Αυτοκίνητο
Test Drive BMW 320d : Στον Αστερισμό του Diesel
Μπορεί οι κινητήρες πετρελαίου να θεωρούνται “τελειωμένοι”, ωστόσο αυτός της ανανεωμένης BMW 320d δείχνει να τα έχει όλα.
Η ανανεωμένη από το 2022 3άρα της BMW ήρθε μόλις στη χώρα μας και η πρώτη επαφή μαζί της έγινε στην έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα diesel και την πίσω κίνηση. Αισθητικά οι διαφορές είναι πραγματικά αμελητέες, με νέα πιο στενά φωτιστικά σώματα, νέα γρίλια και μάσκα, που δύσκολα όμως μπορείς να ξεχωρίσεις.
Αντίθετα λοιπόν από τις αδιόρατες διαφορές του αμαξώματος με μήκος 4,713 μέτρα, κοσμογονία έχουμε στο εσωτερικό. Πλέον το ταμπλό περιλαμβάνει το BMW Curved Display, δηλαδή ένα σύνολο οθονών σε κυρτό πάνελ. Η αριστερή, με διαγώνιο 12,3” αφορά στον πίνακα οργάνων και άλλη, με διαγώνιο 14,9” αποτελεί το κέντρο χειρισμού του infotainment.
Δεν είναι όμως μόνο το hardware που έχει αλλάξει, αλλά και το software. Το BMW Operating System 8 όπως ονομάζεται το νέο λειτουργικό σύστημα του συστήματος πολυμέσων, φέρνει στο προσκήνιο τις φωνητικές εντολές και τις χειρονομίες. Έτσι οι διακόπτες είναι πλέον αρκετά λιγότεροι στο εσωτερικό, αλλά και πάλι αρκετοί, καθώς τα δεκάδες συστήματα του αυτοκινήτου απαιτούν και κάποια shortcut.
Η ποιότητα των υλικών και των επενδύσεων είναι κορυφαία, ενώ η στιβαρότητα χαρακτηριστική. Άψογη και η θέση οδήγησης που φέρνει το χειριστή στην ιδανική θέση από το εξαιρετικό σε αίσθηση τιμόνι. Από την άλλη πλευρά, ένα πέμπτος επιβάτης είναι δύσκολο να φιλοξενηθεί, ενώ και η αίσθηση στο εσωτερικό είναι σχετικά κλειστοφοβική -κυρίως λόγω του μαύρου χρώματος των επενδύσεων. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 480 λίτρων είναι απόλυτα επαρκής, ενώ παρά την τετράθυρη διάταξη τα πίσω καθίσματα μπορούν να πέσουν εμπρός για να φιλοξενηθούν μεγάλα σε μήκος αντικείμενα.
Η ανάρτηση, παρά το προαιρετικό πακέτο M με τις μικρότερες διαδρομές και την πιο σπορ ρύθμιση, παραμένει ένα ποίημα, με άριστη απορρόφηση των κραδασμών αλλά και εξαίρετο έλεγχο του αμαξώματος. Η πίσω κίνηση θα γίνει αντιληπτή με υπερστροφή ισχύος μόνο σε εξαιρετικά γλιστερά οδοστρώματα, αλλά τα προηγμένα ηλεκτρονικά δεν αφήνουν τίποτα να εξελιχθεί περαιτέρω.
Ο δίλιτρος ντίζελ με ψεκασμό πολύ υψηλής πίεσης, συστήματα μεταβλητού χρονισμού και δύο τούρμπο, αποδίδει 190 ίππους ισχύος και 400 Nm ροπή, νούμερα που σε συνδυασμό με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις. Ταυτόχρονα, το σύνολο εσωτερικής καύσης υποβοηθάται από 48βολτο υβριδικό σύστημα με την ισχύ του ηλεκτρικού κινητήρα να ανέρχεται στους 11 ίππους.
Με αυτόν τον κινητήρα, η 3άρα αποτελεί το ιδανικό εξπρές κάλυψης μεγάλων αποστάσεων. Ελάχιστος θόρυβος στο εσωτερικό χάρη και στην κορυφαία αεροδυναμική, ελάχιστη κατανάλωση ακόμα και με ταχύτητες αυτοφώρου και αίσθηση γρανιτένιας στιβαρότητας, συνθέτουν ένα πραγματικό drivers car.
Με μέση κατανάλωση στα μόλις 6,5 λίτρα/100 χλμ. είναι εντυπωσιακό πως, κινούμενος “αέρα”, δεν χρειάζεται να ανησυχείς για υπέρμετρη επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Ακόμα και μέσα στην πόλη όμως, χάρη στην άμεση απόκριση του κινητήρα και στο εξαιρετικό κιβώτιο, κάθε μετακίνηση είναι απολαυστική.
Παρά το μέγεθος και τα κιλά της, η BMW 320d είναι απολαυστική ακόμα και σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές. Η πίσω κίνηση και η ιδανική κατανομή βάρους την καθιστούν αέρινη στις αλλαγές αλλαγές κατεύθυνσης, ενώ η μεγάλη ροπή του κινητήρα εγγυάται ότι μπορείς να κινείσαι τάχιστα με ελάχιστες στροφές στον κινητήρα και απόλυτα χαλαρά.
Παρά το υψηλό κόστος των 53.400 ευρώ, που μπορεί να εκτοξευθεί εύκολα αρκετά πάνω από τα 60.000 ευρώ λόγω της πλειάδας των προαιρετικών στοιχείων εξοπλισμού, η BMW 320d είναι ένα αυτοκίνητο που από την πρώτη στιγμή σε κάνει να μην αμφιβάλεις για την επιλογή σου. Ειδικά αν ο στόχος είναι να ζήσεις μαζί της για πολλά – πολλά χρόνια.
https://youtu.be/XaOrAnxEiI8
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Opel Corsa
Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.
Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.
Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.
Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .
Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection.
Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.
Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.
Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων.
Μελίνα
Ναταλία
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα
Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;
Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.
Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).
Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.
Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.
Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,
καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.
Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.
Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.
Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.
Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη