Connect with us

Lifestyle

Ford Kuga 1.5 EcoBlue

Με τον diesel κινητήρα των 120 ίππων το νέο Ford Kuga προσθέτει στα θετικά του χαρακτηριστικά ένα ακόμα: την πολύ χαμηλή κατανάλωση.

Tο τρίτης γενιάς Kuga είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που χωρίς να παραβλέπει τις καθημερινές ανάγκες των κατά βάση οικογενειαρχών που θα το επιλέξουν, προσθέτει σε αυτές μια ενδιαφέρουσα, ευχάριστη και πολύ ασφαλή οδική συμπεριφορά. Πέρα από το βάρος, που σε ανάλογες εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρα είναι ως και 80 κιλά χαμηλότερο από του προκατόχου του, το νέο Ford Kuga έχει αυξημένο μήκος στα 4,614 μέτρα, πλάτος στα 1,883 και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 2 εκατοστά.

Με αυτά τα δεδομένα και πολύ καλή εκμετάλλευσή τους, οι χώροι είναι πραγματικά πολύ μεγάλοι. Πέντε επιβάτες μεταφέρονται πολύ άνετα, ενώ αναβαθμισμένη είναι και η πρακτικότητα, χάρη στο πίσω κάθισμα που σύρεται σε δύο ξεχωριστά ασύμμετρα τμήματα εμπρός – πίσω και διαθέτει επίσης πλάτη με ρύθμιση της κλίσης της. Η παραπάνω επιλογή δίνει τη δυνατότητα αυξομείωσης του χώρου αποσκευών κατά το δοκούν, από τα 475 έως και τα 645 λίτρα χωρίς την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Μάλιστα, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι τόσο μεγάλος, ώστε η δυνατότητα μετακίνησης του καθίσματος να μην μένει κενό γράμμα.

Το εσωτερικό δεν ενθουσιάζει με τη σχεδίασή του, ωστόσο τα υλικά στο εσωτερικό είναι πολύ καλής ποιότητας, η συναρμολόγηση δείχνει στιβαρή και η ηχομόνωση είναι εξαίρετη. Ο εξοπλισμός στην έκδοση Titanium της δοκιμής είναι πληρέστατος, με οτιδήποτε μπορεί να ζητήσει κανείς στο πλαίσιο της λογικής. Πέρα από τα κλασικά, υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με πλοήγηση, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, σύστημα εισόδου/εξόδου χωρίς κλειδί και ζάντες ελαφρού κράματος 17 ιντσών. Φυσικά υπάρχουν αρκετά ακόμα διαθέσιμα επίπεδα εξοπλισμού, όπως το ST-Line ή το Vignale, τα οποία πλειοδοτούν σε σπορ ή πολυτελή στοιχεία αντίστοιχα.

Πλέον το Kuga είναι ένα μεγάλο σε μέγεθος και ογκώδες SUV, σε καμία περίπτωση όμως πλαδαρό και ράθυμο. Το τιμόνι μεταφέρει ικανή πληροφορία σε όλα τα προγράμματα οδήγησης (υπάρχουν πέντε για να επιλέξει ο οδηγός κατά τη διάθεσή του ή την περίσταση, τα Normal, Sport, Wet/Slippery, Trail και Eco ), το κιβώτιο των έξι σχέσεων έχει εξαιρετική λειτουργία, τα φρένα είναι δυνατά και ανθεκτικά, ενώ η ανάρτηση, με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, ιδανικά ισορροπημένη ανάμεσα στον έλεγχο του αμαξώματος και την άνεση. Επιπρόσθετα, με 19 πόντους απόσταση από το έδαφος, το νέο Ford Kuga δεν ιδρώνει στη θέα του  χωματόδρομου.

Με βάρος 1.576 κιλά, το χορταστικό σε διαστάσεις αμάξωμα του νέου Ford Kuga δείχνει να μη αρκείται στους 120 ίππους του EcoBlue diesel των 1.5 λίτρων. Αυτοί όμως συνδυάζονται με 300 Nm ροπή και έτσι η παρτίδα σώζεται τουλάχιστον σε επίπεδο αίσθησης. Ακόμα όμως και οι αριθμοί, με μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ. δείχνουν ένα επαρκώς σβέλτο αυτοκίνητο.

Στο δρόμο, ο κινητήρας αποδεικνύεται εξαιρετικά ελαστικός ακόμα και λίγο πάνω από το ρελαντί, ωστόσο η πραγματική ώθηση έρχεται μόλις ξεπεραστούν ελάχιστα οι 1.500 σ.α.λ. Από εκεί και έως περίπου της 3.500 σ.α.λ., το μικρό μοτέρ επιταχύνει άμεσα το Kuga και, παρότι απαιτεί συχνές αλλαγές σχέσεων για να μένει στην καλή περιοχή απόδοσης, παραμένει ιδιαίτερα πολιτισμένο και αθόρυβο.

Η έκπληξη έρχεται από την κατανάλωση. Χωρίς να καταφύγουμε στο πρόγραμμα οδήγησης Eco, το οποίο ποδηγετεί σε σημαντικό βαθμό την απόδοση, η μέση ένδειξη της δοκιμής, με μικτή χρήση αλλά αρκετή κίνηση στην πόλη, ήταν 5,7 λίτρα/100 χλμ. 

Είναι λοιπόν προφανές ότι οι κινητήρες diesel δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη και, ειδικά σε μεγάλα SUV όπως το Kuga όπου η ροπή αποδεικνύεται κεφαλαιώδους σημασίας μέγεθος, η επιλογή τους -σε πρώτη ανάγνωση- συμφέρει. Αν ωστόσο το αυτοκίνητο δεν καλύπτει σημαντικά περισσότερα από 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο ωστόσο, δεν έχει νόημα η οικονομία του diesel.

Με κόστος που ξεκινά σήμερα από τα 32.998 ευρώ -με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων- το πετρελαιοκίνητο Kuga είναι ένα εξαιρετικό μεν, αλλά όχι και προσιτό C-SUV. Από την άλλη πλευρά, η άνεση και η ευρυχωρία του είναι παροιμιώδεις, με αποτέλεσμα να αποτελεί μια καλή επιλογή. Την οποία όμως πρέπει να σταθμίσει ο υποψήφιος αγοραστής συγκριτικά με τη φθηνότερη εκδοχή που διαθέτει πιο ισχυρό κινητήρα βενζίνης, αν και εφ’οσον δεν πραγματοποιεί πολλές δεκάδες  χιλιάδες χιλιόμετρα κατά έτος. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending