Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Το ΕΕΘ βράβευσε τους καλύτερους!

Τα πρώτα Αριστεία Επιχειρηματικότητας, τα βραβεία με τα οποία τιμά τα μέλη του για τα επιτεύγματα τους το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, απονεμήθηκαν χθες το απόγευμα, στη διάρκεια μίας λαμπρής, όσο και συγκινητικής τελετής, στο κατάμεστο από κόσμο Βασιλικό Θέατρο.

Άδωνις Γεωργιάδης και Θεόδωρος Καράογλου, που εκπροσώπησαν την κυβέρνηση στην τελετή, συνεχάρησαν το ΕΕΘ για την πρωτοβουλία του και τόνισαν ότι τέτοιοι θεσμοί ενισχύουν την επιχειρηματικότητα και τους ανθρώπους της.
«Επιστρέφει η αριστεία στην επιχειρηματικότητα και στην κοινωνία. Επιστρέφει η ελεύθερη η οικονομία στην Ελλάδα και μαζί με αυτήν και η επιχειρηματικότητα», επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, υπογραμμίζοντας τον «κομβικό ρόλο» που θα διαδραματίσουν ο ιδιωτικός τομέας και οι επιχειρήσεις, για να κερδίσει η ελληνική κυβέρνηση το στοίχημα που έχει βάλει, και την επόμενη 4ετία η Θεσσαλονίκη να είναι μια καινούρια πόλη.
Μιλώντας από το βήμα της τελετής, ο κ. Γεωργιάδης τόνισε ότι «Ηττήθηκαν οι ιδέες της αριστεράς που γευτήκαμε όλοι μας, για λίγο ευτυχώς, για τεσσεράμισι χρόνια» και σημείωσε πως «επιτέλους ήρθε η ώρα να ξεφύγουμε από την ιδεολογική μιζέρια των τελευταίων χρόνων». 

Στο χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης, τόνισε ότι το Επιμελητήριο αποφάσισε να διοργανώσει αυτόν τον θεσμό για να δώσει «την ηθική επιβράβευση στους συναδέλφους μας που τα κατάφεραν! Νομίζω ότι τους το οφείλουμε. Όλη η κοινωνία οφείλει να τιμά και να προβάλει αυτούς που καταφέρνουν να βάλουν ένα μικρό λιθαράκι στην πρόοδο της κοινωνίας μας και την ανάπτυξη της τοπικής Αγοράς.
Επιπλέον, μια που η Ελληνική Πολιτεία δεν βραβεύει τους επιχειρηματίες, αν και θα έπρεπε, το κάνουμε εμείς! Με τον τρόπο αυτό θέλουμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα: Ότι επιχειρηματίες και κοινωνία είναι στοιχεία ταυτισμένα και πρέπει να προχωρούν μαζί για να πετυχαίνουν διαρκώς καλύτερες συνθήκες ζωής για τους πολίτες», τόνισε ο κ. Ζορπίδης.

Ακολούθησε η βράβευση του Προέδρου της Aegean Airlines Ευτύχη Βασιλάκη, Όπως εξήγησε ο κ. Ζορπίδης, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης αποφάσισε να τιμήσει την εταιρία Aegean Airlines, με ειδική τιμητική διάκριση γιατί θέλει με τον τρόπο αυτό να την ευχαριστήσει και να την συγχαρεί για τη συμβολή της στον μεγάλο αγώνα όλων μας, να γίνει η Θεσσαλονίκη μας σημαντικός τουριστικός προορισμός».

Οι επτά κατηγορίες που ξεχώρισαν είναι οι εξής:

1. Κατηγορία: Αστικής Επιχειρηματικότητας
Στην κατηγορία αυτή διαγωνίστηκαν επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον αστικό ιστό της Θεσσαλονίκης και στόχος του βραβείου είναι να προβληθεί η προσπάθεια των επιχειρηματιών που επιχειρούν εντός Θεσσαλονίκης.

Οι Βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: Η εταιρία συμβούλων Lever ΑΕ, του ομίλου «Σαμαράς και Συνεργάτες». Το αντικείμενο της είναι σημαντικό επειδή με το έργο της βοηθά άλλες επιχειρήσεις να αναπτυχθούν, καθώς με τις συμβουλευτικές υπηρεσίες που παρέχει, απορροφώνται ευρωπαϊκά προγράμματα και προωθούνται επενδύσεις, που δημιουργούν νέες θέσεις εργασίες και μόχλευση κεφαλαίων.

Μεσαία επιχείρηση: «Ενημέρωση – Αθανάσιος Παπαδόπουλος και ΣΙΑ ΟΕ». Η «Ενημέρωση» ενημερώνει φορείς και επιχειρήσεις για το τι γράφεται στον Τύπο γι’ αυτούς αλλά και για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν. Κερδίζει γιατί κατόρθωσε να εγκολπώσει καινοτόμο τεχνολογία στον απαιτητικό χώρο των ΜΜΕ και του Διαδικτύου.

Μικρή επιχείρηση: «Ευστάθιος Ευθυμιάδης και ΣΙΑ, ΕΕ». Είναι εταιρία ταχυμεταφορών. Κερδίζει το βραβείο γιατί κατόρθωσε μέσα σε συνθήκες οικονομικής κρίσης στην Αγορά να αναπυχθεί και να φτιάξει ένα σημαντικό δίκτυο επιχειρήσεων και φορέων, που προσφέρει τις υπηρεσίες της.

2. Κατηγορία Περιφερειακής Επιχειρηματικότητας.

Η κατηγορία αυτή αφορά τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εκτός του αστικού ιστού, εκτός δηλαδή του Πολεοδομικού Συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης.


Οι βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: Χρήστος Τσομπανίδης – χωματουργικά έργα. Κερδίζει γιατί κατάφερε να μεγαλώσει τον κύκλο των εργασιών της, το προσωπικό της αλλά και τη δραστηριότητα της, τον τελευταίο χρόνο.

Μεσαία επιχείρηση: Δελή Ελένη της Εταιρίας Deli Textile. Η εταιρία που δραστηριοποιείται στο χώρο του Design και της παραγωγής κουρτινών, υφασμάτων και εξοπλισμού σκίασης. Διακρίνεται για το οικολογικό προφίλ της, καθώς χρησιμοποιεί για όλα τα έντυπα της μόνο ανακυκλωμένο χαρτί, που προέρχεται από βιομάζα πατάτας!

Μικρή επιχείρηση: Σακονίδης Δημήτρης για την εταιρία «Χτύπα το». Είναι ο μοναδικός με έδρα στη Θεσσαλονίκη κόμβος ηλεκτρονικού εμπορίου για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας.

3. Κατηγορία: Γυναικείας Επιχειρηματικότητας.

Η κατηγορία αυτή αφορά επιχειρήσεις που ανήκουν κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τουλάχιστον σε γυναίκες. Στόχος του είναι να προβάλει και να τιμήσει την γυναίκα- επιχειρηματία και τον δύσκολο ρόλο της, που συνήθως «τρέχει» παράλληλα με τις άλλες ιδιότητες της, της συζύγου και της μητέρας.


Οι Βραβευθείσες:

Μεγάλη επιχείρηση: Φροντιστήρια Μπαχαράκη και Συνεργάτες Δυτικής Θεσσαλονίκης. Η εταιρία κατόρθωσε, συνεχίζοντας ένα ιστορικό όνομα στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, να επεκτείνει τη δραστηριότητα της και εκτός του κέντρου, όπου δραστηριοποιείται από το 1957, στη Θέρμη και τη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επίσης, επειδή έχει αναπτύξει ένα καινοτόμο δίκτυο στο Ίντερνετ για την ενημέρωση των γονέων, την υποστήριξη των μαθητών αλλά και την καλύτερη οργάνωση του προσωπικού της.

Μεσαία επιχείρηση: Εσθέτικα- Μωυσόγλου ΟΕ (κέντρο αισθητικής). Κερδίζει γιατί διακρίνεται στην παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών αλλά και για την κοινωνική ευαισθησία του, καθώς έχει διοργανώσει ειδικά προγράμματα ενημέρωσης για τον καρκίνο του μαστού.

Μικρή επιχείρηση: “Μαρία Μπαξεβάνου”. Η Μαρία Μπαξεβάνου, έχει ιδρύσει και είναι επιστημονικά υπεύθυνη του πρώτου στην Ελλάδα κέντρου Αξιολόγησης, Εκπαίδευσης, Mentoring και Θεραπείας Χαρισματικών παιδιών-εφήβων-ενηλίκων.

4. Κατηγορία: Νεανικής Επιχειρηματικότητας.

Το βραβείο θεσμοθετήθηκε για να προβληθούν και να τιμηθούν επιχειρήσεις που ανήκουν σε νέους, κάτω των 40 ετών, τουλάχιστον κατά το μεγαλύτερο ποσοστό τους. Με τον τρόπο αυτό το ΕΕΘ επιθυμεί να προβάλει το ορθό πρότυπο για τον νέα άνθρωπο και να αναδείξει την αντίθεση με αυτό που επικρατεί στην ελληνική κοινωνία για το βόλεμα, το ρουσφέτι ή μία θέση στο Δημόσιο.

Οι Βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: Κωνσταντίνος Ρουμελιώτης ΑΕ – “Warehouse 7». Κερδίζει το βραβείο γιατί ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάστηκε και οργανώθηκε το γυμναστήριο παραπέμπει σε ένα χώρο στον οποίο κάποιος μπορεί να αλλάξει τη ζωή του, αλλάζοντας το σώμα και τη διάθεση του.

Μεσαία επιχείρηση: «Ρέτζιο Θεσσαλονίκη- Προσέγγιση». Πρόκειται για μία επιχείρηση Παιδικού Σταθμού. Κατακτά το βραβείο για τις πρωτοποριακές και καινοτόμους μεθόδους που εφαρμόζει στο καθημερινό πρόγραμμα των παιδιών και τη φιλοσοφία κοινωνικοποίησης τους.

Μικρή επιχείρηση: Βαρβαρίδης Σταύρος. Η επιχείρηση «Decological» κερδίζει το βραβείο επειδή κατορθώνει να ισορροπεί με πολύ αποτελεσματικό τρόπο ανάμεσα στο Design και την Οικολογία.

5. Κατηγορία: Τουριστικής Επιχειρηματικότητας.

Το βραβείο αυτό θεσμοθετήθηκε για να προβληθούν και να τιμηθούν οι επιχειρήσεις που υπηρετούν έναν από τους βασικούς στόχους της Θεσσαλονίκης: την προσέλκυση επισκεπτών στην πόλη! Το ΕΕΘ με το βραβείο αυτό συνεχίζει τις πρωτοβουλίες του για την αναβάθμιση του τουριστικού προφίλ της Θεσσαλονίκης.

Οι Βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: «Ότο AE»- Απόστολος Συμεωνίδης (εταιρία ενοικίασης ποδηλάτων). Η Ότο ΑΕ πρώτη ανέπτυξε ένα δίκτυο σταθμών από τους οποίους επισκέπτες και κάτοικοι της Θεσσαλονίκης μπορούν να νοικιάζουν για τη βόλτα ή τη μετακίνηση τους ποδήλατο, προωθώντας έτσι τον οικολογικό τρόπο μεταφοράς. Προσφέρει ειδικά προγράμματα οικοπεριηγήσεων στο ύπαιθρο και έχει αναπτύξει καινοτόμες εφαρμογές στο Διαδίκτυο για την ενοικίαση ποδηλάτου από το κινητό μας τηλέφωνο!

Μεσαία επιχείρηση: «Thessaloniki Convention Bureau». Είναι μία σύμπραξη πολλών φορέων και επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης που στόχο έχει να προβάλει τη Θεσσαλονίκη ως ιδανικό τόπο διοργάνωσης συνεδρίων. Η συμβολή του στην αύξηση της επισκεψιμότητας είναι τεράστια και για το λόγο αυτό του απονέμεται το βραβείο.

Μικρή επιχείρηση: «Γκολογκίνας Κίμων και Έλλη ΟΕ». Η εταιρία συλλέγει έργα τέχνης, αντικείμενα και εξοπλισμό που έχουν σχεδιαστεί εμπνευσμένα από την ελληνική μυθολογία και τον ελληνικό πολιτισμό και τα προωθεί σε σημαντικές αγορές, όπως είναι τα μουσεία, οι αίθουσες τέχνης και τα ξενοδοχεία.

6. Κατηγορία Δημιουργικής Επιχειρηματικότητας.
Με το βραβείο αυτό το ΕΕΘ επιθυμεί να τιμήσει τη δημιουργία και την έμπνευση.


Οι βραβευθέντες:

Μεγάλη επιχείρηση: «Admine 3.0 ΑΕ». Η διαφημιστική εταιρία Admine κατόρθωσε να κατακτήσει το 3ο βραβείο στην Πανελλήνιο Διαγωνισμό Διαφήμισης «Ερμής». Είναι η πρώτη σε κύκλο εργασιών διαφημιστική εταιρία της Βόρειας Ελλάδας και 7η στη χώρα. Αν και εδρεύει στη Θεσσαλονίκη έχει καταφέρει να της ανατεθούν οι λογαριασμοί μεγάλων ελληνικών και πολυεθνικών εταιριών.

Mεσαία επιχείρηση: «Χατζηγρηγορίου και ΣΙΑ- Oxygen 2 ADV». Βρίσκεται δυναμικά στο χώρο της διαφήμισης και από πέρυσι έχει καταφέρει να επεκταθεί στο χώρο των κατασκευών διαφημιστικών χώρων και ιδιωτικών έργων.  

Μικρή επιχείρηση: «Βακουφάρης Γιώργος».

7. Κατηγορία Ομαδικής Επιχειρηματικότητας.
Η κατηγορία αυτή αφορά τα Επαγγελματικά Σωματεία που ανήκουν στη δύναμη του ΕΕΘ. Αυτά αξιολογήθηκαν σύμφωνα με τα όσα είχαν δηλώσει στις αιτήσεις τους για τη δραστηριότητα που έχουν αναπτύξει. Σκοπός του βραβείου αυτού είναι να προβληθεί και να τιμηθεί η δουλειά που γίνεται στα επαγγελματικά σωματεία, που είναι κύτταρα δημοκρατίας και συνδικαλιστικής δράσης.

Οι βραβευθέντες:

  • Στην κατηγορία του μεγαλύτερου σε αριθμό μελών σωματείου: «Ένωση Φοροτεχνικών Ελεύθερων Επαγγελματιών Νομού Θεσσαλονίκης».
  • Σωματείο με βάση τη μεσαία δυναμικότητα: «Εμπορικός Σύλλογος Ωραιοκάστρου» 
  • Σωματείο με βάση τη μικρή δυναμικότητα: «Ένωση Εστιατόρων – Ψητοπωλών και καφέ Μπαρ Νομού Θεσσαλονίκης»

Βράβευση – έκπληξη στον Μιχ. Ζορπίδη

Η εκδήλωση συνεχίστηκε με μία βράβευση- έκπληξη του Μιχάλη Ζορπίδη. Όπως τόνισε ο Αντιπρόεδρος της Αναπτυξιακής Εταιρίας του ΕΕΘ Λευτέρης Αλεξανδρίδης, η Εταιρία αποφάσισε η τελευταία απόφαση που λαμβάνει να αφορά την επίδοση τιμητικής πλακέτας στον Πρόεδρο του ΕΕΘ, καθώς διαλύεται, βάσει του νέου νόμου. Με τον τρόπο αυτό επιθυμεί να τιμήσει τον άνθρωπο που την ίδρυσε πριν 12 χρόνια αλλά και τον άνθρωπο που στήριξε αποφασιστικά όλη τη δραστηριότητα της.
Έκπληκτος ο κ. Ζορπίδης παρέλαβε το βραβείο σημειώνοντας ότι έχει λάβει πολλές διακρίσεις αλλά η αποψινή ήταν η πιο συγκινητική της ζωής του.

Απονομή του Βραβείου Δημοσιότητας

Ακολούθησε το Media Award, το Βραβείο των Δημοσιογράφων που απονεμήθηκε στον Φίλιππο Μπαντή, τρίτης γενιάς μπουγατσατζή, της ομώνυμης εταιρίας παρασκευής και πώλησης μπουγάτσας, που πρώτευσε στην ψηφοφορία, που οργάνωση το Γραφείο Τύπου του ΕΕΘ.
Το βραβείο απονεμήθηκε από τον παλαίμαχο δημοσιογράφο και συγγραφέα κ. Νίκο Δημαρά, ο οποίος επί 40 χρόνια μέσα από την ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία», την ΕΡΤ-3 και τον Ραδιοφωνικό Σταθμό Μακεδονίας, αλλά και άλλα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης υπηρέτησε συνετά τη Δημοσιογραφία αλλά και τη συνεργασία της με την Αγορά, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους φορείς που τις εκπροσωπούν.

Προγράμματα

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη

Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη. 

Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ. 

Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας. 

Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και  αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. 

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.

Continue Reading

Προγράμματα

Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)

Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»

Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της  Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER

Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.

Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.

Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. 

Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.

      Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν  εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.

Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε  εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η  βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής. 

Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.

Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.

Continue Reading

Έρευνες

Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!

Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)

(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).

Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%)  (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3). 

Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5. 

Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6. 

Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7

Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς  αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8

Προφίλ τους δείγματος

Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς  εκ των  288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς. 

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων:  το 85% ήταν γυναίκες  και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς:  το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).

Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB

Continue Reading

Trending