Connect with us

Αυτοκίνητο

Test Drive BMW X1 xDrive 23d

Με τη νέα BMW X1 xDrive 23d η γερμανική μάρκα ανεβάζει τον πήχη πολύ ψηλά και ρίχνει το γάντι σε κάθε premium κατασκευαστή μοντέλων της κατηγορίας C των SUV.

Ως είθισται, το αμάξωμα της νέας X1 είναι μεγαλύτερο από αυτό της απερχόμενης με μήκος 4,5 και πλάτος 1,845 μέτρα, γεγονός που το κατατάσσει στην καρδιά της κατηγορίας C. Δεν είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, διατηρώντας έτσι τον όγκο που το καθιστά εύχρηστο ακόμα και σε αστικές συνθήκες.

Το boxy παρουσιαστικό έχει προσδώσει μεγάλο πλεονέκτημα στους εσωτερικούς χώρους, οι οποίοι για πέντε άτομα με τις αποσκευές τους είναι πιο γενναιόδωροι παρά ποτέ. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 500 λίτρων και το συρόμενο πίσω κάθισμα που μεταβάλλει έτι περαιτέρω προς τα πάνω τον όγκο του, συνηγορούν πιστεύω σε αυτή μας την άποψη.

Το εντελώς νέο ταμπλό, με τις δύο μεγάλες, οριζόντιες και κυρτές ψηφιακές οθόνες (10,25 και 10,7 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το multimedia αντίστοιχα), έχει μειώσει τον όγκο του δίνοντας αίσθηση ευρυχωρίας και είναι υλοποιημένο με μαλακά στην αφή πλαστικά. Σε επίπεδο συναρμογής και αντιληπτής ποιότητας δεν βρίσκει κανείς ψεγάδι. Ωστόσο, σε επίπεδο εργονομίας, η εντυπωσιακή αιωρούμενη κεντρική κονσόλα δεν επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στα αντικείμενα που αποθηκεύονται από κάτω της.

Το πρώτο δείγμα του μηχανολογικού βάθους της X1 είναι η αίσθηση απόλυτης ηρεμίας του εσωτερικού, όσο και αν πιεστεί ο κινητήρας. Ειδικά στο ταξίδι, όπου οι στροφές του τετρακύλινδρου diesel συνόλου μένουν χαμηλά, η X1 αφήνει ελάχιστο από τον ήχο του κινητήρα και του περιβάλλοντος να φτάσουν στο εσωτερικό και να ενοχλήσουν. Σε αυτό συμβάλλει και η εντυπωσιακά μειωμένη αεροδυναμική αντίσταση, με συντελεστή Cx 0,27, η οποία είναι από τις μικρότερες σε αυτοκίνητο του είδους.

Η ανάρτηση, υλοποιημένη με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και γόνατα εμπρός, ήταν, στην έκδοση που οδηγήσαμε, λίγο πιο σφιχτή από αυτή που θα επιθυμούσαμε στο αστικό περιβάλλον. Οι τροχοί των 19 ιντσών ίσως ήταν υπεύθυνοι γι’ αυτό. Ακόμα και έτσι όμως, ο τρόπος με τον οποίο συνδυάζεται η άνεση με την ακρίβεια των κινήσεων του αμαξώματος, είναι εντυπωσιακός. Ειδικά όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν, τότε η ακρίβεια της X1 είναι εντυπωσιακή.

Χάρη στην ήπια υβριδική υποβοήθηση -με έναν ηλεκτρικό κινητήρα 19 ίππων στη γραμμή μετάδοσης- ο biturbo τετρακύλινδρος κινητήρας diesel με χωρητικότητα κυλίνδρων 1.995 κ.εκ, αποδίδει συνδυαστικά 211 ίππους ισχύος στις 4.000 σ.α.λ. και 400 Nm ροπή, από τις 1.500 σ.α.λ. μόλις. Λόγω του μεγάλου ηλεκτρικού κινητήρα το σύστημα start/stop ενεργεί ταχύτατα, ενώ και η αίσθηση ισχύος του μοτέρ είναι συνεχής, χωρίς κενά ή ξεσπάσματα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα σε όλα τα προγράμματα λειτουργίας, τα οποία είναι τέσσερα. Με την επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,4 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα των 225 χλμ./ώρα, δύσκολα θα βρεθεί οδηγός που θα ζητήσει κάτι καλύτερο σε επίπεδο επιδόσεων.

Εξαιρετικά θετικό είναι και το γεγονός ότι ο δυναμισμός αυτός δεν επιτυγχάνεται εις βάρος της κατανάλωσης, η οποία ως μέση τιμή έμεινε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Η μέγιστη που είδαμε ήταν 8,5, σε ορεινή διαδρομή με διασκεδαστική οδήγηση, ενώ η ελάχιστη 5,2 στον αστικό ιστό και σε ταξίδι νόμιμων ταχυτήτων.

Με κόστος που ξεκινά από τις 53.650 ευρώ και μπορεί άνετα να ξεπεράσει τις 60.000 με την προσθήκη μερικών στοιχείων προαιρετικού εξοπλισμού στην έκδοση xDrive 23d της δοκιμής, η νέα X1 είναι ένα ακριβό αυτοκίνητο. Από την άλλη μερικά όμως, είναι και ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το οποίο αν κριθεί συγκριτικά και όχι μόνο με αντίστοιχα premium μοντέλα, τότε αποκτά πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τους οδηγούς που κινούνται σε αυτό το επίπεδο αγοραστικής δύναμης.

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Opel Corsa

Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.

Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.

Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.

Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.

Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.

Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .

Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection. 

Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.

Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.

Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων. 

Μελίνα 

Ναταλία

Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα

Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;

Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.

Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).

Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.

Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.


Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,

καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Αυτοκίνητο

Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.

Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.

Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.

Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.

Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.

Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος

Continue Reading

Trending