Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Όμιλος εταιριών Epsilon Net αποτελέσματα 2021.

Εντυπωσιακά αποτελέσματα σημείωσε το 2021 ο Όμιλος Εταιριών Epsilon Net, ο οποίος συνέχισε να υλοποιεί με συνέπεια το επενδυτικό του πλάνο, έχοντας ως άξονες: 

Α) Την επίτευξη ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης. Ειδικότερα, το 2021 ο Κύκλος Εργασιών αυξήθηκε κατά 133% και τα Καθαρά κέρδη μετά από φόρους κατά 222%. Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου, προήλθε τόσο μέσα από το σημαντικό ρυθμό οργανικής ανάπτυξης (άνω του 50%), όσο και από τη συμβολή στοχευμένων εξαγορών.

Β) Τη σημαντική αύξηση της ενεργής εγκατεστημένης πελατειακής βάσης με περισσότερους από 100.000 πελάτες, στους οποίους παρέχει εξειδικευμένες λύσεις, κατάλληλα προσαρμοσμένες στο μέγεθος της κάθε επιχείρησης και στις ειδικές ανάγκες κάθε κάθετης αγοράς. 

Γ) Τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των λύσεων που προσφέρει με ολοκληρωμένα συστήματα  E-invoicing, Accounting, ERP, CRM, RETAIL, WMS, MOBILE, MIS, PAYROL, HRMS, PMS σε συνδυασμό με   υπηρεσίες πιστοποιημένου Παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης και myDATA, παρέχοντας all in one solutions στους τελικούς πελάτες. 

Δ) Την ακόμα πιο ενεργή συμμετοχή του στον εν εξελίξει ψηφιακό μετασχηματισμό του ιδιωτικού τομέα. Ο Όμιλος που αποτελεί το μεγαλύτερο φορέα επιχειρηματικού λογισμικού στην ελληνική αγορά, ενισχύει περαιτέρω την ηγετική του  θέση,  με συνεχή ανάπτυξη & εξέλιξη καινοτόμων εφαρμογών, τεχνολογικών λύσεων και εξειδικευμένων υπηρεσιών, ενώ παράλληλα με στοχευμένες εξαγορές επιταχύνει τον στρατηγικό του στόχο για συνεχή διεύρυνση του μεριδίου του στην αγορά πληροφορικής με  ταυτόχρονη  επίτευξη υψηλών οικονομικών επιδόσεων. 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση και λειτουργική ενσωμάτωση των  στρατηγικών  εξαγορών των εταιρειών DATA COMMUNICATION Α.Ε.,  SINGULARLOGIC Α.Ε., καθώς και τη δημιουργία της Epsilon SingularLogic, ο Όμιλος, μέσα στη χρήση που έκλεισε, προχώρησε στην απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής  στις εταιρίες Technolife, iQom και PCS διευρύνοντας σημαντικά τη συνολική πελατειακή του βάση και το χαρτοφυλάκιο των λύσεων σε κάθετες αγορές. Τον Ιανουάριο του 2022 προχώρησε επίσης στην απόκτηση του 100% της CSA, εξειδικευμένης εταιρίας με ηγετική θέση στην ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων για Φαρμακεία και Φαρμακαποθήκες. 

Βασικά Οικονομικά Μεγέθη

Σύμφωνα με τις Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις της χρήσης 2021, που καταρτίσθηκαν βάσει των Διεθνών Προτύπων Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (Δ.Π.Χ.Α.), τα βασικότερα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Epsilon Net έχουν ως εξής:

Βασικά οικονομικά στοιχεία περιόδου 1/1/2021 – 31/12/2021

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΙΛΟΥ (χιλ. €)1/1/2021-31/12/20211/1/2020-31/12/2020Ετήσια Μεταβολή
Κύκλος Εργασιών (Πωλήσεις)50.511,2821.696,90132,80%
Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA)15.093,585.234,82188,33%
Καθαρά Κέρδη μετά Φόρων10.778,823.348,96221,86%

Να σημειωθεί ότι η σημαντική διεύρυνση των μεγεθών, μέσω των σημαντικών εξαγορών της προηγούμενης περιόδου δεν αποτυπώνεται στο σύνολό της στα οικονομικά  αποτελέσματα του 2021, αφού η συμμετοχή της Epsilon SingularLogic    στα μεγέθη του Ομίλου αφορά   μόνο   τους  10  μήνες του έτους, της Technolife 7 μήνες (εξαγορά Ιούνιος 2021), της iQom 4 μήνες (εξαγορά  Σεπτέμβριος 2021), της PCS 2 μήνες (εξαγορά  Νοέμβριος 2021), ενώ η πρόσφατα εξαγορασθείσα CSA Pharmakon δεν συμμετέχει καθόλου στα αποτελέσματα του 2021 (εξαγορά Ιανουάριος 2022). 

Αναλυτικότερα, ο Κύκλος Εργασιών του Ομίλου  το 2021 ανήλθε σε  50,51 εκ. € έναντι  21,70 εκ. € το 2020, σημειώνοντας αύξηση 132,80%, τα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ανήλθαν σε 15,09 εκ. € έναντι 5,23 εκ. €  το  2020, σημειώνοντας αύξηση 188,33%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους  αυξήθηκαν κατά 221,86% ανερχόμενα σε 10,78 εκ. € έναντι 3,35 εκ. €  το 2020.

Όσον αφορά τη μητρική εταιρία, για  το 2021 ο Κύκλος Εργασιών της ανήλθε σε  18,95 εκ. € έναντι 14,62 εκ. €  το 2020, σημειώνοντας αύξηση 29,67%, τα Κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA)  διαμορφώθηκαν σε  8,10 εκ. € έναντι 3,36 εκ. €  το 2020, βελτιωμένα κατά 141,00%, ενώ τα Κέρδη μετά από φόρους αυξήθηκαν κατά 192,76% ανερχόμενα σε  5,64 εκ. € έναντι 1,93 εκ.€  το 2020.

Συνοπτική κατάσταση Οικονομικής Θέσης

 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΜΙΛΟΥ (χιλ. €)1/1/2021-31/12/20211/1/2020-31/12/2020
Ταμειακά Διαθέσιμα και Ισοδύναμα23.354,1620.788,88
Μακροπρόθεσμος Δανεισμός8.910,0410.865,13
Μακροπρόθεσμες Υποχρεώσεις Μίσθωσης1.563,491.973,24
Βραχυπρόθεσμος Δανεισμός6.797,814.185,47
Βραχυπρόθεσμες Υποχρεώσεις Μίσθωσης607,24584,35
Καθαρός Δανεισμός-5.475,57-3.180,69
Ίδια Κεφάλαια41.454,6623.577,05
Συνολικά Απασχολούμενα Κεφάλαια35.979,1020.396,36
Συντελεστής Μόχλευσης-0,1522-0,1559

 Τα Ταμειακά Διαθέσιμα του Ομίλου το 2021 διαμορφώθηκαν σε 23,35 εκ. €, ο μακροπρόθεσμος δανεισμός ανέρχεται σε 8,91 εκ. €, ο βραχυπρόθεσμος δανεισμός σε  6,80 εκ. € ενώ το θετικό καθαρό ταμείο (Net Cash) σε  5,48 εκ. € παρά  την υλοποίηση των σημαντικών εξαγορών της προηγούμενης χρήσης. 

Τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου το 2021 ανήλθαν σε 41,45  εκ. €

Βασικοί παράγοντες για την αύξηση των μεγεθών  και τη συνεχή διεύρυνση του μεριδίου αγοράς του Ομίλου, αποτέλεσαν :

  • οι στρατηγικές επενδύσεις, σε τεχνολογίες αιχμής web και cloud συστημάτων που εξασφαλίζουν την εργασία από απόσταση,
  • η κυρίαρχη θέση της εταιρίας στον τομέα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης και των ηλεκτρονικών βιβλίων myDATA της ΑΑΔΕ καθώς
  • και οι σημαντικές εξαγορές που δημιουργούν μεγάλες συνέργειες και οικονομίες κλίμακας.

Το επιχειρηματικό μοντέλο που ακολουθεί με επιτυχία ο Όμιλος, επικεντρώνεται σε τομείς με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης και υψηλή προστιθέμενη αξία. Να σημειωθεί ιδιαίτερα (κάτι που αποτυπώνεται με συνέπεια σε όλη την πορεία του Ομίλου μέχρι σήμερα) ότι η στρατηγική ανάπτυξης βασίζεται στο επιχειρηματικό μοντέλο της πώλησης (σε μεγάλο βαθμό) τυποποιημένου προϊόντος καθώς και web & cloud λύσεων βάσει του μοντέλου  SaaS. Η στρατηγική αυτή μεγιστοποιεί τα οφέλη από την αύξηση του κύκλου εργασιών, επιτυγχάνοντας συνεχή βελτίωση  του περιθωρίου κέρδους και της καθαρής κερδοφορίας.

Η Epsilon Net, συνεπής στην πολιτική επιβράβευσης των μετόχων, θα προχωρήσει και τη φετινή χρονιά σε διανομή μερίσματος, το ύψος του οποίου θα προκύψει με βάση τα διανεμόμενα κέρδη και θα αποφασιστεί κατά την Τακτική Γ.Σ. των μετόχων.

Στόχοι  και Προοπτικές  για το 2022

Η διοίκηση εκτιμά, ότι ο Όμιλος και το 2022 θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό  ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό του ιδιωτικού τομέα της ελληνικής οικονομίας, θα επεκταθεί περαιτέρω η ευρεία  αποδοχή όλων των προϊόντων και των υπηρεσιών του Ομίλου και θα συνεχιστεί με έντονους ρυθμούς η αύξηση του Κύκλου Εργασιών λόγω της οργανικής ανάπτυξης, αλλά και νέων εξαγορών. 

Οι βασικοί στόχοι του επιχειρησιακού σχεδιασμού για το 2022 περιλαμβάνουν :

  1. τη συνέχιση της  εξαιρετικής πορείας της σειράς Web εφαρμογών «Epsilon SMARΤ» για την ηλεκτρονική τιμολόγηση και την προσαρμογή των πολύ μικρών επιχειρήσεων & ελευθέρων επαγγελματιών στο myDATA 
  2. την αξιοποίηση της ενισχυμένης τεχνογνωσίας του Ομίλου στο επιχειρησιακό λογισμικό για μεσαίες & μεγάλες επιχειρήσεις (ERP, CRM, WMS, MOBILE, MIS, σε συνδυασμό με τις λύσεις πιστοποιημένου Παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης και myDATA) καθώς και των εξειδικευμένων εφαρμογών για κάθετες αγορές (Λιανική, Πρατήρια υγρών καυσίμων, Ξενοδοχειακό λογισμικό, Φαρμακεία & Φαρμακαποθήκες) 
  3. την περαιτέρω ενίσχυση της υφιστάμενης ηγετικής της θέσης στα συστήματα μισθοδοσίας και HRMS
  4. την ενίσχυση μέσω της θυγατρικής της εταιρίας PCS, λύσεων FINTECH στους τομείς των συστημάτων για επενδυτικούς οίκους, διαχείρισης επενδύσεων και ασφαλιστικών οργανισμών 
  5. την εκτέλεση ενός νέου στοχευμένου προγράμματος στρατηγικών συνεργασιών και εξαγορών με έμφαση στην ανάπτυξη των λύσεων του ομίλου σε νέες κάθετες αγορές
  6. την συνδυαστική αξιοποίηση των ενισχύσεων & των χρηματοδοτικών εργαλείων  για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων αρχικά του Ταμείου Ανάπτυξης και στην συνέχεια του Αναπτυξιακού Νόμου και του ΕΣΠΑ 2021-2027, τα οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλουν στην επιτάχυνση υλοποίησης των επενδύσεων σε νέα πληροφοριακά συστήματα.

Για τη χρήση του  2022 η διοίκηση του Ομίλου εκτιμά ότι οι ενοποιημένες πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα 75 εκ. ενώ το περιθώριο EBITDA θα κινηθεί σε επίπεδα άνω του 30% επί του κύκλου εργασιών. 

Ο κ. Ιωάννης Μίχος, Ιδρυτής του Ομίλου,  Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος της Epsilon Net, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Το 2021 αποτέλεσε  για τη μεγάλη οικογένεια της Epsilon Net  χρονιά ορόσημο  όχι μόνο γι’ αυτά που πετύχαμε,  αλλά και γιατί μας επιτρέπει να ξεκινήσουμε έναν νέο δημιουργικό κύκλο στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Με οδηγό την ανθρωποκεντρική προσέγγιση,  το εταιρικό όραμα και την προσήλωση στους πελάτες μας, συνεχίζουμε με συνέπεια όλοι μαζί να δημιουργούμε την επόμενη μέρα. Χτίζουμε μεθοδικά έναν Όμιλο που βασίζεται στο all in one solution δημιουργώντας μια δυνατή σχέση συνεργασίας με τους πελάτες μας. Συμβάλλουμε αποφασιστικά με καινοτόμες λύσεις στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας και επιχειρηματικότητας. Παράλληλα η σημαντική αύξηση της πελατειακής μας βάσης, αποτελεί την αφετηρία για την επίτευξη σημαντικού βαθμού ετήσιων επαναλαμβανόμενων εσόδων, αυξανόμενων θετικών  λειτουργικών ταμειακών ροών, οι οποίες είναι και η βάση για τη συνεχή αναπτυξιακή  πορεία του Ομίλου μας.

Στρατηγική μας ήταν, είναι και θα είναι  να παράγουμε καθημερινά αξία για τους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες και τους μετόχους μας. Τα αποτελέσματα του 2021 μας δίνουν τη δύναμη και την ευθύνη να συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία ως ο μεγαλύτερος Όμιλος λογισμικού για επιχειρήσεις στην Ελλάδα».

Για περισσότερες πληροφορίες, παρακαλούμε επικοινωνήστε:

Τμήμα Επενδυτικών σχέσεων:

Τηλ.+30211 5007000 – e- mail: [email protected]

Προγράμματα

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη

Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη. 

Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ. 

Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας. 

Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και  αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. 

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.

Continue Reading

Προγράμματα

Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)

Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»

Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της  Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER

Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.

Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.

Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. 

Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.

      Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν  εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.

Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε  εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η  βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής. 

Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.

Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.

Continue Reading

Έρευνες

Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!

Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)

(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).

Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%)  (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3). 

Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5. 

Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6. 

Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7

Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς  αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8

Προφίλ τους δείγματος

Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς  εκ των  288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς. 

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων:  το 85% ήταν γυναίκες  και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς:  το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).

Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB

Continue Reading

Trending