Connect with us

Επιχειρηματικότητα

Λαμπερό το Gala’ – Δείπνο του 32ου Money Show

By Efi Valila

Επίσημοι προσκεκλημένοι, με αυστηρή προσωπική πρόσκληση, τίμησαν το λαμπερό GALA – Δείπνο που οργάνωσαν από κοινού το βράδυ του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου το ΕΒΕΘ & το Ελληνοιταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης.

Κεντρικός ομιλητής στο δείπνο του 32ου «Money Show» ήταν ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Προώθηση του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής, κος Μαργαρίτης Σχοινάς.

Ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς, αρχικά μίλησε για το όραμα της Νέας Ευρώπης και τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελλάδας, για την Ευρώπη της λογικής που αποτελεί άγκυρα  σταθερότητας σε έναν κόσμο που έχουν πάρει το πάνω χέρι οι παράφρονες. Σε αυτή την Ευρώπη που μέσα από τις κρίσεις της τελευταίας 4ετίας, αφήνει πίσω της, παιδικότητα και γεωπολιτικές αφέλειες. Ταυτόχρονα η Ελλάδα προβάλλει σαν χώρα ασφάλειας και σταθερότητας, αλλά και σαν Πανευρωπαϊκός Πρωταθλητής στην αξιοποίηση των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, αφού ήδη μέσα σε τριάμισι χρόνια πήρε 15 δισ. ευρώ, δηλαδή το 41% των προβλεπόμενων κονδυλίων.

Ο κος Σχοινάς στη συνέχεια αναφέρθηκε στον επόμενο πολιτικό κύκλο της Ευρώπης, μίας Ευρώπης πιο ώριμης, ενήλικης, που δεν θα εξαρτάται για την ενέργειά της από τη Ρωσία, για μικροτσίπ από την Ταϊβάν, για βιομηχανικές πρώτες ύλες από την Ινδία και για μάσκες και αναπνευστήρες από την Ασία. Αυτός ο επόμενος πολιτικός κύκλος θα ανοίξει με τις επικείμενες Ευρωεκλογές, προκειμένου να δημιουργηθεί μία Ευρώπη ισχυρή, που θα στηρίζεται στις δικές της δυνάμεις.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα, ο Ευρωπαίος Επίτροπος τόνισε ότι η χώρα μας τρέχει σε «μία διπλή λεωφόρο», του RRF/Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ, προσπαθώντας να αξιοποιήσει συνολικά πόρους 70 δισ. ευρώ.

«Η Ελλάδα, της ασφάλειας, της ευημερίας, των πρωτοφανών οικονομικών πόρων και της ανάπτυξης, είναι, είμαστε, αυτό που όλοι οι γείτονές μας θέλουν να γίνουν. Οι πλανήτες συστοιχίζονται με ένα τρόπο που ευνοούν την Ελλάδα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Σχοινάς.

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Σχοινάς θέλησε να διαψεύσει δύο μύθους σχετικά με το RRF. Οι πόροι του Ταμείου, αντίθετα με ό,τι κάποιοι ισχυρίζονται, δεν είναι για το Κέντρο, εννοώντας την Αθήνα. Πέρα απ’ αυτό οι πόροι του Ταμείου δεν είναι για τους μεγάλους των επιχειρήσεων.

Αντίθετα, οι πόροι του RRF διαχέονται σε όλη τη χώρα ενώ η πλειοψηφία των δανείων που έχουν συναφθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης σε ποσοστό 47%, είναι με μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Σε αυτό τον πακτωλό επενδυτικών πόρων, η Βόρεια Ελλάδα αλλά και «η Θεσσαλονίκη, η Βαρκελώνη του Ελληνικού Βορρά», έχουν σημαντικό μερίδιο.

Τελευταίο σημείο της ομιλίας του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά «Επανάσταση Δεξιοτήτων στην Ευρώπη» στο οποίο αναφέρθηκε και μάλιστα με πολύ μεγάλη έμφαση ήταν αυτό της έλλειψης ανθρωπίνου δυναμικού για τις Ευρωπαϊκές επιχειρήσεις, στην μεγάλη έλλειψη εργαζομένων με δεξιότητες, καθώς διαστάσεις επιδημίας λαμβάνει πλέον η έλλειψη εργαζομένων με δεξιότητες. Χρειαζόμαστε μία επανάσταση δεξιοτήτων στην Ευρώπη. Οι δεξιότητες πρέπει να γίνουν βασικό ανθρώπινο δικαίωμα, υποστήριξε ο Ευρωπαίος Επίτροπος προσθέτοντας ότι η Ευρωπαϊκή οικονομία πρέπει να ανοίξει την είσοδο της σε πολίτες τρίτων χωρών.

Στη συνέχεια η Υφυπουργός Ανάπτυξης υπεύθυνη για τη Βιομηχανία, κα  Άννα Μάνη Παπαδημητρίου μίλησε για τις κατακτήσεις της ελληνικής οικονομίας, τους στόχους για πράσινη ανάπτυξη και ψηφιακή μετάβαση στο γενικότερο πλαίσιο μίας βιώσιμης και ανθεκτικής οικονομίας και κοινωνίας, για να δηλώσει ότι φέτος αυτός ο στόχος προωθείται με 6,2 δισ. ευρώ, ποσά που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ 2021-2027 και τον Αναπτυξιακό Νόμο.

Ιδιαίτερη αναφορά η Υφυπουργός έκανε στην Βιομηχανία, η οποία ως το 2030 θα πρέπει να εισφέρει στο ΑΕΠ μερίδιο 15%, να είναι πράσινη, έξυπνη και βιώσιμη. Στο πλαίσιο του RRF, χρηματοδοτείται το πρόγραμμα για τα Βιομηχανικά Πάρκα με 20 ΒΙΠΕ, ενώ η Βιομηχανία ωφελείται στο «πρασίνισμά» της από την ένταξη 9 έργων του ΔΕΔΔΗΕ σε ΒΙΠΕ για την κατασκευή υποσταθμών.

Κλείνοντας την ομιλία της η κα. Μάνη – Παπαδημητρίου, μίλησε για τις σημαντικές παρεμβάσεις που αφορούν στη Θεσσαλονίκη της Βιομηχανίας και της Καινοτομίας, με το έργο του τεχνολογικού πάρκου Thess INTEC που είναι σε φάση εκκίνησης και με τη δυνατότητα εξυγίανσης της Άτυπης Βιομηχανικής Συγκέντρωσης Καλοχωρίου.

Ο κος Χρήστος Σαραντόπουλος, Πρόεδρος του Ελληνο – Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, μίλησε για το MONEY SHOW ως μία διοργάνωση ανοικτή στον επιχειρηματικό διάλογο, στις καινούργιες ιδέες, στην προώθηση των συνεργασιών.

Ο κος Μασούτης, Πρόεδρος του Εμπορο-Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης,  δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία μίας χρονιάς που άνοιξε με αλλαγές σε πολλά επίπεδα κρίσιμα, σε φορολογικό, ασφαλιστικό αλλά και εργασιακό, για να προσθέσει ότι το ΕΒΕΘ είναι πάντοτε δίπλα στις επιχειρήσεις και θέλει τη Θεσσαλονίκη να πρωτοστατεί στις οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις.

Ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κος Στέλιος Αγγελούδης,  είπε εμφατικά ότι «το Fly Over αποτελεί απαραίτητη συνθήκη για τη Θεσσαλονίκη, γιατί με αυτό κλείνουμε λογαριασμούς σε ένα μίζερο παρελθόν».

Ταυτόχρονα, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, μίλησε για το αύριο της Θεσσαλονίκης που πρέπει να οικοδομηθεί με πράξεις και όχι με λόγια, μίλησε για τα μεγάλα έργα της πόλης και σε αυτά συμπεριέλαβε το Λιμάνι, την αξιοποίηση της ΔΕΘ, ενώ μίλησε και για «Εκπαιδευτική Εξωστρέφεια» της πόλης, ενώ στα έργα που θα γίνουν στη Θεσσαλονίκη, πρόσθεσε και το Πάρκο Μνήμης στην Πλατεία Ελευθερίας.

Η Αντιπεριφερειάρχης της Π.Ε. Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου,  μίλησε για την πόλη που αλλάζει, κάνοντας καθαρή στροφή στην καινοτομία , στην έξυπνη, πράσινη και βιώσιμη επιχειρηματικότητα.

Σημείωση: Την Κυριακή(11/2/2021) συνεχίστηκαν για τρίτη και τελευταία ημέρα, οι εργασίες του 32ου Money Show.

Προγράμματα

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη

Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη. 

Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ. 

Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας. 

Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και  αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. 

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.

Continue Reading

Προγράμματα

Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)

Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»

Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της  Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER

Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.

Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.

Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. 

Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.

      Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν  εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.

Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε  εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η  βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής. 

Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.

Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.

Continue Reading

Έρευνες

Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!

Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)

(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).

Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%)  (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3). 

Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5. 

Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6. 

Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7

Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς  αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8

Προφίλ τους δείγματος

Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς  εκ των  288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς. 

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων:  το 85% ήταν γυναίκες  και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς:  το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).

Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB

Continue Reading

Trending