Επιχειρηματικότητα
Διαχειριστείτε το προσωπικό σας.
Ζώντας σε μια εποχή εργασιακών συγχωνεύσεων, εξαγορών και εταιρικών αναδιαρθρώσεων, το κυριότερα ίσως ζήτημα που θα έπρεπε να προβληματίζει τους επιχειρηματίες είναι η επίδραση όλων των διοικητικών αλλαγών στην ψυχολογία των εργαζομένων. Αποτέλεσμα των αλλαγών αυτών είναι η διαφοροποιημένη εργασιακή συμπεριφορά που έχει άμεσο αντίκτυπο στην αποδοτικότητά τους και κατ επέκταση, στη συνολική παραγωγικότητα.
Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για την όποια αλλαγή στάσης του εργαζόμενου και τη μελλοντική εξέλιξή του φέρει άμεσα η ίδια η επιχείρηση λόγω παντελούς έλλειψης πληροφόρησης των ανθρώπων της, για το τι μέλλει γενέσθαι στο εταιρικό και εργασιακό περιβάλλον, από το οποίο αντλείται κάθε ψυχολογική, κοινωνική, οικονομική και εργασιακή ασφάλεια.
Η εταιρική ευθύνη
Απλές ειδήσεις ρουτίνας και σενάρια απλών υποθέσεων είναι δυνατό να μεταλλαχτούν στο εσωτερικό μιας επιχείρησης σε επικίνδυνες φήμες που συνήθως εκφράζουν φόβους και δυσπιστίες που μεγαλώνουν την αμφιβολία και την ανασφάλεια του προσωπικού. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να δημιουργείται ένα αδιαπέραστο προπέτασμα μεταξύ διοικούν των και διοικουμένων, να προκαλείται έλλειψη εμπιστοσύνης προς την επιχείρηση, καθώς και συναισθήματα άγχους, ανασφάλειας και αδυναμίας, προσωπικού προγραμματισμού, με διάχυτη την αίσθηση της αδιαφορίας.
Κοινωνικοποίηση
Η Κοινωνικοποίηση των επιχειρήσεων αφορά μια διαδικασία κατά τη διάρκεια της οποίας οι εργαζόμενοι αφομοιώνουν,και καλλιεργούν τους γραπτούς και άγραφους κανόνες δεοντολογίας, τις αξίες και τις αρχές – που στηρίζουν τις διοικητικές και παραγωγικές υπηρεσίες μιας επιχείρησης,και υλοποιούν τις ιδέες και τα οράματα του ίδιου του επιχειρηματία σαν να είναι δικές τους επιθυμίες, επειδή εκπαιδεύτηκαν να νιώθουν με αυτόν τον τρόπο.
Η κοινωνικοποίηση δεν αφορά και δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο υποδοχής και ενημέρωσης ενός νέου εργαζόμενου σε μια επιχείρηση; Εξελίσσεται καθόλη την διάρκεια της εργασιακής του απασχόλησης και επεκτείνεται και σε όλο το προσωπικό νεότερο και παλαιότερο. θα πρέπει, λοιπόν, η επιχείρηση να επενδύει στην εκπαίδευση του προσωπικού της, είτε με στόχο τις διοικητικές ικανότητες είτε τις εξειδικευμένες τεχνικές γνώσεις και στην εργασιακή του ασφάλεια με σεβασμό πάντα στο εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον.
Ο κάθε μάνατζερ οφείλει να σέβεται , πρώτα απ’ όλα την προσωπικότητα των ανθρώπων του και μετά την εικόνα της , επιχείρησής του και να διαθέτει ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας μεταξύ των διαφόρων ιεραρχικών βαθμίδων του προσωπικού. Οφείλει να συντελεί στη δημιουργία υγιούς εργασιακού κλίματος με κατανόηση, σεβασμό και κοινούς στόχους αμφοτέρων των πλευρών. Αλλιώς, είναι γνωστό ότι η πίστη, η αφοσίωσή, η αγάπη, η ποιοτική και ποσοτική παρουσία ενός εργαζόμενου στη δουλειά του κερδίζονται και δεν επιβάλλονται. Η κοινωνικοποίηση θα πρέπει να βασίζεται σε μια υγιή διαδικασία εκπαίδευσης και ενημέρωσης όλου του προσωπικού για τα εργασιακά δρώμενα με όλες τις πιθανές εξελίξεις ή αναμενόμενες αλλαγές με κάθε ειλικρίνεια ή και φόβους αν θέλετε για πιθανή μη υλοποίηση ή επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την άμεση ενεργοποίηση των εργαζόμενων, την εντατικοποίηση τους σε κάθε παραγωγική διαδικασία, αλλά και η συμμετοχή τους σε όποιο αναμενόμενο αποτέλεσμα επιτυχίας ή αποτυχίας.
Η μεθοδολογία
Για να γίνει αυτό θα πρέπει προϊστάμενοι και υφιστάμενοι να έρθουν πιο κοντά, να μοιράζονται μαζί τις ανησυχίες, τους φόβους αλλά και τις χαρές σε οτι ευδοκιμεί, γιατί μόνο έτσι νιώθουν όλοι ότι συμμετέχουν ενεργά και πραγματικά και προσωπικά στην όποια διαδικασία ανασυγκρότησης της επιχείρησης.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ενισχυεται σε μόνιμη βάση η αυτοπεποίθηση των εργαζομένων, να θεμελιώνεται γερά η εργασία κήτους προσωπικότητα και να διατηρείται η απόδοσή τους μόνιμα σε υψηλά επίπεδα.
Οι τρόποι υλοποίησης ενός πλάνου ένταξης των εργαζομένων στην εταιρική κοινωνική κουλτούρα και φιλοσοφία της επιχείρησης είναι:
1) Η δημιουργία ενός μηχανισμού λειτουργίας της επιχείρησης με ευαίσθητη επαφή όπως είναι η σχέση μάνας και παιδιού.
2) Η διασφάλιση ενός εργασιακού κλίματος που διέπεται από κανόνες ηθικής και νόρμες που να εδραιώνουν και να επιβεβαιώνουν ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
3) Η συνεχής και σταθερή μεταβίβαση κινήτρων ικανών να διατηρούν τον εργαζόμενο σε διαρκή δημιουργική αφύπνιση.
4) Η διά βίου ενδοεπαγγελματική εκπαίδευση των στελεχών παλαιών και νέων, στα νέα πληροφοριακά συστήματα, για την εισροή γνώσεων και πληροφόρησης και για τη δημιουργία άμιλλας και όχι ανταγωνισμού.
5) Η μετάγγιση σε όλους τους εργαζόμενους του συναισθήματος συνεργάζομαι και όχι απλά εργάζομαι ή απασχολούμαι, αγγίζοντας έτσι συναισθηματικά την ευαίσθητη χορδή τους χωρίς τριβές και συγκρούσεις. «Σωστές, δημιουργικές και ανθρώπινες σχέσεις μέσα σε μια επιχείρηση είναι αυτές που κατορθώνουν να αλλάζουν την πραγματικότητα και όχι μόνον την εικόνα, να βελτιώνουν την πολιτική της επιχείρησης και όχι μόνον την γνώμη του κοινού, να κάνουν το κοινό να αγαπήσει την επιχείρηση, αφού καθιστούν την επιχείρηση άξια να αγαπηθεί», αναφέρει στο βιβλίο του «Ο δρόμος της επικοινωνίας» ο Νίκος Δήμου.
Άρθρο αρχείου
Ρούλα Κωτούδη
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”
Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Προγράμματα
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού.
Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels.
Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας.
Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:
1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.
2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.
3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.
Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”
Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”
Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”
Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”
Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:
- 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
- ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
- Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
- MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
- Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
- RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
- SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
- SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.
The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.
Εκδηλώσεις
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ HATZI FILAX GROUP στο Make-A-Wish Ελλάδος το Πρόγραμμα Leadership Accelerator Program
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού
προγράμματος της Hatzi Filax Group για τον οργανισμό Make-A-Wish Ελλάδος. Η Hatzi Filax Group παρείχε δωρεάν 52 συμμετοχές σε 7 εξειδικευμένα σεμινάρια, συνολικής διάρκειας 226 ωρών. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων του Make-A-Wish, υποστηρίζοντας τον πολύτιμο σκοπό τους να εκπληρώνουν ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες, με την καθοδήγηση της κας Σοφίας Σκευοφύλακα και Χάτζης Σκευοφύλακα με θεματολογία Time Management: How to be more productive, Communication Skills, Giving Feedback, (Πως να Προσλαμβάνετε τους Καλύτερους, Business English)
Η κα. Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Co-Founder της Hatzi Filax Group και η Σοφία
Σκευοφύλακα, CCO και Founder της Hatzi Filax Group δήλωσαν:
«Είναι πραγματική τιμή και χαρά για εμάς να στηρίζουμε το Make-A-Wish Ελλάδος.»
Η ολοκλήρωση του προγράμματος Leadership Accelerator Program ενισχύει τις δεξιότητες
του ανθρώπινου δυναμικού του Make-A-Wish Ελλάδος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός
ισχυρού πυρήνα υποστήριξης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Με έμφαση στη
συνεχή ανάπτυξη και υποστήριξη του κοινωνικού έργου του οργανισμού, η συνεργασία μας
αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για προσφορά και κοινωνική ευθύνη.
Η Hatzi Filax Group δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που κάνουν τη διαφορά
στην κοινωνία, προσφέροντας ελπίδα, χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειες που
την έχουν ανάγκη.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη