Connect with us

Συνεντεύξεις

Οι startup που “μαγνητίζουν” | Νίκη Μαρτιμιανάκη

Κυρία Μαρτιμιανάκη Νίκη, μπορείτε μας πείτε λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Το 2015 έφυγα από την Ελλάδα, θέλοντας να αλλάξω την επαγγελματική μου πορεία, και να ακολουθήσω το κομμάτι της αθλητικής διατροφής λόγω της ενασχόλησης μου με τον αθλητισμό. Μετακόμισα και έμεινα για 6 χρόνια περίπου στο Ηνωμένο Βασίλειο. Εκεί ακολούθησα προπτυχιακές σπουδές διατροφολογίας. Ένας αθλητικός τραυματισμός όμως με οδήγησε στο κομμάτι της Διατροφικής Θεραπείας όπου και ακολούθησα μεταπτυχιακές σπουδές για 2,5 χρόνια. Το κομμάτι της Διατροφικής Θεραπείας με έκανε να δω την προσέγγιση της υγείας με τελείως διαφορετικό τρόπο αλλά και μου έδωσε απαντήσεις πάνω στα δικά μου θέματα υγείας με τα οποία ήμουν ήδη αντιμέτωπη όταν δεν μου έδινε κανείς άλλος απαντήσεις. Από τα 21 μου είχα πάρει την διάγνωση του συνδρόμου των Πολυκυστικών Ωοθηκών, στα 26 μετά τον τραυματισμό μου ήρθε η ινομυαλγία και στα 29 μου έτη η ενδομητρίωση. Η όλη πορεία των 20ς μου την πέρασα άρρωστη προσπαθώντας να δώσω απαντήσεις σε θέματα που κανείς δεν μου έδινε. Το 2020 με το που τέλειωσα τις μεταπτυχιακές μου σπουδές έστρεψα την προσοχή μου στο τομέα της γυναικείας υγείας με έμφαση στην εμμηνορρυσία και στις ορμονολογικές ενδοκρινικές διαταραχές επικεντρωμένη στο τομέα της ευεξίας. Δημιούργησα το We are Hormonal (https://www.wearehormona.gr/), όπου μιλάω για όλα τα θέματα γύρω από τον εμμηνορροΐκό κύκλο και την συνολική ευεξία, ενώ το 2021 συνδημιουργήσα την Εrtha αναλαμβάνοντας το κομμάτι της ανάπτυξης και έρευνας της εταιρείας. Στην Ertha παράγουμε λειτουργικά αφεψήματα με στόχο την υποστήριξη της γενικής ευεξίας του καταναλωτή. Δεν είμαστε μια απλή εταιρεία με βοτανικά αφεψήματα, αλλα τα μείγματα μας βασίζονται σε ειδικούς συνδυασμούς που εξυπηρετούν κάποιο συγκεκριμένο σκοπό.

Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια μετεκπαιδεύομαι στο καρκίνο και στις ορμονολογικές διαταραχές, με σκοπό να επιτελέσω ένα δεύτερο μεταπτυχιακό πάνω στην γυναικεία υγεία στο προσεχές χρόνο.


Ποια η έμπνευση πίσω από αυτή την επαγγελματική δραστηριότητα;

Έμπνευση αποτέλεσε η δική μου προσωπική εμπειρία με το σύνδρομο των Πολυκυστικών Ωοθηκών και την ενδομητρίωση. Δημιούργησα το We Are Hormona για την ενημέρωση και την εκπαίδευση των ατόμων που εμμηνοραγούν με σκοπό την προσφορά προσβάσιμης γνώσης για την ενδυνάμωση τους και την βελτίωση της ορμονικής τους υγείας.
Τόσο και στην Ertha σκοπός της εταιρείας μας αποτελεί η εμπεριστατωμένη ενημέρωση του κοινού μας για το πως μπορούν να στηρίξουν ολιστικά τον οργανισμό τους μέσα από τη χρήση απλών συστατικών όπως τα βότανα, τα μπαχαρικά και το τσάι. Έτσι δημιουργήσαμε προσεκτικά μείγματα βοτάνων που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες του πληθυσμού με συγκεκριμένες ανάγκες.

Είδαμε στην αγορά ένα τεράστιο κενό για την ορθή ενημέρωση του κοινού και την προσφορά εξειδικευμένων προΐόντων συνδυαστικά με τις τάσεις του εξωτερικού που ερχόταν σιγά σιγά στην χώρα μας, όπως την κάνναβη, το μάτσα, τα κρύα αφεψήματα σε φακελάκι χωρίς γλυκαντικά και συντηρητικά καθώς και τα βοτανικά μείγματα απευθυνόμενα αποκλειστικά στις γυναίκες για την υποστήριξη της κύησης και της εμμηνορυσίας.


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Δεν είναι εύκολος ο δρόμος, και έχει πολλά σκαμπανεβάσματα. Το να κάνεις κάτι δικό σου σίγουρα είναι εξαιρετικά δύσκολο από το να βρεις τους κατάλληλους συνεργάτες, χρηματοδότηση, εγκαταστάσεις, το κοινό που θα σε στηρίξει και θα αγοράσει από εσένα και τις ιδέες σου καθώς και το να εξισορροπήσεις την προσωπική σου ζωή. Έρχεται σίγουρα με πολύ κούραση ειδικά τα πρώτα χρόνια, αρκετές θυσίες προσωπικές και μη, πολλά ψυχολογικά σκαμπανεβάσματα που απλά φτάνεις στα όρια σου στο να θέλεις να τα παραιτήσεις ενώ την επόμενη ημέρα μπορεί να νιώθεις ότι I made it.

Αυτό το οποίο θα συμβούλευα είναι συνέπεια και τεράστια υπομονή. Δε τα παρατάμε με τη πρώτη δυσκολία, την αντιμετωπίζουμε και μαθαίνουμε μέσα από αυτήν. Είναι σημαντικό να μην ακούμε το τι μας λέει ο καθένας στα πρώτα χρόνια που ξεκινάμε την επιχειρηματικότητα μας, ειδικά αν τα σχόλια τους είναι αρνητικά και οι ίδιοι δεν έχουν βρεθεί στην θέση μας.

Οι δυσκολίες είναι μέρος του παιχνιδιού και κανείς εκεί έξω δεν τα βρήκε όλα έτοιμα σε μια ευθεία γραμμή.


Ποια είναι η πολιτική σας ως προς την βιώσιμη παραγωγή και την κοινωνική ευθύνη;

Στην ertha από την αρχή της ίδρυσης της εταιρείας μας, είχαμε σκοπό να γίνουμε πιο βιώσιμοι κρατώντας την ποιότητα υψηλή όσον αφορά την επιλογή και διατήρηση των πρώτων υλών από την παραγωγή μέχρι το πως θα φτάσει στο καταναλωτή.

Σκοπός μας ήταν να αναδείξουμε την ελληνική παραγωγή με συστατικά τα οποία δεν είναι γνωστά προς το ελληνικό κοινό και να ανεβάσουμε την κατανάλωση βοτανικών αφεψημάτων σε μια χώρα που ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής μας είναι ο καφές , ενώ οι εξαγωγές στα αφεψήματα παρά την υψηλή παραγωγή είναι εξαιρετικά μικρή.

Συσκευάζουμε όλα τα προΐόντα μας σε ανακυκλώσιμες χάρτινες συσκευασίες με λιγότερο έως καθόλου πλαστικό, δεν χρησιμοποιούμε πλαστικά στα φακελάκια μας, χρησιμοποιούμε ποσότητες τέτοιες που δεν γίνεται κατάχρηση του βοτάνου. Η συσκευασία μας μάλιστα έχει βραβευθεί τρεις φορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και είναι κάτι που μας ξεχωρίζει. Τα συστατικά και τελικά μας προΐόντα είναι βιολογικά, τα επιλέγουμε από διαλεγμένους παραγωγούς με τους οποίους διατηρούμε στενή καλή σχέση, ενώ διαθέτουμε και πιστοποίηση ΙSO. Η παραγωγή μας είναι μικρή κάτι το οποίο ωφελεί την ποιότητα των προϊόντων μας.


Ποια είναι η φράση που σας δίνει κουράγιο και έμπνευση να συνεχίσετε όσα έχετε καταφέρει;

Οι δυσκολίες συμβαίνουν για να σου διδάξουν κάτι, και εσύ μέσα από αυτό πρέπει να μεγαλώσεις. Η συνέπεια είναι φίλος σου.


Ποιο είναι το όραμα και οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Σκοπός μας είναι να μεγαλώσουμε την παραγωγική μονάδα της εταιρείας, έτσι ώστε να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στη ζήτηση ορισμένων κωδικών. Από εκεί μελετάμε το τι ζητάει ο κόσμος συνδυαστικά με τις τάσεις και επόμενος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε νέους κωδικούς. Η αλήθεια είναι ότι οι γυναίκες είναι μεγάλος μέρος του αγοραστικού μας κοινού, και στοχεύουμε στο να ανταποκριθούμε στις εξειδικευμένες ανάγκες τους μέσα από νέα μείγματα.
Τα επόμενα χρόνια, θέλουμε να αυξήσουμε τις εξαγωγές και τις συνεργασίες με το εξωτερικό και ιδανικά Ελλάδα να μπούμε σε περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ. Εξωτερικό είμαστε ήδη σε 10 χώρες περίπου.
Eπιδιώκουμε να κάνουμε και συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες του εξωτερικού όσον αφορά την υποστήριξη του wellness των εργαζομένων τους, μιας και τα αφεψήματα μας είναι κατά κόρον γνωστά στο καταναλωτικό κοινό για την υποστήριξη της πνευματικής τους υγείας.


Μαρτιμιανάκη Νίκη
BANT Registered Nutritional Therapist, Msc
Cofounder Ertha


Συνέντευξη από την ομάδα του BusinessWoman

Συνεντεύξεις

Δέσποινα Μπακάλη: Η γυναίκα πίσω από την επιτυχία των Curves

Με σπουδές στην Επικοινωνία, τη Διοίκηση και τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, η Δέσποινα Μπακάλη ακολούθησε μια πολυδιάστατη πορεία, από τον τραπεζικό τομέα έως την επιχειρηματικότητα. Έφερε τα Curves στην Ελλάδα με όραμα να προάγει την υγεία και την ευεξία στις γυναίκες. Πιστεύει ότι «δυνατές γυναίκες σημαίνουν δυνατές κοινότητες» και ενθαρρύνει το franchising ως ασφαλή επιχειρηματική επιλογή. Με επίκεντρο την υποστήριξη και την αλλαγή συνηθειών σήμερα, τα Curves γίνονται ο σύμμαχος κάθε γυναίκας για μια καλύτερη ζωή.

Κυρία Μπακάλη μπορείτε να μας πείτε μας λίγα λόγια για τις σπουδές σας και την πορεία σας μέχρι τώρα;

Σπούδασα στο Πάντειο, Επικοινωνία και ΜΜΕ, συνέχισα με ένα masters στην Ευρωπαϊκή Διοίκηση, την εποχή που «έπρεπε». Την εποχή που ήθελα, λίγο πριν τα 50 έκανα ένα LLM στη Νομική, στα ανθρώπινα δικαιώματα. Αντίστοιχα και η επαγγελματική πορεία. 13 χρόνια σε Τράπεζα – το  ήθελε ο μπαμπάς – παραίτηση και δημιουργία ενός από τα πρώτα Social Media Agencies στην Ελλάδα – το ήθελα εγώ – μετανάστευση στο Βέλγιο και μετά στην Κύπρο – το «ήθελαν» οι καταστάσεις. Master Franchise των Curves σε Ελλάδα και Κύπρο – μάλλον «το θέλαμε όλοι»… 


Μπορείτε να μας μιλήσετε για την ιστορία της εταιρείας, την αποστολή της και ενδεχομένως την έμπνευση που υπάρχει πίσω από τη δημιουργία της;

«Ακόμα και τώρα, μερικές φορές σκέφτομαι: Τι θα γινόταν αν, όταν η μητέρα μου ζούσε, κάποιος της είχε διδάξει τη σημασία της άσκησης, την είχε πιάσει από το χέρι και είχε ασκηθεί μαζί της; Ίσως να ήταν ακόμα εδώ, χαμογελώντας δίπλα μου». Είναι τα λόγια του Gary Heavin που ίδρυσε τα Curves το 1992. Η μητέρα του πέθανε στον ύπνο της όταν ο ίδιος ήταν 13 ετών. Οι αιτίες του θανάτου δεν ήταν δύσκολο να διαπιστωθούν: μια μακροχρόνια μάχη με τον διαβήτη, την υψηλή αρτηριακή πίεση και την παχυσαρκία.

«Άνθρωποι σαν τη μητέρα μου δεν μπορούν να σωθούν μόνο με φάρμακα και ιατρική θεραπεία. Αυτό που πραγματικά χρειάζονται είναι σωστές συνήθειες ζωής. Χρειάζονται να γυμνάζονται σωστά και να προσέχουν τη διατροφή τους.» Ο Γκάρι άρχισε να εργάζεται για το όνειρο να δημιουργήσει ένα κέντρο γυμναστικής «όπου θα μπορούσαν να πάνε άνθρωποι σαν τη μητέρα μου».

Έτσι γεννήθηκαν τα «Curves, 30-minute Fitness for Women» που λειτουργούν για περισσότερα από 30 χρόνια και στις 5 Ηπείρους, με χιλιάδες Club και εκατομμύρια γυναίκες που κοντά μας αλλάζουν τη ζωή τους. 


Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τον τομέα της γυμναστικής και της ευεξίας; Ήταν κάτι που σας ενδιέφερε από την αρχή ή προέκυψε στην πορεία;

Είμαι η κλασσική Ελληνίδα γυναίκα της εποχής μου. Απεχθάνομαι τη γυμναστική, της οποίας τα ουσιαστικά αποτελέσματα δεν διδάχθηκε η γενιά μου. Μέλος των Curves από την ίδρυση τους στην Ελλάδα «Γιατί κάτι πρέπει να κάνω, αλλά δε προλαβαίνω κιόλας», με κοπάνες χρόνων και τα κιλά να μπαινοβγαίνουν. Μεγαλώνοντας κατάλαβα. Δεν είναι ούτε τα κιλά, ούτε οι πόντοι. Δεν είναι ούτε η ντουλάπα με τα 3 διαφορετικά νούμερα. Είναι ότι δυο εβδομάδες χωρίς Curves και είμαι άλλος άνθρωπος. Κουρασμένος άνθρωπος, στο κορμί αλλά και στο πνεύμα. Τα Curves είναι μαγικά. Με τρία μισάωρα την εβδομάδα, πετάς. 

Θέλω να «πετάμε» όλες. Για αυτό και ασχολήθηκα. 

Ποια είναι η φιλοσοφία της Curves όσον αφορά τη γυναικεία γυμναστική και την υποστήριξη των μελών της;

Στα Curves αγαπάμε τις γυναίκες. Θέλουμε να τις βλέπουμε δυνατές – μέσα και έξω. Δυνατές γυναίκες σημαίνει δυνατές οικογένειες, δυνατές γειτονιές, δυνατές πόλεις, δυνατή Ελλάδα. Curves σημαίνει κατανόηση, υποστήριξη, κίνητρο, αλλά και ευθύνη. Εμείς με κάθε τρόπο είμαστε δίπλα σου. Εσύ, αναλαμβάνεις την ευθύνη του εαυτού σου; 

Προσφέρουμε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκγύμνασης – μυϊκή ενδυνάμωση, καρδιαγγειακή άσκηση και διατάσεις – σε μόνο 30’, χωρίς ραντεβού, με προσωπική καθοδήγηση κάθε φορά! Με ειδικά σχεδιασμένα μόνο για γυναίκες μηχανήματα υδραυλικής αντίστασης, γυμνάζεσαι και διασκεδάζεις, ανεξάρτητα από την ηλικία σου και τη φυσική σου κατάσταση. 

Αυτά είναι τα καλά μας. Το κακό μας: Δεν έχεις πια άλλοθι για να μη γυμναστείς. Μαζί μας δεν έχεις άλλοθι για να μην αγαπήσεις τον εαυτό σου! 


Τι συμβουλές θα δίνατε σε άλλους επιχειρηματίες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Επιχειρείν και Ελλάδα είναι έννοιες δυστυχώς ακόμη και σήμερα «τσακωμένες».

Το Franchise είναι ίσως η μέση λύση. Σε εμάς είναι όλα «πατερνταρισμένα» και όλα μετρήσιμα, ώστε ο νέος επιχειρηματίας να έχει έναν σίγουρο μονοπάτι. Αυτός που δε φοβάται να δουλέψει μπορεί να «εκτιναχθεί» επιχειρηματικά ξεκινώντας από μια στέρεα βάση και ένα « άπαικτο» δοκιμασμένο προϊόν.


Υπάρχουν σχέδια επέκτασης ή καινοτομίες που σκοπεύετε να εισάγετε στα γυμναστήρια Curves στο άμεσο μέλλον;

Τα Curves θέλουν να είναι προσβάσιμα σε κάθε γυναίκα. Μπαίνοντας στην τρίτη δεκαετία, και αφού έχουμε επιβιώσει κρίση και πανδημία είναι η ώρα να φτάσουμε παντού. Σε κάθε Ελληνική πόλη! 

Αναφορικά με το προϊόν μας, έχουμε πίσω μας κορυφαία επιστημονική υποστήριξη από πανεπιστήμια των ΗΠΑ και της Ιαπωνίας, πρωτοπόρα στην υγεία και ευεξία. Ό,τι καινούργιο αποδεικνύεται επιστημονικά το εφαρμόζουμε αμέσως. 

Αν και εσένα σε ενδιαφέρει να χτίσεις τη δική σου επιχείρηση με γρήγορο ROI, χαμηλά λειτουργικά κόστη, εύκολο στήσιμο & κυρίως, προσφορά στην κοινότητα σου, επικοινώνησε σήμερα μαζί μας. www.curves.gr

Δέσποινα Μπακάλη

Master Franchisee των Curves για Ελλάδα & Κύπρο

Continue Reading

Εκδηλώσεις

«Μια βραδιά αφιερωμένη στη μουσική και την αλληλεγγύη: Το σωματείο “Ανοιχτή Αγκαλιά” ευχαριστεί θερμά όλους όσους στήριξαν τη φιλανθρωπική συναυλία με τον Νίκο Πορτοκάλογλου»

Οι Φίλοι της Κοινωνικής Παιδιατρικής/Ιατρικής “Ανοιχτή Αγκαλιά” ολοκλήρωσαν με επιτυχία τη
φιλανθρωπική συναυλία που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης Νίκος Πορτοκάλογλου, συνοδευόμενος από τις εξαιρετικές
ερμηνεύτριες Ελένη Τσαλιγοπούλου και Νατάσσα Μποφίλιου, καθώς και τους ταλαντούχους
συνεργάτες του, Βίκυ Καρατζόγλου, Βύρων Τσουράπη και τους “Ευγενείς Αλήτες”, δημιούργησαν
μια αξέχαστη βραδιά γεμάτη μουσική και συναισθήματα. Η συναυλία είχε ως στόχο τη συγκέντρωση πόρων για τη στήριξη του έργου της “Ανοιχτής Αγκαλιάς” και τη Γ’ Πανεπιστημιακή Παιδιατρική Κλινική του Ιπποκρατείου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης. Η ανταπόκριση του κοινού ήταν συγκινητική μέσα στην κατάμεστη αίθουσα του Μεγάρου, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ύπαρξη και τη δύναμη της αλληλεγγύης και της προσφοράς.

Continue Reading

Γαστρονομία

Το μέλλον του fine dining: Τα trends & οι εμπειρίες που αξίζει να δοκιμάσεις

Πάλαι ποτέ προπύργιο της παράδοσης, το φαγητό σήμερα είναι κάτι πολύ περισσότερο από τροφή. Η γαστρονομία αποτελεί έναν ζωντανό καμβά που πειραματίζεται και μεταμορφώνεται, που μαγεύει, που παντρεύει τη μαγειρική τέχνη με τις καινοτόμες τεχνικές και μας δίνει ένα αποτέλεσμα μοναδικό. Το fine dining, το αποτέλεσμα αυτής της ένωσης, κάθε άλλο παρά στάσιμο μένει. Το αριστούργημα αυτό θέλει να εξελίσσεται συνεχώς, από τον λεπτεπίλεπτο χορό ενός τέλεια ισορροπημένου amuse-bouche μέχρι το grand finale ενός επιδορπίου.

Ποιο είναι, λοιπόν, το μέλλον του fine dining; Ας δούμε όλα όσα μας περιμένουν στη γαστρονομική σκηνή της χώρας τους επόμενους μήνες.

  1. Εξαιρετικά τοπική και εποχιακή κουζίνα

Η υψηλή γαστρονομία αγκαλιάζει όλο και περισσότερο την ντόπια πρώτη ύλη, γιορτάζοντας την αφθονία των τοπικών συστατικών σε hyper-local επίπεδο: δεν αρκεί να είναι ελληνικό, χρειάζεται να είναι από το ίδιο νησί, από το ίδιο χωριό, από τον ντόπιο αγρότη και παραγωγό με τον οποίο οι σεφ μπορούν να έχουν και απευθείας επικοινωνία.

Από αυτή την επικοινωνία, φυσικά, γεννιούνται μενού που όχι μόνο αλλάζουν ανάλογα με τις εποχές, αλλά και ανάλογα με τη μέρα – χαρακτηριστικό ακόμα πιο έντονο στα εστιατόρια θαλασσινών όπου η ψαριά της κάθε μέρας μπορεί να ορίσει το τι θα σερβιριστεί. Αυτό όχι μόνο εξασφαλίζει τις πιο φρέσκες γεύσεις, αλλά υποστηρίζει και βιώσιμες πρακτικές, με μεγάλα εστιατόρια με αστέρια μισελέν στην Αθήνα και αλλού να την υιοθετούν ήδη ως πρακτική.

  1. Μαγειρικές συνεργασίες

Μπορεί ένα “στριτφουντάδικο” να είναι high end; Μα, φυσικά! Τα όρια μεταξύ των διαφορετικών γαστρονομικών παραδόσεων είναι ασαφή, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται συναρπαστικές συνεργασίες μεταξύ μαγείρων από διαφορετικά υπόβαθρα που εκ πρώτης όψεως μοιάζουν παράταιρα, όμως μια δοκιμή αρκεί για να μας πείσει για το αντίθετο.

Αυτές οι συνεργασίες καταλήγουν σε καινοτόμα πιάτα που ξεπερνούν τα όρια της γεύσης και της παρουσίασης. Περιμένετε να γευτείτε, λοιπόν, απροσδόκητες “συγχωνεύσεις”, όπως fine dining και street food σε ένα πιάτο, που θα πυροδοτήσουν τους γευστικούς σας κάλυκες και θα διευρύνουν τους γαστρονομικούς σας ορίζοντες.

  1. Η τεχνολογία στην υπηρεσία της γεύσης

Η τεχνολογία φέρνει επανάσταση όχι μόνο στον τρόπο και τον χρόνο του μαγειρέματος, αλλά και στη συνολική εμπειρία φαγητού, δίνοντάς μας από διαδραστικά μενού και augmented reality έως εξατομικευμένες προτάσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις μας.

Αυτές οι τεχνολογικές εξελίξεις ενισχύουν τη συνολική γευστική εμπειρία, καθιστώντας την πιο ελκυστική και, χωρίς αμφιβολία, αξέχαστη. Ωστόσο, είναι σημαντικό να επιτευχθεί μια ισορροπία μεταξύ της τεχνολογίας και της ανθρώπινης επαφής, διασφαλίζοντας ότι ο κλάδος της εστίασης και της φιλοξενίας συνεχίζει να έχει ως στόχο του την κοινωνική πτυχή του φαγητού.

  1. Η βιωσιμότητα στο προσκήνιο

Η βιωσιμότητα δεν είναι πλέον απλώς ένα τσιτάτο, μια λέξη που λέμε γιατί είναι στη μόδα τελευταία, είτε στον γαστρονομικό κόσμο είτε και σε άλλες πτυχές της ζωής μας – είναι μια βασική αξία που οδηγεί το μέλλον μας και το μέλλον του fine dining επίσης.

Όλο και περισσότεροι σεφ σε όλο τον κόσμο δεσμεύονται να μειώσουν τη σπατάλη τροφίμων, να προμηθεύονται βιολογικά συστατικά και να ελαχιστοποιούν τις περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις της κουζίνας τους. Αυτή η δέσμευση δεν ωφελεί μόνο τον πλανήτη, αλλά απογειώνει και τη γευστική εμπειρία, προσφέροντας στους επισκέπτες ενός εστιατορίου μοναδικές γεύσεις αλλά και μια αίσθηση σκοπού και ικανοποίησης.

  1. Καθολικές εμπειρίες

Εδώ και χρόνια το fine dining έχει σταματήσει να αφορά μόνο το φαγητό που υπάρχει στο πιάτο μας. Τα εστιατόρια σκοπό έχουν πλέον να δημιουργήσουν μια εν γένει καθηλωτική εμπειρία που συνδυάζει γεύσεις σε ποτά και φαγητά, ήχους και μουσική, εξυπηρέτηση, περιβάλλον, άνεση και δεκάδες άλλα χαρακτηριστικά που ενδεχομένως επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία.

Το fine dining σήμερα ξυπνά όλες τις αισθήσεις και η τάση αυτή φαίνεται πως είναι εδώ για να μείνει, μεταφέροντάς μας σε έναν άλλο κόσμο και κάνοντας το γεύμα μας ένα πραγματικά αξέχαστο ταξίδι από την αρχή ως το τέλος.

Οι τάσεις αυτές δεν είναι κάτι νέο, σίγουρα όμως κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος, που σημαίνει ότι θα τις συναντήσουμε στις γευστικές μας περιπλανήσεις τους επόμενους μήνες. Το fine dining σήμερα αγκαλιάζει την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και τα τοπικά προϊόντα κάθε περιοχής και είμαστε εδώ για να γευτούμε τα όσα έρχονται.

Continue Reading

Trending