Αυτοκίνητο
Test Drive Dacia Duster 1.3 TCe 150 ps EDC
Για πρώτη φορά με 150 ίππους και αυτόματο κιβώτιο, το Dacia Duster φτάνει σε νέα ύψη επιδόσεων, χωρίς να χάνει τα βασικά του πλεονεκτήματα που το έχουν καταστήσει εξαιρετικά δημοφιλές.
Το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο το οποίο έχει γίνει αποδεκτό με μεγάλη θέρμη από το ελληνικό κοινό. Από την πρώτη χρονιά παρουσίας του πίσω στο 2010, αλλά κυρίως μετά την αναβάθμισή του στη δεύτερη γενιά του 2017 έχει κερδίσει το αγοραστικό κοινό προσφέροντας έναν συνδυασμό καλής τιμής, ικανού πακέτου τεχνολογίας, ανθεκτικότητας και απόδοσης.
Ενάμιση χρόνο πριν το Duster δέχθηκε μια ανανέωση στο μέσο του κύκλου ζωής του, ενώ λίγους μήνες πριν υιοθέτησε και τα νέα λογότυπα της εταιρείας, μαζί με μερικές ακόμα «πινελιές» αισθητικής και εργονομικής φύσης.
Πιο συγκεκριμένα, έχουν αλλαγές στη μάσκα και στο νέο logo DC, οι μπάρες οροφής, οι ποδιές στους προφυλακτήρες και τα καπάκια των καθρεφτών στο κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Journey έχουν σκούρα γκρι απόχρωση και στην πίσω πόρτα δεν υπάρχει πλέον σήμα αλλά ολογράφως η μάρκα: DACIA.
Aλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό, με τη πλέον ορατή να εντοπίζεται στους αεραγωγούς που πλέον είναι παραλληλόγραμμοι και όχι στρογγυλοί. Επίσης ο διακόπτης για τη ρύθμιση των ηλεκτρικών καθρεφτών τοποθετήθηκε σε πιο εργονομική θέση, στην πόρτα του οδηγού, στο ίδιο πλαίσιο με τους διακόπτες των παραθύρων. Το ταμπλό υλοποιείται με σκληρά πλαστικά που έχουν καλή συναρμολόγηση, οι επενδύσεις των καθισμάτων είναι ποιοτικές και η θέση οδήγησης σωστή και εποπτική. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός με μερικές ψηφιακές ενδείξεις, ενώ το infotainment με την 8 ιντσών οθόνη αφής είναι σύγχρονο και εύχρηστο.
Για τους επιβάτες υπάρχει επαρκής χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι, ενώ για τις αποσκευές ο όγκος που αντιστοιχεί είναι 445 λίτρα. Στα θετικά του αυτοκινήτου υπολογίζεται και η ρεζέρβα ανάγκης, η οποία μπορείς να αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμη, ειδικά σε εκτός δρόμους εξορμήσεις.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε τον πιο σύγχρονο και δυνατό κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε Dacia, δηλαδή τον 1.3 λίτρων 4κύλινδρο τούρμπο σύνολο, σε συνδυασμό με 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC. Η λειτουργία είναι πολιτισμένη, ενώ οι 150 ίπποι και κυρίως τα 250 Nm της μέγιστης ροπής που αποδίδονται από χαμηλές σ.α.λ., εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. Ενώ η μέγιστη ταχύτητα φτάνει κοντά στα 200 χλμ./ώρα. Στις εξαιρετικές επιδόσεις συμβάλλει και το πολύ συγκρατημένο βάρος του αυτοκινήτου, στα μόλις 1.260 κιλά.
Το αυτόματο κιβώτιο προσφέρει τη δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας εάν το επιθυμεί ο οδηγός, ενώ φροντίζει, εκτός από τις επιδόσεις, τη διατήρηση της κατανάλωσης σε λογικό επίπεδο, σε συνεργασία με το σύστημα start/stop. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη δοκιμή η μέση τιμή δεν ξεπέρασε 7,5 λίτρα/100 χλμ., ενώ με ήπια οδήγηση στην πόλη ή σε επαρχιακό δίκτυο μπορεί να πέσει εύκολα και κάτω από τα 7 λίτρα. Στην οδήγηση το Duster είναι σταθερό και άνετο, με την ανάρτηση να έχει σωστή ποιότητα λειτουργίας ακόμα και στο χώμα, όπου φιλτράρει αποτελεσματικά τους κραδασμούς. Άλλωστε το SUV της Dacia κατά βάση διψάει για περιπέτεια και το δηλώνει με τα 21,7 cm που απέχει από το έδαφος.
Στην οδήγηση το Duster είναι πολύ ευχάριστο, με την ανάρτηση να έχει καλή ποιότητα λειτουργίας, μεγάλες διαδρομές και ενδοτικότητα ακόμα και για εκτός δρόμου εξορμήσεις. Σε αυτές, θα βοηθήσουν σημαντικά και τα 21,7 εκατοστά της μέγιστης απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος, όχι όμως και η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Με το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Journey και τον ισχυρότερο κινητήρα στη γκάμα της Dacia, μοιραία το Duster 1.3 TCe 150 ps EDC είναι ακριβό σε σχέση με τα μοντέλα που αρκούνται στον χιλιάρη turbo κινητήρα. Με κόστος 29.390 ευρώ «μπαίνει στα χωράφια» πιο σύγχρονων και εξελιγμένων SUV. Όχι με ανάλογο εξοπλισμό, επιδόσεις και αυτόματο κιβώτιο ίσως, αλλά σίγουρα με μεγαλύτερο πρεστίζ. Ωστόσο το Dacia Duster ήταν πάντα ένα SUV ουσίας και από αυτή, έχει πολλή να προσφέρει στον οδηγό του.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Opel Corsa
Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.
Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.
Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.
Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .
Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection.
Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.
Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.
Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων.
Μελίνα
Ναταλία
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα
Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;
Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.
Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).
Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.
Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.
Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,
καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI R-Line: Ένα όνειρο για κάθε οικογένεια.
Στην τρίτη πλέον γενιά του, τo best seller μοντέλο της Volkswagen έχει μια δύσκολη αποστολή: Nα συνεχίσει την επιτυχία του προκατόχου του.
Εξαιρετικό από κάθε άποψη ως οικογενειακό αυτοκίνητο. Ακόμα πιο όμορφο, ακόμα καλύτερο στην εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου και ακόμα πιο ολοκληρωμένο suv όχημα και πλέον με τέσσερα χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, παίρνει τη σκυτάλη από το προηγούμενο μοντέλο χωρίς να χάσει μέτρο και στοχεύει πολύ ψηλά στην κατάταξη της κατηγορίας του. Με κόστος που στη βασική έκδοση εξοπλισμού του ήπια υβριδικού κινητήρα των 1.5 λίτρων 150 ίππων ξεκινά από τις 37.900 ευρώ και κορυφώνεται στις 42.500 ευρώ της έκδοσης R-Line της δοκιμής, τοποθετείται σωστά απέναντι στον ανταγωνισμό και έχει τα φόντα να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο.
Στον δρόμο έχει πολύ καλή συμπεριφορά σε όλες τις συνθήκες εκεί που πάντα χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή είναι η γλίτσα, το οποίο ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα.
Όπως δείχνει και η νέα αισθητική προσέγγιση του αμαξώματος, το μοντέλο είναι εμφανώς καινούριο, αλλά χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες που θα έκαναν το πιστό κοινό της μάρκας να εκπλαγεί – προφανώς δυσάρεστα. Από την άλλη πλευρά, όλες οι αλλαγές έχουν βελτιώσει όχι μόνο το αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και την αεροδυναμική, η οποία πλέον έχει συντελεστή οπισθέλκουσας 0,28 αντί 0.33 του προηγούμενου μοντέλου.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη