλάδα ως Προορισμός Ιατρικού Τουρισμού
Η Ελλάδα, με την πλούσια ιστορία της στην ιατρική και την αναγνωρισμένη φιλοξενία της, βρίσκεται σε προνομιακή θέση για να προσελκύσει ιατρικούς τουρίστες. Οι βασικοί λόγοι που καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για ιατρικό τουρισμό περιλαμβάνουν:
- Υψηλής Ποιότητας Ιατρικές Υπηρεσίες: Η Ελλάδα διαθέτει εξαιρετικά εκπαιδευμένο ιατρικό προσωπικό και σύγχρονες υποδομές. Πολλά από τα ιατρικά κέντρα και τις κλινικές είναι διαπιστευμένα από διεθνείς οργανισμούς, εξασφαλίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.
- Οικονομικά Προσιτές Θεραπείες: Συγκριτικά με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα προσφέρει ιατρικές υπηρεσίες σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές. Αυτό προσελκύει πολλούς ασθενείς που αναζητούν οικονομικότερες λύσεις χωρίς να θυσιάζουν την ποιότητα της θεραπείας τους.
- Εξαιρετικοί Τουριστικοί Προορισμοί: Οι ασθενείς έχουν τη δυνατότητα να συνδυάσουν τη θεραπεία τους με διακοπές σε πανέμορφους προορισμούς, όπως τα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, καθώς και ιστορικές πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη. Η μετεγχειρητική ανάρρωση σε ένα τέτοιο περιβάλλον μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην ψυχική και σωματική υγεία των ασθενών.
Το Μέλλον του Ιατρικού Τουρισμού στην Ελλάδα
Η Ελλάδα συνεχώς επενδύει στην ενίσχυση του ιατρικού τουρισμού μέσω της ανάπτυξης νέων ιατρικών εγκαταστάσεων, της προώθησης των υπηρεσιών της σε διεθνές επίπεδο και της συνεργασίας με παγκόσμιους οργανισμούς υγείας. Επιπλέον, η Ελληνική κυβέρνηση και ιδιωτικοί φορείς υποστηρίζουν ενεργά τη βιομηχανία αυτή με στρατηγικές πρωτοβουλίες και προγράμματα.
Η αυξανόμενη ζήτηση για ιατρικές υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε συνδυασμό με τον τουρισμό δημιουργεί νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και καινοτομία. Η Ελλάδα είναι έτοιμη να αξιοποιήσει αυτές τις ευκαιρίες, προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο υγείας και ευεξίας στους επισκέπτες της.
Με την ισχυρή της παράδοση στην ιατρική και τις ασυναγώνιστες φυσικές ομορφιές της, η Ελλάδα αναδεικνύεται ως μια ανερχόμενη δύναμη στον τομέα του ιατρικού τουρισμού, προσφέροντας μοναδικές εμπειρίες και λύσεις υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη