Αυτοκίνητο
SUZUKI JIMNY 1.5cc VVTI
Το Suzuki Jimny είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλo, καθώς δεν υπάρχει κάποια άλλη πρόταση στην αγορά εστιασμένη στην εκτός δρόμου οδήγηση σε τόσο μικρές διαστάσεις, ενώ είναι μοναδικό διότι κάθεται πάνω σε πλαίσιο τύπου σκάλας.
Το νέο Jimny συνεχίζει στο δρόμο που χάραξε ο προκάτοχός του όντας μαζεμένο και με δυνατότητες εκτός δρόμου που
μοιάζουν, αλλά κ είναι ανεξάντλητες. Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος φτάνει τα 3.645 χλστ. το πλάτος τα 1.645 χλστ. και το ύψος τα 1.720 χλστ. με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.250 χλστ. ενώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 210 χλστ.
Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο το μήκος είναι μειωμένο κατά 50 χλστ. όμως το μεταξόνιο έχει παραμείνει ακριβώς ίδιο μη μειώνοντας τους χώρους για τους επιβάτες. Αντίθετα όσοι καθίσουν στο πίσω κάθισμα θα έχουν περισσότερο αέρα για τα γόνατά τους. Επιπλέον, οι τροχοί τώρα βρίσκονται πιο κοντά στα άκρα του αμαξώματος κάτι που βοηθάει τα μάλα στην εκτός δρόμου κίνηση.
Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 45 χλστ. το οποίο μεταφράζεται σε περισσότερο διαθέσιμο χώρο στο εσωτερικό, σημείο στο οποίο η προηγούμενη γενιά έπασχε αφού δεν ήταν σπάνιο οι ώμοι οδηγού-συνοδηγού να ακουμπάνε. Τέλος, η αύξηση του συνολικού ύψους κατά 15 χλστ. αξιοποιήθηκε πλήρως από την εταιρεία ώστε το κατώτερο μέρος του αυτοκινήτου να βρίσκεται πιο μακριά από το έδαφος βελτιώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τις off-road ικανότητες. Βέβαια δεν σημαίνει ότι οι χώροι δεν είναι περιορισμένοι. Απλώς είναι λίγο καλύτεροι από την προηγούμενη έκδοση.
Στο εσωτερικό οι γραμμές που υπάρχουν είναι σύγχρονες ενώ στο πεδίο των τεχνολογιών συναντάμε στοιχεία όπως αυτόματο φρενάρισμα, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα Hill Hold για υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) αλλά και πλήρες infotainment με πλοήγηση GPS το οποίο, μάλιστα, εμφανίζει και πληθώρα μη ασφάλτινων δρόμων. Άλλωστε, ο προσανατολισμός του αυτοκινήτου το επιβάλλει.
Στην άσφαλτο το Jimny θα κινηθεί ικανοποιητικά και σίγουρα πολύ καλύτερα σε σχέση με την πρώτη του γενιά αφού πλέον η άνεση είναι βελτιωμένη ενώ και ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα. Σε αυτό ρόλο παίζει και ο βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων που αποδίδει 102 ίππους και 130 Nm ροπής, που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Φυσικά τα νούμερα δεν προδιαθέτουν για επιδόσεις όμως το Jimny δεν το αγοράζεις έχοντας αυτό κατά νου. Άλλωστε και η ίδια η Suzuki ανακοινώνει μόνο την τελική του ταχύτητα που φτάνει τα 145 χλμ./ώρα και όχι το 0-100 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση η τιμή που είδαμε ήταν στα 8.1 λίτρα/100 χλμ.
Παρά το γεγονός ότι το φυσικό του περιβάλλον δεν είναι η άσφαλτος, αν ξεπεράσεις το γεγονός ότι η μαλακή του ανάρτηση οδηγεί σε μεγαλύτερη τάση πλεύσης από τα περισσότερα μοντέλα που κυκλοφορούν, ότι το τιμόνι του χρειάζεται κάτι παραπάνω από 4 στροφές από άκρη σε άκρη και ότι ο χώρος αποσκευών είναι μόλις 85 λίτρα (με τα καθίσματα αναδιπλωμένα φτάνει τα 830), το Jimny μπορεί να κινηθεί με άνεση και εκεί αφού το μικρό του
μέγεθος εγγυάται ότι μπορεί να παρκάρει παντού. Εδώ να τονίσω ότι για να εκμεταλευτείς τα πάντα θα ήθελε μία κάμερα οπισθοπορείας.
Βέβαια, για να το καταλάβεις κ να το ευχαριστηθείς θα πρέπει να αποχωριστείς την άσφαλτο και να πατήσεις χώμα, λάσπη, πέτρες ή οτιδήποτε άλλο συναντήσεις στο διάβα σου. Το Κάναμε κ εμείς δυο φορές. Μία στις ειδικές του 24ωρου του Ιχνηλάτη στην Αυλώνα κ άλλη μία σε όλο τον Υμηττό. Εκεί το μικρό ιαπωνικό θηρίο-τζιπάκι, θα σου χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο αφού θα πηγαίνεις με άνεση σε μέρη που λίγα μοντέλα μπορούν να σε πάνε. Βασικός σου σύμμαχος εκτός από στοιχεία όπως η απόσταση από το έδαφος που αναφέραμε προηγουμένως η τετρακίνηση και το χαμηλό βάρος των 1.090 κιλών.
Υπό κανονικές συνθήκες το Jimny είναι πισωκίνητο και η αλήθεια είναι ότι σε ελαφρύ off-road δε θα χρειαστείς κάτι περισσότερο. Όταν τα πράγματα αρχίσουν να γίνονται πιο δύσκολα τότε καταφεύγεις στο σύστημα τετρακίνησης μέσω του δεύτερου επιλογέα (ο τελευταίος θεματοφύλακας στο θέμα αυτό) ενώ αν οι καταστάσεις το απαιτήσουν τότε υπάρχει και η επιλογή του υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων (το λεγόμενο “αργό” ή “κοντό”) που θα σε βγάλει Π’ΑΝΤΑ ασπροπρόσωπο.
Στο διαταύτα τώρα το Jimny είναι ιδανική πρόταση για να εξερευνήσεις κ να πάς σε κάθε απάτητο βουνό, αλλά και απόμερη παραλία ενώ με κάποιους συμβιβασμούς μπορεί να αποτελεί και καθημερινό μέσο μετακίνησης στην πόλη.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Opel Corsa
Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.
Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.
Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.
Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .
Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection.
Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.
Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.
Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων.
Μελίνα
Ναταλία
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα
Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;
Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.
Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).
Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.
Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.
Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,
καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.
Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.
Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.
Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.
Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη