Connect with us

Lifestyle

Arona CNG: Άνετο και οικονομικό

Καταναλώνοντας φυσικό αέριο, το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG διεκδικεί με αξιώσεις τον τίτλο του πρωταθλητή στον τομέα της οικονομίας. Και όντας το μοναδικό crossover που κινείται με CNG και βενζίνη, «παίζει» σε μια κατηγορία μόνο του.

H έκδοση Style, που είναι και η μόνη διαθέσιμη αυτή την στιγμή δεν έχει αισθητήρες παρκαρίσματος, ούτε καν δισκόφρενα στους πίσω τροχούς Ο χώρος αποσκευών είναι σχετικά περιορισμένος. Πρακτικά η αυτονομία του είναι μικρή. Υπάρχουν μόλις 14 πρατήρια CNG σε όλη την Ελλάδα.» – «Ο τρικύλινδρος 1.000αρης κινητήρας με τα 90 άλογα πλέον δεν ταιριάζει σε ένα οικογενειακό. Με πλήρες φορτίο το Arona θα ζοριστεί, άρα θα κάψει παραπάνω. Ένα είναι
όμως το σημείο αντίδρασης. Έχεις δει πόσο καίει το Arona CNG;

Το πραγματικό κόστος για το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG,Compressed Natural Gas) που καταναλώνει το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI για μια απόσταση 100 χιλιομέτρων είναι 3,9 ευρώ. Εδώ τελειώνει κάθε συζήτηση γύρω από το τι είναι, τι θέλει και τι μπορεί να κάνει ή να μην κάνει το συγκεκριμένο μοντέλο. Πρόκειται για το πρώτο και μέχρι στιγμής μοναδικό crossover στην αγορά το οποίο καταναλώνει CNG, δηλαδή φυσικό αέριο. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε αυτοκινητόδρομο, με εξωτερική θερμοκρασία ζεστού ελληνικού φθινοπώρου, για ένα κοντινό ταξίδι πχ Αθήνα Καλαβρυτα με επιστροφή και ταχύτητα περί τα 120 χλμ./ώρα και κατά το δυνατόν ομαλό ρυθμό. Όπερ σημαίνει ότι το Arona μας στοίχισε 3.9 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα που κάναμε με 4 άτομα.

Σύμφωνα με τη SEAT το Arona 1.0 TGI CNG διαθέτει τρεις δεξαμενές αερίου με συνολική χωρητικότητα 13.8 κιλών, με αυτονομία έως και 360 χλμ. συναρτήσει βεβαίως των προδιαγραφών WLTP. Επιπροσθέτως υπάρχει και ένα μικρό ντεπόζιτο συμβατικού καυσίμου, το οποίο δέχεται 9 λίτρα αμόλυβδης, τα οποία κατά τον κατασκευαστή επαρκούν για απόσταση 150 χλμ. Με δεδομένο, πάντως, ότι οι επιδόσεις του ως προς την κατανάλωση καυσίμου είναι σχεδόν ασυναγώνιστες, η εντύπωση που μορφώνει κάποιος για το SΕΑΤ Arona 1.0 TGI CNG ανατρέπεται άρδην: Στην τιμή αγοράς περί τα 3.000 ευρώ κάτω από το ψυχολογικό όριο των 20.000 ευρώ και με το φυσικό αέριο να τιμάται μόλις προς ένα κλάσμα της βενζίνης και του ντίζελ, το Arona αίφνης γίνεται ιδιαιτέρως ενδιαφέρον. Προκειμένου να διευκολύνει όσους περιέρχονται σε σύγχυση ως προς την ακριβή κατάταξη του μοντέλου (τι είναι το Arona εκτός από υπερυψωμένο Ibiza; Crossover; Mini-Suv; κ.λπ), η SEAT υπενθυμίζει ότι έχει κατοχυρώσει τον όρο SUV. Όχι όμως με την καθιερωμένη σημασία του ως αρκτικόλεξο (Sport UtilityVehicle) αλλά ως SEAT UrbanVehicle. Το εταιρικό όνομα αντικαθιστά την έννοια του σπορ και το αστικό τίθεται στη θέση του χρηστικού. Έτσι, ως δια (λεξι)μαγείας, το SUV μεταλλάσσεται εσωτερικά, τυπικά όμως και σε πρώτη ανάγνωση παραμένει ίδιο και απαράλλαχτο. Κάπως παρόμοια μεταλλάχθηκε γενικότερα και η κατηγορία των πάλαι ποτέ «τζιποειδών»: Το Arona είναι ένα πολιτισμένο crossover, ένα UrbanVehicle το οποίο δεν προορίζεται για οτιδήποτε άλλο εκτός από την κίνηση στην άσφαλτο. Εξυπακούεται ότι είναι δικίνητο, με δυνατότητες offroad οι οποίες φτάνουν το πολύ έως την προσέγγιση μιας παραλίας από βατό χωματόδρομο καθώς η απόσταση του πλαισίου από το έδαφος είναι 19 εκατοστά Η εμπορική επιτυχία του Arona CNG αποτελεί ζήτημα στρατηγικής σημασίας για τη SEAT, καθώς είναι σαφές ότι επενδύει σοβαρά στον συγκεκριμένο τύπο καυσίμου. Ακριβώς επειδή το φυσικό αέριο είναι αποδοτικό, φθηνό και απειροελάχιστα ρυπογόνο. Οι εκπομπές CO2 του CNG είναι κατά 25% χαμηλότερες από αυτές των συμβατικών ορυκτών καυσίμων, ενώ ως προς την οικονομία στην κατανάλωση, το φυσικό αέριο είναι κατά προσέγγιση φθηνότερο κατά 50% της αμόλυβδης και 30% του ντίζελ. Η πρόγνωση της εταιρείας είναι ότι το δίκτυο πρατηρίων φυσικού αερίου ανά την Ευρώπη επεκτείνεται, κάτι που αποτυπώνεται στις διαρκώς αυξανόμενες πωλήσεις των οχημάτων αντίστοιχης τεχνολογίας σε αγορές όπως η Ισπανία, η Ιταλία αλλά και η Γερμανία. Γι’ αυτό και η SEAT φροντίζει να παρέχει μια ικανή ποικιλία επιλογών σε μοντέλα CNG. Επί του παρόντος στη γκάμα της ισπανικής εταιρείας υπάρχουν τα Ibiza TGI, Leon TGI και, φυσικά, το Arona TGI. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από τη SEAT στην προσθήκη τρίτης δεξαμενής, χάρη στην οποίαν αυξήθηκε η αυτονομία των σχετικών μοντέλων (Ibiza, Arona και Leon).

Ως προς τον ανεφοδιασμό σε φυσικό αέριο, επίσης, δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη ή αλλόκοτη διαδικασία. Το στόμιο όπου εφαρμόζει το ακροφύσιο πλήρωσης του πρατηρίου βρίσκεται στο ίδιο σημείο με εκείνο της βενζίνης. Όσο για τις διαφορές στα εντόσθια του κινητήρα, οι διαφοροποιήσεις εντοπίζονται στα χαρακτηριστικά του θαλάμου καύσης εντός των κυλίνδρων. Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια, για όσους ενδεχομένως ανησυχούν αμυδρά για τις τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάπου κάτω από τα καθίσματά τους, η SEAT διαβεβαιώνει ότι δεν συντρέχει ο παραμικρός λόγος έστω και για αμυδρή ανησυχία. Διότι το αέριο περιέχεται μεν σε αυτές υπό πίεση 200 bar, έχουν προβλεφθεί όμως βαλβίδες ασφαλούς απελευθέρωσης του αερίου σε περιπτώσεις κινδύνου, υπερβολικά υψηλής θερμοκρασίας κ.λπ.

Όπως και να ‘χει όμως, το Arona όπως και το Ibiza βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A (ModularerQuerbaukasten) του Group Volkswagen, ένα στοιχείο που τονίζεται από τη SEAT εν είδει επιπλέον εγγύησης ποιότητας και στιβαρότητας. Με το ίδιο πνεύμα υπογραμμίζεται και το γεγονός ότι το Arona είναι ένα γνήσιο παιδί της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, μιας και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της SEAT, στο Μαρτορέλ.

Το στοιχείο που καθιστά εξόχως ενδιαφέρον το Arona 1.0 TGI CNG εντοπίζεται στο ότι ο ισπανικός κλάδος του Group VW αποπειράθηκε να κερδίσει το ματς σε όλα τα ταμπλό ταυτόχρονα: Ακολουθώντας την κυρίαρχη τάση, η SEAT παρουσιάζει ένα μικρό SUV, άρα ένα αυτοκίνητο για την καθημερινή μετακίνηση μιας, νεαρής κατά προτίμηση, οικογένειας. Το προικίζει με ένα μοτέρ 90 ίππων, έναν κινητήρα-μπαλαντέρ, εξ ορισμού προορισμένο να πιέζεται και να αντεπεξέρχεται αξιοπρεπώς στις πλείστες των απαιτήσεων μετακίνησης. Η εκπληκτικά χαμηλή κατανάλωση που διασφαλίζει το CNG, σχεδόν εξαφανίζει από τον κατάλογο με τα λιγότερο ελκυστικά στοιχεία του Arona, χαρακτηριστικά όπως πχ τον σχετικά περιορισμένο χώρο αποσκευών (282 λίτρα). Το Arona γενικώς και πιο συγκεκριμένα το 1.0 TGI CNG είναι ένα μοντέλο που επιδιώκει μαζικές πωλήσεις. Συνεπώς έπρεπε πάση θυσία, εκτός από την υπόσχεση για την οικονομία κατά τις μετακινήσεις λόγω CNG, να πωλείται σε σχετικά χαμηλή τιμή. Και η SEATτο κατάφερε. Το Arona με φυσικό αέριο προσφέρει μεγάλη οικονομία, είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο και η τιμή βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα για όλο αυτό το πακέτο «παροχών».

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending