Lifestyle
Skoda Kamiq, κομψό και άνετο.

Είναι η πρώτη φορά που η Skoda φέρνει στην αγορά ένα μικρό SUV, συμπληρώνοντας τη γκάμα της προς τα κάτω μετά το μικρομεσαίο Karoq και το μεσαίο Kodiaq. Το Kamiq αντλεί φυσικά τεχνογνωσία από τα αντίστοιχα μοντέλα της SEAT (Arona) και της VW (T-Cross) έχοντας το ίδιο πάτωμα και κινητήρες, όμως η συνολική υλοποίησή του από τη σχεδίαση, το εσωτερικό, μέχρι και τις τεχνολογίες που φέρει, αντλούνται από την Skoda.
Αισθητικά το Kamiq χωρίς να προκαλεί, είναι ένα από τα καλαίσθητα Skoda των τελευταίων ετών. Διαθέτει ένα 5θυρο αμάξωμα με καθαρές γραμμές, που ακολουθεί την πρόσφατη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, όμως στο εμπρόσθιο τμήμα του εφαρμόζει τα χαρακτηριστικά διπλά φωτιστικά σώματα πάνω η λεπτή λωρίδα των LED ημέρας, κάτω τα κύρια LED φώτα που πλαισιώνουν τη χρωμιωμένη μάσκα και του δίνουν μια μοναδικότητα στη γκάμα έναντι των ιδίας λογικής φώτων των Karoq και Kodiaq που ακολουθούν όμως μια ανάποδη πρακτική (π.χ. πάνω είναι τα κύρια φώτα). Όμορφη μάλιστα σχεδιαστική λεπτομέρεια αποτελεί το γραφικό με τις λεπτές κάθετες και πλάγιες λωρίδες μέσα στο γυαλί των λεπτών φώτων ημέρας του μικρότερου SUV της Skoda. Από εκεί και πέρα τώρα, πάντα στο αισθητικό κομμάτι θα ξεχωρίσουμε τις αρκετές σε εμβαδόν επιφάνειες πλαϊνών τζαμιών που τονίζουν την ευχρηστία του οχήματος, τα πλαστικά σε γκρι χρώμα ελέω προστατευτικών «ποδιών» στους προφυλακτήρες, αλλά και τα όμορφα πίσω LED φώτα με τα φλας που ανάβουν προοδευτικά.
Στο εσωτερικό η Skoda κάνει δυνατή κίνηση στην κατηγορία και εφοδιάζει το Kamiq με πολλά μαλακά και αφρώδη υλικά πάνω στο ταμπλό, που του χαρίζουν μια διαφορετική αίσθηση από μοντέλα ανώτερων κατηγοριών. Τα υλικά αυτά πλαισιώνονται από σκληρά στην αφή πλαστικά τα οποία διαθέτουν πολύ καλό φινίρισμα και συναρμογή, συμβάλλοντας έτσι στη γενικότερη ποιοτική εικόνα του εσωτερικού. Αισθητικά οι γραμμές είναι λιτές και έχουν ως στόχο να προτάξουν τη χρηστικότητα του αυτοκινήτου. Από την άλλη, δεν λείπουν κάποια εντυπωσιακά hi-tech στοιχεία όπως ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, ενώ υπάρχει και κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, δυστυχώς χωρίς Navi (προσφέρεται πλήρη σύνδεση με smartphones βέβαια και υποστηρίζονται πλήρως το Apple CarPlay και το Android Auto). Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πλήρως ρυθμίσεων κάθισμα και τιμόνι – με το τελευταίο να είναι επίπεδο στο κάτω τμήμα του, δίν
οντας μια σπορτίφ νότα.
Η Skoda έχει εφοδιάσει το Kamiq με αρκετές θήκες για την αποθήκευση μικρότερων ή μεγαλύτερων αντικειμένων, ενώ δεν λείπουν και κάποιες έξυπνες λύσεις όπως η θήκη για ομπρέλα στην επένδυση της πόρτας του οδηγού ή η ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ καυσίμου. Πολύ καλά τα καταφέρνει το Kamiq στους διαθέσιμους χώρους για τους επιβάτες του, αφού 4 ενήλικες θα μεταφερθούν με χαρακτηριστική άνεση στο εσωτερικό, με τους 2 των πίσω καθισμάτων να έχουν μάλιστα άφθονο χώρο για τα γόνατα και τα κεφάλια τους. Ένας μεσαίος καθήμενος θα δυσκολευτεί να μεταφερθεί κυρίως λόγω του υψηλού τούνελ της μετάδοσης, αλλά και του διαθέσιμου πλάτους. Πολύ πρακτικό είναι και το πορτ-μπαγκάζ, με τα 400 διαθέσιμα λίτρα να μπορούν να μεταφέρουν αρκετά πράγματα. Με την πτώση μάλιστα των πλατών των πίσω καθισμάτων, το νούμερο αυτό μπορεί να αυξηθεί στα 1.395 λίτρα.
Το μοτέρ που εφοδιάζει το Kamiq της δοκιμής μας είναι ο γνωστός 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας βενζίνης του VW Group, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους ισχύος. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός κινεί με χαρακτηριστική άνεση το Kamiq, εκμεταλλευόμενος την 3κύλινδρη υπόστασή του για να παρέχει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά. Παράλληλα, σε συνδυασμό με το πολύ καλό σε κλιμάκωση 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων συμβάλει και στην παροχή σβέλτων επιδόσεων (π.χ. 0-100 km/h σε κάτω από 10.0 sec). Η αίσθηση του επιλογέα κρίνεται συνολικά καλή, αν και στις γρήγορες αλλαγές έχει μια μικρή ασάφεια στο κούμπωμα. Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, αυτή βρίσκεται σε λογικά επίπεδα για τα δεδομένα του κινητήρα, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας και κινούμενοι σε πόλη και εθνική, καταγράψαμε ένα νούμερο 8.1l/100 km.
Το Kamiq στο δρόμο τα καταφέρνει πολύ καλά. Η ανάρτησή του σε συνδυασμό με το γνωστό και εγνωσμένης αξίας πάτωμα MQB A0 πάνω στο οποίο χτίζεται, φροντίζουν ώστε να του προσφέρουν μια συμπεριφορά που επιτυχημένα ισορροπεί ανάμεσα στην άνεση και το δυναμισμό. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι στην καθημερινή οδήγηση το Kamiq αποδεικνύεται εύχρηστο, με ανάρτηση η οποία διαχειρίζεται αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες του, αλλά και με προσεγμένη εσωτερική ηχομόνωση. Σε πιο υψηλές ταχύτητες, το γενικότερο set-up του Kamiq φροντίζει ώστε να προσφέρεται σταθερότητα και παράλληλα, να ενισχύεται το γενικότερο αίσθημα ασφάλειας που λαμβάνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι. Στις στροφές, ο συνδυασμός ανάρτησης-πλαισίου δείχνουν τα προτερήματά τους, προσφέροντας στο αυτοκίνητο υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, κατευθυντικότητα που χαρακτηρίζει περισσότερο ένα καλο-ρυθμισμένο χάτσμπακ και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού.
Συμπέρασμα
Ερχόμενο σε μια από τις πιο δυνατές κατηγορίες του σήμερα, το Skoda Kamiq καταφέρνει να παίρνει εντυπώσεις και να γίνετε ως μια από τις καλή επιλογή μικρών SUV της αγοράς. Είναι ποιοτικό, ευρύχωρο και πρακτικό, καλαίσθητο και με καλά οδικά χαρακτηριστικά. Ο κινητήρας των 116 ίππων αποτελεί μια πολύ καλή επιλογή για όποιον θέλει να ενισχύσει τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, αν και η τιμή του Kamiq 1.0 TSI με τα 95 άλογα μας κάνει να καλοβλέπουμε και αυτή την έκδοση.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση