Lifestyle
MINI Cooper S: Για τη μαγεία της οδήγησης

Η τρίτη γενιά του σύγχρονου MINI Cooper περνά από έναν ελαφρύ ανασχεδιασμό προκειμένου να παραμείνει στην επικαιρότητα και στην έκδοση S αποδίδει 178 ίππους.
Το μεγαλύτερο καρτ ή το μικρότερο σπορ αυτοκίνητο; To ΜΙΝΙ, στην τρίτη και πολύ πρόσφατα ανανεωμένη εκδοχή του, διατηρεί τόσο τα χαρακτηριστικά αισθητικής πρωτοτυπίας, όσο και απόλαυσης της οδήγησης.
Το MINI Cooper ανήκει στα πιο χαρακτηριστικά σύμβολα της αυτοκίνησης και παράλληλα, τα στοιχεία έχουν δείξει ότι οι σύγχρονες εκτελέσεις του αρέσουν πάρα πολύ στους αγοραστές. Η κίνηση του BMW Group να διατηρήσει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου αποδείχτηκε απόλυτα σωστή και γρήγορα τα MINI του 21ου αιώνα έχτισαν και αυτά το μύθο τους ως αυτοκίνητα του πραγματικού οδηγού.

Το τρίθυρο «κουκλί» των 3,86 μέτρων ανανεώθηκε πρόσφατα, τόσο τεχνολογικά όσο και αισθητικά. Το Cooper, παρουσιάστηκε το 2014 και στις αρχές του 2018 έγινε ακόμη ένα μικρό facelift. Πλέον η ανανέωση περιλαμβάνει ακόμη περισσότερα στοιχεία. Οι αλλαγές εντοπίζονται σε πολλά σημεία. Αρχικά, η μάσκα μεγάλωσε σημαντικά. Το εξάγωνο σχήμα της καταλαμβάνει ακόμη μεγαλύτερο χώρο του εμπρός μέρους. Τα φανάρια απέκτησαν σκούρο φόντο για να δείχνουν πιο επιθετικά και οι προβολείς ομίχλης καταργήθηκαν.
Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ. Το ανανεωμένο MINI προσφέρεται με πέντε νέα σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου και τρία νέα χρώματα για το αμάξωμα. Περνώντας στο εσωτερικό αμέσως παρατηρούμε ότι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που είχαμε δει στο ηλεκτρικό MINI περνά και στις υπόλοιπες εκδόσεις. Το τιμόνι είναι επίσης νέο, με ανασχεδιασμένα χειριστήρια επάνω του και το ταμπλό έχει δεχτεί έναν μικρό ανασχεδιασμό με «χωνευτούς» τους αεραγωγούς στο διακοσμητικό πάνελ. Στον στάνταρ εξοπλισμό ανήκει πλέον και η μεγάλη κεντρική οθόνη με διαγώνιο 8,8 ιντσών.
Ενώ οι αλλαγές στην εμφάνιση του MINI είναι πολλές, η γκάμα βενζινοκινητήρων παραμένει η ίδια. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων έρχεται σε εκδόσεις ισχύος, 102 και 136 ίππων και ο τετρακύλινδρος των 2.0 λίτρων αποδίδει με τούρμπο από 178 έως 231 ίππους για τις εκδόσεις S και John Cooper Works αντίστοιχα. Η μόνη πλέον μη βενζινοκίνητη επιλογή είναι η ηλεκτρική Cooper SE που έχει αυτονομία έως 230 χιλιόμετρα σύμφωνα με το πρότυπο του WLTP.

Στους χώρους δεν έχουμε διαφορές, με αποτέλεσμα τέσσερα άτομα και μόλις 211 λίτρα αποσκευών να μπορούν να βρουν τη θέση τους στο ανανεωμένο MINI. Αυτό διόλου φυσικά δεν απασχολεί τον οδηγό, που στην έκδοση Cooper S έχει στη διάθεσή του 178 ίππους και ένα αυτόματο κιβώτιο Steptronic για ταχύτατες αλλαγές σχέσεων και δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας. Εναλλακτικά, το μοντέλο προσφέρεται και με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Οι επιδόσεις είναι πραγματικά εντυπωσιακές, με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,6 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να κορυφώνεται στα 235 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, με τους οποίους ο οδηγός έχει άμεση επαφή χάρη σε ένα εξαιρετική ρυθμισμένο και συμμετοχικό σύστημα διεύθυνσης.
Ανάλογα προσεγμένη είναι και η ρύθμιση της ανάρτησης, με γόνατα εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, που συνεργάζονται με ένα ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμα και τέσσερα δισκόφρενα για τις δύσκολες καταστάσεις. Με τα παραπάνω δεδομένα, το MINI Cooper S αποτελεί ένα ελιξήριο απολαυστικής οδήγησης σε όλες τις συνθήκες: τόσο στην πόλη όσο επίσης στον αυτοκινητόδρομο αλλά και σε οποιαδήποτε απαιτητική ορεινή διαδρομή, εξασφαλίζει κορυφαία αμεσότητα, ευελιξία αλλά και ασφάλεια. Ταυτόχρονα ο ισχυρός κινητήρας, που συνδυάζεται με το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.255 κιλών και το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, επιτρέπει μια μέση κατανάλωση αρκετά χαμηλή για τις επιδόσεις του μοντέλου, που κυμαίνεται από τα 6,5 – 8,5 λίτρα/100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες.

Μπορεί το MINI Cooper S να μην είναι πρακτικό στην καθημερινότητα, ειδικά στην τρίθυρη διαμόρφωσή του, ωστόσο είναι πανέμορφο, εκπληκτικό στην οδήγηση και με χαμηλό κόστος χρήσης. Οι περίπου 29.000 ευρώ της αυτόματης έκδοσης Cooper S δεν είναι διόλου πολλά χρήματα, αν κριθούν υπό το πρίσμα των επιδόσεων και της απόλαυσης πραγματικού σπορ αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει το μικρό γερμανικό μοντέλο με το Αγγλοσαξονικό dna. Αν ωστόσο χρειάζεστε όλη τη μαγεία με τα λιγότερα δυνατά χρήματα, υπάρχει και η εκδοχή με το χειροκίνητο κιβώτιο tvn 6 σχέσεων, που ξεκινά από τα 26.560 ευρώ.
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση