Connect with us

Lifestyle

Peugeot 208 : Μία κομψή επιλογή.

Το Peugeot 208 κατάφερε να κλέψει τις εντυπώσεις τόσο του κοινού, όσο και των ειδικών, που το ανέδειξαν «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» για το 2020 σε Ευρώπη και Ελλάδα.

Το νέο Peugeot 208 δεν είναι ένα συνηθισμένο αυτοκίνητο. Έχει σαρώσει τις διακρίσεις και έχει κορυφαίες πωλήσεις, αποτελώντας μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες όλων των εποχών στην κατηγορία B, δηλαδή αυτή των συμπαγών αυτοκινήτων πόλης

Η Peugeot έχει μια μακρά παράδοση πολύ επιτυχημένων μοντέλων σε αυτή την κατηγορία, καθώς τα 205, 106 και 206 είχαν δημιουργήσει τους δικούς τους θρύλους στην κατηγορία και είχαν αγαπηθεί από εκατομμύρια οδηγούς σε όλο τον κόσμο. Το νέο 208 συνεχίζει αλλά και επαναπροσδιορίζει αυτή την επιτυχία, καθώς από την παρουσίασή του κατάφερε να ξεχωρίσει και να δημιουργήσει ένα νέο, εντελώς προσωπικό κεφάλαιο στο μύθο.
Το νέο Peugeot 208 διαθέτει μια πολύ δυναμική, νεανική και έντονη προσωπικότητα. Το χαμηλό αµάξωµα µε το μακρύ καπό και τις ακμές που το διατρέχουν, συνθέτουν µια σπορ και κοµψή σιλουέτα που εντυπωσιάζει. Τα έντονα και ιδιαίτερα χρώματα, τα μαύρα τελειώματα στα φτερά και στα πλαίσια των πλευρικών τζαμιών καθώς και οι μεγάλες διαμέτρου ζάντες, αποτελούν τις προσεγμένες λεπτομέρειες που τονίζουν την εμπνευσμένη αισθητική ταυτότητα του νέου 208. Το σύνολο είναι πραγματικά σαγηνευτικό και έλκει το βλέμμα σε κάθε πέρασμά του.


Το τελευταίας γενιάς i-Cockpit 3D είναι πραγµατικά εντυπωσιακό. Δίνοντας τη δυνατότητα πλήρους διαμόρφωσης, ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων µε την ολογραφική οθόνη βρίσκεται ακριβώς στο ύψος των µατιών του οδηγού, εξασφαλίζοντας άµεση ενηµέρωση χωρίς να αποσπάται η προσοχή από το δρόµο. Οι πληροφορίες για τη λειτουργία του αυτοκινήτου και για την οδήγηση απεικονίζονται σε 2 επίπεδα, ανάλογα µε τη σηµαντικότητα ή το είδος τους.


Με τέσσερις συνεχόμενους τίτλους στην κατηγορία τους ως κινητήρες της χρονιάς, τα σύνολα βενζίνης PureTech, που συμπληρώνονται από τα diesel BlueHDi, αποτελούν δομικά στοιχεία της  προσωπικότητας του νέου Peugeot 208. Ακόµα πιο οικονοµικοί, χάρη στη µείωση των τριβών τους, οι συγκεκριµένοι κινητήρες διαθέτουν σύστηµα Stop & Start και είναι δυνατόν, ανάλογα µε την έκδοση, να συνδυάζονται µε το προηγµένο και µοναδικό στην κατηγορία αυτόµατο κιβώτιο οκτώ σχέσεων EAT8, µε χειριστήρια (paddles) στο τιµόνι και ηλεκτρικό έλεγχο των αλλαγών. Με ισχύ από 75 έως και 130 ίππους, εξασφαλίζουν χαµηλή κατανάλωση και δυναµικές επιδόσεις, χάρη και στο πολύ χαµηλό βάρος του αµαξώµατος.

Το νέο σύστηµα πολυµέσων του Peugeot 208 διαθέτει ως κέντρο ελέγχου µια κεντρικά τοποθετηµένη οθόνη αφής µε διαγώνιο έως και 10 ” και σύστηµα πλοήγησης 3D. Η λειτουργία Mirror Screen επιτρέπει τη χρήση της οθόνης αφής για πρόσβαση στις εφαρµογές από συµβατό Smartphone και προσφέρει συνδεσιµότητα Apple CarPlay, και Android Auto.


Το νέο 208 διαθέτει το νέο πλαίσιο CMP, που εξασφαλίζει ελευθερία επιλογής κινητήρα (βενζίνης, diesel, ή 100% ηλεκτρικό). Τα βελτιωµένα χαρακτηριστικά οδικής συµπεριφοράς, η ηχοµόνωση, το φιλτράρισµα των εξωτερικών θορύβων, καθώς και το περιορισµένο βάρος, συµβάλλουν στο δραστικό περιορισµό των εκποµπών του CO2, προσφέροντας ταυτόχρονα και µοναδική εµπειρία οδήγησης.

Είτε µε συµβατικά µηχανικά µέρη είτε ως ηλεκτρικό µπαταρίας, το νέο Peugeot 208 προσφέρει κορυφαία άνεση και ευελιξία στην πόλη, απόλυτη σταθερότητα στον αυτοκινητόδροµο και κορυφαία αίσθηση σε δρόµους µε στροφές.

Από τα άνετα, βαθιά και ρυθµιζόµενα µπροστινά καθίσµατα έως τους πρωτότυπους piano keys διακόπτες στο κέντρο του ταµπλό, τα πάντα στο εσωτερικό του νέου Peugeot 208 αναδύουν προσοχή στη λεπτοµέρεια. Η εργονοµία είναι εξαιρετική, τα υλικά υψηλής ποιότητας και οι υφασµάτινες ή δερµάτινες επενδύσεις ιδιαίτερα κοµψές και στιλάτες.

Το νέο Peugeot 208 φέρνει το µέλλον στην κατηγορία B, προσφέροντας σε κάθε οδηγό απόλυτη ελευθερία επιλογής ανάμεσα σε βραβευμένους και τεχνολογικά προηγμένους κινητήρες βενζίνης, diesel αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό. Στην ηλεκτρική του έκδοση e-208 o κινητήρας µε ισχύ 136 ίππων και ροπή 260 Nm προσφέρει συναρπαστικές επιδόσεις, ενώ το χαµηλό κέντρο βάρους χάρη στην τοποθέτηση των µπαταριών στο πάτωµα του πλαισίου εγγυάται εντυπωσιακή οδική συµπεριφορά.

Συνολικά το Peugeot 208 είναι ένα εξαιρετικά χαρισματικό αυτοκίνητο, σε όποια έκδοση κινητήρα ή εξοπλισμού και αν το επιλέξει κανείς. Άνετο, δυναμικό, οικονομικό και ασφαλές, προσθέτει στα πρακτικά του πλεονεκτήματα και την αισθητική αρτιότητα, δημιουργώντας στον οδηγό του ένα αίσθημα απόλυτης ικανοποίησης. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024

MAZDA 3 SKYACTIVE

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.

Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως  έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25  ιντσών οθόνη του infotainment.

Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες  σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.

Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.

Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.

Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.

Μελίνα – Ναταλία κ

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Lifestyle

Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.

Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!

Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:

Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία

ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα

ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας

ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο

Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ. 

Δείτε το βίντεο της δράσης εδώ

Continue Reading

Μόδα

Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.

Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.

Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.

Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.

Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.

Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.

Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις.  O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.

Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.

O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.

O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.

Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.


Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος

Instagram: Siachou Christiana

Facebook:  Christiana Siachou

Continue Reading

Trending