Εκδηλώσεις
Τα νέα ταλέντα πρωταγωνίστησαν την 2 η μέρα του 33rd Athens FashionWeek
Αφιερωμένη στη δημιουργικότητα και το ταλέντο των νέων σχεδιαστών ήταν η τρίτη μέρα του 33ου Athens Fashion Week. Έντεκα νέοι δημιουργοί παρουσίασαν τις πολλά υποσχόμενες συλλογές τους εντυπωσιάζοντας το κοινό και τη κριτική επιτροπή των New Designers Awards by “HUAWEI WATCH GT4 .”
Οι πρωτοεμφανιζόμενοι σχεδιαστές μόδας παρουσίασαν τις δημιουργίες τους στη κριτική επιτροπή, διεκδικώντας τα βραβεία Best New Designer, Best Trendsetter και Best Catwalk. Τρία βραβείαπου αντιστοιχούν σε πολύ σημαντικά έπαθλα για τη μετέπειτα εξέλιξη τους στον κλάδο της μόδας. Επίσης, αυτή τη σεζόν ανακοινώθηκε κι άλλο ένα βραβείο έκπληξη το Best Fashion Tech Wearable, εμπνευσμένο από τον χορηγό των New Designers Awards, την εταιρεία Huawei και το νέο της smartwatch HUAWEI WATCH GT4.
Τη διοργάνωση τίμησαν με τη παρουσία τους και τη συμμετοχή τους στην κριτική επιτροπή ο Λάκης Γαβαλάς με την πολυετή εμπειρία του στο χώρο της μόδας και ωςσυνιδιοκτήτης Temeno, η Fashion Editor των Αττικών Εκδόσεων (Madame Figaro, Harpers Bazaar) Κατερίνα Πιπέρη, η Fashion Editor του περιοδικού L’Officiel Italia η Giorgia Cantarini, η σχεδιάστρια μόδας, καθηγήτρια και ιδιοκτήτρια του Athens Fashion Club η Μαρία Βυτινίδου και o Sales Manager της Huawei, Γιώργος Ζάρκας. Παρουσιάστρια της τελετής απονομής βραβείων ήταν μια από τις ιέρειες της μόδας και της ομορφιάς, η Τζίνα Αλιμόνου ενώ επίσης, τον λόγο πήρε και η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Athens Fashion Week, Τόνια Φουσεκη η οποία μίλησε για την σπουδαιότητα του θεσμού και το πως στην πορεία της Εβδομάδας Μόδας αυτός έχει αναδείξει πολλούς ήδη καταξιωμένους σχεδιαστές μόδας.
Το HUAWEI WATCH GT4 είναι ο χορηγός των New Designers Awards. Το HUAWEI WATCH GT4, χτίζοντας στην 10ετή εμπειρία της Huawei στον τομέα των smartwatches, κάνει ένα τολμηρό “Fashion Forward” βήμα από τα κλασικά σχέδια της σειράς GT, εισάγοντας νέα σχεδιαστικά στοιχεία, διατηρώντας, όμως, τη σύγχρονη γεωμετρική αισθητική των προκατόχων του. Το νέο smartwatch της Huawei συνδυάζει το στυλ με τις τεχνολογικές καινοτομίες και λειτουργίες ευεξίας και φυσικής κατάστασης. Με το HUAWEI WATCH GT4, ο συνδυασμός της τεχνολογίας με την μόδα γίνεται αρμονικά και , δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να εξατομικεύουν το ταξίδι τους στην υγεία και τον αθλητισμό με βοηθό την τεχνολογία, χωρίς να «θυσιάζουν» το στυλ τους.
Επιπλέον, η ΔΕΠΑ και το FISIKON (το οικολογικό και οικονομικό καύσιμό στην κίνηση των οχημάτων) υποστηρίζουν τη νεανική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργικότητα και τη ενίσχυση της εξωστρέφεια, με την ανάδειξη παραδειγμάτων αριστείας. Στόχος είναι η ενίσχυση των νέων ανθρώπων αλλά και των creative industries.
Πριν την απονομή των βραβείων πραγματοποιήθηκε ένα special runway με looks από τους έντεκα διαγωνιζόμενους με μια δημιουργία από τον καθένα εμπνευσμένη από το smartwatch HUAWEI WATCH GT4, ενώ τα μοντέλα φορούσαν το Fashion Gadget της Huawei συνδυασμένο με την δημιουργία τους.
Νικητές των New Designers Awards by HUAWEI WATCH GT4 αναδείχθηκαν οι:
Best New Designer: Triamia κέρδισε τις εντυπώσεις με τη συλλογή “Recharge your spirit”αποσπώντας το σημαντικό βραβείο που εξασφάλισε το Athens Fashion Week και αντιστοιχεί σε συμμετοχή της νικήτριας σε Fashion Week του εξωτερικού χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση προσφέροντας της μια καταπληκτική εμπειρία για την μετέπειτα καριέρας της.
Η συλλογή A/W 2023-24 “Recharge Your Spirit” διαθέτει τα χαρακτηριστικά ασπρόμαυρα μοτίβα της μάρκας, ενώ η χρωματική παλέτα κυμαίνεται σε ζωηρές αποχρώσεις, δίνοντας μια νότα αισιοδοξίας στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε. Το βραβείο απένειμε η κ. Τόνια Φουσέκη, Πρόεδρος της Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας.
Best Trendsetter:Ο νέος σχεδιαστής μόδας Ιωάννης Κουλούρης με την συλλογή “What is femininity” fall/winter 2023 απέσπασε το βραβείο που αντιστοιχεί σε μονοετές εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σχεδιαστών Μόδας “Foundation Fashion Design & Production” το πιο πρωτοπόρο στην Ελληνική Εκπαίδευση, καθώς παρέχει συμμετοχή σε διεθνείς διαγωνισμούς με Χορηγίες των καλύτερων εργοστασίων παραγωγής υφασμάτων και δωρεάν συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις.
Η συλλογή “What is femininity fall/winter 2023” πρόκειται για μια εξερεύνηση της σχέσης μεταξύ των ρούχων και των στερεοτύπων αρρενωπότητας και θηλυκότητας. Αυτή η συλλογή εξετάζει την τρέχουσα στροφή προς τη γυναικεία ενδυνάμωση, η οποία οδηγεί σε μια αίσθηση ενηλικίωσης. Χρησιμοποιούνται αιχμηρές ραφές χεριών σε συνδυασμό με ρομαντικές πιέτες και βολάν για να προκληθεί ένα τολμηρό φεμινιστικό αίσθημα. Το βραβείο απένειμε o κος Γιώργος Ζάρκας, Sales Manager της Huawei.
Best Catwalk: Τοfashion brand Galactik Geisha με την συλλογή “Milky Way Oasis” απέσπασε το βραβείο που αντιστοιχεί σε μια συνέντευξη- παρουσίαση σε fashion μέσο των Αττικών Εκδόσεων. Η έμπνευση της σχεδιάστριας για την συγκεκριμένη συλλογή εμφανίστηκε σε ένα διαυγές όνειρο, όπου διάφορες εξωγήινες φυλές από το ηλιακό μας σύστημα και τους γύρω αστερισμούς διεξήγαγε μια επική μάχη ενάντια στην καταπιεστική Γαλαξιακή Ομοσπονδία. Βγαίνοντας νικητές, ενώθηκαν για να ξαναχτίσουν τα οικοσυστήματα τους, συνεισφέροντας το καθένα με τη μοναδική του τεχνογνωσία στη δημιουργία του Milky Way Oasis. Το βραβείο απένειμε η κα Ζωή Μπίρη από το Fisikon, τη ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ.
Επίπλέον, και οι τρεις νικητές κέρδισαν από ένα καταπληκτικό ρολόι HUAWEI WATCH GT4.
Best Fashion Tech Wearable: Η ανταπόκριση, ο ενθουσιασμός και η αγάπη που έχει δείξει ο κόσμος στο νέο αυτό fashion gadget είναι τεράστια και δικαίως το βραβείο αυτό το κέρδισε το smartwatch, HUAWEI WATCH GT4, για τον Fashion Forward συνδυασμό του στυλ και της τεχνολογίας!Το βραβείο το παρέλαβε ο κος Πέτρος Δρακόπουλος, Marketing Director της εταιρείας Huawei, ο οποίος ευχαρίστησε όλους του συμμετέχοντες για τις πρωτοποριακές δημιουργίες τους και την κ. Τόνια Φουσέκη, Πρόεδρο της Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας για την άψογη διοργάνωση, τονίζοντας με την σειρά του πως «Η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας και η Huawei έχει καταφέρει εκτός από λειτουργικότητα να προσφέρει και μοναδικότητα, συνδυάζοντας έτσι τεχνολογία και μόδα, με τον πιο αρμονικό τρόπο».
Στα New Designers Awards διαγωνίστηκαν και άλλοι 8 ταλαντούχοι νέοι σχεδιαστές (με σειρά εμφάνισης):
Μαρία Αδαμίδου: Παρουσίασε μια συλλογή εμπνευσμένη από τα γκράφιτι και τη hip -hop με σκοπό κάθε ρούχο να δώσει τη δυνατότητα σε κάθε άτομο που το φοράει να μπορεί να εκφράσει τη προσωπικότητα του.
Λαζαρία Μπεντζαρτζιάν: Παρουσίασε τη συλλογή “Armatenery”, που σημαίνει ρίζες και αποτελεί φόρο τιμής στο ανθεκτικό πνεύμα της αρμενικής κουλτούρας. Εμπνευσμένη από τη βαθιά ριζωμένη ιστορία και την τραγική γενοκτονία των Αρμενίων, τα σχέδιά αγκαλιάζουν υφές και χρώματα που λένε μια δυνατή ιστορία.
Envreta: Παρουσίασε τη συλλογή “ Enchanted Oasis” που είναι εμπνευσμένη από το μαγευτικό τοπίο και τα αρχιτεκτονικά θαύματα των αραβικών ερήμων. Η συλλογή αγκαλιάζει το αρμονικό συνδυασμό του πορτοκαλί, λευκού και τις αποχρώσεις της ανατολής.
Triskeleon : Στη συλλογή Triskélèon αποτυπώνεται το μαγικό μεσογειακό φως και ο ήχος του ανέμου ως ένας τόπος οικείος και καθησυχαστικός. Οι δημιουργίες αυτές αντλούν έμπνευση από τον εντατικό ρυθμό της σύγχρονης ζωής, όπου η τεχνολογία κυριαρχεί, αλλά παράλληλα εκφράζει μια αίσθηση απελευθέρωσης που μόνο το φυσικό περιβάλλον μπορεί να προσφέρει. Στη συλλογή χρησιμοποιήθηκαν αποκλειστικά βιώσιμα υφάσματα.
Στυλιάνα Κουλουντή: Παρουσίασε την συλλογή “the tomorrow’s today”. Πηγή έμπνευσης αποτελεί η διαφορετικότητα του σώματος και η αλλαγή που μπορεί να κάνει ο κάθε άνθρωπος στο σώμα του. Ο όγκος που έχουν τα ρούχα είναι εμπνευσμένος από της καμπύλες του σώματος . Το concept πήρε την κατεύθυνση του sci-fi δηλαδή πιο διαστημικό και πιο φουτουριστικό. Το λευκό χρώμα συμβολίζει την αγνότητα και την ελευθερία.
ΝΜ Nasia Marcou: Μια συλλογή εμπνευσμένη από τους ανθρώπους όλων των ηλικιών που προσπαθούν ακόμα να καταλάβουν ποιοι είναι. Σε όλη αυτή την συλλογή θα δείτε όλες τις κλειστές πόρτες του μυαλού σας που σας εμποδίζουν να αποδεχτείτε αυτό που είστε.
Συλλογές επίσης παρουσίασαν η νέα σχεδιάστρια Βέρα Σεφιλίδου και το fashion brand, Cicad.
Νωρίτερα την ίδια μέρα, oi σπουδαστές της σχολής RK FASHION SCHOOL παρουσίασαν τις μοναδικές δημιουργίες τους στην εβδομάδα μόδας της Αθήνας. Συγκεκριμένα το show άνοιξε με τους πρωτοετείς σπουδαστές του προγράμματος Σχεδίου Μόδας, Τεχνολογία και Κατασκευή που κλήθηκαν να δουλέψουν ομαδικά και υπεύθυνα σχεδιάζοντας και δημιουργώντας μια ανατρεπτική sustainable συλλογή σε συνεργασία με το PERSIL στοχεύοντας στο μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το θέμα της συλλογής είναι BACK to BLACK και έχει εμβληματικές ροκ επιρροές.
Χρησιμοποιώντας όλες τις δεξιότητες που αναπτύξανε κατά την διάρκεια των σπουδών τους οι τελειόφοιτοι του προγράμματος παρουσίασαν την πρώτη προσωπική τους capsule collection ως κομμάτι της διπλωματικής τους εργασίας. Η συλλογή αυτή αποτελεί τη γέφυρα από το εκπαιδευτικό περιβάλλον στο επαγγελματικό τους μέλλον.
Η εκδήλωση καλύφθηκε από τα τηλεοπτικά δίκτυα της χώρας μας αλλά και από μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού. Πιο συγκεκριμένα, από την Αμερική το δημοφιλές site, fashionweekonline.com που καλύπτει όλα τα Fashion Weeks ανά τον κόσμο, το L’Officiel Arabia, το Elle Serbia, από την Ιταλία το L’Officiel , το Pitty Magazine και το Office Magazine, το Sigma Cyprus κ.α.
Η COSMOTE TV έχει εξασφαλίσει την αποκλειστική τηλεοπτική προβολή της εβδομάδας μόδας και θα παρουσιάσει ένα μοναδικό τηλεοπτικό show με παρουσιάστρια την ταλαντούχα Άννα Πρέλεβιτς σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί!
Κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, οι παρευρισκόμενοι έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν τα εντυπωσιακά showrooms των εταιρειών: iPerfumes και να δοκιμάσουν αρώματα με ασύγκριτη ποιότητα και διάρκεια, Pavone Rossa και να ανακαλύψουν τα μοναδικά χειροποίητα ξύλινα γυαλιά ηλίου και οράσεως και το showroom του Brag Fashion με τις ιδιαίτερες χειροποίητες τσάντες.
Στο πλαίσιο των ενεργειών κοινωνικής συνεισφοράς αλλά και της βιωσιμότητας, αυτή τη σεζόν, η Εβδομάδα Μόδας της Αθήνας στηρίζει το σημαντικό έργο του παγκόσμιου μη κερδοσκοπικού, περιβαλλοντικού οργανισμούWWF όπου μέρος των εσόδων των εισιτήριων θα διατεθούν για αναδάσωση και δενδροφύτευση σε πληγείσες περιοχές της Ελλάδας.
Χορηγοί της 33ης Εβδομάδας Μόδας της Αθήνας είναι:
Η Colgate που φοράει το πιο λαμπερό της χαμόγελο και συμμετέχει ως Gold Sponsor στο Athens Fashion Week. Εκεί θα «γνωρίσετε» την οδοντόκρεμα Colgate Max White Ultra που χαρίζει λευκότερα δόντια σε μόλις 3 ημέρες χάρη στη μοναδική της και κλινικά αποδεδειγμένη τεχνολογία λεύκανσης.Κατά τη διάρκεια του event, οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν περισσότερα και να φωτογραφηθούν στο special booth, ενώ θα τους περιμένουν και διάφορα δώρα έκπληξη!
Fashion Design Project by Starbucks. Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισής τους στην Ελλάδα, μια χώρα με ισχυρή παράδοση στον καφέ, οι φίλοι του καφέ αγκάλιασαν τα Starbucks, επιλέγοντας τον χώρο των καταστημάτων όχι μόνο ως το χώρο στον οποίο απολαμβάνουν εξαιρετικής ποιότητας καφέ, αλλά και ως το δικό του στέκι. Αυτή τη σεζόν η αγαπημένη εταιρεία καφέ θα είναι χορηγός μετονομασίας του Fashion Design Project και καλεί όλους όσους αγαπούν την μόδα να σχεδιάσουν ένα ρούχο που να εκφράζει το στυλ και τη προσωπικότητα τους χρησιμοποιώντας τα 3 χρώματα των Starbucks (βαθύ κόκκινο, φούξια και πράσινο).
To SYOSS, μια από τις πιο αγαπημένες μάρκες περιποίησης, βαφών & styling μαλλιών θα είναι ο επίσημος χορηγός του Athens Fashion Week. Επιδεικνύοντας τη δέσμευσή του στην καινοτομία και την υψηλή ποιότητα, το SYOSS εγγυάται λάμψη και εντυπωσιακά looks, αναδεικνύοντας τις νέες τάσεις της μόδας για Όμορφα μαλλιά, Κάθε μέρα.
Με το δυναμικό tagline “Rethink Fashion”, το Persil, ως επίσημος χορηγός του Athens Fashion Week, επιδιώκει να υπογραμμίσει τη σημασία της βιώσιμης μόδας και την ανάγκη για μια πιο υπεύθυνη κατανάλωση. Ενώνοντας την τέχνη της μόδας με την περιβαλλοντική συνείδηση, η Persil στρέφεται προς το μέλλον, υιοθετώντας την φιλοσοφία μιας πιο βιώσιμης σκηνής μόδας.
H εταιρεία Demak up γιορτάζει τα 45 χρόνια της με την επετειακή συσκευασία DEMAK’ UP EXPERT οβάλ δίσκοι βαμβακιού η οποία κυκλοφορεί σε περιορισμένο αριθμό και κάνει την φροντίδα της επιδερμίδας δική σας γιορτή! Η ολοκληρωμένη σειρά ντεμακιγιάζ, δίσκοι βαμβακιού και υγρά μαντηλάκια, κατάλληλα για κάθε τύπο επιδερμίδας και κάθε περίσταση θα είναι στη διάθεση των επισκεπτών του Fashion Week.
Τα Hondos Center όπου μπορείτε να βρείτε τη μεγαλύτερη ποικιλία σε κορυφαία, επώνυμα beauty και fashion brand θα είναι χορηγός της διοργάνωσης και επιφυλάσσει στους επισκέπτες της πολλές εκπλήξεις.
Στην Εβδομάδα Μόδας θα γνωρίσουμε καλυτέρα την Version, την κορυφαία εταιρεία αντιγηραντικής περιποίησης δέρματος με παράδοση 30+ ετών στον χώρο των δερμοκαλλυντικών. Με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, ανταποκρίνεται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες κάθε τύπου επιδερμίδας, με στόχο την καθημερινή προστασία και φροντίδα του δέρματος.
Χορηγοί σίτισης της 33ης Εβδομάδας μόδας της Αθήνας είναι η αγαπημένη εταιρεία Starbucks και η εταιρεία my nutri που δημιουργήθηκε για να βάλει την υγιεινή διατροφή και την κίνηση στην καθημερινότητα του Έλληνα, με στόχο μία καλύτερη ζωή. Οι υπηρεσίες της my nutri είναι πρωτόγνωρες στην ελληνική πραγματικότητα και εγγυόνται ορατά αποτελέσματα που θα αλλάξουν τη ζωή κάθε ανθρώπου που θέλει να γίνει καλύτερος και να ζήσει καλύτερα.
Επίσημος Χορηγός φιλοξενίας της διοργάνωσης είναι το ξενοδοχείο Academias Hotel, AutographCollection, το πολυτελές πεντάστερο ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας ένα πρότυπο σύγχρονης αρχιτεκτονικής και interior design.
Επίσημοι συνεργάτες είναι η σχολή Freddy MakeUp Stage και ο Φρέντυ Καλομπράτσος που επιμελείται το μακιγιάζ των μοντέλων και η σχολή κομμωτικής Diamantopoulos που έχει αναλάβει το haistyling.
Για περισσότερες φωτογραφίες μπορείτε να πατήσετε ΕΔΩ
Εκδηλώσεις
Ημερίδα με τίτλο: « Τεχνητή Νοημοσύνη και Εκπαίδευση -Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.»
Τα Αρσάκεια Σχολεία Θεσσαλονίκης διοργανώνουν ημερίδα με τίτλο: «Τεχνητή
Νοημοσύνη και Εκπαίδευση – Επαναπροσδιορίζοντας την διδασκαλία και την μάθηση.», η
οποία θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις του Αρσάκειου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.
Η ημερίδα εστιάζει στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης ως εκπαιδευτικό εργαλείο που
σκοπό έχει να επαναπροσδιορίσει τις παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, ενισχύοντας
την ατομική συμμετοχή και εμπλοκή των μαθητών μέσω έρευνας και καταρρίπτοντας τη
κλασική προσέγγιση «λύσε», «απάντησε», «βρες», «υπολόγισε» κ.ά..
Η ημερίδα θα περιλαμβάνει 4 ενότητες τις οποίες θα παρουσιάσουν και θα αναλύσουν
εγκεκριμένοι ομιλητές του εκπαιδευτικού και τεχνολογικού χώρου. Πρόκειται για την
κυρία Ζωή Γαβριηλίδου, καθηγήτρια Θεωρητικής Γλωσσολογίας τού Τμήματος
Φιλολογίας τού Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, τον δρ Άρη Μαυρομμάτη,
μαθηματικός‒θεωρητικός Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων του Κέντρου Διά Βίου
Μάθησης του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, τον κύριο Γιάννη Αναστασόπουλο,
διευθυντής Microsoft στον τομέα τής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα και
την κυρία Έλενα Ζαγλαρίδου, υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την
Microsoft στην Ελλάδα, Κύπρο, Μάλτα και Αδριατική.
Οι παρευρισκόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να συζητήσουν με τους ομιλητές, να θέσουν
τα ερωτήματα τους και να δουν στην πράξη όλα όσα περιλαμβάνουν οι ομιλίες καθώς θα
πραγματοποιηθούν παρουσιάσεις με μικροδιδασκαλίες με τη χρήση Τεχνητής
Νοημοσύνης, από εκπαιδευτικούς του Αρσακείου Δημοτικού Θεσσαλονίκης.Κατά τη λήξη
της ημερίδας, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή εδώ:
https://forms.office.com/e/E7m1ZqLsdZ
Γαστρονομία
Masterclass: Οι θησαυροί της αγοράς Μοδιάνο: Ταξίδι στις γεύσεις της Ελλάδας
Κατά τη διάρκεια της γιορτινής περιόδου, η εμβληματική Αγορά Μοδιάνο, φιλοξένησε μία ακόμη ξεχωριστή περιήγηση γαστρονομίας με επίκεντρο τις αυθεντικές ελληνικές γεύσεις και τα τοπικά προϊόντα που μπορεί να βρει ο επισκέπτης στα καταστήματά της. Η δραστηριότητα, σχεδιασμένη αποκλειστικά για τον Σύνδεσμο Ξεναγών Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος, στόχευσε στο να αναδείξει την Αγορά ως έναν ξεχωριστό τουριστικό προορισμό, που αποτελεί πυλώνα της τοπικής γαστρονομικής παράδοσης, μέσα από μια περιήγηση στα αυθεντικά προϊόντα και τους ανθρώπους που τα δημιουργούν.
Η εκδήλωση ξεκίνησε στον εξώστη της Αγοράς, όπου όλοι οι συμμετέχοντες συγκεντρώθηκαν για μια πρώτη γνωριμία. Εκεί, είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα ζεστό ρόφημα δίκταμου από το κατάστημα «Modiano’s Bahar», ενώ η ομάδα των Chef Stories ξεκίνησε παράλληλα την εισήγηση της, με σκοπό την ενημέρωση για την γενική φιλοσοφίας της Αγοράς και την σημασία της ανάδειξης τοπικών προϊόντων.
Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και ξεκίνησαν την περιήγησή τους στα καταστήματα της Αγοράς, με κάθε στάση να αποτελεί έναν μικρό σταθμό γευστικής ανακάλυψης.
Τα καταστήματα που επισκεφθήκαμε μας πρόσφεραν ξεχωριστές μπουκιές από όλη την Ελλάδα, ενώ ταυτόχρονα μοιράστηκαν μαζί μας πληροφορίες σχετικά με την επαγγελματική τους διαδρομή και τον τρόπο παραγωγής και διάθεσης των αγαθών τους.
Τα βήματα μας, καθοδήγησαν η Νανά Ζυγούρα, σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης, εκπαιδεύτρια και συνεργάτιδα της εταιρίας Chef Stories και η Σύλβια Κουμεντάκη Director / Gastronomy Events’ Specialist & Consultant της εταιρίας Chef Stories.
Ξεκινώντας από το κατάστημα «Το Πιροσκί», δοκιμάσαμε τα βραβευμένα πιροσκί με γέμιση μπουγιουρντί, ανακαλύπτοντας την πλούσια παράδοση της Ποντιακής κουζίνας. Στον «Αγροτικό Συνεταιρισμό Μεσοτόπου Λέσβου» γνωρίσαμε το αυθεντικό λαδοτύρι ΠΟΠ Μυτιλήνης, μαθαίνοντας για τη διαδικασία παραγωγής του. Στο «Τυροκομείο Αρβανίτη», γευτήκαμε μια ποικιλία τυριών, όπως φέτα ΠΟΠ, μανούρι ΠΟΠ, κυανό μπλε τυρί και γραβιέρα, συνοδευόμενα από χρήσιμες πληροφορίες για την παραγωγή τους. Με σκοπό το ταίριασμα με τα τυροκομικά, ακολούθησε το μέλι, με γευσιγνωσία τεσσάρων διαφορετικών μελιών που εμπορεύεται η εταιρία “Wise Greece”, όπου ακούσαμε προσεκτικά τη διαδικασία μελισσοκομίας αλλά και τα χαρακτηριστικά της κάθε ποικιλίας. Σειρά είχε το κατάστημα «Chrisopigi Deli» με γευσιγνωσία ελαιόλαδου και σημαντικές πληροφορίες για τα Κρητικά προϊόντα. Μία μοναδική γευσιγνωσία ελαιόλαδου, αλλά και ελιάς, είχαμε την ευκαιρία να μας παρουσιάσει το κατάστημα «Olicatessen» ολοκληρώνοντας τις γνώσεις μας για τις ξεχωριστές ποικιλίες και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους.
Η περιήγηση συνεχίστηκε στο «Modiano’s Bahar”, όπου οι συμμετέχοντες έπαιξαν ένα διαδραστικό παιχνίδι όσφρησης, με μπαχαρικά ξυπνώντας τις αισθήσεις και τη φαντασία τους. Το Masterclass συνεχίστηκε στο νέο κατάστημα, την “Ψαραγορά Μοδιάνο”, όπου δοκιμάσαμε τηγανισμένο γαύρο, μια αυθεντική θαλασσινή λιχουδιά της ελληνικής κουζίνας.
Στη συνέχεια, απολαύσαμε ιταλικές γεύσεις στο επίσης νέο κατάστημα, «Panini Artistici», με αφράτη φοκάτσια και πανίνι με porchetta, provola, μοσχαρίσια κεφτεδάκια με σάλτσα san marzano. Ολοκληρώσαμε τις αλμυρές γεύσεις με το εμβληματικό «Μπιφτέκι του κυρ Γιώργου» με την χειροποίητη sauce από πιπεριά φλωρίνης, από το κατάστημα «Meating Place Διδασκάλου».
Το γλυκό φινάλε της ημέρας περιλάμβανε χαλβά σε μοναδικούς συνδυασμούς από το «Wild Souls», γλυκά πουράκια με βούτυρο αμυγδάλου, ταχίνι και καταΐφι από το «Ηλιοτρόπιο» και φυσικά παραδοσιακές καριόκες Ξάνθης από το κατάστημα «Θωμάς Καριόκα».
Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχε η εταιρία Chef Stories E.E. Συμβουλευτικές Υπηρεσίες – Διοργάνωση Εκδηλώσεων.
Εκδηλώσεις
Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού και Προϊόντων Μέλισσας
Με μεγάλη επιτυχία και πάνω από 14 χιλιάδες επισκέπτες ολοκληρώθηκε το 15ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας και το Συνέδριο «Μελισσοκομία υπό την Πίεση της Κλιματικής Αλλαγής», υπό την αιγίδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και της Περιφέρειας Αττικής.
Το Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας αποτελεί τη μεγαλύτερη εκδήλωση του κλάδου που γίνεται στην Ελλάδα και το κορυφαίο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Στις τρεις μέρες το Φεστιβάλ αποτέλεσε τον τόπο συνάντησης των ανθρώπων της μελισσοκομίας και ένα άριστο μέσο για την προβολή του ελληνικού μελιού, τόσο στους χώρους εστίασης και εμπορίας , όσο και για το καταναλωτικό κοινό, το οποίο κατέκλυσε τον εκθεσιακό χώρο του Περιστερίου και είχε την ευκαιρία να απολαύσει και να προμηθευτεί εξαιρετικές και σπάνιες ποικιλίες μελιών από τους ίδιους τους Έλληνες παραγωγούς.
Οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ ξεκίνησαν την Παρασκευή με την τελετή έναρξης παρουσία του εκπροσώπου της Κυβέρνησης Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Διονυσίου Σταμενίτη, ο οποίος ανέπτυξε τις πολιτικές της κυβέρνησης και τη στρατηγική για την προώθηση και την προστασία της ελληνικής μελισσοκομίας, αφού άκουσε τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων Φορέων και Περιφερειών:
- Κωστή Λεονταράκη , Προέδρου Ομοσπονδίας Μελισσοκομικών Συλλόγων Ελλάδος
- Γεωργίου Πίττα, Προέδρου Συνδέσμου Ελλήνων Τυποποιητών, Συσκευαστών και Εξαγωγέων μελιού
- Φιλήμων Ζανετίδη, Αντιπεριφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου
- Τσέτσιλα Δημητρίου, Αντιπεριφερειάρχη Περιφέρειας Θεσσαλίας
- Σπύρου Ζαχαρία, Αντιπεριφερειάρχη Πελοποννήσου
- Κωνσταντίνου Τσιριγώτη, Αντιπεριφερειάρχη Ιονίων Νήσων
- Φιλιππή Αντώνη, Δ.Σ. ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μανώλη Χνάρη, εκπρόσωπο του ΠΑΣΟΚ, Βουλευτή Ρεθύμνης
- Δήμητρας Αγγελάκη, Αντιπεριφερειάρχη Αττικής.
Ο Υφυπουργός κ. Σταμενίτης απένειμε την πλακέτα στην τιμώμενη Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δια του Προέδρου της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Ιονίων Νήσων κ. Νεκτάριου Αραβαντινού – Σιμωνέτου.
Στα πλαίσια του Φεστιβάλ βραβεύτηκε η Πρωταθλήτρια Ελλάδος ομάδα Cheerleading του Αθλητικού Γυμναστικού Ομίλου Περιστερίου, η οποία εκπροσώπησε την Ελλάδα και κατέκτησε το Χάλκινο μετάλλιο στους Πανευρωπαϊκούς Αγώνες στο Όσλο της Νορβηγίας.
Τον συντονισμό και την παρουσίαση της τελετής έναρξης είχαν η κ. Ελένη Λαζάρου, Δημοσιογράφος και ο Κ. Γιώργος Στάθης, Εκπρόσωπος Τύπου του Ε.Ο.Σ.Σ. .
Οι τρεις ημέρες του Φεστιβάλ κατά γενική ομολογία των χιλιάδων επισκεπτών αποτέλεσαν την αποθέωση του ελληνικού μελιού και των παραγωγών – εκθετών, τόσο για την ποιότητα , τις τιμές και την ποικιλία του εκπληκτικού ελληνικού χρυσού που είναι το μέλι.
Στο πλαίσιο του 15ου Φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε η «Έκθεση Μελισσοκομικών Προϊόντων και Εξοπλισμού», όπου οι μελισσοκόμοι και οι επαγγελματίες είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για όλες τις νέες εξελίξεις και τις νέες τεχνολογίες του κλάδου.
Επίσης σε συνεργασία με το Εργαστήρι Μελισσοκομίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το Σάββατο απονεμήθηκαν τα βραβεία του 4ου Διαγωνισμού Ελληνικού Μελιού Ανώτερης Ποιότητας – High Quality Honey Contest.
Οι διοργανωτές, οι μελισσοκόμοι και οι καταναλωτές ανανέωσαν το ραντεβού τους για το 16ο Φεστιβάλ Ελληνικού Μελιού & Προϊόντων Μέλισσας τον Δεκέμβριο.
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη