Connect with us

Αυτοκίνητο

Test drive : BMW 225e Active Tourer xDrive

Οικογενειακός “πύραυλος”

Το πολυμορφικό αμάξωμα της νέας BMW 225e προσφέρει κορυφαία χαρακτηριστικά πρακτικότητας και το νέο plug in hybrid σύστημα κίνησης επιδόσεις σπορ αυτοκινήτου.

Η δεύτερη γενιά της BMW 2 Active Tourer, η οποία παρουσιάστηκε το 2021, εμπλουτίστηκε πρόσφατα με plug in υβριδικές εκδόσεις και τη βασική της γκάμας, δοκιμάσαμε και εμείς. Το κύριο χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου είναι ότι η υβριδική τεχνολογία συνδυάζεται με τετρακίνηση από τη “βασική” μόλις έκδοση 225e της δοκιμής μας.

Καθώς όλες οι εξωτερικές διαστάσεις σε αυτήν τη νέα γενιά αυξήθηκαν, οι χώροι για τους επιβάτες είναι εξαιρετικά άνετοι. Από την άλλη πλευρά, το μήκος των 4,386 μέτρων παραμένει ιδανικό για ευελιξία στην πόλη και σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και το αυξημένο ύψος εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο 406 λίτρα και μπορεί να επεκταθεί έως και στα 1.405.

Η εικόνα του εσωτερικού της BMW 225e xDrive Active Tourer είναι εντυπωσιακή, τόσο αισθητικά όσο και ποιοτικά. Το Live Cockpit Plus, με το μεγάλο κυρτό προς τον οδηγό πάνελ που ενσωματώνει τις δύο οθόνες 10,7 και 10,25 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων δίνει το στίγμα της απόλυτης ψηφιοποίησης.

Στην «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα βρίσκονται μόνον οι απολύτως απαραίτητοι διακόπτες. Υπάρχουν όμως αρκετές πρακτικές θήκες για τα διάφορα μικροαντικείμενα, πρακτικά σχεδιασμένες και πολύ εξυπηρετικός.

Ο θερμικός κινητήρας αποδίδει 136 ίππους και ροπή 230 Nm, ενώ συνεργάζεται με ένα δυνατότερο ηλεκτρικό μοτέρ 109 ίππων και 247 Nm για συνδυαστική ισχύ 245 ίππων. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ενέργεια από μία πολύ μεγαλύτερη μπαταρία (16,3 έναντι 7,6 kWh).

Το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο παραμένει διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, όπως και στην ενσωμάτωση του ηλεκτροκινητήρα στο πίσω διαφορικό, κάτι που δημιουργεί τις προϋποθέσεις μιας εξηλεκτρισμένης τετρακίνησης

Παρότι το ζητούμενο δεν είναι οι δυναμικές επιδόσεις, η 225e Active Tourer, επιτυγχάνει χρόνο 6,7 δλ. για την επιτάχυνση από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα. Καταιγιστικές είναι και οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις, γεγονός που εξασφαλίζει μεγάλο περιθώριο ενεργητικής ασφάλειας ειδικά κατά το προσπέρασμα και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση.

Σε επίπεδο ηλεκτρικής λειτουργίας, η μεγάλη μπαταρία εξασφαλίζει τουλάχιστον 90 χιλιόμετρα αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης στην πόλη, που με προσεκτική οδήγηση μπορεί να ξεπεράσει και τα 100. Ακόμα όμως και με την μπαταρία χωρίς ηλεκτρικό φορτίο, η χρήση του θερμικού κινητήρα των 1.5 λίτρων δεν θα απαιτήσει ποτέ περισσότερα από 5 – 5,5 λίτρα/100 χλμ., καθιστώντας το μοντέλο πολύ οικονομικό.

Χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων, η οδήγηση της νέας BMW 225e xDrive Active Tourer είναι εξαιρετικά εύκολη και χαλαρωτική. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πολύ εποπτική θέση, ενώ και η περίσσεια ισχύος καθιστά πολύ εύκολη την μετακίνηση τόσο στον αστικό ιστό, όσο και σε κάθε είδους δρόμο.

Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, είναι ιδιαίτερα άνετη και, σε αντίθεση με τις εκρηκτικές επιδόσεις, είναι προσανατολισμένη στην άνεση όλων των επιβατών. Αυτό είναι φυσικά το ζητούμενο για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, όσοι όμως παρασυρθούν από τις επιδόσεις και αναζητήσουν σπορ οδική συμπεριφορά, δεν θα ικανοποιηθούν.

Συνολικά η BMW 225e xDrive Active Tourer είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο χωρίς την παραμικρή “γκρίζα ζώνη” στην απόδοσή της, την ποιότητα, την πρακτικότητα και την άνεση. Ωστόσο, αυτή ακριβώς η ολιστικά κορυφαία της εικόνα αποτυπώνεται απόλυτα στην τιμή αγοράς, η οποία ξεκινά από τα 46.500 ευρώ και με την προσθήκη ορισμένων πακέτων εξοπλισμού μπορεί να ξεπεράσει με άνεση τα 50.000 ευρώ.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Opel Corsa

Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.

Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.

Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.

Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .

Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection. 

Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.

Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.

Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων. 

Μελίνα 

Ναταλία

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending