Connect with us

Επιχειρηματικότητα

ManpowerGroup: Νέες προοπτικές στην απασχόληση

Οι Έλληνες εργοδότες καταγράφουν συγκρατημένα αισιόδοξες προοπτικές προσλήψεων για την περίοδο Απριλίου – Ιουνίου

  • Οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 διαμορφώνονται στο +7%.
  • Οι ισχυρότερες προθέσεις προλήψεων αναμένονται στον τομέα των Κατασκευών, στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις και στον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική). Ωστόσο, οι εργοδότες στον τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων.
  • Το 62%* των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων μέχρι το τέλος του 2021 σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την COVID-19.
  • Το 61%* των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας (απομακρυσμένη & εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6-12 μήνες.

Η έρευνα που διεξάγεται από την ManpowerGroup, καταγράφει τις νέες προοπτικές απασχόλησης, για το Β’ Τρίμηνο του 2021. Μιλώντας για την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου του 2021, σημειώνεται μία αισιόδοξη πορεία για νέες προσλήψεις από πλευράς των Ελλήνων εργοδοτών. Πιο συγκεκριμένα, για το δεύτερο τρίμηνο του 2021 ,η συνολική εικόνα των προοπτικών απασχόλησης διαμορφώνεται στο +7%. Όσον αναφορά τις ισχυρότερες προθέσεις προσλήψεων, αναμένονται να σημειωθούν στον τομέα των Κατασκευών, των Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών και στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον εμπορικό κλάδο (χονδρική και λιανική).

Οι εργοδότες ,βέβαια, που ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο, δεν προβλέπουν ένα αισιόδοξο κλίμα προσλήψεων. Συνολικά όμως για τη περίοδο έως και το τέλος του 2021, το 62% των Ελλήνων εργοδοτών αναμένει ίδια ή και υψηλότερα επίπεδα προσλήψεων, συγκριτικά με το διάστημα πριν της εκδήλωσης της πανδημίας ,του CONID-19. Ακόμη, το 61% των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει πως θα υιοθετήσει ένα υβριδικό μοντέλο εργασιακής απασχόλησης (απομακρυσμένη εργασία, τηλεργασία, εργασία στο γραφείο) για τους επόμενους 6 με 12 μήνες.

Το ιστορικό των Συνολικών Προοπτικών Απασχόλησης στην Ελλάδα

Chart, histogram

Description automatically generated

«Λαμβάνοντας υπόψη την επιμήκυνση του lockdown και την εφαρμογή του προγράμματος εμβολιασμού, οι Έλληνες εργοδότες φαίνονται επιφυλακτικά αισιόδοξοι αναφορικά με τις προοπτικές προσλήψεων αλλά πιο έτοιμοι να δημιουργήσουν βιώσιμες πρακτικές στον χώρο εργασίας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το υβριδικό μοντέλο εργασίας που ακολούθησαν πολλοί οργανισμοί από την αρχή της κρίσης, ήρθε για να μείνει.

Η πλειοψηφία των Ελλήνων εργοδοτών δηλώνει ότι θα χρησιμοποιήσει ένα μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στο γραφείο (61%) τους επόμενους 6-12 μήνες, με το 30% να δηλώνει πως η εργασία θα διενεργείται στο γραφείο κατ’ αποκλειστικότητα ή τις περισσότερες φορές.

Βοηθώντας τους ανθρώπους να προετοιμαστούν, να αναβαθμίσουν και να επαναπροσδιορίσουν τις δεξιότητές τους για τους ρόλους που απαιτούνται σε αυτήν την «Επανάσταση Δεξιοτήτων» που παραμένει η κρίσιμη πρόκληση της δεκαετίας. Ήταν σημαντικό πριν από την πανδημία και είναι ακόμη πιο σημαντικό τώρα – να δημιουργήσουμε έναν καλύτερο χώρο εργασίας όπου όλοι μπορούν να απελευθερώσουν πλήρως την ανθρώπινη δύναμή τους. Επιλέγοντας και προσελκύοντας ταλέντα από τον χώρο της τεχνολογίας για τις ανάγκες του ψηφιακού μετασχηματισμού που όλοι μας πρέπει να προβούμε, με την απαιτούμενη προσοχή που χρειάζεται», δηλώνει ο Χαράλαμπος Καζαντζίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ManpowerGroup Greece.

Πώς θα λειτουργήσει η πλειονότητα του ανθρώπινου δυναμικού εντός των επόμενων 6-12 μηνών;

 ΕΛΛΑΔΑ Ευρύτερη περιφέρεια EMEA

Μείγμα απομακρυσμένης εργασίας και εργασίας στον χώρο εργασίας
61% 36% 

Εργασία με βάση τον χώρο εργασίας κατ’ αποκλειστικότητα/τις περισσότερες φορές
30% 53% 

Ευέλικτο ωράριο έναρξης και λήξης εργασίας
4% 3% 

Ευέλικτο/συμπτυγμένο ωράριο
3% 2% 

Αποκλειστική εργασία εξ αποστάσεως ή το περισσότερο χρονικό διάστημα 
2% 3% 

Δεν γνωρίζω
0% 3% 

Συγκρίσεις ανά Τομέα Οικονομικής Δραστηριότητας / Συγκρίσεις ανά μέγεθος οργανισμού

Αύξηση του αριθμού των ατόμων που απασχολούν προβλέπουν οι εργοδότες σε έξι από τους επτά τομείς οικονομικής δραστηριότητας κατά το προσεχές τρίμηνο. Σταθερή αύξηση της απασχόλησης αναμένεται στον τομέα των Κατασκευών και στον τομέα Χρηματοοικονομικών και Υπηρεσιών προς Επιχειρήσεις, όπου οι Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης ανέρχονται σε +15%. Αξιοσημείωτη αύξηση του αριθμού απασχολουμένων προβλέπεται και για τον τομέα του Εμπορίου (Χονδρική & Λιανική), όπου οι Προοπτικές ανέρχονται σε +12%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα των Λοιπών Υπηρεσιών διαμορφώνονται στο +10%. Παράλληλα, οι εργοδότες στον τομέα της Πρωτογενούς Παραγωγής αναμένουν μέτρια δραστηριότητα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του +5%, ενώ οι Προοπτικές για τον τομέα της Βιομηχανίας/Παραγωγής ανέρχονται σε +3%.

Ωστόσο, οι εργοδότες του τομέα του Τουρισμού προβλέπουν ένα απαισιόδοξο κλίμα προσλήψεων, με Προοπτικές της τάξης του -17%. Αύξηση της απασχόλησης αναμένεται σε τρεις από τις τέσσερις κατηγορίες μεγέθους οργανισμού κατά το προσεχές τρίμηνο, ιδιαίτερα στις Μεγάλες επιχειρήσεις, που καταγράφουν Συνολικές Προοπτικές Απασχόλησης της τάξης του +25%. Μέτρια αύξηση του αριθμού απασχολουμένων αναμένεται για τις Μικρές και Μεσαίες επιχειρήσεις, με Προοπτικές ύψους +7% και +5% αντίστοιχα, ενώ οι εργοδότες στις Πολύ Μικρές αναμένεται να μειώσουν το προσωπικό τους, καταγράφοντας Προοπτικές της τάξης του -2%.

Διεθνείς Συγκρίσεις

Text

Description automatically generated

Οι εργοδότες σε 31 από τις 43 χώρες και επικράτειες που συμμετείχαν στην έρευνα της ManpowerGroup για το δεύτερο τρίμηνο του 2021, αναμένεται να αυξήσουν τον αριθμό των ατόμων που απασχολούν. Σε 10 χώρες και επικράτειες, οι εργοδότες αναμένουν μείωση του αριθμού απασχολουμένων, ενώ η κατάσταση αναμένεται να παραμείνει αμετάβλητη σε δύο. Για το Β’ Τρίμηνο του 2021, οι ισχυρότερες αγορές εργασίας αναμένεται να καταγραφούν σε Ταϊβάν, ΗΠΑ, Αυστραλία και Σιγκαπούρη, ενώ οι εργοδότες στον Παναμά, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική αναμένουν την πιο αδύναμη δραστηριότητα προσλήψεων.

Στην περιφέρεια ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική), αναμένεται αύξηση του αριθμού απασχολουμένων κατά το προσεχές τρίμηνο σε 18 από τις 26 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, ενώ οι εργοδότες σε έξι χώρες πρόκειται να περιορίσουν τη μισθοδοσία τους, με αμετάβλητη αγορά εργασίας να αναμένεται σε δύο. Τις ισχυρότερες αγορές εργασίας κατά το προσεχές τρίμηνο αναμένουν οι εργοδότες σε Κροατία, Ρουμανία και Τουρκία.

Η επόμενη Έρευνα για τις Προοπτικές Απασχόλησης της ManpowerGroup θα δημοσιευθεί στις 8 Ιουνίου 2021, με πληροφορίες για τις προσδοκίες προσλήψεων για το τρίτο τρίμηνο του 2021.     

Προγράμματα

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην Food & Drinks International Expo στη Θεσσαλονίκη

Δυναμική αναμένεται να είναι η συμμετοχή του οργανισμού η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά στην έκθεση Food & Drinks International Expo, στην HELEXPO στην Θεσσαλονίκη. 

Πιο αναλυτικά, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά, η οποία σταθερά στηρίζει τον αγροδιατροφικό κλάδο μέσω της ιδρυτικής δωρεάς του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης θα συμμετέχει με εκθεσιακό περίπτερο (Stand C71, Περίπτερο 13), στο οποίο θα παρέχεται πληροφόρηση για τα προγράμματα και το έργο του οργανισμού. Παράλληλα, οι επισκέπτες θα μπορέσουν να γνωρίσουν μικρές αγροδιατροφικές επιχειρήσεις με τα προϊόντα τους, οι οποίες θα φιλοξενούνται στο περίπτερο ως ωφελούμενοι του επιχειρηματικού επιταχυντή του οργανισμού ΑΓΡΟΑΝΕΛΙΞΗ. 

Επίσης, στο πλαίσιο της έκθεσης, η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά σε συνδιοργάνωση με την Food & Drinks και την υποστήριξη της Πανελλήνιας Ένωσης Τεχνολόγων Επιστημόνων Τροφίμων (ΠΕΤΕΤ) θα πραγματοποιήσει, στο Open Stage του Περίπτερου 13, ειδική ημερίδα με θέμα «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια». Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν αναγνωρισμένοι επαγγελματίες και επιστήμονες του αγροδιατροφικού κλάδου και θα αναλυθούν όλες οι μελλοντικές τάσεις στον τομέα, στους κρίσιμους άξονες της καινοτομίας, της βιωσιμότητας και της εξωστρέφειας. 

Επιπλέον, τις πρώτες δύο ημέρες της έκθεσης, στελέχη του οργανισμού θα συντονίσουν δύο εξειδικευμένες συζητήσεις σχετικά με τους κλάδους της μελισσοκομίας και  αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών. 

Η Νέα Γεωργία Νέα Γενιά προσκαλεί τους επαγγελματίες του κλάδου και τους νέους επιστήμονες που επιθυμούν να συμβάλουν στη διαμόρφωση της επόμενης ημέρας του κλάδου της αγροδιατροφής να επισκεφθούν το εκθεσιακό μας περίπτερο και να συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις που συνδιοργανώνουμε.

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για την Food & Drinks εδώ Δήλωση συμμετοχής στην εκδήλωση «Η επόμενη μέρα στον κλάδο των τροφίμων: Καινοτομία – Βιωσιμότητα – Εξωστρέφεια» εδώ.

Continue Reading

Προγράμματα

Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής

ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. (ΑΝΕΤΧΑ)

Διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής»

Με μεγάλη επιτυχία και με την παρουσία των τοπικών αρχών πραγματοποιήθηκε το διήμερο πρόγραμμα επισκέψεων με τίτλο «Ο δρόμος της  Ελιάς και των Θησαυρών της Χαλκιδικής» που διοργανώθηκε από την Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο υλοποίησης του Διακρατικού Σχεδίου Συνεργασίας «LOCAL TOUR» του Τοπικού Προγράμματος CLLD LEADER

Η ανωτέρω ενέργεια προκύπτει από τη Δράση Β.5 του Σχεδίου Συνεργασίας με τίτλο «Δικτύωση» και συγκεκριμένα την Ενέργεια Β.5.1 με τίτλο «Επισκέψεις για την ανταλλαγή καλών πρακτικών» και είχε ως στόχο να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι εταίροι και οι συμμετέχοντες, να παρουσιαστούν τακτικές που ακολουθούνται και να ενημερωθούν για πρακτικές που εφαρμόζονται με επιτυχία στο Νομό Χαλκιδικής.

Πλήθος εταίρων και ωφελούμενων από ΟΤΔ της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας συμμετείχαν σε παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες στην Χαλκιδική.

Το εποικοδομητικό διήμερο ξεκίνησε στο Επιμελητήριο Χαλκιδικής στον Πολύγυρο. 

Χαιρετισμούς απηύθυναν η κ Μαρία Πλασταρά εκ μέρους της Αντιπεριφερειάρχη κ Κατερίνα Ζωγράφου που επεσήμανε τη σημασία ίδρυσης της ΑΝΕΤΧΑ για την ουσιαστική ανάδειξη της Χαλκιδικής και των προϊόντων της. Στη συνέχεια ο Δήμαρχος Πολυγύρου κ. Εμμανουήλ καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και αναφέρθηκε στη σημαντικότητα του να γίνει ο καθένας πρεσβευτής του τόπου του. Ο πρόεδρος της ΑΝΕΤΧΑ κ Πασαλής Γεώργιος αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο της Αναπτυξιακής Εταιρίας στο πλαίσιο ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας της Χαλκιδικής. Τέλος ο ιδρυτής της ΑΝΕΤΧΑ κ Βασίλειος Βασιλάκης μίλησε με συγκίνηση για το ξεκίνημα της ΑΝΕΤΧΑ και το πολύτιμο έργο της για την ανάδειξη του τόπου και των τοπικών προϊόντων.

      Σημαντική ήταν η παρουσίαση προγραμμάτων που αποτέλεσαν καλές πρακτικές LEADER, όπως ο Διαγωνισμός Παραδοσιακής Κουζίνας Χαλκιδικής: TASTE HALKIDIKI του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής. Ακολούθησαν  εισηγήσεις με θέμα: «Προβολή των θησαυρών της Χαλκιδικής» και «Είμαι ο Πρεσβευτής του τόπου μου» με στόχο τη διάχυση ιδεών και την εμψύχωση των συμμετεχόντων μέσα από την παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών.

Η μέρα συνεχίστηκε με την ενδιαφέρουσα ξενάγηση στην Τυροκομική Σταθώρης, το 1ο πιστοποιημένο επισκέψιμο τυροκομείο της Ελλάδας και αμέσως μετά την πολιτιστική ξενάγηση στο Άλσος Αριστοτέλη. Μετά το γεύμα στο πρότυπο αγρόκτημα Πλατανόρεμα, οι συμμετέχοντες επισκέφτηκαν το οινοποιείο της οικογένειας Ταραζά και έλαβαν μέρος σε γευσιγνωσία τοπικών οίνων.

Η δεύτερη μέρα ξεκίνησε με μια ιδιαίτερη επίσκεψη Ινστιτούτο Μελισσοκομίας στον Αγ. Μάμα Χαλκιδικής και συμμετοχή σε  εκπαιδευτική δραστηριότητα και γευσιγνωσία μελιού. Σειρά είχε η  βιωματική εμπειρία σε ελαιώνα και ελαιοτριβείο, μαθαίνοντας για την καλλιέργεια της Ελιάς στην επιχείρηση Περίαπτον-Οικογένεια Λιναρδή, στην Όλυνθο Χαλκιδικής. 

Το διήμερο έκλεισε με ξενάγηση στο σπήλαιο Πετραλώνων. Ένα από τα σημαντικότερα σπήλαια της Ελλάδας, το δεύτερο σε επισκεψιμότητα αρχαίο μνημείο της Βόρειας Ελλάδας, που χαρακτηρίζεται από μοναδικό σπηλαιολογικό, ανθρωπολογικό, παλαιοντολογικό και αρχαιολογικό πλούτο.

Η «Αναπτυξιακή Χαλκιδικής ΑΕ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης», πάνω από 30 έτη, αποτελεί αναπτυξιακό πυρήνα και εργαλείο, στα χέρια των τοπικών κοινωνικών εταίρων και προγραμματικών φορέων, για τη συντονισμένη προώθηση ενός νέου τρόπου ανάπτυξης, με βάση την από κοινού εφαρμογή συγκεκριμένης αναπτυξιακής στρατηγικής. 

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, πάνω από 500 επενδυτικά σχέδια, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 70.000.000 € έχουν υλοποιηθεί με την υποστήριξη της ΑΝΕΤΧΑ κατά τα έτη λειτουργίας της, στηρίζοντας την τοπική οικονομία και απασχόληση.

Continue Reading

Έρευνες

Τα Ένφυλα Στερεότυπα Καλά Κρατούν στις Ελληνικές Οικογένειες και στις Οικογένειες της Διασποράς!

Τα στερεότυπα στον αθλητισμό εξακολουθούν να υφίστανται, τόσο στους
Έλληνες/ίδες γονείς όσο και στους Έλληνες/ίδες της διασποράς. Παρόλο που η
πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί ότι δεν υπάρχουν «ανδρικά» ή «γυναικεία»
αθλήματα, μεγάλο ποσοστό του δείγματος διατηρεί ουδέτερη στάση ως προς το
εάν θα ενθάρρυνε τον(ους) γιο(ους) ή την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχει(ουν) σε
ένα άθλημα που παραδοσιακά θεωρείται «γυναικείο» (όπως το μπαλέτο) ή
«ανδρικό» (όπως το ποδόσφαιρο). Αυτά είναι τα κύρια συμπεράσματα της
διαδικτυακής έρευνας που διεξήγαγε το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (MARLAB) του
Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει πως τα στερεότυπα του φύλου επηρεάζουν τη
συμμετοχή των παιδιών και εφήβων στον αθλητισμό, συγκρίνοντας τις απόψεις των
Ελλήνων/ίδων γονέων και των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς. Τα
ερωτηματολόγια των ερευνών απαντήθηκαν από 328 γονείς παιδιών έως 18 ετών
(288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς). Η έρευνα
πραγματοποιήθηκε υπό την επιστημονική επίβλεψη της διευθύντριας του MARLAB,
καθηγήτριας, κας Ροδούλας Τσιότσου και παρουσιάστηκε μαζί την υποψήφια
διδακτόρισσα, κα Σμαράγδα Σαμαρά, στο συνέδριο «Inaugural Greek Global Women
and Hellenism Conference».
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το 72% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το
74% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, συμμετείχαν σε αθλητικές
δραστηριότητες κατά την παιδική και εφηβική τους ηλικία. Σε ότι αφορά στη
σημερινή συχνότητα συμμετοχής τους σε αθλητικές δραστηριότητες, το 40,28% των
Ελλήνων/ίδων γονέων δηλώνει ότι δεν συμμετέχει ποτέ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό
για τους/ις Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς είναι σημαντικά μικρότερο (25%)

(ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 1).

Τόσο οι Έλληνες/ίδες γονείς (38,54%) όσο και οι Έλληνες/ ίδες γονείς της διασποράς (40%) διαφωνούν με την άποψη ότι ορισμένα αθλήματα είναι αποκλειστικά «κατάλληλα» για άνδρες (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 2). Ωστόσο, σχετικά με το αν θα ενθάρρυναν την(ις) κόρη(ες) τους να συμμετάσχουν σε ένα «ανδρικό» άθλημα, όπως το ποδόσφαιρο, το 32,64% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 32,5% των γονέων της διασποράς διατηρούν ουδέτερη στάση ενώ οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διατυπώνουν υψηλότερα ποσοστά συμφωνίας (45%) έναντι των Ελλήνων/ίδων γονέων (35,76%)  (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 3). 

Παρόμοια είναι τα αποτελέσματα σχετικά με τα αθλήματα που θεωρούνται «κατάλληλα» για γυναίκες, με το 37,5% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 40% των γονέων της διασποράς να διαφωνούν απόλυτα με αυτή την άποψη (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 4). Ωστόσο, παραμένουν επιφυλακτικοί/ές στο αν θα ενθάρρυναν τον(ους) γιο(ους) τους να συμμετάσχουν σε ένα παραδοσιακά «γυναικείο» άθλημα, όπως το μπαλέτο, με το 31,36% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 27,5% των γονέων της διασποράς να διατηρούν ουδέτερη στάση και μόνο το 27,2% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 35% των γονέων της διασποράς να συμφωνούν (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 5. 

Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς διαφωνούν απόλυτα (42,5%) με την άποψη ότι τα μέσα ενημέρωσης παρέχουν ισότιμη κάλυψη αθλητικών επιτευγμάτων ανεξαρτήτως φύλου. Αντίθετα, οι απόψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων ποικίλουν, με περίπου ίσα ποσοστά διαφωνίας (26,39%) και ουδετερότητας (25,69%). Επιπλέον, η πλειονότητα των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί (30,21%) ή διαφωνεί απόλυτα (23,26%) με την άποψη ότι τα δύο φύλα εκπροσωπούνται ισότιμα στον αθλητισμό. Παρόμοια στάση εκφράζουν και οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς, με το 22,5% να διαφωνεί και το 30% να διαφωνεί απόλυτα (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 6. 

Προσφέρουν όμως όλα τα αθλήματα ίσες ευκαιρίες ανέλιξης ανεξαρτήτως φύλου; Από την έρευνα προκύπτει ότι οι απόψεις των δύο δειγμάτων συγκλίνουν. Συγκεκριμένα, το 29% των Ελλήνων/ίδων γονέων διαφωνεί με αυτήν την άποψη και το 33% διαφωνεί απόλυτα. Παρόμοιες είναι οι αντιλήψεις των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς, με το 28% να διαφωνεί και το 35% να διαφωνεί απόλυτα. Επιπλέον, και τα δύο δείγματα διαφωνούν απόλυτα με την άποψη ότι οι επαγγελματίες αθλήτριες λαμβάνουν ίσες ανταμοιβές, όπως μισθός και αναγνώριση, σε σύγκριση με τους άνδρες αθλητές. Οι Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς εκφράζουν αυτή τη διαφωνία πιο έντονα, με το 50% να διαφωνεί απόλυτα, έναντι του 34,38% των Ελλήνων/ίδων γονέων (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7).

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 7

Τέλος, στην έρευνα, καταγράφηκε ο βαθμός ομοφοβίας των γονέων, με το 84% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 90% των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς να εμφανίζουν σχετικά υψηλές τιμές ομοφοβίας σε μια κλίμακα 0-100, όπου το 0 αντιπροσωπεύει την ελάχιστη και το 100 τη μέγιστη ομοφοβική στάση (ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8). Ενδεικτικά, στη δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα μου προκαλούν εκνευρισμό», το 22% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι συμφωνεί, ενώ το 52% συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 74%). Αντίστοιχα ποσοστά καταγράφηκαν και στους Έλληνες/ίδες γονείς της Διασποράς, με το 23% να συμφωνεί και το 58% να συμφωνεί απόλυτα (σύνολο 81%). Επίσης, δήλωση «τα ομοφυλόφιλα άτομα αξίζουν την αρνητική μεταχείριση που υφίστανται», το 73% των Ελλήνων/ίδων γονέων και το 70% των Ελλήνων/ίδων γονέων της Διασποράς  αντίστοιχα συμφώνησαν απόλυτα.

ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ 8

Προφίλ τους δείγματος

Στην έρευνα συμμετείχαν στο σύνολο 328 γονείς  εκ των  288 Έλληνες/ίδες γονείς και 40 Έλληνες/ίδες γονείς της διασποράς. 

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων:  το 85% ήταν γυναίκες  και το 15% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 1,4% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 31,6% ήταν 30-39 ετών, το 52,4% ήταν 40-49 ετών και το 14,2% ήταν 50-59 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 11% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 64% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 9% μεταξύ 40.000 και 69.999 ευρώ, το 2% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 14% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (46,18%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 91% ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν πανελλαδικό και προερχόταν από 13 περιφέρειες της χώρας και κυρίως από την Αττική (45,49%).

Το προφίλ των Ελλήνων/ίδων γονέων της διασποράς:  το 62% ήταν γυναίκες και το 38% ήταν άνδρες. Όσον αφορά στην ηλικία, το 2% των συμμετεχόντων ήταν 18-29 ετών, το 20% ήταν 30-39 ετών, το 45% ήταν 40-49 ετών, το 22% ήταν 50-59 ετών, το 8% ήταν 60-69 ετών και το 3% ήταν άνω των 70 ετών. Σε σχέση με το εισόδημα, το 12% δήλωσε ετήσιο εισόδημα κάτω των 9.999 ευρώ, το 22% είχε εισόδημα μεταξύ 10.000 και 39.999 ευρώ, το 23% μεταξύ 40.000 και 59.999 ευρώ, το 23% πάνω από 70.000 ευρώ, ενώ το 20% προτίμησε να μην απαντήσει. Όσον αφορά στο εκπαιδευτικό επίπεδο, η πλειονότητα των συμμετεχόντων είχε μεταπτυχιακό τίτλο ή ανώτερο (62,5%). Σχετικά με την οικογενειακή κατάσταση, το 80% του δείγματος ήταν παντρεμένοι/ες, ενώ το 60% του δείγματος ήταν εργαζόμενοι/ες πλήρους απασχόλησης. Το δείγμα ήταν διεθνές και προέρχονταν από 18 χώρες και κυρίως από την Νορβηγία (15%) και Αυστραλία (15%).

Rodoula H. Tsiotsou (Ph.D.) | Professor of Services MarketingDirector of Marketing Laboratory MARLAB

Continue Reading

Trending