Connect with us

Αυτοκίνητο

SUZUKI VITARA 1.4 GL+ HYBRID 48V 4WD:  SUV όπως κανένα άλλο

Ήπια υβριδικό, τετρακίνητο και κατηγορίας B… Το ανανεωμένο Suzuki Vitara αποτελεί ένα «εξωτικό» είδος, που δεν έχει ανταγωνισμό. .

Με την έκδοση του Vitara της δοκιμής, η οποία διαθέτει το σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP της Suzuki, η ιαπωνική εταιρεία προσφέρει μια πληρέστατη λύση αυτοκινήτου παντός εδάφους, σε κόστος που ξεκινά από τα 22.170 ευρώ. Ταυτόχρονα, την ίδια στιγμή που το σύνολο σχεδόν των υπόλοιπων κατασκευαστών προσφέρουν τις τετρακίνητες εκδόσεις τους σε μια συνήθως έκδοση εξοπλισμού ή κιβωτίου μετάδοσης, η Suzuki προσφέρει συνολικά έξι: με ή χωρίς αυτόματο κιβώτιο και σε τρία διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού.

Εμπορικά λοιπόν το ανανεωμένο Vitara διαθέτει στην τετρακίνητη εκδοχή του ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Μένει λοιπόν να δούμε αν και σε επίπεδο απόδοσης ισχύει κάτι αντίστοιχο.

Πέραν των μικρών αισθητικών διαφορών της ανανεωμένης έκδοσης και των προσθηκών στον εξοπλισμό -με κυριότερες τα φώτα LED, τον έγχρωμο ψηφιακό πίνακα στα όργανα, τον αυτόματο κλιματισμό και το adaptive cruise control – το Vitara παραμένει η γνωστή ποσότητα που γνωρίζουμε από το 2015.

Με μήκος 4,175 μέτρα βρίσκεται στην καρδιά της κατηγορίας B από άποψη διαστάσεων, ενώ χάρη στην κυβισμένη φόρμα του προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τέσσερις ενήλικες και όγκο αποσκευών της τάξης των 375 λίτρων. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες εξασφαλίζουν πολύ καλή ορατότητα, αν και το αυτοκίνητο της δοκιμής, εξοπλισμένο με κάμερα οπισθοπορείας, ήταν ούτως ή άλλως παιχνίδι στη στάθμευση.

Ιδιαίτερα θετικό για ένα σύνολο τομέων απόδοσης του Suzuki Vitara αποτελεί το γεγονός ότι παρά τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, παραμένει αρκετά ελαφρύ. Με βάρος περίπου 1.250 κιλά, βρίσκεται στο επίπεδο από το οποίο συνήθως εκκινούν οι δικίνητες εκδόσεις των πιο σύγχρονων ανταγωνιστών του. Η απόσταση, τέλος, του αμαξώματος από το έδαφος στα 18,5 εκατοστά, έρχεται αρωγός τόσο της τετρακίνησης, όσο επίσης και του μικρού βάρους για να δώσει λύσεις σε εκτός δρόμου εξορμήσεις, τις οποίες κανείς δεν περιμένει από μια light λύση κεντρικού διαφορικού με συνεκτικό συμπλέκτη.

Καινούρια δεδομένα στο Vitara αποτελούν τόσο ο κινητήρας turbo Boosterjet των 1.4 λίτρων, όσο και το σύστημα ήπιας υβριδικής υποβοήθησης. Ο πρώτος αποδίδει πλέον 129 ίππους αντί των 140 του παρελθόντος αλλά και 235 Nm ροπή αντί των 220. Το δεύτερο έχει πλέον την υποστήριξη μιας μεγαλύτερης μπαταρίας και συστήματος 48V. Η ανάκτηση ενέργειας προς τις μπαταρίες γίνεται μόνο στη φάση της επιβράδυνσης με ταχύτητα στο κιβώτιο, καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχο σύστημα στα φρένα. Εννοείται τέλος ότι το σύστημα start/stop ενεργοποιείται πολύ συχνότερα και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ακόμα και πριν το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί εντελώς κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης.

Τα παραπάνω, στην πράξη, αποφέρουν ένα πολύ θετικό αποτέλεσμα, σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε από 5,8 έως και 7,4 λίτρα/100 χλμ. Να σημειώσουμε ότι με βάση το πρότυπο WLTP η Suzuki ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,8 – 6,1 λίτρα, γεγονός που ανταποκρίνεται σε μεγάλο βαθμό στην πραγματικότητα.

Έχουμε λοιπόν μια τετρακίνητη έκδοση ενός B SUV, η οποία καταναλώνει περίπου όσο οι δικίνητες του ανταγωνισμού -mild hybrid και μη. Πόντος για τη Suzuki. Επίσης οι 129 ίπποι είναι μια ποσότητα που κάνει το ελαφρύ Vitara να επιταχύνει τόσο από στάση όσο και εν κινήσει πολύ σβέλτα, χωρίς η κατανάλωση να αυξάνεται γεωμετρικά.

Σε επίπεδο λοιπόν επιδόσεων (με 0-100 σε 10.2 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα) αλλά και οικονομίας, η ισορροπία είναι εξαιρετική δεδομένης της τετρακίνησης. Η τελευταία, διαθέτει τέσσερις επιλογές λειτουργίας (Auto, Sport, Snow και Lock) και θα βγάλει αυτοκίνητο και οδηγό ασπροπρόσωπους τόσο σε συνθήκες ελλιπούς πρόσφυσης στην άσφαλτο, όσο και εκτός δρόμου.

Αν πιεστεί σε δρόμο με στροφές, το Vitara θα γείρει αρκετά ενώ, με την παρουσία ανωμαλιών στο οδόστρωμα, ο οδηγός θα νοιώσει τις τάσεις στρέψης στο αμάξωμα και, παρότι δεν υπάρχει θέμα επάρκειας πρόσφυσης, ο οδηγός δεν δέχεται την απαραίτητη πληροφόρηση που θα του επιτρέψει να πιέσει.

Τα πράγματα αντιστρέφονται εκτός δρόμου, όπου το Vitara θα πάει πιο εύκολα και πιο μακριά από το σύνολο σχεδόν του ανταγωνισμού στην κατηγορία. 

Το Vitara είναι ένα σπάνιο είδος στην κατηγορία των B SUV, το οποίο έχει πολλά εξόφθαλμα πλεονεκτήματα, χωρίς να του λείπουν τα σημαντικά -αλλά καλά καμουφλαρισμένα- μειονεκτήματα. Αν κριθεί από καθαρά οικονομοτεχνική σκοπιά αποτελεί μονόδρομο για όσους ψάχνουν ένα προσιτό, τετρακίνητο οικογενειακό αυτοκίνητο. 

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Opel Corsa

Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.

Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.

Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.

Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .

Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection. 

Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.

Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.

Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων. 

Μελίνα 

Ναταλία

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending