Connect with us

Επιχειρηματικότητα

HR Community Conference & Awards 2018

Επιχειρηματικότητα και διοίκηση ανθρώπινου  δυναμικού επαναπροσδιορίζουν τη σχέση τους στις σύγχρονες συνθήκες και ανάγκες

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το 4o συνέδριο του HR Community. Στελέχη, ακαδημαϊκοί,
σύμβουλοι και φοιτητές με υψηλό ενδιαφέρον για το θέμα ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση του Skywalker στο HR Community Conference & Awards 2018 με τίτλο «GR HRM Actual Reality». Οι σύνεδροι και οι καταξιωμένοι ομιλητές προσπάθησαν να αναδείξουν τη μέγιστη σημασία που κατέχει η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στη βιώσιμη και ανθρωποκεντρική ελληνική επιχειρηματικότητα και παράλληλα να σκιαγραφήσουν το προφίλ του ιδανικού HR Manager του αύριο, τα skills, αλλά και τις απαραίτητες ενέργειες που πρέπει να κάνει προκειμένου να βοηθήσει την εταιρία να μεταβεί στην επόμενη εποχή.

Το συνέδριο παρουσίασε η κα Γιάννα Μίχου, Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, κάνοντας αναφορά στις ανοιχτές δράσεις του HR Community.

Στον εναρκτήριο χαιρετισμό που απηύθυνε ο κ. Φυντάνης Δημήτρης, Διευθυντής Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr, αναφέρθηκε στην ανάγκη που υπάρχει να υπηρετήσουμε την ελληνική επιχειρηματικότητα και τη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού. «Κοιτώντας πίσω, και ιδιαίτερα στα χρόνια της κρίσης, βλέπουμε ότι η επιχειρηματικότητα είχε δύσκολη και ταραγμένη πορεία, ενώ η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού αναγκάστηκε σε σκληρότητα. Πλέον είμαστε όλοι σοφότεροι και μπορούμε να εξετάσουμε με ποιο τρόπο η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού θα υπηρετήσει την ελληνική επιχειρηματικότητα πάντα υπό το πρίσμα της ανθρώπινης ευτυχίας».

Η κα Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Ομότιμη Καθηγήτρια Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, χαιρέτισε τους συνέδρους, υπογραμμίζοντας τη σημασία της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού και την ικανότητά της να παίζει καταλυτικό ρόλο στην επιβίωση και στη σωστή επιχειρηματικότητα. Αναφέρθηκε στο αξιόλογο δυναμικό που υπάρχει στη χώρα μας και το οποίο μπορεί και πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία: «Το HRM μπορεί να βοηθήσει τους εργαζόμενους να καταλάβουν ότι η δουλειά τους έχει νόημα, να νιώσουν περηφάνια γι’ αυτό και να μπορέσουν με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουν και στην παραγωγικότητα, αλλά και στην επιβίωση των επιχειρήσεων».

Ο κ. Μπουραντάς Δημήτρης, Καθηγητής του Μάνατζμεντ, Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντής του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στον χαιρετισμό του τόνισε ότι υστερούμε ως χώρα τόσο στη διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο και στον τομέα της ηγεσίας.  Χωρίς αυτούς τους δύο τομείς δεν μπορεί να υπάρξει αποτελεσματική υλοποίηση επιχειρηματικών ιδεών.

Στο πρώτο πάνελ: «Η κοινωνική αντίληψη και η στάση του επιχειρηματικού και διοικητικού οικοσυστήματος έναντι της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού» με συντονιστή τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», συμμετείχαν οι ομιλητές: Παπαλεξανδρή Νάνσυ, Πάττας Στράτος, Διευθυντής Παρατηρητηρίου, Skywalker.gr, Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants.

Η κα Παπαλεξανδρή αναφέρθηκε σε ευρήματα ερευνών του Ο.Π.Α. σχετικά με την πορεία του HRΜ όλα τα προηγούμενα χρόνια, αλλά και στη σημασία του στο σήμερα και στο αύριο των επιχειρήσεων. Όπως ανέφερε, την εποχή της κρίσης έγινε κατανοητό ότι το HRΜ είναι σύμβουλος και παράλληλα σύμμαχος στο να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες: «Οι εταιρίες που το έχουν συνειδητοποιήσει, που δίνουν την κατάλληλη προσοχή στο ανθρώπινο δυναμικό τους, νομίζω ότι θα εμφανίζουν και πολύ καλύτερα αποτελέσματα».

Ο κ. Ταπεινός Γρηγόρης, Senior Partner της Key Consultants, επικεντρώθηκε στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, αναδεικνύοντάς τη μάλιστα ως τον μεγαλύτερο εργοδότη σήμερα στην Ελλάδα. Όπως τόνισε, το «HRM οφείλει να εστιάσει στη διαμόρφωση στόχων, οι οποίοι θα αποδίδουν στα στελέχη με βάση τη ρευστοποιημένη πώληση», προσεγγίζοντας τη θεματολογία από την πλευρά της οικονομικής αποτελεσματικότητας.

Κλείνοντας το πρώτο πάνελ, ο κ. Πάττας Στράτος παρουσίασε για 1η φορά την έρευνα του Skywalker με τίτλο «Η αντίληψη της ελληνικής κοινωνίας για το HRM».  Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι 3 στους 4 ερωτηθέντες πιστεύουν πως όλες οι λειτουργίες της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού είναι χρήσιμες, ενώ 1 στους 10 θεωρεί ότι η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού περιλαμβάνει κυρίως «φρουφρού και αρώματα». Εν συνεχεία συμπλήρωσε ότι το 78% των ερωτηθέντων θεωρεί πως η διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την επαγγελματική ανάπτυξη των εργαζομένων και το 65% με την προσωπική ανάπτυξη. Ολοκληρώνοντας την παρουσίαση, ανέφερε πως 4 στους 5 πιστεύουν ότι ο HR Manager είναι φορέας αλλαγής και κουλτούρας σε κάθε επιχείρηση.

Ο κ. Κελμάγερ Αθανάσιος, Πρόεδρος «Ανθαγοράς Αθηνών», Managing Partner, The King of Salix, στην ομιλία του έδωσε μία συνολική εικόνα της επιχειρηματικής ανθοπαραγωγής μέσα από τον ανθοκομικό συνεταιρισμό, αλλά και τις ανάγκες του κλάδου. Όπως δήλωσε, αυτό που χρειάζεται από τον HR Manager είναι να χειρίζεται σύγχρονες τεχνικές στη διαχείριση ανθρώπινων πόρων, να γνωρίζει τη νομοθεσία, να ετοιμάζει τη μισθοδοσία, να έχει πλέγμα αξιών που να ταιριάζει με τη διοίκηση και «να είναι συνολικά ένας συνεργάτης που θα σχεδιάζουμε το μέλλον μαζί».

Η κα Σκαγιά-Σταματοπούλου Πόπη, Α’ Διευθύνουσα Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος της SKAG, στην ομιλία της επικεντρώθηκε στην ανάγκη που υπάρχει ο εργαζόμενος να αισθάνεται ασφάλεια και να είναι ευχαριστημένος στο περιβάλλον όπου εργάζεται. Το υγιές περιβάλλον και η κουλτούρα που ορίζεται από ανθρώπινη συμπεριφορά και αλληλεγγύη είναι στοιχεία απαραίτητα και αναγκαία για μία σύγχρονη επιχείρηση. Όλα τα παραπάνω διαμορφώνουν το πλαίσιο στο οποίο δουλεύουν οι εργαζόμενοι, «οι οποίοι είναι οι καλύτεροι διαφημιστές μίας επιχείρησης».

Ο κ. Χατζάκης Νεκτάριος, CEO στην Biorecycling Ltd., επικεντρώθηκε στην ανάγκη των επιχειρήσεων να κρατήσουν τους ικανούς ανθρώπους και να αναπτύξουν το σύνολο του δυναμικού τους, αλλά και την ανάγκη ο διευθυντής προσωπικού να αποτελεί το Νο. 2 μίας επιχείρησης, καθώς σε αυτόν στηρίζεται σήμερα ο επιχειρηματίας. Κλείνοντας την ομιλία του, ανέδειξε την ανάγκη οι εργαζόμενοι να γνωρίζουν τους στόχους της επιχείρησης, καθώς αποτελούν αναπόσπαστο και ζωτικό μέρος της επιχείρησης.

Στο δεύτερο πάνελ: «Η εμπειρία της αξιοποίησης της τεχνογνωσίας HRM στην ελληνική επιχειρηματικότητα τη δεκαετία 2008-2018» με συντονίστρια την κα Νικολαΐδου Ειρήνη, Πρόεδρο της  ICF Greece, HRM & Communication Advisor, Certified mBIT Personal & Executive Coach, Mentor, Trainer, Facilitator, συμμετείχαν οι ομιλητές: Μπουζούκη Βίκυ, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού και Διοικητικών Υπηρεσιών στον όμιλο εταιριών Αntenna, Πρατσίδης Νίκος, Senior HR Professional and Managing Principal at Peopleatwork-hellas, Τζιλιβάκης Γιώργος, Management Consultant στην εταιρία Better Future,  Πετράκης Παναγιώτης, Καθηγητής Τμήματος Οικονομικών Επιστημών, Ε.Κ.Π.Α.

Η κα Νικολαΐδου, ανοίγοντας το 2ο πάνελ, ανέφερε ότι σήμερα ο HR στο πλαίσιο της 4ης Bιομηχανικής Eπανάστασης οφείλει να εξελίσσεται, να εξελίσσει και να αποτελεί τον καταλύτη της αλλαγής. Να λειτουργεί με πλαίσιο, αξίες και αρχές και να προχωρά μπροστά, έχοντας πίστη ότι το εργασιακό περιβάλλον μπορεί να γίνει καλύτερο για τους εργαζόμενους.

Ο κ. Πρατσίδης ανέφερε ότι τα χρόνια της κρίσης καταργήθηκε σε πολλές εταιρίες η θέση του HR Manager, αλλά ταυτόχρονα αμφισβητήθηκε ή υποβαθμίστηκε ο ρόλος του Human Resources Management: «Πλέον ο ρόλος του HRM δεν είναι απαραίτητα operational, αλλά ο HR Manager θα καταλάβει και θα οργανώσει την κουλτούρα της εταιρίας, θα εφαρμόσει τις πολιτικές της εταιρίας και θα εκπαιδεύσει τα στελέχη όπου και αν βρίσκονται. Τα σύγχρονα στελέχη του HRM οφείλουν να έχουν digital αντίληψη, να έχουν δημιουργική σκέψη out of the box, να εστιάζουν στη διαχείριση της γενιάς Y και να έχουν ικανότητα διαχείρισης των αλλαγών που έρχονται».

Η κ. Μπουζούκη Βίκυ διευκρίνισε ότι ο HRM είναι στρατηγικός εταίρος της εταιρίας, «καθώς βρίσκεται στην επιχείρηση για την αύξηση της παραγωγικότητας, ούτως ώστε να πηγαίνει καλά η εταιρία αλλά και οι άνθρωποί της». Ο HR Manager, αν θέλει να κοιτάζει στο μέλλον, πρέπει να έχει το mentality της startup και να εκπαιδεύει το προσωπικό στις νέες τεχνολογίες όχι μόνο  για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων, αλλά και για την προσωπική τους ανάπτυξη. Όπως επισήμανε, η επιτυχία προκύπτει από τη συμπόρευση εργαζόμενων και διοίκησης, «άνθρωποι και εταιρία πρέπει να αποτελούν μία οντότητα».

Ο κ. Πετράκης Παναγιώτης στην ομιλία του αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να επικαιροποιεί ο κάθε εργαζόμενος με την αρωγή των τμημάτων HR, τα οποία οδηγούν σε υγιή επιχειρηματικότητα. Συμπλήρωσε ότι μέριμνα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων είναι να διαμορφώσουν προγράμματα τα οποία θα αναπτύσσουν δεξιότητες που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των εταιριών για εύρεση κατάλληλου προσωπικού, δεδομένου ότι έχει υποχωρήσει η σημασία του επιπέδου γνώσεων σε σχέση με τα skills που απαιτούνται για τα working activities των θέσεων εργασίας.

Μετά τη λήξη του 2ου πάνελ πραγματοποιήθηκαν κόμβοι διεργασίας για την αποτύπωση του αποτελεσματικού επαγγελματικού προφίλ του σύγχρονου στελέχους HRM. Οι σύνεδροι επεξεργάστηκαν τις τοποθετήσεις των προηγούμενων ομιλητών και βάσει αυτών επινόησαν τον 4ο επιχειρηματία – ομιλητή του συνεδρίου, την εταιρία του και τις ανάγκες του από το ευρύ φάσμα της τεχνογνωσίας της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Το συνέδριο έκλεισε με την παρουσίαση του επικρατέστερου εικονικού επιχειρηματία και του ιδανικού διευθυντή ανθρώπινου δυναμικού.

Τη διεργασία των κόμβων υποστήριξε η ομάδα συμβολής εμπειρίας του Skywalker.gr αποτελούμενη από τους: Παναγιώτη Ανδρέου, Σοφία Γκοτσοπούλου, Σοφία Διαμάντη, Έφη Ευσταθοπούλου, Γιάννα Μίχου και Στράτο Πάττα.

Τα αποτελέσματα αυτής της διεργασίας θα συμπεριληφθούν στο «HR Community Report 2018».

Με επιτυχία στέφθηκε η τελετή απονομής τιμητικών διακρίσεων «HR Community Awards 2018», την οποία παρουσίασε η κα Σοφία Γκοτσοπούλου, Διευθύντρια Πωλήσεων του Skywalker.gr.

Η 5μελής επιτροπή απαρτίστηκε από την κα Ερμίνα Γάκη, Συµβουλευτική Ψυχολόγο (Μ.Α.), την κα Μαρία Γεωργαλά, Κοινωνιολόγο, Σύμβουλο Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού DEA Επικοινωνίας & Πληροφορίας, Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων, τον κ. Ιωάννη Κώτη, Σύμβουλο Επιχειρήσεων & Executive Master Coach, τον κ. Δημήτριο Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», και την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor.

Απονεμήθηκαν οι ακόλουθες τιμητικές διακρίσεις:

  • «Skywalker HR Community 2018» από τον κ. Δημήτρη Φυντάνη, Διευθυντή Επιχειρησιακής Συνέχειας του Skywalker.gr., στον κ. Δημήτρη Μπουραντά, Καθηγητή του Μάνατζμεντ, Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Διοίκησης Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA) και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος (MSc) Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  • «HeRa: HRM Υπηρεσία 2018» από την κα Θεοδώρα Φούντα, Κοινωνιολόγο, Coach & Mentor, στην εταιρία PEOPLE PER HOUR, στην κα Μαριαλένα Πουλή, Human Resources Expert.
  • «HeRa: HRM Εκπαίδευση 2018» από την κα Ιωάννα Μίχου,  Διευθύντρια Ανθρώπινων Πόρων του Skywalker.gr, στο E-Learning του Κέντρου Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) στην κα Ντούλη Θαλασσοχώρη, Εισηγήτρια / Εκπαιδεύτρια στα προγράμματα της κατεύθυνσης Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο E-Learning του Ε.Κ.Π.Α., Οργανωσιακή Ψυχολόγο, MSc, MBA.
  • «HeRa: HRM Εργαλείο 2018» από τον κ. Δημήτρη Μιχαηλίδη, Δημοσιογράφο στα «Αγρονέα», στην εταιρία OWIWI, στην κα Τζούλια Πετρίκοβα, Marketing  Executive, και στον κ. Τάσο Παπαδόπουλο, Account Manager.
  • «HeRa: HR Διάσωση Θέσεων Εργασίας 2018» από τον κ. Δημήτρη  Φυντάνη στην εταιρία Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε., στην κα Ιωάννα Τσαβδαρίδου, Υπεύθυνη Ανθρώπινου Δυναμικού Τομέα Κεντρικών Γραφείων.

Η τελετή έκλεισε με την απονομή της διάκρισης «HeRa Κοινωνικής Ευαισθησίας 2018» στις 29 επιχειρήσεις που συμμετείχαν ολοκληρωμένα στη δράση JobDay 45+.

Αναλυτικά οι εταιρίες που τιμήθηκαν είναι: MARIS HOTELS, ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΕΡΖΑΚΗΣ,  IN GROUP,  OPTIMAL GROUP,  ISM SECURITY, HORIZON, CALL4SALES, ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ Α.Ε.,  ΜΑΒΗΛΕΚ Α.Β.Ε.Ε.,   EDICHEM A.E., MANTIS TRADING S.A., ΧΑΡΛΑΣ ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Α.Ε., ACTIONLINE, ΚΗΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΛ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ – FIRST DIAL TELECOMMUNICATIONS, MEDIA MARKT ΕΛΛΑΣ, VITEX – ΑΦΟΙ ΓΙΑΝΝΙΔΗ Α.Ε., ΓΡΑΦΕΙΟ ΜΙΧΑΛΗ ΑΔΑΜΑΚΗ – EΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, CLOUD-U TELECOMS, ΑΚΙΝΗΤΑ ΠΟΛΙΣ ΜΕΣΙΤΙΚΗ, AZELIS, ΓΟΥΝΑΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Ι.Κ.Ε. – ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ,  ΚΟΥΚΛΑΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΒΟΥΡΗΣ – TOUR LIFE, REMAX / NEW DEAL, THALATTA, ADECCO, NN HELLAS-ΓΡΑΦΕΙΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επίκαιρα Πρόσωπα

Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.

Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;

Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.


Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;

Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση; 

Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.

Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.


Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;

Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.

Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.


Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;

Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.

Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.


Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;

Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.

Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.


Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;

Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας.  Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.

Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.


Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand

Continue Reading

Εκδηλώσεις

Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.

Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..

Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.

Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.

Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
 https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ

Continue Reading

Παρουσίαση

Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης

Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».

Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.

Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.

Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.

Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.  

Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:

Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. 

Continue Reading

Trending