Connect with us

Επιχειρηματικότητα

4 πυλώνες για τον επανασχεδιασμό

Είναι γνωστό ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ιδιοκτήτες μικρομεσαίων οικογενειακών επιχειρήσεων μετέδιδαν την επιχειρηματική τους γνώση από γενιά σε γενιά, οι παλαιότεροι και έμπειροι εργαζόμενοι στους νεότερους και άπειρους, και οι εξειδικευμένοι τεχνίτες δημιουργούσαν αντάξιους μαθητές. Σήμερα πολλές επιχειρήσεις βασίζουν το σύστημα διοίκησης, τη στρατηγική μάρκετινγκ και τη διαχείριση της επιχειρηματικής γνώσης εφαρμόζοντας νέα τεχνολογικά συστήματα. Άλλες πάλι στηρίζονται στην όποια υπάρχουσα υποδομή, την οποία συντηρούν με τυπολογία και ευλάβεια και τη μεταβιβάζουν με απλά παραδοσιακά μέσα δίνοντας έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα.

Έτσι συναντάμε ως υπεύθυνους εργαζόμενους σε ορισμένες διοικητικές θέσεις, άτομα γερασμένα εργασιακά, μη καταρτισμένα και εξοικειωμένα με τις νέες τάσεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, με μοναδικό ίσως πλεονέκτημα την εμπειρία στην ίδια επιχείρηση επί σειρά ετών, που έχουν αποκτήσει πολλαπλή γνώση των αντικειμένων και κερδίσει την εμπιστοσύνη των ιδιοκτητών. Διανύοντας πλέον τον αιώνα των μεγάλων τεχνολογικών εφαρμογών, οι ραγδαίες εξελίξεις της πληροφορικής κατέστησαν εφικτή την κωδικοποίηση, ταξινόμηση και αποθήκευση πολλών επιχειρησιακών δεδομένων, τα περισσότερα των οποίων είναι διαθέσιμα στους εργαζόμενους για την αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη εργασία τους.

Οι τέσσερις πόλοι

Επανεξετάζοντας λοιπόν την παραδοσιακή οργάνωση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, θα πρέπει να δώσουμε έμφαση σε τέσσερις πόλους:

Πρώτον, στην ανάπτυξη της υποδομής της επιχείρησης και τη χρήση νέων πληροφοριακών συστημάτων, προκειμένου να διασφαλιστεί το χαμηλό ανά μονάδα κόστος παραχθέντων προϊόντων για την επίτευξη οικονομικού αποτελέσματος.

Δεύτερον, στη χρήση νέας τεχνολογίας και καινοτομίας με ταχύτητα δίνοντας πάντα έμφαση στην υπάρχουσα κουλτούρα της επιχείρησης και τη γνώση της αγοράς και του ανταγωνισμού.

Τρίτον, στη δημιουργία σωστού εργασιακού κλίματος, ανιχνεύοντας προσεκτικά τους δημιουργικούς συνεργάτες, επιβραβεύοντας τους μόνιμα παραγωγικούς και εκπαιδεύοντας συνεχώς τους… ανίατα παραδοσιακούς.

Τέταρτον, στη σωστή διαχείριση των σχέσεων με τους πελάτες, για να επιτευχθεί εξαιρετική ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, προσέλκυση νέων πελατών και διατήρηση των ήδη υπαρχόντων. Η ελλιπής, λανθασμένη ή κακή επιλογή μοντέλων διοίκησης και διαχείρισης γνώσης αποτελεί μεγάλη ευθύνη πλέον των επιχειρηματιών, για την οποία επιλογή δεν έχουν το δικαίωμα αλλά και το χρόνο πλέον να ολιγωρούν.

Στην πράξη

Σήμερα πολλές επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν επιτυχώς εκμεταλλευτεί το συνδυασμό της ήδη υπάρχουσας εμπειρίας με την εφαρμογή τεχνογνωσίας και διαχείριση του μεγάλου κεφαλαίου που λέγεται γνώση. Η σωρευμένη γνώση είναι στενά συνδεδεμένη τόσο με την κουλτούρα και τη φύση της επιχείρησης όσο και με τα άτομα, τα οποία την κατέχουν και την μεταδίδουν. Διασφάλιση γνώσης για την επιχείρηση σημαίνει πηγή πλούτου και δύναμης, σημαίνει καλύτερη επικοινωνία, σημαίνει αύξηση παραγωγικότητας.

Διαχείριση γνώσης σημαίνει συγκέντρωση πνευματικών παγίων γνώσης και μεθόδων επικοινωνίας, με αποτέλεσμα σωστή εκμετάλλευση τεχνογνωσίας και τεχνολογίας, σχεδιασμό νέων προϊόντων, επιθετική προώθηση των προϊόντων στην αγορά, ανάπτυξη δημιουργικότητας, διασφάλιση καινοτόμου περιβάλλοντος για τον πελάτη. Δεν είναι, όμως, καθόλου εύκολο σήμερα για μια μικρομεσαία επιχείρηση να διαχειρίζεται με επιτυχία όλα όσα αναφέρονται παραπάνω, με την όποια υποδομή διαθέτει σε θέματα οργανωτικών και διοικητικών λειτουργιών, τμημάτων πωλήσεων, μάρκετινγκ και πληροφορικής, εάν και εφόσον αυτά είναι διακριτά και δεν είναι «όλα σε ένα» και μάλιστα κατά παράδοση και κατατεθειμένα προσωπικά στα χέρια του ιδιοκτήτη επιχειρηματία.

Η λύση στον προβληματισμό

Παρ’ όλα αυτά οι λύσεις που προ-τείνονται έναντι του προβληματισμού για το πώς θα μπορέσουν οι ιδιοκτήτες επιχειρηματίες ΜΜΕ να διαχειριστούν τον ανταγωνισμό, την κινεζική επιδρομή, τα εισαγόμενα προϊόντα υψηλής τεχνολογίας, τη μείωση του κόστους παραχθέντων, την αύξηση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητας των εργαζομένων, την περαιτέρω οργάνωση της επιχείρησης και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας της είναι οι εξής:

  1. Επιλογή σωστής στρατηγικής, η οποία θα αναγνωρίσει τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της επιχείρησης και την ορθολογική διαχείριση αυτών.
  2. Ενημέρωση των στελεχών και λοιπών συνεργατών για την ιστορία της επιχείρησης, την οποία πρέπει να σεβαστούν, και για τους λόγους που οι πελάτες προτιμούν τα δικά τους προϊόντα και όχι του ανταγωνισμού.
  3. Μετάγγιση με θρησκευτική ευλάβεια στους εργαζόμενους των αξιών που προσμένουν οι πελάτες από την ίδια την επιχείρηση, τις οποίες θα πρέπει να τηρούν με ευπρέπεια και επαγγελματισμό.
  4. Διατήρηση και ανάπτυξη της όποιας γνώσης υπάρχει στην εταιρία και διασφάλιση της προστιθέμενης αξίας των διατιθέμενων προϊόντων ή παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η μάχη λοιπόν που αναμένεται να δοθεί για τον ευνοϊκότερο ανασχεδιασμό της μικρομεσαίας επιχείρησης και η κατάστρωση σχεδίου επιβίωσης περικλείεται σε τέσσερις πυλώνες δράσης:
Α. Επέκταση δραστηριοτήτων με συναφή αντικείμενα απασχόλησης.
Β. Μεγέθη ικανά να διασφαλίζουν μακροζωία στην επιχείρηση.
Γ. Προσεκτική ανίχνευση νέων ταλέντων.
Δ. Διά βίου εκπαίδευση όλων των εμπλεκόμενων στην επιχείρηση.


Άρθρο αρχείου

Ρούλα Κωτούδη

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Εκδηλώσεις

ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ HATZI FILAX GROUP στο Make-A-Wish Ελλάδος το Πρόγραμμα Leadership Accelerator Program

Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού
προγράμματος της Hatzi Filax Group για τον οργανισμό Make-A-Wish Ελλάδος. Η Hatzi Filax Group παρείχε δωρεάν 52 συμμετοχές σε 7 εξειδικευμένα σεμινάρια, συνολικής διάρκειας 226 ωρών. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων του Make-A-Wish, υποστηρίζοντας τον πολύτιμο σκοπό τους να εκπληρώνουν ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες, με την καθοδήγηση της κας Σοφίας Σκευοφύλακα και Χάτζης Σκευοφύλακα με θεματολογία Time Management: How to be more productive, Communication Skills, Giving Feedback, (Πως να Προσλαμβάνετε τους Καλύτερους, Business English)

Η κα. Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Co-Founder της Hatzi Filax Group και η Σοφία
Σκευοφύλακα, CCO και Founder της Hatzi Filax Group δήλωσαν:

«Είναι πραγματική τιμή και χαρά για εμάς να στηρίζουμε το Make-A-Wish Ελλάδος.»
Η ολοκλήρωση του προγράμματος Leadership Accelerator Program ενισχύει τις δεξιότητες
του ανθρώπινου δυναμικού του Make-A-Wish Ελλάδος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός
ισχυρού πυρήνα υποστήριξης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Με έμφαση στη
συνεχή ανάπτυξη και υποστήριξη του κοινωνικού έργου του οργανισμού, η συνεργασία μας
αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για προσφορά και κοινωνική ευθύνη.
Η Hatzi Filax Group δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που κάνουν τη διαφορά
στην κοινωνία, προσφέροντας ελπίδα, χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειες που
την έχουν ανάγκη.

Continue Reading

Trending