Αυτοκίνητο
HYUNDAI i30N
Ας ξεκινήσουμε με το τι είναι το i30 N.
Δεν είναι απλά η την κορυφαία έκδοση του i30 hatchback, αλλά είναι το πρώτο μοντέλο επιδόσεων της Hyundai, επομένως έχει ιδιαίτερη βαρύτητα. Σημειώστε ότι το επόμενο δημιούργημα του τμήματος “N” θα είναι το i30 fastback.
Η εξέλιξη του έχει πραγματοποιηθεί με βάση την τεχνογνωσία που έχει αποκτήσει η κορεάτικη εταιρία από την επιτυχημένη της συμμετοχή στο WRC, ενώ εντατικές δοκιμές έχουν γίνει στη θρυλική πίστα του Νίρμπουργκρινγκ στη Γερμανία και στο Κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης της Hyundai στην Ναμγιαγκ της Κορέας. Έτσι προέκυψε και το γράμμα “N” στην ονομασία του.
Εμφανισιακά είναι σαφώς πιο επιθετικό από το «αθώο» i30. Πάνω στη μάσκα ονόματι “Cascading” έχει τοποθετηθεί το αρχίγραμμα “N”, διαθέτει πλευρικά μαρσπιέ, τριγωνικό πίσω φως, κόκκινες δαγκάνες φρένων, αεροτομή οροφής και πίσω διαχύτη στον οποίο ενσωματώνονται βεβαίως οι δυο εξατμίσεις. Πατάει σε τροχούς 18 ή 19 ιντσών, με το ύψος του να χαμηλώνει 4 χλστ. στην πρώτη περίπτωση και 8 χλστ. στη δεύτερη.
Στο εσωτερικό του ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα με ενισχυμένη πλευρική στήριξη, και τα αλουμινένια πεντάλ. Το τιμόνι, με τη παχιά αφή κ στεφάνη με το λογότυπο “N” στη βάση του, έχει ενσωματωμένο στην αριστερή του πλευρά το κουμπί για την επιλογή ανάμεσα στα προγράμματα οδήγησης Normal, Sport και Eco, ενώ δεξιά βρίσκεται το κουμπί για την ενεργοποίηση της λειτουργίας “N” και ακριβώς από πάνω του το κουμπί με την ένδειξη Rev που ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός μεταβαίνει από μια υψηλότερη σε μια χαμηλότερη ταχύτητα .Στην οθόνη αφής 8 ιντσών οθόνη προβάλλεται ο μετρητής G-Force για ζωντανή παρακολούθηση των επιδόσεων. Κ Τα βλέπεις όλα αυτά τα ακούς κιόλας κ σε πιάνει έτσι κάτι τις.
Στη διάθεση μας είχαμε την ισχυρότερη έκδοση του δίλιτρου τετρακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου T-GDI κινητήρα, ο οποίος παράγει 275 ίππους στην έκδοση Performance Package, ενώ προσφέρεται και με και 250 ίππους στην «απλή» έκδοση. Η ροπή των 353 Nm ροπής είναι σταθερή και στις δυο εκδόσεις όπως και το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 250 χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 6,4 δευτ. και 6,1 δευτ. στην έκδοση Performance Package που είχαμε μία εβδομαδα στην διάθεσή μας.
Στη γραμμή εκκίνησης το νέο i30 N μπορεί να απογειωθεί, χάρη στη λειτουργία “Launch Control”. ‘Ένα ηλεκτρονικό
σύστημα εκκίνησης που έρχεται ατόφιο από το μαγικό κόσμο των αγώνων. Πώς λειτουργεί αυτό; Πατάς το κουμπί, 5 δευτ. πριν εκκινήσεις, ανεβάζεις στροφές έως τις 4.000 και ξεκινάς. Ηλεκτρονικά ρυθμίζεται ο τρόπος εκκίνησης, ώστε το αυτοκίνητο να ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο με όλη την ισχύς να περάσει στο δρόμο χωρίς απώλειες.
Όμως υπάρχουν και άλλα ωραία πράγματα που θα ενθουσιάσουν τον οδηγό με εμπειρίες από αγώνες και υψηλού επιπέδου κρατήματα. Είναι η αφαιρούμενη μπάρα θόλων στο πορτμπαγκάζ για αυξημένη στρεπτική ακαμψία, με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS), με σύστημα “Electronic Limited Slip Differential” (E-LSD) που βελτιώνει τα κρατήματα, ενώ για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές φροντίζει το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) που προσφέρεται στην έκδοση Performance.
Είναι από τα αυτοκίνητα που όποια στιγμή θέλεις πας σε μία πίστα για να ανακαλύψεις πόσο γρήγορα αλλά κυρίως με ασφάλεια μπορείς να πας. Επίσης στην κανονική σου ημέρα θα ακούς τον ήχο θα ενθουσιάζεσαι με το απίστευτο κράτημα στις στροφές κ θα θέλεις να πηγαίνεις γρήγορα κ ακόμα πιο γρήγορα κ ακόμα, αλλά ΣΤΟΠ.
Στη χώρα μας το νέο i30 N έφτασε με τιμές που ανοίγουν την όρεξη, καθως η έκδοση με τους 250 ίππους ξεκινάει από τα 26.990 ευρώ και η ισχυρότερη των 275 ίππων από 28.750 ευρώ, που αν κάνεις την «κίνηση» αυτό θα αγοράσεις, το ισχυρότερο.
Απλά ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Opel Corsa
Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.
Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.
Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.
Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .
Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection.
Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.
Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.
Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων.
Μελίνα
Ναταλία
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα
Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;
Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.
Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).
Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.
Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.
Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,
καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.
Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.
Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.
Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.
Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη