Connect with us

Lifestyle

Mercedes – Benz GLC 300 de 4Matic

Μοναδική, Τετρακίνητη, επαναφορτιζόμενη υβριδική και diesel, η Mercedes – Benz GLC 300 de συνδυάζει χαρακτηριστικά που δεν θα βρείτε σε άλλο premium SUV.

Η τεχνολογία  plug-in hybrid  προσφέρει τα καλύτερα από δύο κόσμους: εντός πόλης λειτουργούν ως αμιγώς ηλεκτρικά , ενώ σε μεγάλες διαδρομές επωφελούνται από την αυτονομία που προσφέρει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Η Mercedes – Benz  εξελίσσει συστηματικά τα plug-in hybrid οχήματά της με την υπογραφή EQ Power.Με μία γκάμα, η Μercedes-Benz είναι πρωτοπόρος στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Το χαρακτηριστικό που την ξεχωρίζει, είναι ότι η ανάπτυξη της υβριδικής τεχνολογίας δεν περιορίζεται μόνο στην έκδοση ηλεκτροκινητήρα με κινητήρα βενζίνης αλλά και στην τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα παράλληλα με 4κύλινδρο κινητήρα πετρελαίου 2.0 λίτρων. 

Συνδυαστικά, οι δύο αυτές πηγές ισχύος προσφέρουν την πιο οικονομική και αποδοτική λύση της αγοράς στο μοντέλο GLC  αφού αποδίδουν μέγιστη συνδυαστική ισχύ 306 ίππων και μέγιστη  ροπή 400 Nm με κατανάλωση μόλις 2,2- 1,7 λίτρα/100 χλμ (GLC SUV) και εκπομπές CO2 45–57 g/100 km.   Η μετάδοση της κίνησης γίνεται σε όλους τους τροχούς, μέσα από το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9G TRONIC.

Η Mercedes-Benz GLC συνδυάζει με έξυπνο τρόπο εκτός από την αισθητική, τη λειτουργικότητα και την ευελιξία, προσφέροντας εξαιρετική άνεση και εργονομία με το ευρύχωρο εσωτερικό της. Χάρη σε αυτά τα χαρακτηριστικά, η GLC αποτελεί μία πρόταση ιδιαίτερα ελκυστική για όσους επιθυμούν να οδηγούν ένα εξαιρετικά ευέλικτο premium μοντέλο. Στην πετρελαιοκίνητη plug-in hybrid έκδοσή της, η GLC διαθέτει έναν ακόμη πιο εντυπωσιακό σχεδιασμό, το διαισθητικό σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει σε συστήματα υποβοήθησης οδήγησης.

 Η ξεχωριστή off-road εμφάνισή της τονίζεται από μυώδεις επιφάνειες και εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως το έντονο περίγραμμα της εμπρός γρίλιας. Στο βασικό της εξοπλισμό περιλαμβάνονται οι υψηλής απόδοσης προβολείς LED High Performance με ενσωματωμένα φώτα ημέρας, τα πίσω φώτα LED και οι ράγες οροφής.

Από την πρώτη στιγμή, η GLC σχεδιάστηκε με τέτοιον τρόπο ώστε η τοποθέτηση της μπαταρίας να μην στερήσει σημαντικό χώρο από τον χώρο φόρτωσης. Αυτό επετεύχθη με χαμηλωμένο πίσω άξονα και ειδικό σχεδιασμό του αμαξώματος για την τοποθέτηση της μπαταρίας. Το αποτέλεσμα είναι ένας μεγάλος, επίπεδος χώρος αποσκευών του οποίου η χωρητικότητα 395-1445 λίτρα.

Όπως όλα τα plug-in hybrid οχήματα, η GLC 300 de σε SUV & Coupe έκδοση προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης μόνο με ηλεκτρικό ρεύμα και συνεπώς με μηδενικές εκπομπές ρύπων, ειδικά σε αστικές περιοχές, ενώ σε μεγαλύτερες αποστάσεις επωφελείται από τη μεγάλη αυτονομία και οικονομία που προσφέρει ο πετρελαιοκινητήρας.

Η ηλεκτρική αυτονομία αγγίζει τα 45 χιλιόμετρα (τιμές WLTP) ενώ η μέγιστη ταχύτητα όταν το όχημα κινείται αμιγώς ηλεκτροκίνητα φτάνει τα 140 χλμ/ώρα. Σε φορτιστή 7.4 kW (καλώδιο για τον οποίο περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό του οχήματος) αρκούν 1 ώρα και 30 λεπτά (10-100% SoC), ενώ για οικιακή φόρτιση σε πρίζα τύπου σούκο έως 2.3 kW, απαιτούνται 5 ώρες.

Χάρη στην τετρακίνηση και στους 306 ίππους που αποδίδουν οι κινητήρες της η  Mercedes-Benz GLC 300 de είναι ασυγκράτητη στην άσφαλτο και ασταμάτητη στο χώμα. Τα 230 χλμ./ώρα της μέγιστης ταχύτητας και τα 6,2” για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα, αποδεικνύουν τη δυναμική της. Οι δυνατότητές της είναι πραγματικά εντυπωσιακές και δίνουν στον οδηγό της ένα σπάνιο αίσθημα απόλαυσης της οδήγησης, απόλυτου ελέγχου και κορυφαίας ασφάλειας. To κιβώτιο των 9 σχέσεων δίνει τη δυνατότητα και χειροκίνητων αλλαγών, κανείς όμως δεν τις χρειάζεται κατ’ ουσίαν, καθώς η λειτουργία του είναι ταχύτατη και πάντα ιδανική. Λόγω δεν των πολλών σχέσεων, το ταξίδι εκτός από ταχύτατο είναι και σχετικά οικονομικό, με πραγματική κατανάλωση περίπου 7 λίτρα/100 χλμ. Επίσης, το επίπεδο της άνεσης 

Η τιμή της Mercedes – Benz GLC 300 de φλερτάρει με τα 70.000 ευρώ ή μπορεί να τα ξεπεράσει σημαντικά, αν ο ιδιοκτήτης της ζηλέψει πολλά από τα δεκάδες και πολύ εντυπωσιακά, προαιρετικά στοιχεία του εξοπλισμού. Ωστόσο, λόγω του πολύ μικρού εταιρικού φόρου, της χαμηλής κατανάλωσης και του μειωμένου τέλους ταξινόμησης, η plug in εκδοχή της GLC 300 είναι ακόμα πιο συμφέρουσα από τις συμβατικές. Οπότε, με βάση και τον πολυχρηστικό της χαρακτήρα, αποτελεί μονόδρομο. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending