Αυτοκίνητο
Test Drive Suzuki S-Cross
Το SUV της πραγματικής ζωής
Συμπαγές, άνετο, σε εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός ή σε όλους του τροχούς και κυρίως προσιτό, το Suzuki S-Cross ενσωματώνει όλη την αξία ενός πραγματικού SUV.
Σχεδιαστικά το Suzuki S-CROSS αποπνέει το δυναμισμό ενός full size SUV, σε διαστάσεις που του επιτρέπουν να ελίσσεται και να σταθμεύει με άνεση στην πόλη. Η εκτεταμένη μάσκα σε μαύρο χρώμα, οι στενοί προβολείς LED 3 σημείων με τη χρωμιωμένη λωρίδα να τους συνδέει και τα τετραγωνισμένα προστατευτικά στους θόλους των τροχών δημιουργούν ένα αποτέλεσμα κομψό και σπορ, με ισχυρή προσωπικότητα.
Η σχεδίαση του εσωτερικού εστιάζει στην πρακτικότητα, την εργονομία, την ευρυχωρία και την άνεση. Είναι εντυπωσιακό πως σε ένα συμπαγές αμάξωμα, πέντε ενήλικες επιβάτες, 430 λίτρα αποσκευών και δεκάδες χρηστικά αντικείμενα βρίσκουν άμεσα και εύκολα τη θέση τους. Η εργονομία ενδείξεων και διακοπτών είναι κορυφαία, ενώ η αίσθηση ευρυχωρίας εξαιρετική χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, οι οποίες εξασφαλίζουν επίσης εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.
Το σύστημα πολυμέσων του νέου Suzuki S-CROSS περιλαμβάνει κάθε σύγχρονη δυνατότητα ενσωμάτωσης smartphone και αποτελεί το κέντρο χειρισμού όλων των προηγμένων λειτουργιών επικοινωνίας και ψυχαγωγίας, μέσω μιας μεγάλης ψηφιακής οθόνης αφής 7 ή 9 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), η οποία προσφέρει εξαιρετική ευκρίνεια, εύχρηστο interface και άμεση απόκριση στις εντολές του χρήστη.
Με επτά αερόσακους, προηγμένη δομή αμαξώματος και μια πληρέστατη σουίτα ψηφιακών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, το Suzuki S-CROSS δείχνει το δρόμο της κορυφαίας ασφάλειας στην κατηγορία του.
Από τη βασική του έκδοση ακόμα, το Suzuki Safety Support περιλαμβάνει προηγμένες δυνατότητες όπως Dual Sensor Brake Support, Σύστημα προειδοποίησης & αποφυγής αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, E-call, hill hold control, adaptive cruise control, περιοριστή ταχύτητας και κάμερα οπισθοπορείας.
Το Suzuki S-CROSS προσφέρεται με δύο κινητήρες, mild και strong Hybrid, σε εκδόσεις με κίνηση στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς και με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας της έκδοσης mild hybrid είναι 1.4 λίτρων Boosterjet Hybrid 48V turbo και αποδίδει υψηλή ισχύ 129 ίππων και μεγάλη ροπή 235 Nm από τις μόλις 2.000 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται με ένα ακριβές και ταχύτατο στη λειτουργία χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP δεν ξεπερνά τα 5,3 λίτρα/100 χλμ., με αποτέλεσμα τα έξοδα χρήσης να παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά.
Στην περίπτωση της έκδοσης strong Hybrid ο κινητήρας βενζίνης είναι 1.5 λίτρων με ατμοσφαιρική τροφοδοσία, ισχύος 115 ίππων. Εδώ η μεγαλύτερη μπαταρία και ο ισχυρότερος ηλεκτρικός κινητήρας των 33 ίππων εξασφαλίζουν, πέρα από τον υποβοήθηση του θερμικού κινητήρα και αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία σε αρκετές συνθήκες, για ακόμα καλύτερη κατανάλωση παρά το αυτόματο κιβώτιο.
Έτσι η έκδοση strong Hybrid επιτυγχάνει μέση κατανάλωση σε συνδυασμένο κύκλο μόλις 5,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 118 γρ./χλμ., για ελεύθερη κυκλοφορία στο δακτύλιο αλλά και μη καταβολή τελών κυκλοφορίας. Όπως και η έκδοση mild Hybrid, προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς αλλά και με το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης ALLGRIP SELECT.
Προϊόν τεχνογνωσίας και εξειδίκευσης της Suzuki, το σύστημα μετάδοσης σε όλους τους τροχούς ALLGRIP SELECT εξασφαλίζει τη βέλτιστη πρόσφυση σε κάθε ολισθηρό οδόστρωμα, μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου αλλά και οικονομία καυσίμου, καθώς προσφέρει πάντα τη βέλτιστη κατανομή της ισχύος ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Το σύστημα δίνει τις δυνατότητες επιλογής προγραμμάτων Auto, Sport, Snow και Lock μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, ανάλογα με τις συνθήκες που επικρατούν στο δρόμο. Το ALLGRIP SELECT αναλαμβάνει να εξασφαλίσει πάντα το ιδανικό κράτημα.
Με κόστος που ξεκινά από τα 22.880 ευρώ, μοναδικά χαρακτηριστικά αλλά και παροχή εγγύησης 5 ετών, αποτελεί την ιδανική επιλογή στην κατηγορία των συμπαγών οικογενειακών SUV.
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
Από το δίπλωμα μέχρι την οδήγηση… πολλές σκέψεις δρόμος! 9 λύσεις γι’ αυτές
Για πολλούς ανθρώπους μπορεί η οδήγηση να είναι κάτι απλό, μια φυσική διαδικασία για την οποία χρειάζονται ελάχιστη εξάσκηση. Για άλλους, τα πράγματα μπορεί να είναι πιο περίπλοκα: δεν είναι λίγοι οι νέοι οδηγοί που, παρόλο που έχουν βγάλει το δίπλωμά τους, έχουν ενδοιασμούς και δυσκολεύονται να οδηγήσουν τελικά. Για αυτούς, ο δρόμος μέχρι την οδήγηση έχει… σαμαράκια και απαιτείται χρόνος, εξάσκηση και αφοσίωση μέχρι να νιώσουν έτοιμοι.
Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, μην ανησυχείτε! Ακολουθούν λύσεις που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε οποιοδήποτε εμπόδιο βρεθεί στον δρόμο σας, ώστε να αναπτύξετε τις απαραίτητες δεξιότητες για μια οδήγηση ασφαλή και γεμάτη αυτοπεποίθηση.
- Άγχος και φόβος
Για αρκετούς νέους οδηγούς, οι πρώτοι μήνες αφού βγάλουν το δίπλωμά τους χαρακτηρίζονται από στρες. Η μη εξοικείωση με τον δρόμο, η πολυπλοκότητα του ΚΟΚ, ακόμα και η πιθανότητα τρακαρίσματος μπορούν να επηρεάσουν πολλούς, ακόμα κι εσάς.
Λύση #1: Για να μετριαστούν αυτά τα συναισθήματα, χρειάζεται εξάσκηση. Ξεκινήστε σε περιοχές με χαμηλή κίνηση ή άδειους χώρους στάθμευσης και ενισχύστε σιγά-σιγά την αυτοπεποίθησή σας. Καθώς αυξάνεται η εμπιστοσύνη στον εαυτό σας, μπορείτε να οδηγείτε σε πιο πολυσύχναστους δρόμους.
Λύση #2: Ένα μικρό τρακάρισμα ή μια γρατζουνιά στο αυτοκίνητο δεν πρέπει να σας πτοεί – συμβαίνει σε όλους αργά ή γρήγορα και σπανίως έχει σχέση με τις οδηγικές σας ικανότητες. Ιδανικά, ξεκινήστε με ένα σχετικά οικονομικό, μεταχειρισμένο αυτοκίνητο ή δοκιμάστε avis leasing. Έτσι θα ελαχιστοποιήσετε τις αρνητικές σκέψεις που μπορεί να προκύπτουν από την “καταστροφή” ενός καινούριου, ακριβού αυτοκινήτου και θα αφαιρέσετε από τη λίστα κάτι που σας αγχώνει.
