Επιχειρηματικότητα
ManpowerGroup: Νέες προοπτικές στην απασχόληση

Οι Έλληνες εργοδότες καταγράφουν συγκρατημένα αισιόδοξες προοπτικές προσλήψεων για την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου
- Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 διαμορφώνονται στο +7%.
- Οι ισχυρότερες προθέσεις προλήψεων αναμένονται στον τομέα των Κατασκευών, στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Ωστόσο, οι εργοδότες στον τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων.
- Το 62%* των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων μέχρι το τέλος του 2021 σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την COVID-19.
- Το 61%* των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας (απομακρυσμένη & εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6-12 μήνες.
Η έρευνα που διεξάγεται από την ManpowerGroup, καταγράφει τις νέες προοπτικές απασχόλησης, για το Β’ Τρίμηνο του 2021. Μιλώντας για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου του 2021, σημειώνεται μία αισιόδοξη πορεία για νέες προσλήψεις από πλευράς των Ελλήνων εργοδοτών. Πιο συγκεκριμένα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 ,η συνολική εικόνα των προοπτικών απασχόλησης διαμορφώνεται στο +7%. Όσον αναφορά τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων, αναμένονται να σημειωθούν στον τομέα των Κατασκευών, των Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό κλάδο (χονδρική και λιανική).
Οι εργοδότες ,βέβαια, που ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο, δεν προβλέπουν ένα αισιόδοξο κλίμα προσλήψεων. Συνολικά όμως για τη περίοδο έως και το τέλος του 2021, το 62% των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων, συγκριτικά με το διάστημα πριν της εκδήλωσης της πανδημίας ,του CONID-19. Ακόμη, το 61% των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει πως θα υιοθετήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασιακής απασχόλησης (απομακρυσμένη εργασία, τηλεργασία, εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6 με 12 μήνες.
Το ιστορικό των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα
«Λαμβάνοντας υπόψη την επιμήκυνση του lockdown και την εφαρμογή του προγράμματος εμβολιασμού, οι Έλληνες εργοδότες φαίνονται επιφυλακτικά αισιόδοξοι αναφορικά με τις προοπτικές προσλήψεων αλλά πιο έτοιμοι να δημιουργήσουν βιώσιμες πρακτικές στον χώρο εργασίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το υβριδικό μοντέλο εργασίας που ακολούθησαν πολλοί οργανισμοί από την αρχή της κρίσης, ήρθε για να μείνει.
Η πλειοψηφία των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στο γραφείο (61%) τους επόμενους 6-12 μήνες, με το 30% να δηλώνει πως η εργασία θα διενεργείται στο γραφείο κατ’ αποκλειστικότητα ή τις περισσότερες φορές.
Βοηθώντας τους ανθρώπους να προετοιμαστούν, να αναβαθμίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τις δεξιότητές τους για τους ρόλους που απαιτούνται σε αυτήν την «Επανάσταση Δεξιοτήτων» που παραμένει η κρίσιμη πρόκληση της δεκαετίας. Ήταν σημαντικό πριν από την πανδημία και είναι ακόμη πιο σημαντικό τώρα – να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο χώρο εργασίας όπου όλοι μπορούν να απελευθερώσουν πλήρως την ανθρώπινη δύναμή τους. Επιλέγοντας και προσελκύοντας ταλέντα από τον χώρο της τεχνολογίας για τις ανάγκες του ψηφιακού μετασχηματισμού που όλοι μας πρέπει να προβούμε, με την απαιτούμενη προσοχή που χρειάζεται», δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Greece.
Πώς θα λειτουργήσει η πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού εντός των επόμενων 6-12 μηνών;
ΕΛΛΑΔΑ | Ευρύτερη περιφέρεια EMEA | |
Μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στον χώρο εργασίας | 61% | 36% |
Εργασία με βάση τον χώρο εργασίας κατ’ αποκλειστικότητα/τις περισσότερες φορές | 30% | 53% |
Ευέλικτο ωράριο έναρξης και λήξης εργασίας | 4% | 3% |
Ευέλικτο/συμπτυγμένο ωράριο | 3% | 2% |
Αποκλειστική εργασία εξ αποστάσεως ή το περισσότερο χρονικό διάστημα | 2% | 3% |
Δεν γνωρίζω | 0% | 3% |
Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας / Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού
Αύξηση του αριθμού των ατόμων που απασχολούν προβλέπουν οι εργοδότες σε έξι από τους επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας κατά το προσεχές τρίμηνο. Σταθερή αύξηση της απασχόλησης αναμένεται στον τομέα των Κατασκευών και στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +15%. Αξιοσημείωτη αύξηση του αριθμού απασχολουμένων προβλέπεται και για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική), όπου οι Προοπτικές ανέρχονται σε +12%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα των Λοιπών Υπηρεσιών διαμορφώνονται στο +10%. Παράλληλα, οι εργοδότες στον τομέα της Πρωτογενούς Παραγωγής αναμένουν μέτρια δραστηριότητα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +5%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα της Βιομηχανίας/Παραγωγής ανέρχονται σε +3%.
Ωστόσο, οι εργοδότες του τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του -17%. Αύξηση της απασχόλησης αναμένεται σε τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο, ιδιαίτερα στις Μεγάλες επιχειρήσεις, που καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +25%. Μέτρια αύξηση του αριθμού απασχολουμένων αναμένεται για τις Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις, με Προοπτικές ύψους +7% και +5% αντίστοιχα, ενώ οι εργοδότες στις Πολύ Μικρές αναμένεται να μειώσουν το προσωπικό τους, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του -2%.
Διεθνείς Συγκρίσεις
Οι εργοδότες σε 31 από τις 43 χώρες και επικράτειες που συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αναμένεται να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν. Σε 10 χώρες και επικράτειες, οι εργοδότες αναμένουν μείωση του αριθμού απασχολουμένων, ενώ η κατάσταση αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητη σε δύο. Για το Β’ Τρίμηνο του 2021, οι ισχυρότερες αγορές εργασίας αναμένεται να καταγραφούν σε Ταϊβάν, ΗΠΑ, Αυστραλία και Σιγκαπούρη, ενώ οι εργοδότες στον Παναμά, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική αναμένουν την πιο αδύναμη δραστηριότητα προσλήψεων.
Στην περιφέρεια ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), αναμένεται αύξηση του αριθμού απασχολουμένων κατά το προσεχές τρίμηνο σε 18 από τις 26 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ οι εργοδότες σε έξι χώρες πρόκειται να περιορίσουν τη μισθοδοσία τους, με αμετάβλητη αγορά εργασίας να αναμένεται σε δύο. Τις ισχυρότερες αγορές εργασίας κατά το προσεχές τρίμηνο αναμένουν οι εργοδότες σε Κροατία, Ρουμανία και Τουρκία.
Η επόμενη Έρευνα για τις Προοπτικές Απασχόλησης της ManpowerGroup θα δημοσιευθεί στις 8 Ιουνίου 2021, με πληροφορίες για τις προσδοκίες προσλήψεων για το τρίτο τρίμηνο του 2021.
Επίκαιρα Πρόσωπα
Ιωαννίδου Μαριλεία | Lukuma Brand

Η Ιωαννίδου Μαριλεία είναι η ιδρύτρια της Lukuma Brand, μιας καινοτόμου startup που εστιάζει στη βιωσιμότητα και την εμμηνορροϊκή υγεία. Στόχος της είναι να προσφέρει φιλικά προς το περιβάλλον και επαναχρησιμοποιούμενα προϊόντα περιόδου. Με εξειδίκευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εργάζεται για ένα πιο βιώσιμο μέλλον, προωθώντας παράλληλα την ενημέρωση γύρω από την έμμηνο ρύση. Μέσα από τη δράση της, ενδυναμώνει τις γυναίκες, βοηθώντας τες να κάνουν συνειδητές και ενημερωμένες επιλογές.
Κυρία Ιωαννίδου Μαριλεία μπορείτε να μας πείτε ποια ήταν η ακαδημαϊκή σας πορεία και πώς σας οδήγησε στη δημιουργία της Lukuma Brand;
Ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και Μάρκετινγκ στο ΔΙΠΑΕ στη Θεσσαλονίκη. Στην πορεία και ενώ είχα ήδη δημιουργήσει τη Lukuma εξειδικεύτηκα στο Digital Marketing μέσα από προγράμματα του Harvard Business School και πρόσθετα courses στο Coursera. Όμως, αυτό που με διαμόρφωσε περισσότερο ήταν η επαγγελματική μου πορεία. Ξεκίνησα στη Lever – Σύμβουλοι Ανάπτυξης στον όμιλο Σαμαρά και Συνεργάτες και στη συνέχεια εργάστηκα σε μια Διαφημιστική που δραστηριοποιούνταν στο Digital Marketing. Εκεί ανακάλυψα όχι μόνο τι μου άρεσε αλλά και τι δε μου άρεσε. Μέσα από όλες αυτές τις εμπειρίες κατάφερα να χτίσω μια επιχείρηση που όχι μόνο αντανακλά την προσωπική μου φιλοσοφία και αξίες, αλλά έχει επίσης ουσιαστικό αντίκτυπο στην κοινωνία, προάγοντας την ευαισθητοποίηση και την οικολογική συνείδηση.
Τι σας ενέπνευσε να ιδρύσετε τη Lukuma Brand και ποιο ήταν το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετωπίσατε στην αρχή;
Η ίδρυση της Lukuma προέκυψε από την επιθυμία μου να δημιουργήσω κάτι καινοτόμο που όχι μόνο θα ξεχώριζε στην αγορά, αλλά θα είχε και πραγματικό αντίκτυπο στην κοινωνία. Ήθελα να συνδυάσω τη δυνατότητα να προσφέρω γνώση και να δημιουργήσω θετική αλλαγή, με την ευκαιρία να εργάζομαι σε κάτι που αγαπώ. Το πάθος μου για τα οικολογικά προϊόντα περιόδου γεννήθηκε από την έλλειψη εκπαίδευσης γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Κάνοντας μια έρευνα αγοράς, συνειδητοποίησα πόσο λίγες ήταν οι πληροφορίες που μπορούσαν να βρουν οι γυναίκες και κυρίως τα νέα κορίτσια στο διαδίκτυο σχετικά με τη φυσιολογία τους και τις επιλογές προϊόντων για την περίοδο. Αυτή η έλλειψη γνώσης με στεναχώρησε, αλλά ταυτόχρονα με πείσμωσε να προσφέρω εγώ μια λύση, βοηθώντας τα νέα κορίτσια να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να επιλέξουν προϊόντα που θα συμβάλλουν στην υγεία και την ευημερία τους. Το μεγαλύτερο εμπόδιο που αντιμετώπισα, και εξακολουθώ να αντιμετωπίζω, είναι οι προκατειλημμένες αντιλήψεις γύρω από το θέμα της περιόδου στην Ελλάδα. Οι γυναίκες συχνά αντιμετωπίζουν νέες λύσεις, όπως τα εσώρουχα περιόδου ή τα κύπελλα περιόδου, με επιφυλακτικότητα και αρνητισμό, παρά το γεγονός ότι αυτά μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τη ζωή τους. Αυτές οι προκατειλημμένες αντιλήψεις είναι ίσως το μεγαλύτερο εμπόδιο, αλλά δεν με σταματούν από το να συνεχίζω τον αγώνα μου να εκπαιδεύσω και να προσφέρω μια καλύτερη λύση για τη διαχείρηση της περιόδου.


Ποια είναι για εσάς τα βασικά στοιχεία που εξασφαλίζουν επιτυχία σε μια επιχείρηση;
Για μένα, η επιτυχία μιας επιχείρησης δεν βασίζεται μόνο στο προϊόν που προσφέρει, αλλά στο πώς καταφέρνει να δημιουργήσει αξία για τον καταναλωτή. Η Lukuma δεν ιδρύθηκε απλώς για να πουλήσει προϊόντα περιόδου, αλλά για να αλλάξει την αντίληψη γύρω από αυτά, προσφέροντας γνώση και ενημέρωση. Είμαι και εγώ γυναίκα, γνωρίζω από πρώτο χέρι τις ανάγκες που υπάρχουν και μπορώ να κατανοήσω τι πραγματικά χρειάζεται κάποιος για να διαχειριστεί καλύτερα την περίοδό του. Αυτή η σύνδεση με το κοινό μας είναι θεμελιώδης, γιατί δεν δημιουργούμε προϊόντα απλώς για να υπάρχουν, αλλά για να καλύπτουν ουσιαστικές ανάγκες.
Η επιτυχία έρχεται όταν μια επιχείρηση δεν ακολουθεί απλώς τις τάσεις, αλλά δημιουργεί μια κοινότητα γύρω από την αποστολή της. Δεν αρκεί να γίνεις viral ή να έχεις καλές προσφορές—οι άνθρωποι πρέπει να σε εμπιστεύονται και να νιώθουν ότι πραγματικά τους καταλαβαίνεις. Η Lukuma ξεχωρίζει γιατί δεν βλέπει τους καταναλωτές της ως απλούς πελάτες, αλλά ως άτομα που χρειάζονται ενημέρωση, υποστήριξη και τις σωστές επιλογές για την υγεία τους. Και αυτός είναι για μένα ο βασικός παράγοντας επιτυχίας: να αγαπάς αυτό που κάνεις, να ακούς το κοινό σου και να εξελίσσεσαι μαζί του.
Έχετε συναντήσει αντιδράσεις ή προκαταλήψεις λόγω του αντικειμένου της επιχείρησής σας; Πώς τις αντιμετωπίσατε;
Η έλλειψη ενημέρωσης για την περίοδο και το σώμα της γυναίκας είναι μια βασική αιτία που δημιουργεί προκαταλήψεις και αρνητικές αντιδράσεις σε πολλά θέματα. Από την αρχή, δέχτηκα αρνητικό feedback στα social media, κυρίως από γυναίκες, κάτι που με στεναχώρησε, αλλά το θεωρούσα και απόλυτα φυσιολογικό. Όταν από μικρή ηλικία μας διδάσκουν να ντρεπόμαστε για τη φυσιολογία μας, να κρύβουμε το αίμα, τις σερβιέτες, ή τα ταμπόν και να μην μπορούμε να συζητήσουμε ανοιχτά για την περίοδο, είναι αναμενόμενο να υπάρχει αντίσταση στο καινούργιο. Όταν προβάλλεις ένα διαφορετικό προϊόν, όπως τα εσώρουχα περιόδου, ή όταν προσπαθείς να δείξεις στα social media την πραγματικότητα πίσω από το αίμα και τη λειτουργία του σώματος, οι αντιδράσεις αυτές είναι αναπόφευκτες.
Παρά τα πρώτα αρνητικά σχόλια, το πέρασμα του χρόνου βοήθησε στην αλλαγή αυτών των αντιλήψεων. Σήμερα, η Lukuma έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα πολύ πιστό και αγαπητό κοινό, το οποίο αναγνωρίζει τη σημασία του έργου μας και των προϊόντων που προσφέρουμε. Φυσικά, ακόμα υπάρχουν κάποιοι που είναι διστακτικοί για το αν θα υιοθετήσουν τα προϊόντα μας, αλλά η εκπαίδευση και η συνεχής ενημέρωση μπορούν να οδηγήσουν σε αλλαγή. Έχω πάρει το αρνητικό feedback και το έχω χρησιμοποιήσει ως κίνητρο για να δημιουργήσω κάτι θετικό, κάτι που έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αυτό είναι κάτι που συνεχώς εξελίσσεται και που σήμερα μας έχει βοηθήσει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη του κοινού μας.
Γενικότερα πιστεύετε ότι η κοινωνία μας είναι αρκετά ανοιχτή στο να συζητά θέματα όπως η έμμηνος ρύση;
Πιστεύω πως οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο ανοιχτές στο να συζητούν θέματα γύρω από την περίοδο και να αναζητούν γνώση που θα τους βοηθήσει στη ζωή τους. Δέχομαι πολλές ερωτήσεις από κορίτσια μικρής ηλικίας, ακόμα και από δώδεκα ή δεκατριών ετών, που θέλουν να μάθουν περισσότερα. Αν και δεν είμαι γιατρός και δεν μπορώ να δίνω ιατρικές συμβουλές, προσπαθώ να τις βοηθήσω να αγαπήσουν το σώμα τους, να νιώσουν άνετα με την περίοδό τους και να καταλάβουν ότι δεν είναι κάτι που πρέπει να κρύβουν. Πάντα τις προτρέπω να επισκεφθούν έναν γυναικολόγο από νωρίς, γιατί η ενημέρωση είναι δύναμη. Από την άλλη, σε μεγαλύτερες ηλικίες το ταμπού γύρω από την περίοδο είναι ακόμα έντονο, και πολλές γυναίκες δυσκολεύονται να μιλήσουν ανοιχτά γι’αυτό.
Ακριβώς γι’αυτόν τον λόγο δημιουργήσαμε και το The Bloodcast, ένα podcast που συζητά ανοιχτά θέματα γύρω από την περίοδο.. Μαζί με τη φίλη μου και συνέταιρο μου, την Έλλη Ζάχου, προσκαλούμε καλεσμένους και μιλάμε για την περίοδο και ό,τι άλλο μπορεί να απασχολεί τα άτομα που τη βιώνουν. Η γνώση είναι δύναμη, και όσο συνεχίζουμε να μιλάμε ανοιχτά γι’αυτό το θέμα, τόσο περισσότερο θα εξελισσόμαστε ως κοινωνία.

Τι συμβουλή θα δίνατε στις γυναίκες που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση;
Το πιο σημαντικό όταν ξεκινάς τη δική σου επιχείρηση είναι να βρεις κάτι που αγαπάς και πιστεύεις πραγματικά. Αυτό θα σε κρατήσει σε κίνηση όταν τα πράγματα γίνουν δύσκολα, γιατί πάντα θα υπάρχουν προκλήσεις στην πορεία. Αν κάνεις κάτι που αγαπάς, θα βρεις τη δύναμη να συνεχίσεις. Στην αρχή, είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να κάνεις multitasking και να αναλάβεις πολλές θέσεις ταυτόχρονα, γιατί δεν υπάρχει πάντα το budget για να προσλάβεις άλλους. Όσο και αν είναι δύσκολο, αυτό θα σε βοηθήσει να μάθεις όλες τις πλευρές της επιχείρησης και να βλέπεις τα πράγματα από διαφορετική οπτική.
Είναι επίσης σημαντικό να βάζεις μικρούς στόχους και να δίνεις χρόνο. Κάθε μικρό βήμα θα ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου και θα σε βοηθάει να εξελίξεις την επιχείρησή σου. Μην φοβάσαι να κάνεις λάθη, γιατί κάθε λάθος είναι μια ευκαιρία να μάθεις και να βελτιωθείς. Αν κάποια γυναίκα σκέφτεται να ξεκινήσει, αλλά διστάζει, θέλω να ξέρει ότι μπορεί να το κάνει. Ο δρόμος δεν είναι εύκολος, αλλά είναι εφικτός. Αν χρειαστείς βοήθεια ή απλώς να μιλήσεις, είμαι πάντα ανοιχτή να σε στηρίξω και να σε ενθαρρύνω να πιστέψεις στον εαυτό σου ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
Ποιο είναι το όραμά σας για το μέλλον της Lukuma Brand και ποια είναι τα επόμενα βήματα που σχεδιάζετε;
Η Lukuma δεν περιορίζεται μόνο στην περίοδο ή την ωορρηξία, αλλά επεκτείνεται σε όλες τις φάσεις του κύκλου, προσφέροντας προϊόντα φροντίδας για την ωχρινική φάση, την ωορρηξία, τα κολπικά υγρά, και τη διαχείριση της λοχείας. Αυτή η προσέγγιση της ολιστικής φροντίδας είναι μέρος του οράματος μας για την ενδυνάμωση των γυναικών, και στόχος μας είναι να παρέχουμε συνεχώς νέες και καινοτόμες λύσεις που θα κάνουν τη ζωή τους πιο άνετη και ασφαλή. Μια από τις πιο σημαντικές εξελίξεις για εμάς είναι η επέκταση της Lukuma στη Σουηδία, όπου η αντίστοιχη ομάδα αναλαμβάνει την ανάπτυξη του brand και αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την επιχείρηση μας μέσα στα δύο χρόνια λειτουργίας της.
Επιπλέον, στο μέλλον, επιθυμούμε να εξελιχθούμε σε μια εταιρεία που θα συνδυάζει όχι μόνο προϊόντα, αλλά και εκπαιδευτικά εργαλεία και υπηρεσίες που θα βοηθούν τις γυναίκες να κατανοήσουν καλύτερα το σώμα τους και να διαχειρίζονται τις φυσικές τους διαδικασίες με μεγαλύτερη ευκολία.. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κοινότητα που θα αισθάνεται άνετα να μιλήσει για αυτά τα θέματα και να βρει τις λύσεις που της ταιριάζουν, χωρίς ενοχές ή αναστολές.
Ιωαννίδου Μαριλεία | Founder & CEO Lukuma Brand
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»

Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
Παρουσίαση
Δημήτρης Ξόνογλου “Aller retour”

Έκθεση ζωγραφικής στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης
Ο εικαστικός Δημήτρης Ξόνογλου επιστρέφει στο Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, εκεί δηλαδή από όπου ξεκίνησε, το οποίο φιλοξενεί τη νέα ατομική του έκθεση με τίτλο «Aller retour».
Η έκθεση περιλαμβάνει μια σειρά έργων που αναδεικνύουν την πρωτότυπη χρωματική γκάμα και την εφευρετικότητα των συνθέσεών του γνωστού καλλιτέχνη, η οποία αιφνιδιάζει, προκαλώντας έντονα συναισθήματα.
Παρουσιάζονται έργα που δημιουργήθηκαν με καμένες σελίδες βιβλίων, κερί και άλλα πρόσθετα υλικά από τη σειρά Logos, πορτρέτα, μικρά και μεγάλα, με κολάζ και έντονα χρώματα, που αποτυπώνουν πρόσωπα της πραγματικότητας που συναντάμε τυχαία και αποτυπώνονται στη μνήμη μας αλλά και πρόσωπα της φαντασίας ενώ στο κέντρο της έκθεσης θα τοποθετηθεί και μια μεγάλη εγκατάσταση με τίτλο Κελί-ΙσοβιArt.
Ο Δημήτρης Ξόνογλου διαχρονικά διατηρεί μία στενή σχέση με το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης, όπου έκανε την πρώτη του έκθεση το 1982. Ενδεικτικό είναι ότι ένα έργο του κοσμεί μία από τις αίθουσες του Ινστιτούτου.
Η έκθεση γίνεται με την υποστήριξη της Art Thessaloniki και τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Θεσσαλονίκη.
Ποιος είναι ο Δημήτρης Ξόνογλου:
Γεννήθηκε στην Πρώτη Σερρών, σπούδασε ζωγραφική και χαρακτική στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Ρώμης και κεραμική στη Scuola di Arti Ornamentali di San Giacomo di Roma. Δίδαξε στη Μέση Εκπαίδευση και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη ενώ έχει πραγματοποιήσει πάνω από 20 ατομικές και έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 50 ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα