Connect with us

Επιχειρηματικότητα

5 βήματα για να ξεκινήσω email marketing

Αξίζει να ασχοληθείς με το email marketing;

To email marketing δεν είναι κάτι νέο. Υπάρχουν πλέον πολλοί περισσότεροι νέοι τρόποι να έρθεις σε επαφή με το κοινό σου: τα social media, το SEO, facebook ads, google ads κλπ. Ίσως αναρωτιέσαι αν αξίζει να αφιερώσεις χρόνο και πόρους για να ασχοληθείς με το email marketing: απάντηση είναι ότι ΝΑΙ αξίζει!

Για το 2022 ο αριθμός των χρηστών email έχει προβλεφθεί ότι θα φτάσει τα 4.3 δις. (Statista 2021) ενώ για το 2025 προβλέπεται να ξεπεράσει το 50% του συνολικού παγκόσμιου πληθυσμού(4.6 δις.)! Πρόκειται λοιπόν για μία ευκαιρία που οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να προσπεράσουν.

Το email marketing είναι από τους αποτελεσματικότερους τρόπους marketing και παρόλο που ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πολλοί αναρωτιούνται «Ποιος θα δει τα email μου;» οι έρευνες έχουν δείξει ότι έχει πλεονεκτήματα που το καθιστούν Νο1 στην αποτελεσματικότητα όσον αφορά το digital (ηλεκτρονικό) marketing:

  • Το ROI (Return On Investment/ Απόδοση Επένδυσης) για το email marketing υπολογίζεται στα 35€ περίπου για κάθε ευρώ που ξοδεύεις!
  • Επιτρέπει να λειτουργείς ανεξάρτητα χωρίς να ανησυχείς για τις συνεχείς αλλαγές στους αλγόριθμους των social media και της google.
  • Έχεις άμεση επικοινωνία με το κοινό σου, απευθείας στο inbox τους.
  • Είναι ο πιο οικονομικός τρόπος marketing. Η αλήθεια είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις με μηδενικό budget!

Το πρόβλημα είναι ότι συχνά υπάρχει μια παρερμηνεία του τι ακριβώς είναι το email marketing και πώς λειτουργεί, ενώ συνήθως δεν γίνεται σωστά.

Τι δεν είναι το email marketing;

  • Δεν είναι το απλό – βαρετό και πολλές φορές ανούσιο newsletter που μπορεί κάποιοι να θυμούνται πριν από κάποιες δεκαετίες. Το email marketing σαφώς περιλαμβάνει το newsletter, όμως έχει εξελιχθεί με τα χρόνια σε πολύ πιο μελετημένο, χρήσιμο για τον αναγνώστη και αποτελεσματικό για τον επιχειρηματία τρόπο επικοινωνίας.
  • Δεν είναι τα emails που μπορεί να στέλνεις σε ένα περιορισμένο κύκλο επαφών μέσα από τον πάροχό σου (gmail, yahoo, outlook κ.ά.), χωρίς δυνατότητες παρακολούθησης των αποτελεσμάτων.
  • Δεν είναι η συνεχόμενη αποστολή ενοχλητικών emails σε ανθρώπους που δεν σου έχουν δώσει την άδεια να επικοινωνείς μαζί τους! (spam)

Ας δούμε ποια είναι τα βασικά βήματα για να ξεκινήσεις να χρησιμοποιείς το email marketing:

5 Βήματα για να ξεκινήσω:

  1. Επιλογή παρόχου/ πλατφόρμας email marketing

Υπάρχουν πολλές πλατφόρμες που μπορείς να χρησιμοποιήσεις δωρεάν ή με πληρωμή: mailchimp, moosend, SendinBlue, ActiveCampaign, mailerlite, GetResponse κ.ά. Μία από τις πιο δημοφιλείς είναι το mailchimp με δυνατότητα δωρεάν λογαριασμού για έως 2000 επαφές και με αρκετά features στο δωρεάν πακέτο που σου επιτρέπουν να ξεκινήσεις ικανοποιητικά το email marketing της επιχείρησής σου.

 Αν στην πορεία θέλεις να αλλάξεις πάροχο, μπορείς να μεταφέρεις αυτόματα τις επαφές μέσω του εργαλείου export/ import που διαθέτουν αυτές οι πλατφόρμες.

  1. Δημιουργία λίστας επαφών

Μπορούμε να πούμε ότι το email marketing γίνεται σε δύο φάσεις, οι οποίες μπορούν να λειτουργούν παράλληλα. Η 1η φάση περιλαμβάνει την συλλογή στοιχείων (δημιουργία λίστας επαφών) και η 2η φάση είναι οι αποστολή των emails στις επαφές που έχουμε συλλέξει. 

Πάντα ξεκινάμε με την 1η φάση, γιατί που να στείλουμε τα emails αν δεν έχουμε επαφές; 

Η συλλογή των επαφών μας μπορεί να γίνει είτε ηλεκτρονικά, είτε έγγραφα. Αν έχουμε κάποιο χώρο υποδοχής πελατών και υποψήφιων πελατών μπορούμε να ζητάμε έγγραφα τα στοιχεία τους και την άδειά τους για να τα χρησιμοποιήσουμε. Η μεγάλη αύξηση της λίστας μας όμως μπορεί να γίνει ηλεκτρονικά ζητώντας τα στοιχεία των πελατών στο site μας ή μέσω διαφήμισης. 

Για να είμαστε πιο αποτελεσματικοί σε αυτό το κομμάτι, δηλαδή να προσελκύσουμε το κοινό να μας δώσει τα στοιχεία του, χρειάζεται να έχουμε κάποιο “Lead magnet” ένα δέλεαρ ικανό να φέρει εγγραφές στη λίστα μας. Το δέλεαρ αυτό μπορεί να είναι ένα ebook ή workbook πάνω στο κομμάτι της εξειδίκευσής μας, μία προσφορά / έκπτωση επί της αγοράς ή κάποια άλλη δωρεάν παροχή.

Προσοχή! Στην συλλογή στοιχείων πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψη την νομοθεσία περί προσωπικών δεδομένων (GTPR). Η λίστα μας πρέπει να περιλαμβάνει μόνο άτομα που μας έχουν δώσει την γραπτή άδειά τους για να επικοινωνούμε μαζί τους, στέλνοντας νέα και προσφορές της επιχείρησής μας.

Σε καμία περίπτωση δεν αγοράζουμε επαφές, και δεν χρησιμοποιούμε λίστες emails που βρήκαμε τυχαία ή από κάποιον φίλο.

  1. Παραγωγή περιεχομένου 

Για να ξεκινήσουμε να στέλνουμε emails θα πρέπει να έχουμε κάτι να στείλουμε στο κοινό μας. Αυτό σημαίνει παραγωγή περιεχομένου. Θα ήταν λάθος να βομβαρδίσουμε τις επαφές μας με email προώθησης των προϊόντων ή των υπηρεσιών μας. Το κοινό χρειάζεται να μας εμπιστευτεί, να δει ότι τα emails που του στέλνουμε έχουν κάποια χρησιμότητα και παρέχουν αξία, αλλιώς κινδυνεύουμε να χαρακτηριστούμε ως spam.

Τι μπορεί να περιλαμβάνει αυτό το περιεχόμενο; Άρθρα πάνω στην ειδικότητά μας, video, ειδικές προσφορές, εκπτωτικά κουπόνια κ.ά.

Ας κάνουμε λοιπόν μία λίστα με το περιεχόμενο που έχουμε την δυνατότητα να παράγουμε και ας προσδιορίσουμε την συχνότητα με την οποία μπορούμε να παράγουμε αυτό το περιεχόμενο.

Προσοχή! Το περιεχόμενο που θα παράγουμε πρέπει να έχει σχέση τις υπηρεσίες ή τα προϊόντας μας, μπορεί να έχει εκπαιδευτικό ή συμβουλευτικό χαρακτήρα, αλλά πάντα να είναι σχετικό με τον τομέα εξειδίκευσής μας.

  1. Σχεδιασμός – στρατηγική 

Ξεκινώντας το email marketing χρειάζεται να έχουμε μία στρατηγική και έναν σχεδιασμό τόσο για τον τρόπο με τον οποίο θα συλλέξουμε επαφές όσο και για το είδος των email που θα στείλουμε, την συχνότητα με την οποία θα επικοινωνούμε κλπ. Για να δημιουργήσουμε αυτόν τον σχεδιασμό χρειάζεται πρώτα να ορίσουμε τους στόχους που θέλουμε να εξυπηρετήσουμε μέσα από το email marketing της επιχείρησής μας. Μπορεί να θέλουμε να επικοινωνήσουμε ένα νέο προϊόν ή να προωθήσουμε κάποια υπηρεσία μας ή να αυξήσουμε τις πωλήσεις στο eshop μας. 

Θα πρέπει λοιπόν να οργανώσουμε ένα σχέδιο σε βάθος τουλάχιστον ενός μήνα που χρειάζεται να περιλαμβάνει τα εξής στοιχεία:

  • Ορισμός στόχου
  • Τρόπος δημιουργίας λίστας επαφών, επιλογή “lead magnet”, σε συνάφεια με το στόχο και το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε.
  • Οργάνωση περιεχομένου και ημερολογιακό πρόγραμμα αποστολών emails
  1. Αποστολές email & παρακολούθηση αποτελεσμάτων

Φτάσαμε λοιπόν στο τελικό στάδιο. Είμαστε πλέον έτοιμοι να σχεδιάσουμε και να στείλουμε το πρώτο email.

Αν ρίξετε μια ματιά στο δικό σας inbox και στα email που λαμβάνετε, θα καταλάβετε ότι υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το email marketing. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να δώσουμε μεγάλη προσοχή στον σχεδιασμό των emails που θα στέλνουμε.

Το πρώτο που πρέπει να προσέξουμε είναι το θέμα του email και το απόσπασμα του κειμένου που εμφανίζεται πριν ανοίξει κάποιος το email μας. Αν αυτά δεν είναι αρκετά ελκυστικά δεν θα πετύχουμε τον πρώτο στόχο που είναι να ανοίξει κάποιος το email μας. 

Ο δεύτερος στόχος μας, αφού ανοίξει κάποιος το email είναι να προβεί σε κάποια ενέργεια που του προτείνουμε, π.χ. να πατήσει ένα κουμπί για να βρεθεί στο site μας, να κάνει κάποια αγορά, να διαβάσει ένα άρθρο κλπ

Το περιεχόμενο του email θα πρέπει να είναι σε συνάφεια με το θέμα και να προσκαλεί τον αναγνώστη να προβεί σε κάποια ενέργεια και όχι σε πολλές. Πρέπει να είμαστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι στο τι ζητάμε από τον αναγνώστη και να αποφεύγουμε την παγίδα του να δημιουργούμε μακροσκελή emails που προωθούν πολλές ενέργειες ταυτόχρονα.

Αφού στείλουμε την πρώτη μας καμπάνια, δεν ξεχνάμε να παρακολουθούμε τα reports/ αναφορές. Από τις αναφορές μπορούμε να αντλήσουμε χρήσιμα στοιχεία όπως:

  • Αριθμός των emails που παραδόθηκαν
  • Πόσοι άνοιξαν το email
  • Πόσοι προέβησαν σε κάποια ενέργεια ανοίγοντας το email
  • Πόσοι έκαναν απεγγραφή
  • Τι πρόοδο είχαμε σε σχέση με τον στόχο μας

Παρακολουθώντας τα στοιχεία αυτά, μπορούμε να βελτιώνουμε σταδιακά τις κινήσεις μας αλλά και να δημιουργούμε ομάδες στο κοινό μας ανάλογα με την συμπεριφορά του, ώστε αργότερα να προσωποποιήσουμε ακόμα περισσότερο τα μηνύματα που θα στέλνουμε σε διαφορετικές ομάδες του κοινού μας.

Ακολουθώντας τα 5 αυτά βήματα μπορείτε άμεσα να ξεκινήσετε το email marketing της επιχείρησής σας. Ελπίζω να βρήκατε χρήσιμο το περιεχόμενο του άρθρου και να σας έδωσε τα εφόδια για να κάνετε το ξεκίνημά σας.

Εύχομαι καλή επιτυχία στις επόμενες κινήσεις σας! 

Και μην ξεχνάτε ότι και ο πιο μακρύς δρόμος ξεκινά με το πρώτο βήμα!

Αν χρειάζεστε επαγγελματική βοήθεια για το email marketing της επιχείρησής σας, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την ομάδα μας και να κλείσετε μία δωρεάν online συνάντηση. Θα είναι μεγάλη χαρά για εμάς να μιλήσουμε μαζί σας για τα σχέδια και τους στόχους της επιχείρησής σας.

Δήμητρα Παπαλαζάρου

Σύμβουλος σε θέματα προβολής και marketing, Business Coach, Εισηγήτρια σεμιναρίων, Συνιδιοκτήτρια της επιχείρησης Salamandra (κατασκευές site & marketing).

Η ανάγκη μου για δημιουργία και ανεξαρτησία με οδήγησε στο να ιδρύσω την δική μου επιχείρηση, με συνεργάτες που έχουν την ίδια φιλοσοφία και που εμπιστεύομαι στο μέγιστο βαθμό. Στην Salamandra (salamandra-site.gr) εστιάζουμε στο να κινητοποιούμε, να εκπαιδεύουμε και να συμβουλεύουμε τους ανθρώπους πίσω από μία επιχείρηση. Ενθουσιαζόμαστε όταν κάνουμε μία επιχείρηση να “δουλεύει” και τους ανθρώπους πίσω από αυτήν χαρούμενους και δημιουργικούς.

email: [email protected]website: salamandra-site.gr

Προγράμματα

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη

Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη. 

Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ. 

Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας. 

Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και  αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. 

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.

Continue Reading

Προγράμματα

Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)

Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»

Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της  Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER

Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.

Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.

Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. 

Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.

      Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν  εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.

Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε  εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η  βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής. 

Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.

Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.

Continue Reading

Έρευνες

Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!

Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)

(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).

Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%)  (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3). 

Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5. 

Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6. 

Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7

Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς  αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8

Προφίλ τους δείγματος

Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς  εκ των  288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς. 

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων:  το 85% ήταν γυναίκες  και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς:  το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).

Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB

Continue Reading

Trending