Connect with us

Αυτοκίνητο

MERCEDES  E220d

Η Ε 220d με την πραγματικά εντυπωσιακή άνεση της ανάρτησης και τον μηδαμινό θόρυβο του κινητήρα της. Το νέο τετρακύλινδρο diesel συνολικά είναι ένα πραγματικό κόσμημα από λειτουργική άποψη. Ακόμα και κρύο, όπως συμβαίνει στα περισσότερα diesel, ακούγεται ελάχιστα. Όταν έρθει σε θερμοκρασία λειτουργίας, ελάχιστα αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά από ένα σύνολο βενζίνης.

Σε αυτό, να προσθέσουμε την αμεσότητα στο ανέβασμα στροφών, κάτι που επίσης δεν χαρακτηρίζει εύκολα τους diesel κινητήρες. Και βεβαίως ίσως το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων, το οποίο αποτελεί το κερασάκι στην τούρτα των εξαιρετικών επιδόσεων, της χαμηλής κατανάλωσης αλλά και του crusing με πραγματικά ελάχιστο θόρυβο.

Για τις ελληνικές συνθήκες, η 220d αποτελεί την ιδανική έκδοση του μοντέλου. Δεν έχουμε οδηγήσει τις υπόλοιπες εκδόσεις, όμως πιθανά δεν θα υπάρχει άλλη με αυτή την εξαιρετική αναλογία επιδόσεων – οικονομίας. Επιπρόσθετα, ο οριακά μικρότερος από τα 2.0 λίτρα κυβισμός, σε κρατά σε μια ανεκτή φορολογικά αντιμετώπιση, χωρίς να χάνεις σε επιδόσεις, άνεση, εξοπλισμό αλλά και κύρος βεβαίως.

Όταν έχεις δώσει περίπου 62.000€ για την αγορά αυτού του αυτοκινήτου, η οικονομία δεν είναι μάλλον στην κορυφή της ιεραρχίας των ζητουμένων. Ωστόσο είναι εντυπωσιακό, πως ένα αυτοκίνητο κοντά στα πέντε μέτρα μήκος, με 194 ίππους και βάρος περίπου 1.700 κιλά, καίει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ, τόσο λίγο. Όχι συγκριτικά, αλλά με απόλυτα κριτήρια.

Η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης, περιλαμβάνει ταξίδι με “κλειδωμένο” το cruise control στα 140 χλμ./ώρα, επαρχιακό δίκτυο και αρκετή πόλη. Σύνολο πάνω από 700 χιλιόμετρα. Τα 5,8 λίτρα/100 χλμ. δεν έγιναν με το πιο “ελαφρύ” πόδι, ούτε με λογική ταξιτζή. Γι΄αυτό το λόγο άλλωστε είναι τόσο εντυπωσιακά.

Εδώ έρχεται το ερώτημα: Αν έχεις 60-70  χιλιάρικα για την αγορά της, δεν είναι οξύμωρο να σκέφτεσαι τη χαμηλή κατανάλωση; Σίγουρα ναι. Αν όμως πρόκειται να αξιοποιήσεις τις δυνατότητές της, με 200 – 300 χιλιόμετρα την ημέρα μετακινήσεων, τότε και αυτή αποκτά πολύ σημαντικό νόημα. Σε κάθε περίπτωση πάντως, πέρα από τα όποια οικονομοτεχνικά ζητήματα, η εντυπωσιακή ικανότητα του κινητήρα να λειτουργεί με πολύ λίγο καύσιμο, δείχνει κάτι ακόμα. Την τεχνολογική αρτιότητα της E στην οποία όσο το ψάχνεις, τόσο το πολύ υψηλό κόστος αγοράς δείχνει όλο και πιο φυσιολογικό. 

Γυρνώντας μέσα στην πόλη με ένα αυτοκίνητο σαν την E-Class, το μόνο που σου μένει είναι τα βλέμματα. Άλλοτε μίσους και άλλοτε θαυμασμού, ωστόσο δεν νιώθεις κ άνετα. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει όταν βρίσκεσαι στον ανοιχτό δρόμο. Το υπέροχο σεντάν τρώει τα χιλιόμετρα σαν το γάργαρο νερό της πηγής. Σχεδόν τίποτα δεν ενοχλεί στο εσωτερικό της, γκάζι υπάρχει πολύ για οτιδήποτε, συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης πολλά. Κάπως έτσι, βρίσκεσαι να έχεις καλύψει 700 χιλιόμετρα σε 24 μόλις ώρες και να σκέφτεσαι τουλάχιστον άλλα τόσα την επομένη.

Αυτή ακριβώς είναι και η πεμπτουσία τέτοιων αυτοκινήτων. Μόλις έχεις τελειώσει ένα μεγάλο ταξίδι, αντιλαμβάνεσαι το γιατί τα 62.000€ είναι μια λογική τιμή για αυτό το αυτοκίνητο. Φυσικά θα μπορούσαν να είναι και αρκετά λιγότερα, αλλά στη χώρα μας υπάρχει πάντα μια διάθεση τιμωρίας της πολυτέλειας κ του εξαιρετικού οχήματος. Καλώς ή κακώς.

Εξαιρετικό σε λειτουργικότητα αυτοκίνητο, δεν ενοχλεί στο παραμικρό. Αντιλαμβάνεσαι την προσήλωση  στη λεπτομέρεια, που ξεκινά από τη λειτουργία όλων των συστημάτων και καταλήγει στην υψηλής ευκρίνειας κάμερα οπισθοπορείας. Με αυτές τις σκέψεις, δικαιολογείς και το εντυπωσιακό κόστος. Χωρίς, φυσικά, να σημαίνει ότι όσοι τελικά αγοράζουν E, την χρειάζονται κιόλας.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτοκίνητο

Opel Corsa

Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.

Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.

Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.

Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .

Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection. 

Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.

Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.

Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων. 

Μελίνα 

Ναταλία

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending