Lifestyle
HYUNDAI BAYON 1.2: Πραγματικό Crossover

Με το νέο crossover Bayon η Hyundai έθεσε το στόχο να βελτιώσει την καθημερινή αστική κινητικότητα των οδηγών, προσθέτοντας το πλεονέκτημα των άνετων αποδράσεων.
Το νέο Hyundai Bayon είναι ένα συμπαγές crossover μοντέλο, το οποίο προφανώς βασίζεται στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη του επίσης νέου i20. Στη γκάμα της κορεατικής μάρκας, τόσο από άποψη διαστάσεων όσο και τιμολογιακά, ήρθε να πάρει θέση μεταξύ του συμβατικού πεντάθυρου i20 και του SUV με την ονομασία Kona.
Ελάχιστα μικρότερο από το δεύτερο, το Bayon (προφέρεται Μπέιον) δεν είναι ανάλογα ογκώδες και επιβλητικό, παρόλα αυτά δεν το μπερδεύεις εύκολα με τα κλασικά hatchback. Το ύψος του, στα 1.5 μέτρα, είναι προφανώς αυξημένο, χωρίς όμως να φτάνει στο επίπεδο των αμιγών SUV. Η απόσταση από το έδαφος είναι στα 16,5 εκατοστά, γεγονός που το φέρνει ψηλότερα από τα συμβατικά πεντάθυρα, αλλά χαμηλότερα από τα SUV.
Αισθητικά το μοντέλο ακολουθεί τη νέα τάση της μάρκας που χαρακτηρίζεται από τη φράση Sensuous Sportiness, που καθένας μπορεί να μεταφράσει όπως θέλει. Το αποτέλεσμα είναι διακριτό, σύγχρονο και χαρακτηριστικό, χωρίς όμως να προβοκάρει, όπως αυτό του Kona. Τα πιο χαρακτηριστικά του στοιχεία αποτελούν τα φωτιστικά σώματα δύο επιπέδων και η μεγάλη μάσκα εμπρός, οι έντονες ακμές που διατρέχουν τις πλευρικές επιφάνειες και τέλος τα κάθετα φώτα τύπου μπούμερανγκ στο πίσω μέρος.

Το εσωτερικό αποτελεί σχεδόν πιστή αποτύπωση αυτού του i20. Είναι δηλαδή αφαιρετικό, σύγχρονο, υλοποιημένο με σκληρά πλαστικά τυπικής ποιότητας αλλά κορυφαίας συναρμογής και ιδιαίτερα εργονομικό. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί φυσικά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων -ο οποίος δεν ανήκει στη βασική έκδοση του μοντέλου με τον συγκεκριμένο κινητήρα- καθώς και η οθόνη πολυμέσων 8”.
Οι σχεδιαστές της Hyundai έδωσαν έμφαση στην εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων, εστιάζοντας σε αυτούς ως κυρίαρχο πλεονέκτημα της κατασκευής. Υπό αυτό το πρίσμα τα κατάφεραν αρκετά καλά, καθώς παρά το συμπαγές μήκος των 4,18 μέτρων το Bayon μπορεί κάλλιστα να παίξει το ρόλο του ενός οικογενειακού αυτοκινήτου.
Τέσσερα ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν πολύ άνετα, ενώ χαρακτηριστική είναι η άπλετη ορατότητα, τόσο για τον οδηγό όσο και για τους επιβάτες. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 411 λίτρων -στην έκδοση της δοκιμής χωρίς ήπια υβριδική πρόωση- και φυσικά μπορεί να επεκταθεί σημαντικά, με την ασύμμετρη αναδίπλωση του πίσω καθίσματος. Ένα πρακτικό όσο και έξυπνο χαρακτηριστικό αποτελεί η δυνατότητα κάθετης αποθήκευσης της εταζέρας του χώρου αποσκευών στο πίσω μέρος του καθίσματος, όταν πρέπει να αφαιρεθεί.

Ταυτόχρονα, το νέο Hyundai Bayon είναι πολύ καλά εξοπλισμένο, κατά βάση με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης, ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού. Συνολικά τρία διαφορετικά επίπεδα είναι διαθέσιμα: Exclusive, Premium και Distinctive. Ο οδηγός και οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας με αισθητήρες στάθμευσης και πολλά ακόμα στοιχεία.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ακόμα και με το βασικό σύστημα πολυμέσων, οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα να συνδέσουν τα κινητά τους τηλέφωνα σε αυτό, ενώ η Hyundai προσφέρει επίσης την εφαρμογή Bluelink® Connected Car Services, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να επικοινωνεί απομακρυσμένα με τον αυτοκίνητο, ενώ μέσω της δωρεάν πενταετούς συνδρομής στο πακέτο υπηρεσιών LIVE Services της Hyundai, το σύστημα πλοήγησης επιτρέπει να βρίσκετε διαθέσιμους χώρους στάθμευσης, να ενημερώνεστε με live δελτία κυκλοφορίας και να συγκρίνετε τιμές καυσίμου.
Αναφορικά με τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon, η ισχύς των 84 ίππων του τετρακύλινδρου κινητήρα και η ροπή των 117.6 Nm δεν συνηγορούν στον εντυπωσιασμό του οδηγού. Από την άλλη πλευρά, το σχετικά χαμηλό βάρος που κυμαίνεται ανάμεσα στα 1.050 και στα 1.150 κιλά ανάλογα με τον εξοπλισμό, επιτρέπει στο πρόθυμο μηχανικό σύνολο να ξεδιπλώσει άνετα τα θετικά του χαρακτηριστικά.

Με την αρωγή ενός καλού τόσο σε αίσθηση όσο και σε κλιμάκωση χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων, το νέο Hyundai Bayon επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 13,5 δλ. και έχει μέγιστη ταχύτητα 165 χλμ./ώρα. Διόλου άσχημα. Το χαμηλό βάρος της κατασκευής αποτελεί πλεονέκτημα και στο επίπεδο της κατανάλωσης, όπου τιμές της τάξης των 6,5 λίτρων αμόλυβδης είναι εφικτές.
Τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Hyundai Bayon δεν κρύβουν εκπλήξεις. Με γόνατα εμπρός, ημιάκαμπτο άξονα πίσω και μεγάλες σχετικά διαδρομές στις αναρτήσεις, η άνεση είναι καλή, οι κλίσεις στις στροφές ελαφρά αυξημένες και το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό.
Με βάση το κόστος των 15.790 το νέο Hyundai Bayon είναι ένα ιδιαίτερα θελκτικό αυτοκίνητο. Αποκτά κανείς ένα χαρισματικό σε πολλά επίπεδα crossover, το οποίο υποστηρίζεται επιπρόσθετα από πενταετή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση