Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Βήματα για ένα επιτυχημένο Franchise

Ένα από τα βασικά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι νεοεισερχόμενες γυναίκες επιχειρηματίες στα πρώτα τους βήματα, είναι η επιλογή συνεργατών και νομικού συμβούλου. Ταυτόχρονα, δεν είναι λίγες εκείνες που επιθυμούν να εξοικειωθούν περισσότερο με τον όρο του franchising, καθώς γνωρίζουν ότι αυτή η μέθοδος ανάπτυξης επιχειρήσεων είναι ιδιαίτερα κερδοφόρα.

Ωστόσο, το σύστημα είναι αρκετά πολύπλοκο και απαιτεί εξειδικευμένη γνώση σε νομικά θέματα, κάτι που μπορεί να διασφαλιστεί με τη συνεργασία με έναν δικηγόρο. Στα συχνά ρωτώμενα ερωτήματα που προκύπτουν όσον αφορά τις λεπτομέρειες που πρέπει να προσέξετε, ώστε να αποφύγετε απρόσμενα προβλήματα, απαντά μέσω του «ΑτΚ» η νομική σύμβουλος Σοφία Τόλη.

Πόσο απαιτητική είναι η επιλογή νομικού συμβούλου;

Η επιλογή των συνεργατών και, ιδιαίτερα, των στενών συνεργατών, όπως ο νομικός σύμβουλος, είναι κρίσιμη, αποτελώντας ένα από τα πιο προκλητικά κεφάλαια στο βιβλίο της επιχειρηματικότητας. Η ουσία είναι να εντοπίσετε ποιος είναι ο κατάλληλος για εσάς. Διαθέστε χρόνο από την αρχή. Οι επιλογές τελευταίας στιγμής ή εκείνες που γίνονται υπό πίεση και ανάγκη, συνήθως έχουν υψηλότερο κόστος και αυξάνουν τον κίνδυνο. Εκτελέστε έγκαιρη έρευνα στην αγορά υπηρεσιών που ταιριάζουν στις ανάγκες σας. Καλύτερες πηγές πληροφόρησης είναι, φυσικά, άτομα που δραστηριοποιούνται ήδη στον τομέα που εσείς στοχεύετε, συνεργάτες σας, καθώς και έμπειροι και επιτυχημένοι επιχειρηματίες.

Αποφύγετε τις παζαρολογήσεις

Πώς μπορείτε να εξασφαλίσετε τη σωστή συνεργασία με το νομικό σύμβουλο;

Στη συνέχεια της επιλογής, το επόμενο στάδιο είναι οι σωστές διαπραγματεύσεις. Καθορίστε τι προσδοκάτε από το νομικό σύμβουλο (άμεση επικοινωνία, διαθεσιμότητα, άμεση αντίδραση, ειλικρίνεια, σωστή και ακριβής ενημέρωση, επαρκείς εξηγήσεις για τον χειρισμό των υποθέσεων), τι αναζητά ο ίδιος από εσάς και το θέμα των αμοιβών. Αντιμετωπίστε το θέμα των αμοιβών με μια συνετή “οικονομοτεχνική μελέτη”, προβλέποντας έξοδα και αμοιβές σε φυσιολογική ή παθολογική εξέλιξη της υπόθεσης και αποφύγετε τις παζαρολογήσεις. Τόσο η φύση του επαγγέλματος του νομικού συμβούλου όσο και η φύση των συνεργασιών δεν επιτρέπουν τέτοιου είδους πρακτικές.

Ποιο είναι το όφελος από το franchising;

Ο δικαιοδότης, διαθέτοντας αντίστοιχο κεφάλαιο και, ενδεχομένως, εμπειρία, δημιουργεί μια ανεξάρτητη επιχείρηση που αντιγράφει, όσο είναι δυνατόν, το μοντέλο του δικαιοπαρόχου του. Παρά την αντιγραφή, κάθε επιχείρηση είναι ένας ζωντανός οργανισμός που εμπορεύεται προϊόντα ή υπηρεσίες, εφαρμόζοντας τη δοκιμασμένη τεχνογνωσία του δικαιοπαρόχου και αποκομίζοντας κέρδη από το οριοθετημένο κομμάτι αγοράς που του αναλογεί.

Προϋποθέσεις

Ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός δικτύου δικαιόχρησης;

Εκτός από την διαθεσιμότητα επαρκούς κεφαλαίου και το ισχυρό πνεύμα συνεργασίας, οι κυριότερες προϋποθέσεις είναι:
1) Κατοχή δικαιωμάτων βιομηχανικής και πνευματικής ιδιοκτησίας.
2) Υπάρξη τεχνογνωσίας.
3) Καλή φήμη και αποδεδειγμένη κερδοφορία.
4) Δημιουργία επώνυμου προϊόντος, αναγνωρίσιμου άμεσα στην αγορά.
5) Διαχρονικό προϊόν.
6) Δημιουργία ιδιαίτερου και εύκολα αναγνωρίσιμου καταστήματος.

Ποιες είναι οι διαδικασίες για τη δημιουργία ενός δικτύου;

Καταρχήν, πρέπει να δημιουργηθεί το επιχειρηματικό σύστημα και η απαραίτητη οργανωτική υποδομή βάσει της οποίας θα λειτουργήσει το δίκτυο. Στη συνέχεια, πρέπει να οργανωθεί μια στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου, καθορίζοντας τις γεωγραφικές περιοχές, το ρυθμό ανάπτυξης, το μέγεθος και τις τοποθεσίες των καταστημάτων.

Επιπλέον, πρέπει να πραγματοποιηθούν:

  • Η σύνταξη του πρώτου προϋπολογισμού.
  • Η έρευνα αγοράς.
  • Η εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας ανάπτυξης του δικτύου.
  • Η λειτουργία ενός πιλοτικού καταστήματος.
  • Η σύνταξη του εγχειριδίου λειτουργίας, που περιλαμβάνει την κωδικοποίηση της τεχνογνωσίας και τη μέθοδο του μάρκετινγκ.
  • Η έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου.
  • Η εκπαίδευση του προσωπικού για την υποστήριξη του δικτύου.
  • Η μηχανοργάνωση, το λογιστικό σύστημα και η θέσπιση μηχανισμών ελέγχου.
  • Η ασφαλιστική κάλυψη.
  • Η κατοχύρωση του σήματος.
  • Η κατοχύρωση των δικαιωμάτων βιομηχανικής ιδιοκτησίας.

Άρθρο αρχείου

Σοφία Τόλη

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Προγράμματα

ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού. 

Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels. 

Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας. 

Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:

1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.

2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.

3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.

Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”

Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”

Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”

Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”

Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:

  1. 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
  2. ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
  3. Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
  4. MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
  5. Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
  6. RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
  7. SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
  8. SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.

The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.

Continue Reading

Trending