Επιχειρηματικότητα
“Discover India”: Εκδήλωση από ΣΕΒΕ, Enterprise Greece, ΣΕΒ & ΕΒΕΑ για τις επιχειρηματικές ευκαιρίες στην Ινδία
Με επιτυχία διεξήχθη την Τρίτη 29 Μαρτίου 2022, η διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα: “Discover India”, την οποία διοργάνωσαν ο ΣΕΒΕ-Σύνδεσμος Εξαγωγέων, η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), ο ΣΕΒ σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ) και, στοχεύοντας στην ενδυνάμωση των οικονομικών σχέσεων μεταξύ της Ελλάδος και της Ινδίας, μέσω της ενημέρωσης των ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών για τις δυνατότητες δραστηριοποίησής τους σε μια μεγάλη αγορά καταναλωτών, που χαρακτηρίζεται από νεαρό πληθυσμό και υγιή ποσοστά αποταμίευσης.
Η συμμετοχή εταιρειών και θεσμικών φορέων, ανήλθε σε 70.
Στον χαιρετισμό του ο κ. Παναγιώτης Χασάπης, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του ΣΕΒΕ, τόνισε πως η ανάπτυξη της εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας θα εξαρτηθεί από την ενίσχυση της συνεργασίας με χώρες όπως η Ινδία, η οποία αποτελεί την 6η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου και τη 2η μεγαλύτερη σε έκταση χώρα στην Ασία.
Διαβλέποντας προ πολλού τη σημαντικότητα και τις προοπτικές της συγκεκριμένης αγοράς ο ΣΕΒΕ έχει διοργανώσει εκδηλώσεις για την Ινδία στη FoodExpo 2018, στη ΔΕΘ 2019 και είναι η τρίτη φορά που ασχολείται, συνδιοργανώνοντας τώρα με τους άλλους συνεργαζόμενους φορείς, με τη μεγάλη αυτή χώρα.
Παρότι οι ελληνικές εξαγωγές στην Ινδία κυμαίνονται σε σχετικά χαμηλά επίπεδα (134 εκατ. ευρώ το 2021), οι προοπτικές είναι πραγματικά ισχυρές σύμφωνα με τον κ. Χασάπη, καθώς οι παγκόσμιες εισαγωγές της Ινδίας ξεπερνούν τα 320 δις ευρώ τα τελευταία χρόνια. Υποστήριξε, δε, πως η Ινδία είναι μία ιδιαίτερα ελκυστική αγορά, καθώς πρόκειται για μία οικονομία που αναπτύσσεται και μετασχηματίζεται με υψηλούς ρυθμούς, στην οποία παρατηρείται μάλιστα αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.
Από πλευράς Enterprise Greece την εκδήλωση χαιρέτισε η Εντεταλμένη Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος του ΔΣ, κ. Μπέττυ Αλεξανδροπούλου, η οποία σε δηλώσεις της ανέφερε: «Η Ινδία και η Ελλάδα διατηρούν διαχρονικά άριστες και διαρκώς εξελισσόμενες διμερείς σχέσεις. Η Enterprise Greece έχει προγραμματίσει σειρά δράσεων με στόχο την αγορά της Ινδίας, οι οποίες αποτυπώνονται στο Εθνικό Σχέδιο Εξωστρέφειας και αφορούν στις προτεραιότητες της Eταιρείας. Συγκεκριμένα, η Enterprise Greece στοχεύει στην ενίσχυση των εξαγωγέων με ποικίλες υπηρεσίες όπως η παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης και πληροφόρησης, η εκπαίδευση και το coaching ή διοργάνωση εκδηλώσεων ανάπτυξης επαφών και δικτύωσης. Σκοπός της Enterprise Greece είναι να υποστηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας τους, προκειμένου να αξιοποιήσουν πλήρως τις εξαγωγικές τους δυνατότητες, ιδίως σε μεγάλες αγορές όπως αυτή της Ινδίας».
Στη συνέχεια το λόγο πήρε η κ. Βίκυ Μακρυγιάννη, Senior Advisor ExportReady, Industry, Growth, Infrastructure & Regional Policy του ΣΕΒ, η οποία τόνισε ότι “η Ινδία έχει αναδειχθεί ως μια ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία και αναμένεται να είναι μία από τις τρεις κορυφαίες παγκόσμιες οικονομικές δυνάμεις τα επόμενα 15 χρόνια. Κοιτάζοντας τα διμερή εμπορικά στοιχεία, είναι αλήθεια ότι το εμπορικό ισοζύγιο είναι αρνητικό για τη χώρα μας, με τον όγκο του συνολικού εμπορίου να κινείται στα €833 εκ., παρουσιάζοντας αύξηση 69% σε σύγκριση με το 2020. Οι ελληνικές εισαγωγές από την Ινδία ανήλθαν σε σχεδόν €700 εκ., ενώ οι ελληνικές εξαγωγές σε μόλις €134εκ. Αυτό σίγουρα δεν αντανακλά τις πραγματικές δυνατότητες του διμερούς εμπορίου. Προοπτικές για περαιτέρω εξαγωγές, επενδύσεις και κοινή συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών υπάρχουν σε διάφορους τομείς, όπως οι υποδομές, η ενέργεια, οι κατασκευές, τα οικοδομικά υλικά, τα τρόφιμα και τα φάρμακα”.
Ο κ. Φάνης Ματσόπουλος, Μέλος του Δ.Σ. του EBEA και υπεύθυνος της ανάπτυξης των σχέσεων με την Ινδία υπογράμμισε την ανάγκη για την αύξηση των εξαγωγών μας, με στόχο την μείωση του εμπορικού ελλείμματος, τη διευκόλυνση των επενδύσεων ινδικών επιχειρήσεων και επεσήμανε την ευνοϊκή συγκυρία κατά την οποία η Ελλάδα – παρά την ενεργειακή κρίση και τις διεθνείς περιπλοκές – συνεχίζει να βελτιώνει την ελκυστικότητά της με σειρά θεσμικών μεταρρυθμίσεων (Fast Track διαδικασίες, μείωση γραφειοκρατίας).
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε τρείς ενότητες: στην πρώτη με θέμα τις Διμερείς Σχέσεις Ελλάδας-Ινδίας τον λόγο είχαν ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Ινδία, κ. Διονύσης Κυβετός, και ο Ινδός Πρέσβης στην Αθήνα κ. Amrit Lugun. Στη δεύτερη ενότητα, με έμφαση στις επιχειρηματικές και επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζει η αγορά της Ινδίας, συμμετείχε η κ. Μαρία Βασιλάκη της Β5 Διεύθυνσης Διμερών Οικονομικών Σχέσεων με Χώρες Μ. Ανατολής, Β. Αφρικής, Κόλπου, Ασίας, Ωκεανίας & Υποσαχάριας Αφρικής, του Υπουργείου Εξωτερικών, και ο κ. Rajendram Samykannu, Οικονομικός Ακόλουθος της Πρεσβείας της Ινδίας στην Αθήνα. Η τελευταία ενότητα της εκδήλωσης αφορούσε στο επιχειρείν στην αγορά της Ινδίας και την εμπειρία τους κατέθεσαν ο κ. Γιώργος Χρηστίδης, Export Manager της Βright S.A., και από τα Μέλη του ΣΕΒΕ ο κ. Δημήτρης Λακασάς, CEO της Olympia Electronics S.A. και η κ. Χριστίνα Μανώση, Sales Marketing Director, Zeus Kiwi S.A.
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”
Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Προγράμματα
ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΟ NEXT STAGE LAB-TO-MARKET BOOTCAMP
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το Next Stage Lab – To – Market Bootcamp, το πρόγραμμα που στηρίζει καινοτόμες ερευνητικές ομάδες και startups να μεταφέρουν τα αποτελέσματα της τεχνολογικής τους έρευνας στην αγορά. Οι συμμετέχοντες, με ισχυρές καινοτομικές προτάσεις και υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο, παρουσίασαν λύσεις που στοχεύουν να επιλύσουν σημαντικά προβλήματα σε διάφορους τομείς, αξιοποιώντας τεχνολογίες από πεδία όπως η ιατρική πληροφορική, η τεχνητή νοημοσύνη, η βιοτεχνολογία, και η μηχανική λογισμικού.
Το Next Stage Lab-To-Market Bootcamp είναι αποτέλεσμα συνεργασίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, του Walk AUTH Innovation Accelerator, της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας και της Ideas Forward. Περισσότερα από 50 άτομα παρακολούθησαν το Bootcamp, λαμβάνοντας υποστήριξη για τη μεταφορά των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους στην αγορά και τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Το πρόγραμμα, διάρκειας τριών εβδομάδων, περιελάμβανε εκπαίδευση και εξατομικευμένη καθοδήγηση για την ανάπτυξη επιχειρηματικών μοντέλων, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στις ομάδες να έρθουν σε επαφή με επιχειρηματίες, θεσμικούς επενδυτές και business angels.
Οι ομάδες που διακρίθηκαν κατά την ολοκλήρωση του Bootcamp κέρδισαν συνολικά βραβεία αξίας 8.000 ευρώ. Η εταιρεία Doppler, που δραστηριοποιείται στο χώρο του σχεδιασμού και της κατασκευής ανελκυστήρων, προσέφερε 3.000 ευρώ στην ομάδα που συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία, ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έλαβαν υπηρεσίες υποστήριξης. Συγκεκριμένα, το ΑΠΘ παρείχε σε 3 ομάδες είσοδο στον επόμενο κύκλο επιτάχυνσης του Walk AUTH Innovation Accelerator, η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας διαθέσε, σε 2 ομάδες, χρήση co-working space και φιλοξενία έδρας επιχείρησης για 12 μήνες, ενώ η Ideas Forward προσέφερε σε 3 ομάδες συμβουλευτική ανακάλυψης επιχειρηματικού μοντέλου και επενδυτικής ετοιμότητας.
Οι ομάδες του Bootcamp με την υψηλότερη κατάταξη:
1η θέση: Moverse: Αναπτύσσει μια σουίτα εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης για 3D animation που επιτρέπει στους δημιουργούς και τα animation studio να μειώσουν το χρόνο και το κόστος παραγωγής περιεχομένου, μέσω έτοιμων προς χρήση, υψηλής ποιότητας animations. Η Moverse, έχοντας ήδη εξασφαλίσει τα πρώτα της επενδυτικά κεφάλαια, αποφάσισε να παραχωρήσει το χρηματικό έπαθλο των 3.000 ευρώ στη δεύτερη ομάδα.
2η θέση: MI-factor, μια startup που αναπτύσσει λύσεις ολοκληρωμένης ανάλυσης υγείας εδάφους, βοηθώντας γεωπόνους και αγρότες να παρακολουθούν και να βελτιώνουν τη γονιμότητα του εδάφους μέσω τεχνολογιών μικροβιακής νοημοσύνης και ακριβούς γεωργίας.
3η θέση: RAISE, μια πλατφόρμα πρόσβασης και ανάλυσης ερευνητικών δεδομένων στον τομέα της υγείας, επιτρέποντας στους ερευνητές να αποκτούν ασφαλή και αξιόπιστη πρόσβαση σε δεδομένα, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα μέσω της προσέγγισης “επισκέπτη δεδομένων”.
Ο καθηγητής Νίκος Θεοδωράκης, επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας ΑΠΘ, δήλωσε “θεωρούμε το πρόγραμμα ιδανική ευκαιρία για τις ερευνητικές ομάδες του Α.Π.Θ. να αποκτήσουν εμπειρία μέσω της εκπαίδευσης και ευελπιστούμε να δούμε σύντομα τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά.”
Ο καθηγητής Παναγιώτης Κετικίδης, πρόεδρος της Αλεξάνδρειας Ζώνης Καινοτομίας, ανέφερε “συγχαιρουμε τους νέους επιχειρηματίες που ονειρεύονται να βγάλουν τα ερευνητικά τους αποτελέσματα στην αγορά. Είμαστε εδώ για να σας υποστηρίξουμε και να σας ευχηθούμε, καινοτομώντας από τη Θεσσαλονίκη, να έχετε το βλέμμα σας στραμμένο στις διεθνείς αγορές.”
Ο Δημήτρης Κουρτέσης, συνιδρυτής της Ideas Forward, τόνισε ότι “συμμετείχαν ομάδες με πολλά ερευνητικά υπόβαθρα, οι οποίες δεν φοβούνται τα δύσκολα, έχουν κάτι καινούργιο να προτείνουν, στηρίζονται σε βαθιά τεχνολογική γνώση και το Next Stage τις υποστηρίζει για να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της ανάπτυξής τους.”
Η Managing Director της Doppler, Ανθή Σταυροπούλου, σημείωσε ότι “είναι σημαντικό να γίνονται τέτοιες κινήσεις και είμαστε πρόθυμοι να παράσχουμε βοήθεια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα. Μόνο αν κάνουμε καινούρια πράγματα μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι και να προχωρήσουμε μπροστά.”
Οι 9 ομάδες που παρουσίασαν στον τελικό του Next Stage Lab-to-Market Bootcamp:
- 35Mbeats: Ψηφιακά εργαλεία για την πρόληψη καρδιακών παθήσεων.
- ΚΟΦΕΑ: Βιώσιμα καλλυντικά από ανακυκλωμένο καφέ.
- Compilon: Βελτιστοποίηση λογισμικού για ταχύτερη απόδοση.
- MI-factor: Παρακολούθηση υγείας εδάφους για βιώσιμη γεωργία.
- Moverse: Εργαλεία 3D animation με AI για δημιουργούς ταινιών και video games.
- RAISE: Ασφαλής πρόσβαση σε ερευνητικά δεδομένα με ιδιωτικότητα.
- SmartMedia: Αναλύσεις σε πραγματικό χρόνο για δημοσιογραφικές ανάγκες.
- SnailRegen: Σύστημα παραγωγής βλέννας σαλιγκαριού για αναγέννηση δέρματος.
The Sustainables: Φορητές μονάδες πυρόλυσης για παραγωγή βιώσιμου βιοντίζελ.
Εκδηλώσεις
ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΡΟΧΗ HATZI FILAX GROUP στο Make-A-Wish Ελλάδος το Πρόγραμμα Leadership Accelerator Program
Με ιδιαίτερη χαρά ανακοινώνουμε την επιτυχή ολοκλήρωση του εκπαιδευτικού
προγράμματος της Hatzi Filax Group για τον οργανισμό Make-A-Wish Ελλάδος. Η Hatzi Filax Group παρείχε δωρεάν 52 συμμετοχές σε 7 εξειδικευμένα σεμινάρια, συνολικής διάρκειας 226 ωρών. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με στόχο την ενδυνάμωση των ανθρώπων του Make-A-Wish, υποστηρίζοντας τον πολύτιμο σκοπό τους να εκπληρώνουν ευχές παιδιών με σοβαρές ασθένειες, με την καθοδήγηση της κας Σοφίας Σκευοφύλακα και Χάτζης Σκευοφύλακα με θεματολογία Time Management: How to be more productive, Communication Skills, Giving Feedback, (Πως να Προσλαμβάνετε τους Καλύτερους, Business English)
Η κα. Χάτζη Σκευοφύλακα, CEO και Co-Founder της Hatzi Filax Group και η Σοφία
Σκευοφύλακα, CCO και Founder της Hatzi Filax Group δήλωσαν:
«Είναι πραγματική τιμή και χαρά για εμάς να στηρίζουμε το Make-A-Wish Ελλάδος.»
Η ολοκλήρωση του προγράμματος Leadership Accelerator Program ενισχύει τις δεξιότητες
του ανθρώπινου δυναμικού του Make-A-Wish Ελλάδος, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός
ισχυρού πυρήνα υποστήριξης για τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Με έμφαση στη
συνεχή ανάπτυξη και υποστήριξη του κοινωνικού έργου του οργανισμού, η συνεργασία μας
αποδεικνύει τη δέσμευσή μας για προσφορά και κοινωνική ευθύνη.
Η Hatzi Filax Group δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει δράσεις που κάνουν τη διαφορά
στην κοινωνία, προσφέροντας ελπίδα, χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειες που
την έχουν ανάγκη.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη