Lifestyle
The Sustainable Floor: To 1ο υβριδικό Online Store & Co Working Space στη Μόδα.

Kόντρα στην συρρίκνωση της Μόδας αλλά και την πανδημία, ξεκινά η φετινή ακαδημαϊκή χρονιά για τον όμιλο επιχειρήσεων μόδας AthensFashionClub.
Η Βυτινίδου Μαρία, Σχεδιάστρια, Ιδρύτρια της Σχολής Μόδας ΑthensFashionClub αλλά και της 1ης Θερμοκοιτίδας Μόδας ‘The Fashion Gate’, δαιμόνια επίσης επιχειρηματίας παθιασμένη με την εκπαίδευση των νέων δημιουργών, μας έχει συνηθίσει σε καινοτόμες δράσεις.
Η νέα της επιχειρηματική της δραστηριότητα, ‘The Sustainable Floor’ ετοιμάζεται να κατακτήσει τις καρδιές των Fashion Entrepreneurs αλλά και να διαμορφώσει μία νέα αντίληψη για το σύγχρονο επιχειρείν στη Μόδα σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Ο διόρωφος χώρος του ‘The Sustainable Floor’ που θυμίζει νεοϋορκέζικο loft. To industrial στιλ με urban διάθεση εντυπωσιάζει. Τα κεραμιδί τούβλα στον τοίχο, αποτελούν τον ιδανικό καμβά για avant garde φωτογραφήσεις μόδας. Στο βάθος, κούκλες στην σειρά ντυμένες με οικολογικά ενδύματα από οργανικό βαμβάκι, φελλό από την Πορτογαλία, υφάσματα από γάλα, ανακυκλωμένο μαλλί, πολύχρωμα υφαντά καμωμένα σε παραδοσιακό αργαλιό και μεταξωτό Σουφλίου. Oτι πρέπει λοιπόν, για ένα δημιουργικό περιβάλλον που φιλοξενεί ανθρώπους της μόδας αλλά και της επιχειρηματικότητας.
Η σχεδιάστρια περιγράφει πως αντιλαμβάνεται την καινοτομία στη μόδα και πως διαμορφώνει η ίδια τις νέες αξίες στην Ελληνική αγορά.
- Η Σχολή Μόδας AthensFashionClub έχει ξεχωρίσει τα τελευταία 8 χρόνια μέσα από πολλές καινοτόμες δράσεις που αφορούν την μόδα και κυρίως του νέους δημιουργούς και την ανάπτυξή τους. Πως ξεκίνησε αυτή η πρωτοπορία στη Μόδα για εσάς και πως την εξελίσσετε;
Η ευρηματικότητα, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας αλλά και το πάθος μας, έδωσαν μεγάλο προβάδισμα στην AthensFashionClub και την ανέδειξαν σε ηγετική μορφή στον χώρο της μόδας σε Ελλάδα και εξωτερικό. Η Σχολή μας είχε αυτή την ταυτότητα από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησε.
Το σύγχρονο επιχειρείν στη Μόδα απαιτεί πλέον soft skills, γρήγορα αντανακλαστικά, ταχύτητα, συνεργατικότητα, κριτική σκέψη και κυρίως διάθεση για καινοτομία.
Στην Σχολή AthensFashionClub, υιοθετήσαμε από την αρχή το μοντέλο του φιλανδικού συστήματος εκπαίδευσης, διακρίνοντας τα ιδιαίτερα ταλέντα των σπουδαστών μας και αναπτύσσοντάς τα μέσα από την μεθοδολογία των project based learning. Τα Creative Labs, όπως μας αναφέρουν οι ίδιοι οι σπουδαστές, αποτελούν εφαλτήρια έμπνευσης και δημιουργίας.
Παράλληλα, ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης στην σχολή μας δεν λειτουργεί με ‘σιλό’. Το αποτέλεσμα της επιτυχίας της δικής μας εκπαιδευτικής μεθοδολογίας είναι ο συνδυαστικός χαρακτήρας όλων των μαθημάτων, ώστε οι απόφοιτοί μας να είναι multitasking και να ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς εργασίας. Ετσι, όλοι οι Σχεδιαστές, Στυλίστες, Πατρονίστ, εκπαιδεύονται πέρα από τα βασικά μαθήματα κορμού σε σύγχρονα μαθήματα όπως Social Media, Presentation & Communication skills, Marketing & Advertising και κυρίως στην Επιχειρηματικότητα.
Μέσα όμως από αυτό το πρίσμα ξεχωρίζει ένα πιο μεγάλο δικό μας όραμα. Αυτό, της ανάπτυξης της ελληνικής μόδας και της ανάδειξης του ταλέντου των νέων Ελλήνων δημιουργών στο εξωτερικό. Αυτήν την αντίληψη, θέλουμε να την μεταφέρουμε και την μετατρέψουμε σε κοινό στόχο του οικοσυστήματος που δημιουργούμε γύρω μας.
Μαζί με τον σύζυγό μου Ευάγγελο Δημητρακόπουλο, ο οποίος είναι Κλωστοϋφαντουργός Μηχανικός και Διευθυντής της Σχολής με μεταπτυχιακές σπουδές στο Ηνωμένο Βασίλειο, μεγάλη εμπειρία στη βιομηχανία και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρήκαμε τον τρόπο να εφαρμόσουμε αποτελεσματικά αυτήν την στρατηγική μέχρι και σήμερα: Επενδύουμε στην Καινοτομία, αναπτύσσουμε τις δράσεις μας στο εξωτερικό, πάμε κόντρα στην
συρρίκνωση της μόδας στην Ελλάδα.
Η πίστη μας στην πεποίθηση ότι μπορούμε να συνεισφέρουμε σημαντικά στην εξέλιξη των σπουδαστών και αποφοίτων μας, πέτυχε μέσα σε 8 χρόνια να μας κάνει ιδιαίτερα σημαντικούς ως θεσμό εκπαίδευσης και επιχειρηματικής ανάπτυξης, στο αντικείμενο της Νεοφυούς Επιχειρηματικότητας στη Μόδα.
Εδώ, στο μικρό σαλονάκι με τον λευκό καναπέ, κάνουμε πολλές συζητήσεις με τους σπουδαστές μας. Συνήθως επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, με λίγη δόση εκλεπτισμού και υπερβολής για το ακατόρθωτο.
Η καινοτόμος δομή ‘Τhe Sustainable Floor’ θα ενθουσιάσει κάθε νέο Σχεδιαστή, Στυλίστα και κάθε επαγγελματία μόδας, καθώς αναμένεται να δώσει λύση σε πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην έναρξη της επιχείρησής τους οι σύγχρονοι Startuppers.
- Πως δημιουργήθηκε η ιδέα και πότε θα ξεκινήσει την λειτουργία του ο χώρος ‘The Sustainable Floor με δεδομένους τους περιορισμούς του Covid-19 την φετινή χρονιά;
Φέτος, ξεκινάμε δυναμικά τον χειμώνα με την επέκταση της σχολής AthensFashionClub σε ένα 3ο χώρο στο κέντρο της Αθήνας, δίπλα στις δύο ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
Αυξάνουμε πλέον τον χώρο της εκπαίδευσης στα 1000 τμ και με δεδομένο ότι η χρονιά που διανύουμε έχει πολλές ιδιαιτερότητες λόγω Covid-19, είμαστε έτοιμοι να λειτουργήσουμε με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και τους κανονισμούς ασφαλείας είτε με φυσική παρουσία στον χώρο, είτε εξ αποστάσεως μέσω της ειδικά σχεδιασμένης ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-Learning.
Η έκπληξη που επιφυλάσσουμε για τους σοβαρούς οραματιστές της μόδας με την ονομασία ‘The Sustainable Floor’ θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο 2020.
Την ιδέα του 1ου Υβριδικού Μοντέλου Λειτουργίας Online Store & Co-Working Space, την επεξεργαζόμασταν δύο χρόνια περίπου μέσα από τις ανάγκες των αποφοίτων μας, οι οποίοι αναζητούσαν χώρους στέγασης των εμπορικών δραστηριοτήτων τους με χαμηλά κόστη λειτουργίας αλλά και με ταυτόχρονη υποστήριξη στην έναρξη και ανάπτυξη του fashion brand τους από εμάς.
Την ανάγκη της επιχειρηματικής τους ανάπτυξης, την καλύψαμε μέσω της Θερμοκοιτίδας Μόδας ‘The Fashion Gate’ και μάλιστα πετυχημένα με 4 εμπορικές αποστολές σε διεθνείς εκθέσεις. Οι συμμετέχοντες σχεδιαστές που αναπτύχθηκαν μέσω της Θερμοκοιτίδας μας, ήταν στοχευμένοι από την αρχή για πώληση χονδρική των προϊόντων τους στο εξωτερικό και είχαν ήδη έδρα της επιχείρησής τους.
Τώρα πλέον με το μοντέλο λειτουργίας του ‘The Sustainable Floor’ μπορούμε να υποστηρίξουμε σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό τους νέους σχεδιαστές, οι οποίοι επιθυμούν να ξεκινήσουν την εμπορική τους δραστηριότητα με μικρά και ουσιαστικά βήματα ουσιαστικά μέσω ενός Ατελιέ, που εξυπηρετεί είτε ανάγκες χονδρικής είτε λιανικής πώλησης.
Ταυτόχρονα, καλύπτουμε πολλές περισσότερες ανάγκες από αυτές που αντιλαμβάνεται ότι έχει ο νέος δημιουργός στα πρώτα του επιχειρηματικά του βήματα και του παρέχουμε μία μοναδική αίσθηση ασφάλειας μέσα σε ένα περιβάλλον δημιουργικότητας αλλά και επιχειρηματικότητας μαζί.
- Ποιο είναι το ακριβές μοντέλο λειτουργίας του ‘The Sustainable Floor’ και όλα τα οφέλη που προκύπτουν από την συμμετοχή του σε αυτό για ένα νέο σχεδιαστή;
Η δημιουργία του 1ου υβριδικού Online Store & Co-Working Space αποτελεί ένα ‘άλμα’ για την εποχή αλλά και τον χώρο της ελληνικής μόδας.
Ο νέος σχεδιαστής χρειάζεται δομές υποστήριξης στα πρώτα του βήματα στην επιχειρηματικότητα μέχρι να ορθοποδήσει και αυτό ακριβώς προσφέρουμε μέσω του ‘Τhe Sustainable Floor’. Αποτελεί την συνέχεια του έργου επιχειρηματικής εκπαίδευσης της Θερμοκοιτίδας Μόδας ‘The Fashion Gate’.
Το υβριδικό αυτό μοντέλο του Online Store & Co-Working Space αποτελεί μία μοναδική δομή για τα Ελληνικά αλλά και τα Ευρωπαϊκά δεδομένα καθώς δημιουργήθηκε μέσα από τις ανάγκες της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας και Μόδας.
Εμπλουτίσαμε το πρόγραμμα της Θερμοκοιτίδας ‘The Fashion Gate’ και παρέχουμε στον νέο σχεδιαστή μόδας εκτός από συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις με στόχο την πώληση των προϊόντων του, επιπλέον στέγαση και υποστήριξη της επιχείρησής του σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Διδάσκοντας Fashion Business, τόσο στην Σχολή AthensFashionClub όσο και στην Θερμοκοιτίδα Μόδας, διαπίστωσα ότι ο νέος δημιουργός μπορεί να πετύχει πολλά περισσότερα για το fashion brand του όταν βρίσκεται κοντά σε δομές υποστήριξης όπως η Θερμοκοιτίδα μας αλλά και μέσα σε ένα ενεργό community όπου όλοι αντιμετωπίζουν ίδιες δυσκολίες και προβληματισμούς με αυτόν και προσπαθούν από κοινού να βρουν καινοτόμες λύσεις.
Το ‘The Sustainable Floor’ αποτελεί το μοναδικό υβριδικό μοντέλο Online Store & Co-Working Space στην Ελλάδα, το οποίο απαντά σε όλα τα ερωτήματα μίας νεοφυούς επιχείρησης μόδας, που την απασχολούν θέματα χαμηλού κόστους λειτουργίας, έξοδα στέγασης, οικονομικά ρίσκα και γρήγορη ανάπτυξη πωλήσεων των προϊόντων με ευελιξία μέσα στις επιπτώσεις της πανδημίας.
Εχει δύο βασικές λειτουργίες: Κατάστημα με φυσικό χώρο ή E-shop (Online Store and Pop Up Store ) και συνεργατικός χώρος (Co Working Space).
Η επιτυχία αυτού του μοντέλου λειτουργίας συνίσταται στο γεγονός ότι ο κάθε νέος Επιχειρηματίας μόδας – Σχεδιαστής μπορεί να επιλέξει είτε να ενοικιάσει ένα μέρος του χώρου για να το χρησιμοποιήσει ως φυσικό κατάστημα για ένα σύντομο χρονικό διάστημα που ξεκινά από την μία ημέρα έως 6 μήνες για να πουλά τα προϊόντα του (Online Store / Pop Up Store) είτε να μισθώσει ένα πλήρως εξοπλισμένο χώρο – για χρήση του ως έδρα της επιχείρησής του ή εργαστήριο ραφής και προβολής των Συλλογών του (Co-Working Space).
Μέσα στις εγκαταστάσεις του χώρου υπάρχει όλος ο απαραίτητος εξοπλισμός όπως πάγκοι εργασίας και κοπής υφασμάτων, γαζωτικές, κοπτοράπτες, καλόγηροι και πολλές άλλες διευκολύνσεις για να ξεκινήσει ένας σχεδιαστής από το σχέδιο και να καταλήξει σε παραγωγή συλλογής.
Οποιο μοντέλο λειτουργίας και αν επιλέξει μέσα από τις υπηρεσίες του ‘The Sustainable Floor’ είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσει την επιχείρησή του με πολύ μεγαλύτερη οικονομική και επιχειρηματική ασφάλεια από ότι μόνος του.
Εδώ και χρόνια, υπάρχει μέσω της Σχολής Mόδας AthensFashionClub, ένα ολόκληρο δίκτυο συνεργατών για να ανταποκριθεί στις ανάγκες του νέου δημιουργού, όπως μοδίστρες, πατρονίστ, βιοτέχνες, προμηθευτές υλικών και υφασμάτων, εργοστάσια τυπωμάτων και βαφής, στυλίστες, φωτογράφοι, digital marketing agencies και πολλοί ακόμα συνεργάτες εξειδικευμένοι στη μόδα.
- Πως διακρίνετε ο χώρος ‘The Sustainable Floor’ ανάμεσα στους τόσους συνεργατικούς χώρους που ήδη υπάρχουν;
Ας μην μπερδεύουμε το ‘The Sustainable Floor’ με τους απλούς Co-Working Spaces που παρέχουν στέγαση και παροχές σε επιχειρήσεις.
Οι υπηρεσίες του ‘The Sustainable Floor’ δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για επαγγελματίες μόδας και μέσα από την συσσωρευμένη εμπειρία μας, τεχνογνωσία και κατάρτηση ετών στην βιομηχανία της μόδας. Δεν παρέχουμε ένα απλό ενοικιαστήριο χαμηλού κόστους αλλά μία ολόκληρη κουλτούρα επιχειρηματικής ανάπτυξης για να γίνουν αυτά τα fashion brands βιώσιμα και να μπορέσουν οι νέοι δημιουργοί να αναδείξουν το ταλέντο τους.
Μέσα στα 250 τμ του ‘The Sustainable Floor’, η δημιουργικότητα παντρεύεται με την εργατικότητα. Αναπτύσσονται συνεργατικές σχέσεις, γίνεται ανταλλαγή εμπειριών και τεχνογνωσίας, υπάρχει αλληλοϋποστήριξη, πραγματοποιούνται κοινά projects, αναζητούνται κοινοί προμηθευτές και συνεργάτες.
Bασικός συνδετικός κρίκος ανάμεσα σε όλους τους φιλοξενούμενους του ‘The Sustainable Floor’ είναι τα εκπαιδευτικά workshops που θα πραγματοποιούνται κάθε μήνα και στα οποία θα δίνονται ομαδικά projects για την αλληλεπίδραση του community.
Το μοντέλο αυτό εκπαίδευσης είναι αντίθετο με την μοναχικότητα στην επιχειρηματικότητα και έχει αποδειχθεί μέσα από μελέτες ότι μακροπρόθεσμα ενισχύει την απόδοση του κάθε σχεδιαστή, την δημιουργικότητά του και το συναίσθημα του ‘ανήκω σε μία ιδιαίτερη οικογένεια’. Η παραγωγικότητά του εμπλουτίζεται από τις εμπειρίες των ΄συγκατοίκων του’, γίνεται πιο κοινωνικός, έρχεται αντιμέτωπος πιο συχνά με το γνωστό comfort zone και στο τέλος της ημέρα υπάρχει μία αίσθηση ανανέωσης και διαφορετικότητας!
Θέλετε κάτι τελευταίο;
Η μοναδικότητα λοιπόν του ‘The Sustainable Floor’ είναι η κοινότητα των ‘Unicorns’ που θα φιλοξενήσει! Ξεχωριστές προσωπικότητες, μοναδικοί δημιουργοί, παθιασμένοι startuppers, μελλοντικοί επιχειρηματίες μόδας!
- Βρισκόμαστε ακόμα σε εποχή όπου ο Covid-19 βάζει φρένο σε πολλές αποφάσεις μας και στην έναρξη νέων εμπορικών δραστηριότητων. Τι ευελιξία παρέχει το ‘The Sustainable Floor’ για τους νέους δημιουργούς μέσα στους περιορισμούς της πανδημίας;
Η πανδημία ξεκίνησε και μπορεί να έχει και μεγάλη συνέχεια. Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν οι νέοι δημιουργοί? Να σταματήσουν να δημιουργούν, να σταματήσουν να σκέφτονται, να σταματήσουν να ονειρεύονται ή να πορευτούν με ένα πιο ευέλικτο σχήμα σε ότι αφορά τους στόχους τους;
Θεωρήσαμε επιβεβλημένη την δημιουργία του Online Store, μέσω του οποίου ο κάθε σχεδιαστής θα πουλά τις συλλογές και τα προϊόντα του εντός και εκτός Ελλάδος, με την δική του ταυτότητα και label. Επομένως υπάρχουν δύο κανάλια διανομής των προϊόντων για τους συμμετέχοντες, το φυσικό κατάστημα Pop Up Store και το Online Store.
Θα ήταν πολύ αναχρονιστικό να ξεκινούσαμε μία καινοτόμα μονάδα ανάπτυξης των νέων δημιουργών μόδας, με μοντέλα του παρελθόντος.
Η λειτουργία του Online Store αποτελεί τη ναυαρχίδα των υπηρεσιών του ‘The Sustainable Floor’ καθώς συμπληρώνει αποτελεσματικά την δυνατότητα προώθησης και πωλήσεων των προϊόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό, ακόμα και μέσα στην πανδημία.
Με αυτόν τον τρόπο, ο νέος δημιουργός μπορεί να πουλήσει τα ενδύματα, υποδήματα, τσάντες, αξεσουάρ που δημιουργεί, τις συλλογές του, μέσα από πολλά κανάλια διανομής και να στοχεύσει σε περισσότερες και πιο εύρωστες αγορές. Ετσι λοιπόν, όλοι οι δημιουργοί μόδας μπορούν να πωλούν τα προϊόντα τους Offline και Online ταυτόχρονα, είτε μέσω του ‘Pop-Up Store’ είτε μέσω του ‘Online Store’, ο καθένας με το δικό του label.
- Πως λειτουργεί το ‘Pop-Up Store’ για τους συμμετέχοντες του ‘The Sustainable Floor’;
Η Βιομηχανία της Μόδας στο εξωτερικό χρησιμοποιεί ολοένα αυξανόμενα το μοντέλο λειτουργίας του ‘Pop Up Store’, καθώς καθιστά την λιανική πώληση πιο άμεση, ευέλικτη και σύμφωνα με τις ανάγκες του νέου επιχειρηματία, γεγονός που σημαίνει εκκίνηση της επιχείρησης με χαμηλά κόστη και δοκιμαστικά μέχρι να γίνει επικερδής με σταθερότητα.
Ο νέος Επιχειρηματίας μπορεί να μισθώσει τον χώρο που θέλει, στα τετραγωνικά που θέλει, για το χρονικό διάστημα που θέλει, στο budget που θέλει! Τι καλύτερο από αυτό;
- Πως λειτουργεί ο συνεργατικός χώρος πολλών δημιουργών στο Co-Working Space;
Το συνεργατικό Ατελιέ για τον δειγματισμό ενδυμάτων, υποδημάτων, αξεσουάρ μέσα στο Designer’s Co-Working Space, ακολουθεί την ίδια λογική του χαμηλού κόστους έναρξης επιχείρησης για ένα νέο δημιουργό. Σε αυτόν τον χώρο θα μπορεί να δειγματίσει τα προϊόντα του, να τα σχεδιάσει, να τα κατασκευάσει, να δημιουργήσει network συνεργατών με την κοινότητα του ‘The Sustainable Floor’ και να μοιραστεί μαζί τους τις ίδιες ανησυχίες ως νεοφυής επιχείρηση.
Παράλληλα, αν το επιθυμεί υπάρχει ένα πακέτο υπηρεσιών που περιλαμβάνει υπηρεσίες Virtual Office, γραμματείας, marketing, visual merchandising, υπηρεσίες styling, δυνατότητα στουντιακής φωτογράφησης συλλογής μέσα στον χώρο, τεχνική υποστήριξη, εξοπλισμό, εκπαίδευση, δικτύωση και σύνδεση με Showroom του εξωτερικού.
Φέτος, εφαρμόζοντας πιστά τα μέτρα ασφαλείας που αφορούν τον Covid-19, θα φιλοξενήσουμε μέσα σε ένα χώρο 250 τμ μέχρι 15 νέους δημιουργούς και θα τηρηθεί αυστηρά λίστα προτεραιότητας με βάση το πρώτο ραντεβού που θα γίνει στον χώρο μας και ένα score βαθμολογίας που αντικατοπρίζει την ετοιμότητα του νέου σχεδιαστή για επιχειρηματική δραστηριότητα.
Τα πρώτα ραντεβού στον χώρο ξεκινούν από την 1 Οκτωβρίου και οι συμμετοχές θα κλείσουν στις 30 Νοεμβρίου.
Hδη από τώρα έχουμε δηλωμένες συμμετοχές από τους σπουδαστές και αποφοίτους της σχολής μας, όμως ανοίγουμε την αγκαλιά μας σε όλους όσους έχουν φιλόδοξα πλάνα για τη μόδα και θέλουν να μοιραστούν μαζί μας το όραμά τους και τους στόχους τους.
- Πότε ακριβώς ξεκινά η λειτουργία του ‘The Sustainable Floor’ και με τι κόστη;
Αν δεν υπάρξει κάποιο περιοριστικό μέτρο που αφορά την πανδημία, θα ξεκινήσουμε ιδανικά γύρω στις 15 Δεκεμβρίου ώστε να συμπέσει το εορταστικό κλίμα των Χριστουγέννων με τις δράσεις που ετοιμάζουμε. Διαφορετικά, η έναρξη θα γίνει με το νέο έτος 2021.
Το κόστος συμμετοχής όπως είπαμε είναι χαμηλό και ξεκινά από τα 150 ευρώ/μήνα για την χρήση του συνεργατικού χώρου Co-Working Space που θα φιλοξενήσει τις ανάγκες ενός σχεδιαστή για ραφή και δειγματισμό των συλλογών του. Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο χώρος είναι πολλές περισσότερες όπως αναλύσαμε προηγουμένως και στο πρώτο ραντεβού γίνεται μία διάγνωση των αναγκών του νέου δημιουργού.
Η διαδικασία συμμετοχής είναι η εξής: Συμπληρώνει το ειδικό ερωτηματολόγιο και απαντά στα ερωτήματα σχετικά με τους στόχους του μέσα στο επόμενο εξάμηνο. Αυτό το σημείο είναι πολύ κομβικό, γιατί η επιλογή των επιπλέον υπηρεσιών όπως για παράδειγμα συμμετοχή σε ειδικά workshops ή consulting σε θέματα επιλογής υφασμάτων για τις συλλογές του, θα καθορίσει το end point της παραμονής του στον ‘The Sustainable Floor’ και την εξέλιξή του.
Στόχος μας είναι η ανάπτυξη των νέων δημιουργών, ώστε κάποια στιγμή να αποχωρήσουν από τον ‘The Sustainable Floor’ βελτιωμένοι και όχι να ‘λιμνάζουν’ δίπλα μας για πάντα.
Οι πρώτοι 15 σχεδιαστές που θα πληρούν τις προϋποθέσεις ετοιμότητας για επιχειρηματική δραστηριότητα, θα ενταχθούν στον χώρο για τους πρώτους 6 μήνες.
- Ποια θα είναι η εξέλιξη του ‘The Sustainable Floor’ στην Αθήνα και πως μπορούν να ωφεληθούν οι νέοι δημιουργοί της Κρήτης, που από όσο γνωρίζουμε τους υποστηρίζετε με ειδικά προνόμια λόγω της καταγωγής σας;
Το roadmap για τη επιτυχημένη δράση του ‘Τhe Sustainable Floor’ είναι σε συνάρτηση με τους σχεδιαστές μόδας που θα φιλοξενήσει στην δομή του καθώς και με την περίοδο κρίσης την οποία διανύουμε.
Οι πρώτοι 15 νέοι σχεδιαστές-δημιουργοί που θα φιλοξενηθούν στην δομή της Αθήνας, θα επιλεγούν με αυστηρά κριτήρια ως προς την δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα καλό πελατολόγιο και πωλήσεις για τους πρώτους 6 μήνες. Φυσικά, θα βρισκόμαστε συνέχεια δίπλα τους για να υποστηρίξουμε το Business Model Canvas που θα συζητήσουμε στην αρχή της συνεργασίας μας.
Μία ακόμη ιδέα που εξετάζουμε είναι η δημιουργία ενός ετήσιου fashion show από τους συμμετέχοντες του ‘The Sustainable Floor’. Αυτό όμως θέλουμε να το δούμε σε συνάρτηση με τους περιορισμούς λόγω Covid-19 και σε σχέση με τον τρόπο που θα πραγματοποιούνται από εδώ και στο εξής οι εβδομάδες μόδας.
Το επόμενο βήμα εκτός Αθηνών θα γίνει με ένα 2ο ‘The Sustainable Floor’ στο Ηράκλειο Κρήτης, από το οποίο κατάγομαι και έχουμε επίσης πολλούς σπουδαστές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας E-Learning. Λόγω της καταγωγής μου από την Κρήτη, υποστηρίζω προσωπικά την ανάπτυξη των νέων δημιουργών και μέσω της σχολής AthensFashionClub και της θερμοκοιτίδας The Fashion Gate με ειδικές παροχές στα δίδακτρα και προσωπική συμβουλευτική στο αντικείμενο της εμπορικότητας μίας συλλογής.
Επίσης, εδώ και 5 χρόνια, ως σχεδιάστρια αναπτύσσω την επιχειρηματικότητα και την συνεργασία με τις τοπικές υφάντριες ώστε να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο, Κρητικό, Ελληνικό, οικολογικό και εξαγώγιμο ένδυμα με έμπνευση από την παράδοση της Κρήτης.
Από την άλλη, υπάρχει από την πλευρά μας ένα όραμα για επέκταση και δημιουργία δικτύου στο εξωτερικό, το οποίο έχει ήδη επικοινωνηθεί με φορείς που επενδύουν στην Νεοφυή Επιχειρηματικότητα και οι οποίοι εξέφρασαν την άποψη ότι οι δυνατότητες ανάπτυξής του αγγίζουν την παγκόσμια κλίμακα.
- Θέλετε να απευθύνετε κάτι τελευταίο στους νέους σχεδιαστές μόδας-επιχειρηματίες;
Να μην φοβάστε να τολμάτε και να μην φοβάστε την αποτυχία. Τα λάθη μας μπορούν να γίνουν οι καλύτεροι δάσκαλοί μας. Ολοι οι μεγάλοι εφευρέτες πέρασαν από εκεί. Είναι όλα μέρος του παιγνιδιού. Το ένδυμα δεν σταμάτησε ποτέ να αποτελεί είδος βασικής ανάγκης αλλά και πολυτέλειας ταυτόχρονα.
Να φοβάστε όμως την στασιμότητα.
Στο ‘The Sustainable Floor’ θα χαρούμε να δούμε μαζί την επιχειρηματικότητα στη μόδα στην σωστή της διάσταση και να δώσουμε την δυνατότητα σε όλους τους παθιασμένους νέους σχεδιαστές μόδας να μεγαλώσουν την επιχείρησή τους μαζί μας!
O χώρος ‘Τhe Sustainable Floor’ θα λειτουργήσει από τις 15 Δεκεμβρίου 2020, στο κέντρο της Αθήνας, Τζώρτζ 10, 1ος όροφος, Πλατεία Κάνιγγος.
Αυτοκίνητο
MAZDA 3 SKYACTIVE

20/11/2024
MAZDA 3 SKYACTIVE
Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Mazda 3 με τα 186 άλογα, ένα από τα λίγα πλέον αυτοκίνητα που κατασκευάζεται εξολοκλήρου στην Ιαπωνία και ένα από τα πιο όμορφα σε εμφάνιση και ευχάριστο σε οδήγηση αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας. Η αλήθεια είναι ότι αδικείται από τα φορολογία εδώ στην Ελλάδα που του βάζει ο 2λιτρος κινητήρας, όμως και πάλι τα πλεονεκτήματά του είναι πολλά για να ξεχάσεις τις όποιες μικρές αδυναμίες.
Στην τελευταία του εκδοχή που δοκιμάσαμε έχουμε να πούμε πως έρχεται με μικρές αναβαθμίσεις στο τεχνολογικό του υπόβαθρο καθώς και με τον e-Skyactive X κινητήρα των 186 ίππων. Με το συγκεκριμένο σύνολο το 3άρι κοστολογείται λίγο πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν είναι άσχημο για την εμπορική του πορεία αν αναλογιστείς την ποιότητά του, τα 186 άλογα και τον πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων είσοδο χωρίς κλειδί, Head up display, ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας, σχεδόν όλα τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης, καθώς και την 10,25 ιντσών οθόνη του infotainment.
Ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η καμπίνα του ιαπωνικού μοντέλου. Η εικόνα καθαρά οδηγοκεντρική με μινιμαλιστικά στοιχεία, ενώ όλες οι επιφάνειες ντύνονται με πολύ καλά υλικά κατασκευής, έχουν πολύ καλό φινίρισμα και αντίστοιχη συναρμολόγηση. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας Exclusive, με τις μπορντό δερμάτινες σε ταμπλό και πόρτες και τα δερμάτινα, επίσης μπορντό, καθίσματα. Νέα προσθήκη η στάνταρ οθόνη 10,25 ιντσών (από 8,8 που είχε πριν), η οποία μπορεί να λειτουργήσει αποκλειστικά με το περιστροφικό μπουτόν που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα ή μέσω φωνητικών εντολών.
Το Mazda3 είναι εστιασμένο τόσο στη σπορ αίσθηση, όσο και στη συνολική οδηγική του συμπεριφορά. Χαμηλή θέση οδήγησης, πολύ καλά καθίσματα που συνδυάζουν στήριξη και άνεση και περιβάλλον όλα γύρω από τον οδηγό, στην καμπίνα σε προϊδεάζουν θετικά με το καλημέρα. Από εκεί και πέρα ο δυναμισμός στον δρόμο αναδεικνύεται από το εξαιρετικό σε βάρος, αμεσότητα και ακρίβεια μπροστινό σύστημα. Η αρκετά σφιχτή ανάρτηση προσφέρει συγκρατημένη κλίση και άμεσες αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού και έτσι το Mazda3 καταφέρνει να στρίβει σχεδόν ουδέτερα, χωρίς υποψία υποστροφής και διατηρώντας μάλιστα υψηλή ταχύτητα. Στην έκδοση που το δοκιμάσαμε με τον κινητήρα των 186 ίππων έχεις τη δύναμη να κινηθείς σε πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς από τους ανταγωνιστές του και να ξεδιπλώσει όλες τις αρετές του.
Σχετικά με την άνεση, η ποιότητα κύλισης είναι απόλυτα εναρμονισμένη με την premium φιλοσοφία του ιαπωνικού μικρομεσαίου, με καλή ηχομόνωση της καμπίνας και αποτελεσματική λείανση των ανωμαλιών, αν και με τους τροχούς των 18 ιντσών με χαμηλό προφίλ θα γίνουν αισθητές οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες. Το δε πλαίσιο δείχνει στιβαρό, χωρίς κραδασμούς και παραμορφώσεις.
Στο διαταύτα το Mazda 3 είναι μια ξεχωριστή από κάθε άποψη πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία με premium χαρακτηριστικά ποιότητας, ευχάριστο οδηγικό προφίλ και έναν κινητήρα εξαιρετικό, ο οποίος δυστυχώς αδικείται από το ισχύον φορολογικό καθεστώς της Ελλάδας, που επιβάλλει φόρο πολυτελείας. Η τιμή του από την άλλη κρίνεται ανταγωνιστική για το Made in Japan προφίλ και τα όσα το συνοδεύουν όπως η υψηλή μεταπωλητική αξία. Η κατανάλωση για το εβδομαδιαίο τέστ και τα 845 χιλιόμετρα που κάναμε ήταν 7.4 λίτρα στα 100. Οπότε αναλογιστείτε τι ακριβώς θα αγοράσετε. Είναι από τα αυτοκίνητα που θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου.
Μελίνα – Ναταλία κ
Κώστας Νικολακόπουλος
Lifestyle
Τμήμα Δημοσιογραφίας & ΜΜΕ του ΑΠΘ: Μια Κραυγή Ενάντια στην Έμφυλη Βία (video)

Τραγουδάμε χωρίς φόβο: Μια κραυγή ενάντια στην έμφυλη βία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, οι φοιτήτριες του Τμήματος Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ υψώνουν τη φωνή τους μέσα από την τέχνη, ερμηνεύοντας και σκηνοθετώντας τον εμβληματικό ύμνο «Τραγουδάμε χωρίς φόβο». Πρόκειται για μια ελληνική απόδοση του «Canción sin Miedo» της Μεξικανής Vivir Quintana, που έχει γίνει παγκόσμιο σύμβολο αντίστασης απέναντι στην έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες.
Μέσα από τη μουσική και τον στίχο, φοιτήτριες και φοιτητές δεν εκφράζουν μόνο την αλληλεγγύη τους προς τα θύματα αλλά επιπλέον στέλνουν ένα ηχηρό μήνυμα: Καμία άλλη! Καμία λιγότερη!
Μάλιστα μεταξύ άλλων, οι ίδιες/οι διακηρύσσουν τα εξής:
Δημιουργήσαμε αυτό το βίντεο εν όψει της 8η Μάρτη γιατί νιώθουμε
την ανάγκη:
– ως δημοσιογράφοι/ισσες του αύριο να εκφράσουμε έμπρακτα
και με αίσθημα υψηλής κοινωνικής ευθύνης την απερίφραστη
καταδίκη και τον αποτροπιασμό μας για τις συνεχιζόμενες
γυναικοκτονίες που μαστίζουν την ελληνική κοινωνία
–ως ενεργοί/ες πολίτες/τιδες να εκπληρώσουμε την ηθική μας
υποχρέωση να είμαστε πάντα παρούσες και παρόντες και σε
εγρήγορση για όλα τα φλέγοντα κοινωνικά ζητήματα
– ως γυναίκες να διατρανώσουμε την αλληλεγγύη μας σε όλα τα
θύματα της έμφυλης βίας
–ως κόρες, φίλες, μητέρες και αδερφές να τιμήσουμε τη μνήμη
της αγαπημένης μας φίλης Ζωής Δαλακλίδου που τόσο
αποτρόπαια και άδικα μας τη στέρησε το χέρι ενός ακόμη
γυναικοκτόνου στην Ξάνθη το 2012 και όλων των γυναικών τις
οποίες θρηνούμε καθημερινά σ αυτόν τον ακήρυχτο έμφυλο
πόλεμο
Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιήθηκε με την υποστήριξη του Εργαστηρίου Ειρηνευτικής Δημοσιογραφίας και του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικών ΜΜΕ, υπό την αιγίδα της Επιτροπής Ισότητας Φύλων και Καταπολέμησης Διακρίσεων του ΑΠΘ.
Μόδα
Φουτουρισμός Μόδα & Στυλ

Ο διαστημικός αγώνας της δεκαετίας του 1960 ήταν κάτι περισσότερο από ένα μέτρο επιστημονικής προόδου. Η προσμονή αυτού του επόμενου σταδίου της ανθρωπότητας άφησε ανεξίτηλη εντύπωση στον πολιτισμό.
Το όραμα του προέδρου John F. Kennedy με τον άνθρωπο να φθάνει στο φεγγάρι δημιούργησε σύντομα ένα πλήθος τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών, συμπεριλαμβανομένης της κωμικής σειράς κινουμένων σχεδίων “The Jetsons” και “Star Trek”, οι οποίες έμοιαζαν να καλύπτουν το νέο ενδιαφέρον της Αμερικής για το ταξίδι στο διάστημα.
Πριν από περίπου 50 χρόνια η γνωστή σε όλους αποστολή του Apollo 11 οδήγησε με επιτυχία τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη.
Εκείνη η ιστορική στιγμή είχε τεράστια επιρροή όχι μόνο στη σχέση μας με το σύμπαν, τον πολιτισμό και την επιστήμη, αλλά και τη μόδα.
Πολλοί διάσημοι σχεδιαστές εμπνεύστηκαν από το διάστημα χαρίζοντας πρωτοποριακές ιδέες στη μόδα με έμφαση στο φουτουρισμό, αναδεικνύοντας μοντέλα ρούχων που θαυμάστηκαν στο παρελθόν αλλά και αποτελούν έργα τέχνης μέχρι και σήμερα.
Σχεδιαστές μόδας όπως οι André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν από τους αστροναύτες, τα αστέρια, τους γαλαξίες, τους εξωγήινους και πολλά άλλα ακόμη στοιχεία από το απέραντο άγνωστο σύμπαν προτείνοντας νέες και καινοτόμες τάσεις στη μόδα.
Ο κορυφαίος Γάλλος σχεδιαστής μόδας Andres Courreges, γνωστός για τις φουτουριστικές του τάσεις, με τη συλλογή Space Age το 1964 λάνσαρε το επαναστατικό space look! Εμπνευσμένος από μία διαγαλαξιακή εποχή, στη συλλογή του Moon Girl επικρατούν οι λευκές φλατ μπότες, καπέλα κράνη και μίνι φορέματα από PVC σε μεταλλικές αποχρώσεις. O σχεδιαστής προσκλήθηκε από τη NASA στη βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ακρωτήριο Κανάβεραλ στη Φλόριντα, αλλά καθώς η μόδα προχωρούσε ο Courreges αν και φουτουριστής δεν κατάφερε να προσαρμοστεί στο μέλλον.
Ο Ισπανός σχεδιαστής Paco Rabanne χρησιμοποίησε αντισυμβατικά υλικά όπως χαρτί, πλαστικό και μέταλλο ενωμένα με κόλλα και σύρματα δίνοντας μία αίσθηση μυστηρίου απέναντι στο σύμπαν. Ο σχεδιαστής αστειευόμενος ότι ταξίδεψε από άλλον πλανήτη για να μεταφέρει τον πολιτισμό στη Γη πρότεινε σειρά φουτουριστικών ενδυμάτων συνδυάζοντας ιστορικά στοιχεία από την μεσαιωνική και άλλες ιστορικές εποχές. Οι τολμηρές δημιουργίες του στην ταινία Barbarella το 1968 έχουν εμπνεύσει αλλά και αντιγραφεί πολλές φορές.
O διάσημος οραματιστής της μόδας Pierre Cardin με τα γεωμετρικά του ρούχα διαμόρφωσε τη γυναικεία σιλουέτα υποστηρίζοντας ότι «το ύφασμα είναι δευτερεύον. Πιστεύω πρώτα στο σχήμα και τη γεωμετρία του φορέματος». Ο σχεδιαστής γοητευμένος από το κυκλικό σχήμα το αποτύπωνε για δεκαετίες στα σχέδια του και δήλωνε ότι για αυτόν ο κύκλος αντιπροσώπευε το σύμπαν και το άπειρο του διαστήματος.
O Cardin λάνσαρε στενές ολόσωμες φόρμες σαν διαστημικές στολές, αξεσουάρ από βινύλ και υπερμεγέθη φερμουάρ. Η επίδειξη του Space Age and Futurism το 1969 χαρακτηριζόταν από λαμπερά φορέματα και κάπες που θύμιζαν πυραύλους.
Τις επιρροές των παραπάνω σχεδιαστών συναντάμε και σήμερα σε πολλές και διάφορες διεθνείς επιδείξεις μόδας.
Συντάκτης: Χριστιάννα Σιάχου – Σχεδιάστρια μόδας – Αρθρογράφος
Instagram: Siachou Christiana
Facebook: Christiana Siachou
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | Επικοινωνία και Συγκρούσεις με Αποδοχή, Κατανόηση και Σεβασμό
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Παναγιώτα Μαθιουδάκη | Ανακαλύπτοντας την ομορφιά…
-
Videos
Πέγκυ Μουζάκη | 5 Αλήθειες για να επικοινωνήσουμε με κάποιον άνθρωπο
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Στεφανία Φράρου
-
Συνεντεύξεις
Ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής προσκεκλημένος του Οργανισμού Περιφέρειας Τοσκάνης
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | Κική και Αντρέα
-
Επίκαιρα Πρόσωπα
Οι startup που “μαγνητίζουν” | First Cold Brew (Μάνος Αποστολόπουλος)
-
Τουρισμός
Οι καλύτερες πόλεις για ήσυχη διαβίωση