Λύση #3: Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι, αν αυτό που σας προκαλεί άγχος είναι το ότι δεν γνωρίζετε ορισμένους δρόμους, υπάρχουν οικονομικά συστήματα πλοήγησης όπως τα Garmin που μπορούν να τοποθετηθούν σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα, βοηθώντας σας να κινηθείτε με ευκολία ακόμα και σε πόλεις που δεν γνωρίζετε!
- Έλλειψη εμπειρίας
Μια κοινή πρόκληση που αντιμετωπίζουν οι νέοι οδηγοί είναι η έλλειψη εμπειρίας και, όπως είναι λογικό, μόνο η συστηματική οδήγηση μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτό.
Λύση #4: Εάν βγάλατε το δίπλωμα αλλά δεν έχετε ακόμα δικό σας αμάξι ή αν δεν οδηγείτε συχνά γιατί προτιμάτε τα ΜΜΜ, μην επαναπαυθείτε. Προσπαθήστε να περάσετε όσο περισσότερο χρόνο γίνεται πίσω από το τιμόνι, είτε του δικού σας αυτοκινήτου είτε ενός φίλου, για να μη χάσετε επαφή με την οδήγηση.
Λύση #5: Επιπλέον, μην φοβηθείτε να ζητήσετε τη βοήθεια κάποιου άλλου ατόμου, το οποίο θα βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού τις στιγμές που οδηγείτε ώστε να νιώθετε περισσότερη ασφάλεια και σιγουριά.
Λύση #6: Τέλος, μία καλή λύση είναι να κάνετε περισσότερα μαθήματα με έναν δάσκαλο οδήγησης αν νιώθετε ότι τα χρειάζεστε ή αν έχει περάσει καιρός απ’ όταν βγάλατε το δίπλωμά σας. Μόνο έτσι θα νιώσετε βεβαιότητα για τις ικανότητές σας!
- Άσχημες καιρικές συνθήκες
Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως η βροχή, το χιόνι και η ομίχλη, μπορούν να αγχώσουν έναν νέο οδηγό και να τον κάνουν να παραλύσει ακόμα και στην ιδέα της καταιγίδας.
Λύση #7: Για να αντιμετωπίσετε τέτοιες προκλήσεις, είναι σημαντικό να αποκτήσετε εμπειρία οδήγησης σε διάφορες καιρικές συνθήκες. Με την εξάσκηση οι οδηγοί όχι μόνο μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους αλλά και την κρίση τους, που θα τους βοηθήσει να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου.
Επιπλέον, η προσαρμογή της οδηγικής συμπεριφοράς (επιβράδυνση, αύξηση απόστασης από το μπροστινό αυτοκίνητο, χρήση συγκεκριμένης σκάλας στα φώτα κ.λπ.) μπορεί να μειώσει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχημάτων, που σημαίνει ότι μόνο με την εξάσκηση θα νιώθετε πιο έτοιμοι και σίγουροι να ανταπεξέλθετε σε κάθε πρόκληση.
- Parking
Η αλήθεια είναι πως το parking, ειδικά ή η παράλληλη στάθμευση, μπορεί να αποθαρρύνει πολλούς νέους οδηγούς – και όχι μόνο! Αν μάλιστα οδηγείτε σε πολυσύχναστους δρόμους ή ζείτε σε περιοχές με “δύσκολο” parking, τότε μπορεί να σας πιάνει κρύος ιδρώτας και μόνο στην ιδέα ότι θα ψάχνετε θέση για ώρα ή ότι θα αναγκαστείτε να παρκάρετε σε πολύ στενό χώρο καθώς μάλιστα άλλοι οδηγοί περιμένουν πίσω σας και ενδεχομένως σας κορνάρουν.
Λύση #8: Για να βελτιώσετε τις δεξιότητές σας στο παρκάρισμα, εξασκηθείτε πρώτα σε άδειους χώρους στάθμευσης ή, ακόμα καλύτερα, τοποθετήστε κάποια αντικείμενα, όπως για παράδειγμα δυο καρέκλες, και δοκιμάστε να παρκάρετε ανάμεσά τους.
Λύση #9: Η χρήση τεχνολογίας, όπως αισθητήρες στάθμευσης ή κάμερες, μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ακρίβεια στάθμευσης. Σε κάθε περίπτωση, όμως, μη βιάζεστε! Οι άλλοι οδηγοί μπορούν να περιμένουν και δεν υπάρχει κανένας λόγος να αγχώνεστε γι’ αυτό.
Μην ξεχνάτε πως η “καλή” οδήγηση είναι μια σταδιακή διαδικασία που απαιτεί χρόνο και εξάσκηση. Η υπομονή και η επιμονή είναι το κλειδί για να κατακτήσετε αυτή την δεξιότητα και να νιώσετε την αυτοπεποίθηση που απαιτείται για να πιάσετε το τιμόνι χωρίς φόβο και πάθος!
Αυτοκίνητο
Opel Corsa
Στο μέσο του κύκλου ζωής του, το Corsa 6ης γενιάς δέχτηκε ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και μια τεχνολογική… ένεση.
Με σχεδίαση «Bold & Pure», προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, πλειάδα συστημάτων κίνησης για κάθε απαίτηση και γερμανική ποιότητα, δεν είναι διόλου τυχαίο που το νέο Opel Corsa υποδέχτηκε τον τίτλο του Best Seller στην κατηγορία του.
Το Opel Corsa διατηρεί την ιδιαίτερα αγαπημένη σχεδίαση με τη μάσκα Opel Visor και τις συμπαγείς διαστάσεις των υπολοίπων εκδόσεων, εξασφαλίζοντας έτσι εξαιρετική ευκολία οδήγησης σε αστικές συνθήκες και ταυτόχρονα άνεση για έως και πέντε επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Αισθητικά οι αλλαγές εντοπίζονται στη σήμανση του πίσω μέρους και στο εσωτερικό, όπου ο full digital πίνακας οργάνων και το σύστημα πολυμέσων προσφέρουν εξειδικευμένες πληροφορίες.
Αυτό περιλαμβάνει νέο υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων σε δύο εκδόσεις.
Αυτές αποδίδουν ισχύ 100 και 136 ίππων και ροπή 205 Nm ή 230 Nm αντίστοιχα στις 1.750 σ.α.λ. Για βέλτιστη απόδοση, οι νέοι κινητήρες λειτουργούν στον κύκλο καύσης Miller. Αυτός ο θερμοδυναμικός κύκλος ενεργοποιείται από τον υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ο οποίος βελτιώνει την απόδοση σε χαμηλές στροφές χάρη και τον μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων. Οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.
Η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2 μειώνονται κατά 15 – 20% .
Όπως κάθε Opel, έτσι και το νέο Corsa διαθέτει πολυάριθμες τεχνολογίες και συστήματα υποβοήθησης στο βασικό εξοπλισμό, όπως Forward Collision Alert με Automatic Emergency Braking and Pedestrian Detection, Adaptive Cruise Control καθώς και Active Lane Positioning, Extended Traffic Sign Recognition και Drowsiness Detection.
Υπάρχουν επίσης και προαιρετικά συστήματα όπως το Intelli-Lux LED® Matrix για τους προβολείς, το οποίο διαθέτει πλέον 14 στοιχεία LED και κάνει την οδήγηση στο σκοτάδι ακόμα πιο ασφαλή. Τέλος διατίθενται ακόμα το Side Blind Sport Alert και μια νέα, υψηλής ανάλυσης Panorama Rear View Camera.
Το νέο Opel Corsa αποτελεί μια ακόμα επιλογή στις πολλές ήδη υπάρχουσες του μοντέλου. Γεφυρώνει το κενό ανάμεσα στα συμβατικά κινητήρια σύνολα βενζίνης προσφέροντας μια ιδανική εναλλακτική λύση στους οδηγούς χωρίς όμως το άγχος της αυτονομίας.
Συμπαγές και ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο αλλά και προσιτό, με υψηλή υπολειμματική αξία, εξαιρετικά ασφαλές, απολαυστικό στην οδήγηση και με αισθητική που ενθουσιάζει, το νέο Opel Corsa κοστίζει από 24.100 ευρώ στην υβριδική έκδοση των 100 ίππων.
Μελίνα
Ναταλία
Κώστας Νικολακόπουλος
Αυτοκίνητο
MG ZS 1.5 Αυτοκίνητο για λίγα χρήματα
Το ZS είναι το μοντέλο με το οποίο η MG κάνει δυναμική είσοδο στην ελληνική αγορά. Είναι όμως το «value for money» το μοναδικό του προτέρημα;
Καιρό είχε να δημιουργηθεί τόσος θόρυβος στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου όσος αυτός που έχει προκαλέσει η MG Motor. Η βρετανική μάρκα επέστρεψε στη χώρα μας πιο ελκυστική από ποτέ, με τον Όμιλο Συγγελίδη να έχει αναλάβει την εισαγωγή και διανομή των μοντέλων της.
Το ZS είναι ένα B-SUV, που όμως από πλευράς εξωτερικών διαστάσεων και εσωτερικών χώρων μάλλον ταιριάζει στα C-SUV: μήκος 4,32 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα. Επιπλέον, είναι αρκούντως γενναιόδωροι οι χώροι για τους επιβάτες (μεταξόνιο 2,58 μέτρων) και τις αποσκευές τους (448 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη, έως 1.166 όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα).
Το ZS προσφέρεται στην ελληνική αγορά τόσο ως αμιγώς ηλεκτρικό, όσο και με δύο επιλογές κινητήρων βενζίνης: 1.5 ατμοσφαιρικό και 1.0 turbo. Το αυτοκίνητο της δοκιμής έφερε τον πρώτο κινητήρα, ισχύος 106 ίππων και ροπής 141 Nm (στις 4.500 σ.α.λ.). Με το βασικό – αλλά κάθε άλλο παρά φτωχό – επίπεδο εξοπλισμού Exclusive, η τιμή του MG ZS ορίζεται στα 18.950 ευρώ. Στα χρήματα δηλαδή ενός σουπερμίνι και με λιγότερα στοιχεία εξοπλισμού, προσφέρεται ένα οικογενειακό SUV.
Περνώντας καιρό με το ZS αντιλαμβάνεσαι ότι η χαμηλή τιμή δεν είναι το μοναδικό του προσόν. Μετά τους πλούσιους χώρους, θετική εντύπωση αφήνει και η εικόνα του εσωτερικού. Είναι πράγματι ευχάριστη έκπληξη τα υλικά που έχουν επιλεγεί από την MG στην καμπίνα των επιβατών και στο ταμπλό ειδικότερα.
Στον πίνακα οργάνων υπάρχουν αναλογικά όργανα για το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ενώ ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί μία μικρή ψηφιακή οθόνη, στην οποία εμφανίζονται ορισμένες ενδείξεις, όπως η κατανάλωση καυσίμου και η αυτονομία. Στις επόμενες εκδόσεις (Luxury και Luxury Plus). Επιστρέφοντας στο ZS της δοκιμής μας, στην κεντρική κονσόλα, όμως κάτω από τους αεραγωγος, είναι τοποθετημένη η μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών – στιλ τάμπλετ – για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, η οποία υποστηρίζει τα πρωτόκολλα Android Auto και Apple CarPlay. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας 1,5 λίτρων των 106 ίππων συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και αποδεικνύεται οριακός στην πράξη για το μέγεθος και το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ιδίως όταν το ZS ταξιδεύει στον αυτοκινητόδρομο, φορτωμένο. Παίρνει επάξια τον τίτλο του «value for money», διότι με τα χρήματα που αγοράζεις ένα αυτοκίνητο πόλης, αποκτάς ένα οικογενειακό SUV, με χώρους,
καλό εξοπλισμό και αξιοπρεπή οδική συμπεριφορά. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας στην έκδοση Exclusive περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία που συναντάμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Και για όσους έχουν δεύτερες σκέψεις αναφορικά με την αξιοπιστία των μοντέλων της, η επταετής εργοστασιακή εγγύηση. Κινούμενοι πάντως με χαλαρούς ρυθμούς στην πόλη η κατανάλωση διατηρήθηκε περίπου στα 7 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ σε μεικτές συνθήκες (δηλαδή στον αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό οδικό δίκτυο) η σχετική ένδειξη… σταμάτησε στα 8-8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μελίνα, Ναταλία και Κώστας Νικολακόπουλος
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 3 Βήματα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις οτι είσαι έτοιμη/ος να “εκραγείς”!
-
Videos
Η ιστορία του BusinessWoman
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαριλένα Πατέρα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Μαρίνα Προκοϊωσήφη