Connect with us

Lifestyle

Art Objects_LILA

Πρόκειται για εικαστικά έργα που υποδηλώνουν συμβολισμό. Η φιλοσοφία τους είναι να κρύβουν μία ιστορία + πάνω σε αυτήν να πατά ο καθένας + να την εξελίσσει.

Αντικείμενα με μια χρηστικότητα αποφλοιωμένη από την αυστηρότητα της καθημερινής αναγκαιότητας. Βιώνει κανείς την καθημερινότητά του με αυτά χωρίς να αποτελούν μια στείρα διακοσμητική παρέμβαση.

Κάθε σειρά έχει τον δικό της χαρακτήρα, όμως όλες συμβάλλουν υποσυνείδητα στην αισθητική του χώρου, ενεργοποιούν την σκέψη + η οντότητά τους προσδιορίζεται από τα ίδια αλλά + από τον χρήστη.

Πιο συγκεκριμένα, η σειρά Braille απευθύνεται σε μη βλέποντες, γιατί φιλοσοφία του studio LILA architect+designer είναι πως η τέχνη πρέπει να απευθύνεται σε όλους. Το μήνυμα + οι διαστάσεις είναι tailor made + διαφέρουν ανά έργο.

Tα έργα μετρούν ήδη συμμετοχές σε πολλές ομαδικές εκθέσεις, δημοσιεύσεις σε περιοδικά, ενώ σημαντική στιγμή αποτέλεσε η διάκριση + η συμμετοχή όλων των αντικειμένων, στην έκθεση GREEK DESIGN=GOOD DESIGN.

ΗΕΛΙΟΝ

Αφορμή για έμπνευση, στάθηκε ένα μαροκινό μοτίβο…
Η αλληλουχία των σημείων καθόρισε τις περιελίξεις των νημάτων που δίνουν μορφή + διαχωρίζουν τις στοιβάδες, προκειμένου να ολοκληρωθεί τελικά το σχήμα.
Η διακριτή διάχυση + όχι η συγκέντρωση της ενέργειας, καθορίζει ένα σύνολο τόσο συμπαντικό όσο + αρχέγονο….

Τα ξύλινα στοιχεία, άλλοτε φουτουριστικός πολεοδομικός ιστός + άλλοτε Τοτέμ των Μάγια ….

Το μήνυμα είναι ένα: ενέργεια, φως διάχυση, χαρά, ελπίδα. ΗΕΛΙΟΝ.

(Το έργο είναι επιτοίχιο με διαστάσεις custom made)

BRAILLE

“Μόνο με την καρδιά βλέπεις καλά. Την ουσία τα μάτια δεν την βλέπουν…”

by Antoine de Saint-Exupéry

Επιτοίχιο έργο με plexi_glass + φελλό.

Ακόμα + αν σκοτάδι καλύψει τα μάτια ή μόνο την παιδικότητά μας, νιώθω την ανάγκη να ανάψω ένα ΦΩΣ.

Θέλω να μπω στο σκοτάδι για όσο μου επιτρέπει το θάρρος μου, για να προσφέρω το χέρι μου ή απλά + μόνο για να επαναπροσδιορίσω τις δικές μου σταθερές….

Το ελάχιστο που μπορώ να κάνω είναι να μάθω να επικοινωνώ + ίσως να μπορώ να αφήσω το δικό μου μήνυμα…απλά για να δείξω πως νοιάζομαι.

Μια συστοιχία plexi-glass που “φαίνεται” τυχαία, αλλά δεν είναι, στην γραφή Braille.

Ορατό ή μη, το μήνυμα είναι ΕΚΕΙ.…

Το “βλέπεις”;

BOX

Το BΟΧ είναι ένα μαύρο κουτί αναρτημένο από το ταβάνι με ένα εξάρτημα παλιάς μηχανής. Ένας κλειστός χώρος που φλερτάρει απευθείας με την ανθρώπινη περιέργεια, με την ακαταμάχητη εμμονή μας να ξεσκεπάζουμε το κρυφό + την ίντριγκα.

Όμως, τι μπορεί κανείς να βρει όταν κρυφοκοιτάξει μέσα από την ξύλινη θυρίδα του;
Από ένα προϊόν που μία εταιρεία επιθυμεί να προβάλλει …… έως ένα μήνυμα που διέπει την ύπαρξή μας + ζεσταίνει την καρδιά μας· τόσο παλιό όσο + ο χρόνος….
Δες!

HOUSES

Ο λακωνικός τρόπος σκέψης, η εκλεπτυσμένη αισθητική λουσμένη στον ήλιο, η διαφορετικότητα + ο μυστηριακός αριθμός 7, είναι η αποτύπωση αυτής της σύνθεσης.

Γιατί εμείς οι Έλληνες είχαμε πάντα ένα σπίτι να ζήσουμε, να προστατευτούμε, να φιλοξενήσουμε. Απλό + διαχρονικό, που να αντέχει στα φυσήματα των “λύκων”…
Έχουμε την ευλογία της Ελληνικής ανωτερότητας σε αισθητική, πνεύμα, ιστορία, dna.
Ας το διαδώσουμε!

(Αναρτάται από το ταβάνι με ειδικό βιομηχανικό εξάρτημα + ειδικά λεπτά νήματα)

 

LESS IS MORE

Από βιομηχανική λάμα + ξύλο δημιουργήθηκε μια σύνθεση που αρχικά φαίνεται απλός συνδυασμός χρωμάτων.

Κοιτώντας όμως πιο προσεχτικά, από τα ακρωνύμια των χρωμάτων σχηματίζονται λέξεις + οι λέξεις μήνυμα αειθαλές + ηχηρό:

“Less is more” by Mies Van Der Rohe.

OBJECT Y

Έτσι όπως αρθρώνονται + αναπτύσσονται τα κλαδιά στο δέντρο, αυθόρμητα αλλά ποτέ τυχαία, έτσι αρθρώνεται + η ζωή μας αυθόρμητα μέσα από τις επιλογές που κάνουμε…

…+ πάντα υπάρχει κάτι κρυμμένο εκεί, μια διαδρομή με πολύχρωμο νήμα ή ένας μίτος που εμείς υφαίνουμε.

Αποτυπώνοντας αισιοδοξία και ελληνικότητα, στο έργο “Y”, δίνεται έμφαση στο γεγονός ότι οι διακλαδώσεις συμβολίζουν τις επιλογές + τα αναρίθμητα “Υ” (=WHY?) που μας τίθενται.

Ένα μήνυμα ή μια εικαστική πινελιά που εμπλουτίζει την διαδρομή μας.
Σιγουρέψου ότι αφήνεις ένα αποτύπωμα που να αξίζει!

PROFILE  

Το studio LILA architect + designer με έδρα την Αθήνα, ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 1999 από την Λίλα Αθανασοπούλου, αρχιτέκτονα μηχανικό ΕΜΠ (NTUA).

Aσχολείται με τον σχεδιασμό + την κατασκευή ιδιωτικών έργων, ενώ δραστηριοποιείται + πειραματίζεται σ’ ένα ευρύ πεδίο κλίμακας που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: ιδιωτικές κατοικίες, συγκροτήματα κατοικιών, ξενοδοχεία + καταστήματα, αλλά + σχεδιασμό αντικειμένου.

Έχει λάβει μέρος σε πανελλήνιες εκθέσεις αρχιτεκτονικής + design + άρθρα με έργα του γραφείου, έχουν παρουσιαστεί περιστασιακά σε ελληνικές εκδόσεις.

Στόχο αποτελεί η γνησιότητα + η μοναδικότητα, αποτυπωμένη σε κάθε έργο μέσα από την βιωματική δυναμικότητα του χώρου, προβάλλοντας συγκεκριμένα πρότυπα ζωής, έχοντας σαν γνώμονα την βιοκληματική + ενεργειακή αναβάθμιση των έργων αλλά + interior design μέσα από οικονομικές προτάσεις σχεδιασμού, φτάνοντας μέχρι + τον σχεδιασμό αντικειμένου.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending